Anders-Co
Supermedlem
Innlegg: 1661
Bosted: Knapatad
|
|
« Svar #270 på: mars 05, 2023, 16:32:53 pm » |
|
Sliping av girkassehus til 228 clutch og svinghjul.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
TrettenNullTo
Supermedlem
Innlegg: 5141
Bosted: Tigerstaden
|
|
« Svar #271 på: mars 05, 2023, 18:01:46 pm » |
|
Je ser du går for to sylindra T4 motor denne sessongen.
|
|
|
Loggført
|
Follo VW Klubb
SCC 14,257
|
|
|
Anders-Co
Supermedlem
Innlegg: 1661
Bosted: Knapatad
|
|
« Svar #272 på: mars 05, 2023, 20:45:02 pm » |
|
He he. Ja. Det det er innretning jeg låner av BP som han har lagd for å se hvor man skal slipe for å få plass til 228mm.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Anders-Co
Supermedlem
Innlegg: 1661
Bosted: Knapatad
|
|
« Svar #273 på: mars 13, 2023, 20:06:17 pm » |
|
Åndebox på 1 1/2 liter. Denne får plass på turpediveggen. Blir AN isteden for push on. Så blir det sveist på AN på toppdekslene og på dynamofoten. Alt i størrelse AN12.
|
|
« Siste redigering: mars 14, 2023, 09:26:28 am av Anders-Co »
|
Loggført
|
|
|
|
TrettenNullTo
Supermedlem
Innlegg: 5141
Bosted: Tigerstaden
|
|
« Svar #274 på: mars 14, 2023, 23:27:42 pm » |
|
Fett. Den boksen er en skikkelig lekkerbisken ass. Spørsmål, er det egentlig veldig behov for ånding av topplokka? Er jo temmelig stort hull i dynamofoten, og eventuelt heller gjøre som Snekkermesteren, å bore og gjenge i A/N nippel i fremre del av blokka hvis behov.
|
|
|
Loggført
|
Follo VW Klubb
SCC 14,257
|
|
|
Anders-Co
Supermedlem
Innlegg: 1661
Bosted: Knapatad
|
|
« Svar #275 på: mars 15, 2023, 11:00:54 am » |
|
ja ang ånding er det vell mange teorier osv: Var tipset jeg fikk en Kåre ang også i topplokka.
Henrik/ noe link til Snekkermestern sin løsning?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
TrettenNullTo
Supermedlem
Innlegg: 5141
Bosted: Tigerstaden
|
|
« Svar #276 på: mars 16, 2023, 16:36:53 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
Follo VW Klubb
SCC 14,257
|
|
|
Anders-Co
Supermedlem
Innlegg: 1661
Bosted: Knapatad
|
|
« Svar #277 på: mars 17, 2023, 07:52:14 am » |
|
Takk H enrik.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Anders-Co
Supermedlem
Innlegg: 1661
Bosted: Knapatad
|
|
« Svar #278 på: mars 19, 2023, 22:38:49 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
TrettenNullTo
Supermedlem
Innlegg: 5141
Bosted: Tigerstaden
|
|
« Svar #279 på: mars 20, 2023, 19:14:46 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
Follo VW Klubb
SCC 14,257
|
|
|
Anders-Co
Supermedlem
Innlegg: 1661
Bosted: Knapatad
|
|
« Svar #280 på: mars 22, 2023, 23:25:19 pm » |
|
Flere ting som skal alusveises så da blir det også forsterkninger på undersiden av girkassehuset. Lagd en enkel mal.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Sveinf
Seniormedlem
Innlegg: 407
Bosted: Drammen
|
|
« Svar #281 på: mars 23, 2023, 14:38:25 pm » |
|
Hva slags girkasse bruker du som utgangspunkt for ombygginga? Hva tenker du som utveksling? Fint bygg! :-)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Anders-Co
Supermedlem
Innlegg: 1661
Bosted: Knapatad
|
|
« Svar #282 på: mars 24, 2023, 10:49:24 am » |
|
Blir standar 1,2 og 3 gir tror jeg. Men 0,83 4 gir. Blir quaife lsd diff. Buss drivknuter på indre. Har 2 standar S kasser som blir patert og det beste av de blir brukt. Er ikke jeg som skal bygge kassa. Jeg bare leverer deler og penger.
