mai 11, 2024, 21:51:15 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Motor fjusker på tomgang, feil tenning, fungerer fint ved pådrag.  (Lest 981 ganger)
Pompel`s Pitstop
Medlem
***
Innlegg: 121
Bosted: Bardufoss



Vis profil
« på: juni 02, 2013, 20:58:23 pm »

Justerte tenninga på min 1302S nå fredag. Kjørte en fin tur til tromsø på lørdags formiddag, alt gikk fint.
Når bilen skulle brukes i byen samme kveld, fjusket den. Vil ikke gå pent, og den hoppet litt frem og tilbake. Stopper ikke "helt" men nesten. Så lenge det er pådrag er det futt, men ikke når gassen slippes opp.

Virker som at tenninga ikke er riktig, men jeg har sjekket stiftene på nytt, og justert fordeleren også.
Det eneste med stiftene er at JA de er litt brent, men det er så lite og mildt, den har vært sånn leeeenge uten problemer. Dette kom plutselig. Jeg skal bestille ny uansett.

Coilen er mistanke nr 1 nå. Det har vært skikkelig varmt ute nå, og bobla ble kjørt hardt lenge. Jeg sjekket ohmverdiene, og de virker korrekt, men det kan jo fortsatt være overslag. Burde vel hatt en megger for å måle med høyspenning.

Skal ta ut pluggene nå i kveld, kan være en som trøbbler.

Forgassern er det ikke, den har fungert supert etter overhaling, og alt virker korrekt med den.

Noen som har erfart coilproblemer? Hvordan oppleves det? Bilen fungerer greit ved pådrag, men ved rolig kjøring blir det bare hakking rykking.
Loggført
V-111
Medlem
***
Innlegg: 123
Bosted: Grong



Vis profil
« Svar #1 på: juni 02, 2013, 21:05:15 pm »

Mener jeg har opplevd lignende saker i forbindelse med noe ledningsgreier på forgasser
Loggført
Pompel`s Pitstop
Medlem
***
Innlegg: 121
Bosted: Bardufoss



Vis profil
« Svar #2 på: juni 02, 2013, 21:20:39 pm »

Ja jeg hadde engang en løs ledning til cutoff ventilen, og da fjusket den fælt. men det er ikke dette denne gangen desverre....
Loggført
vw56
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1567
Bosted: Darbu


Rust is not a crime..


Vis profil
« Svar #3 på: juni 02, 2013, 21:35:36 pm »

Bytt stift og kondensator Glad hvis stiften er litt brent.. Kan hende det hjelper..
Loggført

Erik Andersen 3322 Darbu
tlf: 46813220
----------------------------------------------------------

Røyken og Omegn Aircoolers

Arrangement Ansvarlig




------------------------------------------------------------------------------
1967 Notchback
1989 Transporter syncro bruksvogn Solgt
1969 Variant Solgt
1956 Oval Solgt
1973 1303S SOLGT
Pompel`s Pitstop
Medlem
***
Innlegg: 121
Bosted: Bardufoss



Vis profil
« Svar #4 på: juni 03, 2013, 16:38:03 pm »

Stiftene er greie, men jeg har bestilt nye. Kondensatoren har jeg målt og den fungerer slik den skal.

Satt på en ny coil fra biltema og problemet er løst:-) kostet 109 kroner:-)
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!