mai 13, 2024, 22:41:13 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 [2]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: trenger virkelig hjelp  (Lest 5827 ganger)
the bublguy
Seniormedlem
****
Innlegg: 283
Bosted: Molde



Vis profil
...
« Svar #30 på: juli 09, 2008, 20:34:17 pm »

når man har kjøpt en motor og lagt ut 11000 bør den nå ikke inn på verksted med en gang, håper nå at det bare er ventilene og det som skal til da selvfølgelig.
« Siste redigering: juli 11, 2008, 18:11:56 pm av the bublguy » Loggført

ahelgemo
Supermedlem
*****
Innlegg: 1597
Bosted:


Vis profil

« Svar #31 på: juli 09, 2008, 20:47:29 pm »

godt poeng Blunker
Loggført
EspenX
Supermedlem
*****
Innlegg: 2092
Bosted: Oslo


Praise the raised


Vis profil
« Svar #32 på: juli 09, 2008, 23:11:17 pm »

Absolutt alle boblemotorer trenger jevnlig justering av ventiler og tenning, selv på splitter nye motorer må det gjøres.

Mitt råd til deg er å lære deg å gjøre det selv, det er kjempeenkelt - stille tenningen gjør du på 1-2 minutter, justere ventilene tar deg 15 minutter. Å få det gjort på verksted blir unødvendig dyrt.

Dette rådet kommer fra en med ti tommeltotter og som før jeg kjøpte meg en luftkjølt ikke engang visste hva en ventil var.  Mitt beste råd er å kjøpe instruksjonsvideo 1 her http://www.bugmevideo.com/ og å kjøpe denne boken: http://www.vdub2you.com/shop/index.php?act=viewProd&productId=236
Loggført

1969 Militær-buss
Lasse `65
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim


LUFTLIGA`N


Vis profil WWW
« Svar #33 på: juli 09, 2008, 23:15:20 pm »

Henger meg på EspenX her. Det er surt å måtte legge pengene du kunne brukt på stæsj til bilen i verksted.

Bøker som:"How to keep your Volkswagen alive" og Haynes-bøkene er must når du starter "bilkarrieren" med disse gamle bilene. Selvskrudd er velskrudd......ihvertfall de fleste ganger..
Loggført

Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7138
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #34 på: juli 10, 2008, 10:08:51 am »

og hvis motoren fungerer fint nå tror jeg at jeg går over til serpentinebelte i stede for reim.

Hva ønsker du å oppnå med serpentinbelte?

Et godt råd: konstentrer deg om det viktigste først; altså finne ut om det er noe fundamentalt galt med motoren, før du setter i gang med slike "nice-to-have" saker som ikke verker gir deg mer effekt eller noen andre fordeler så cidt meg bekjent.

Et annet godt råd er å tone ned innlegga dine litt hvis du ønsker seriøse tilbakemeldinger ang hjelp til å løse dine problemer. Dette forumet har kanskje 95% av all samlet kompetanse på gamle VW tilgjengelig, men det krever kanskje litt ydmykhet fra en "nybegynner" å få disse gamle guruene i tale.

Roy
Loggført
Sider: 1 [2]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!