|
|
« Siste redigering: mars 24, 2023, 11:08:20 am av Anders-Co »
|
Loggført
|
|
|
|
Anders-Co
Supermedlem
Innlegg: 1661
Bosted: Knapatad
|
|
« Svar #283 på: mars 25, 2023, 22:39:39 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Stig Ham 67
Supermedlem
Innlegg: 595
Bosted: Hamburg - Hjemme igjen på Høvik
|
|
« Svar #284 på: mars 26, 2023, 08:42:34 am » |
|
nærmer seg nu Anders Blir en skikkelig GL dette her
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Anders-Co
Supermedlem
Innlegg: 1661
Bosted: Knapatad
|
|
« Svar #285 på: mars 26, 2023, 10:22:12 am » |
|
Ja i det minste ett lite skritt i riktig retning. Ja det håper jeg også at denne blir.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Anders-Co
Supermedlem
Innlegg: 1661
Bosted: Knapatad
|
|
« Svar #286 på: mars 28, 2023, 16:10:46 pm » |
|
Prøvemontert grenrøra. Bytter ut pinneboltene til Innsug og kjøledeksler.
24B39103-BCF0-47F9-A96D-1994C334ACD6.jpg (102.87 KB. 800x527 - vist 271 ganger.)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Anders-Co
Supermedlem
Innlegg: 1661
Bosted: Knapatad
|
|
« Svar #287 på: april 01, 2023, 15:43:12 pm » |
|
Fått motoren opp i motor stativet. Å måtte kjekke om potta passer å hvordan det ser ut😎
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
TrettenNullTo
Supermedlem
Innlegg: 5141
Bosted: Tigerstaden
|
|
« Svar #288 på: april 01, 2023, 16:33:57 pm » |
|
Ser meget bra ut man.
|
|
|
Loggført
|
Follo VW Klubb
SCC 14,257
|
|
|
Anders-Co
Supermedlem
Innlegg: 1661
Bosted: Knapatad
|
|
« Svar #289 på: april 02, 2023, 18:11:42 pm » |
|
Lagd dekkplater for luken til motorrommet. Og tegnet hvor i sidavangene jeg skal kappe ut i.
|
|
« Siste redigering: april 05, 2023, 08:18:09 am av Anders-Co »
|
Loggført
|
|
|
|
Anders-Co
Supermedlem
Innlegg: 1661
Bosted: Knapatad
|
|
« Svar #290 på: april 05, 2023, 16:26:53 pm » |
|
Tilpassing av csp kit deksler. Er noe dritt når man er så nøye🙄🤪 så da blir det sliping og støping for å få det sånn man vil. Skal få sveist igjen noen hull og utak til varme i viftehuset.
1632DD02-4F38-423D-BBC6-CBF8A072CF03.jpg (109.55 KB. 800x600 - vist 221 ganger.)
6C82CF76-99DD-4F0D-96B6-390C32934DE6.jpg (101.22 KB. 800x600 - vist 225 ganger.)
|
|
« Siste redigering: april 05, 2023, 17:47:23 pm av Anders-Co »
|
Loggført
|
|
|
|
Anders-Co
Supermedlem
Innlegg: 1661
Bosted: Knapatad
|
|
« Svar #291 på: april 10, 2023, 15:42:51 pm » |
|
Kjekker hvordan viftehuset, dynamofot og dynamo passer. Må løfte dynamofoten noen mm. Og så må jeg ha ett annet reimhjul til dynamoen da jeg trenger ett annet offiset. Pluss at jeg har rensker viftehuset for varmere stusser osv. Alt av hull skal sveises igjen for en renere look. Også kappet og slipt bort det påsveiste øret på blokka som en gang er brukt som gassvaier føring.
|
|
« Siste redigering: april 10, 2023, 15:57:07 pm av Anders-Co »
|
Loggført
|
|
|
|
TrettenNullTo
Supermedlem
Innlegg: 5141
Bosted: Tigerstaden
|
|
« Svar #292 på: april 10, 2023, 17:48:45 pm » |
|
Det ser jo veldig lekkert ut. Men det var mye offsett på reimhjulet ja. Tror HotShop har shims til å montere bak reimhjulet til dynamo`n
|
|
|
Loggført
|
Follo VW Klubb
SCC 14,257
|
|
|
Anders-Co
Supermedlem
Innlegg: 1661
Bosted: Knapatad
|
|
« Svar #293 på: april 10, 2023, 18:21:02 pm » |
|
Takk Henrik. Fant ut at csp har ett eget reimhjul til dette kitet. Dette har en helt annen offset. Så da blir det bestilt i morgen.
