Vis innlegg
|
Sider: 1 [2] 3 4 ... 12
|
31
|
Forum / Problemløseren / Sv: Spissing bak – IRS
|
på: juni 01, 2013, 09:53:02 am
|
Okei. Jeg har bare enkel fjærplate Men da prøver jeg å pusse litt anleggsflater og sender ikke inn bilen til ny hjulkontroll før jeg klarer å endre på spissinga selv. Takk for hjelpa, folkens
|
|
|
32
|
Forum / Problemløseren / Sv: Spissing bak – IRS
|
på: mai 31, 2013, 19:01:50 pm
|
Oki. Da må jeg bare spørre om én ting til. Jeg syns det var så strevsomt å få fjærplata inn "bak" diagonalstaget, og for å få hjulet langt nok ned til å feste skruene måtte jeg humpe oppå trommelen. Jeg har vel montert det riktig når jeg har montert det slik? (fjærplata "bak") ...og ikke slik (fjærplata "foran"):
|
|
|
34
|
Forum / Problemløseren / (Løst) Spissing bak – IRS
|
på: mai 31, 2013, 10:46:36 am
|
Stakk en tur på verksted for å få 4-hjuls-kontroll på 1302en min her om dagen, siden jeg har bytta fôringer i forstillinga + endeledd og styra litt med høyda bak, og da jeg kom for å hente bilen min fikk jeg beskjed om at de ikke fikk justert bak (og dermed ikke foran heller) fordi den satt som støpt. Videre fikk jeg beskjed om at jeg måtte plukke fra hverandre og pusse og smøre mellom fjærplata og der den er festa (mot hjulet/diagonalstaget). Det er jo greit nok, men jeg trodde kanskje man måtte løsne noe i forbindelse med diagonalstaget også for å kunne justere spissinga bak? Jeg har jo, tross alt hatt det fra hverandre ved fjærplata flere ganger (både i forbindelse med heving/senking og bytte av deksel+fôringer til fjærplate) Er det i så fall sånn at jeg burde be verkstedet huske å løsne på diagonalstaget også neste gang? Jeg veit det blei litt rotete, men jeg vil gjerne ha alt mitt på stell neste gang, fordi jeg har ikke råd til å betale 1650,- for ingen ting igjen
|
|
|
35
|
Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Viskermotor 1302
|
på: april 22, 2013, 17:36:50 pm
|
Hallo, hallo! Jeg trenger en viskermotor til 1302en min Drevet i girboksen på den gamle er ødelagt, og nå ser andre mere inn enn jeg ser ut når det regner
|
|
|
37
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Legge ut bremser
|
på: april 11, 2013, 00:44:58 am
|
Hallo hallo Nå om dagen hjelper jeg litt til med å få en 1303 EU-klar, og i det vi skulle legge ut bremsene bak, så vi at et av de "tannhjula" hadde brukket en tann. Blei fort litt tullete, da, og vi blei fort enige om at den beste løsningen var å få orden på dette en gang for alle. Spørsmålet før vi plukker alt i biter da er: Går det an å bytte bare den lille innsatsen med de to tannhjula på? Eller må vi bytte litt av hvert for å få orden på dette?