|
|
« Siste redigering: april 10, 2023, 18:56:12 pm av Anders-Co »
|
Loggført
|
|
|
|
Anders-Co
Supermedlem
Innlegg: 1661
Bosted: Knapatad
|
|
« Svar #294 på: april 16, 2023, 16:47:50 pm » |
|
Prøvemontering for å kjekke at Innsugs mal osv passer før det blir printet. Ser ut som jeg må trimme hyllene noe og at lukene blir noe større og mulig de må bygges litt ut i hjulkassa. Har målt ut at jeg må løfte dynamofoten 10-11 mm. Tatt bort diagnose pluggen. Der skal bensintrykkregulatoren stå. Piggene på bakveggen skal også bort for å få ett penere motorrom. Grunnen til dette er at reimhjulet på dynamo må flukte med reimhjulet på veiva. Denne PE-plata er 9 mm å det trengs litt til.
|
|
« Siste redigering: april 27, 2023, 06:56:23 am av Anders-Co »
|
Loggført
|
|
|
|
Anders-Co
Supermedlem
Innlegg: 1661
Bosted: Knapatad
|
|
« Svar #295 på: april 26, 2023, 22:46:45 pm » |
|
Da har jeg fått vært hos Henning Trømborg og diskutert tank osv. Alt av plater er ferdig kappet. Bøyd og knekt. Så denne blir straks sveist. Henning skal også sveise på AN koblinger på topplokk. Dynamofot og åndeboks. Vi diskuterte også å få lagd justerbare bærearmen i superduplex. Hovedgrunnen er å få en bedre vinkel på armen som igjen gir en bedre geometri på 1303 ved senk, optimalt skal armen ha en vinkel/helling ned ut mot spindel. Men på 1303 skal det ikke mye senk til før armen er i vater og det gir dårlig geometri. Ett annet argument er å ha en lengere bærekule på armen er for å unngå at bærekula på styrestaget slår i armen. Noe ala disse.
|
|
« Siste redigering: april 27, 2023, 11:42:08 am av Anders-Co »
|
Loggført
|
|
|
|
Anders-Co
Supermedlem
Innlegg: 1661
Bosted: Knapatad
|
|
« Svar #296 på: mai 05, 2023, 22:31:16 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Anders-Co
Supermedlem
Innlegg: 1661
Bosted: Knapatad
|
|
« Svar #297 på: mai 05, 2023, 22:32:41 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
|
« Svar #298 på: mai 06, 2023, 12:48:43 pm » |
|
Da har jeg fått vært hos Henning Trømborg og diskutert tank osv. Alt av plater er ferdig kappet. Bøyd og knekt. Så denne blir straks sveist.
Henning skal også sveise på AN koblinger på topplokk. Dynamofot og åndeboks.
Vi diskuterte også å få lagd justerbare bærearmen i superduplex. Hovedgrunnen er å få en bedre vinkel på armen som igjen gir en bedre geometri på 1303 ved senk, optimalt skal armen ha en vinkel/helling ned ut mot spindel. Men på 1303 skal det ikke mye senk til før armen er i vater og det gir dårlig geometri. Ett annet argument er å ha en lengere bærekule på armen er for å unngå at bærekula på styrestaget slår i armen.
Noe ala disse.
[ Vedlegg ]
Det er dessverre bare ny lenger bærekule eller ny dypere spindel som kan fikse problemet du har. Jeg har halvferdige bærearmer med oppflyttet bærekule liggende, riktig nok ikke for å fikse bumpstopp geometri, men for å få frigang mot tannstang endene. Jeg har funnet ut at jeg skal bruke BMW bærekuler for å få restaurert vandringen, og håper å får til en bolt on løsning på dette
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
Anders-Co
Supermedlem
Innlegg: 1661
Bosted: Knapatad
|
|
« Svar #299 på: mai 06, 2023, 14:36:50 pm » |
|
Hei Hot Owl. Send meg gjerne ett bildet av den halvferdige bærearmene til meg.: 40086331.
\Anders
|
|
« Siste redigering: mai 08, 2023, 22:18:27 pm av Anders-Co »
|
Loggført
|
|
|
|
|