|
|
|
38
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Auens 1302
|
på: april 11, 2013, 00:40:28 am
|
Vinterbil, ja. Søstera mi var på jordomseiling i vinter, og da måtte jo noen passe på at dieselbimmeren hennes ikke sto seg i hjel. Blei nok heller denne som sto, da gitt. Like greit, egentlig, så slapp den unna veisaltet Driver i alle fall på og pusler med bobla igjen nå, og lurer på om noen har noen erfaringer med å ha på fangere når bilen har gammel motorluke. (Mao. pre 67 luke på post 68 bil med bakfanger montert) Regner med at så lang luke slår borti fangeren, egentllig. Tror nemlig bilen ville tatt seg godt ut med sorte fangere. Pluss at vegvesenet liker meg litt bedre da
|
|
|
39
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Godbilen min (roadtripbobla)
|
på: mars 09, 2013, 22:38:55 pm
|
Har fått beskjed om at jeg skal få medlemskort (og forhåpentligvis regning også ) i posten fortløpende fra VWACB hadde lik tilstand på min 1300 , om du forklarer situasjonen mtp plass på Breistein så kan det jo hende noen låner deg plass en tid . Lykke til Takk for tipset var da denne "vetle" sveisejobben du prøvde å prakka på meg ifjord? vist du skaffar deg ein liten lagringsplass eller liknande, og deler bilen , so kan du jo ta med deg karosseriet på ein tilhengar og bruka løftebukken på breistein i ny å ne. kjekt med løftebokk når du skal sveisa både over,under,inni og ellers overalt Stemmer, det. Men på det tidspunktet var jeg fortsatt under inntrykk av at det jeg hadde hørt fra alle bauger og kanter – om at det ikke var så ille – var sant. Har trengt litt tid til å fordøye hvor omfattende det egentlig er. Phook, der var bildene sine av arbeidet som venter på deg ja. Negerkuse, briller,støvmaske, hørselvern og mye arbeidslyst ,for å finne de gjenværende sveisepunktene også begynne å få demontert..
Jepsi. Har skaffa stikkpasser også, så det er lettere å måle opp ting
|
|
|
40
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Godbilen min (roadtripbobla)
|
på: mars 04, 2013, 22:32:18 pm
|
Skjer littegranne her om dagen. Stikkord er rust. Revidert tidsskjema går ut på rustsveising og forhåpentligvis hellakkering i løpet av sommeren, og få bilen så mye sammen at jeg kan trille den på bilhenger før skolestart, studiested: Bergen. Vil da sette av hele neste vinter til å montere bilen sammen igjen Har sendt inn søknad om å bli medlem i VWACB og om å bli satt på venteliste for å få verkstedplass i klubbgarasjen, men jeg regner ikke med at det blir ledig plass til meg der i tide. Hvis noen har noen råd om hvor jeg kan lete/kjenner noen som kanskje kan ha plass, blir jeg veldig glad om de gir fra seg en lyd Stemningsbilde:
|
|
|
45
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Tantebussen
|
på: desember 06, 2012, 21:27:21 pm
|
Skjer ikke så mye her i gården om dagen. Fikk den inn tørt på låven før minusgradene kom, men bobla skal på veien først
|
|
|
46
|
Forum / Hva skjer? / Sv: Softis på torvet i Brevik
|
på: desember 06, 2012, 20:13:34 pm
|
Bighorn var vellykket forrige gang... må jobbe overtid en helg i januar..så håper ikke det er den 18. helga... Jeg, for min del, pleier å kalle den 18. helga i januar for første helga i mai Angående treff skal jeg i første omgang på Fun Run! Med skranglete girkasse og uten varmeanlegg skal jeg delta med 02en min, tenkte jeg
|
|
|
48
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Godbilen min (roadtripbobla)
|
på: november 11, 2012, 21:19:13 pm
|
Dagens gode nyhet: Ingen rust under vinduslistene! Har tatt av skjermer, stigbrett, dører, fangere, vinduer, panser, motorlokk og bakplate. Så nå trenger jeg snart veiledning om hvilke sveisedeler jeg skal kjøpe (retta mot deg, Gullik )
|
|
|
49
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Tantebussen
|
på: oktober 31, 2012, 19:31:11 pm
|
Lå og kava litt under den da jeg holdte på å løsne hjula, og jeg så ikke umiddelbart noen rusthull eller noe Men en vis person sa til meg i sommer at på bussene var det enten mye rust, eller så var det godt skjult. Så i mitt tilfelle gjelder vel det siste
|
|
|
52
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Studenten som skal bygge muskler! 2275cc
|
på: oktober 27, 2012, 01:01:50 am
|
Men over på en mer seriøs tone, nå er jo motoren forsåvidt ferdig og bilen skjer det ikke stort mer med. Lurer derfor på om det er på tide å avslutte hele tråden, og om eg i så fall skal rydde opp hele tråden å fjerne alt av unødvendig popkorn materiale? Nei nei nei. Det der er en dårlig idé. Jeg har satt av tid i vinter til å se og lese om tingenes tilstand i motoren din Syns det er alt for lite snakk om hvor stor slitasje man får på en trimma motor, så jeg har gledet meg til å se rapporten om din store og fornuftige bruksmotor. Dessuten er en boble aldri ferdig hvis du fortsatt eier og bruker den
|
|
|
53
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Tantebussen
|
på: oktober 27, 2012, 00:32:26 am
|
her er bilen din.. org med 1,6 50hk.. Ikke dumt! Rart hvordan den 2 literen jeg har hørt om egentlig bare var en 1.6
|
|
|
54
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Auens 1302
|
på: oktober 25, 2012, 14:05:18 pm
|
Hvis du spør på en dagligvare butikk så har dem sånne kjekke engangs plastkurver som de får champinjonger i, får du vekta ned en sånn en i badet ditt, kan du lesse opp uten fare for kortsluttning også (med offeranoden under plastkurven).
Ikke dumt! Syns det var litt klumsete å kutte så mye i offeranoden for å unngå kortslutning, serru
|
|
|
56
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Auens 1302
|
på: oktober 25, 2012, 10:26:00 am
|
Har også i løpet av all den tida jeg har brukt bak i motorrommet blitt mektig lei av å få lokket i bakhodet. Så jeg kjøpte en motorlokksfjør til den nette sum av 30,- Jeg følte av en eller en annen grunn ikke det umiddelbare behovet for å stikke en så stygg fjør inn i motorrommet mitt (har ikke fått lokket nok ganger i hodet). Så etter å ha lest en svensk artikkel jeg fikk fra Gullik og litt på internett, bestemte jeg meg for å teste ut litt elektrolyse Prinsippet er enkelt. Man trenger: én rusten del, en ståldel som man kan ofre til o'store elektrolysegud (offeranode), vann, natriumkarbonat, batterilader og litt tålmodighet Et av mine gamle pc-kabinetter fra databygge-perioden min måtte under kniven for dette prosjektet, så da har jeg vel bare omlag 35 igjen? Jeg elsker etiketten på denne! Har visst vært den samme i alle år. Kobler minus til rusten del ...og pluss til offeranoden (pass på at klypa er over vann, hvis ikke blir visst den også rusten) Lot det stå over natta, børsta den med stålbørste, skylte den og heiv den inn i komfyren for å tørke. Her ser man også at rusta og lakkrestene har sluppet taket Var visst tom for sort lakk, så da blei det å pensle på hammerlakk istedenfor. Og henge det til tørk på et temperert og tørt sted: rommet mitt Ikke akkurat det beste håndtverkerarbeidet med den malinga her, men den ser nå mye bedre ut enn først
|
|
|
57
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Auens 1302
|
på: oktober 25, 2012, 09:57:54 am
|
Her har jeg ikke skrivd på en stund Viste seg at "krana" hadde blitt helt tett. Selv om jeg hadde blåst den rein nylig, så har vel noe at det krumset bak aks-membranen tetta den, men nå er hele gasseren rensa ut og inn, og nye membraner, fôringer og pakninger innstallert Neste problem var at jeg ikke syns den tente ordentlig. Et tennplugg og -kabel-bytte hjalp vesentlig. Heva den også litt, for at den skulle bli litt mer praktisk, og bytta eksosanlegg og olje + justerte ventilene og justerte tenning. Så nå gjenstår det bare å justere tomgangen, så er vel motoren fin
|
|
|
58
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Tantebussen
|
på: oktober 25, 2012, 09:47:29 am
|
Ikke enda Var en tur oppe ved bilen her om dagen og dælja litt mere løs på siste trommelen. I tillegg til at den fikk direkte innsprut: type 5-56 Også tok jeg meg friheten til å informere musa i motorrommet om at leiekontrakten er utgått, og at han blir nødt til å flytte snart Mista også telefonen på mandag, så hvis du har lyst til å ta en tur opp i skogen snart, rapidspeed, så er det vel her eller facebook som gjelder fram til jeg ahr skaffa nytt sim-kort
|
|
|
59
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: min 03
|
på: oktober 25, 2012, 09:41:36 am
|
Det er fint å se at det ikke bare er meg som har gjemt vekk litt rust inni en bil som ser hel ut
|
|
|
|