mai 03, 2024, 11:15:30 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: min første bil, et rullende prosjekt ^^  (Lest 4718 ganger)
nantene
Medlem
***
Innlegg: 208
Bosted: hobøl


sweet sideway motion XD


Vis profil
« på: februar 09, 2010, 19:59:37 pm »

Da er det tid for min første prosjekt tråd. har nå hatt min 1302s i litt over 2 år. på den tiden har jeg tatt overflate rusten, og lakkert hele bilen på nytt, satt på rustfrie, blanke sidesteps, og noen mindre små fikser. siste anskaffelsen som det ikke har skjedd noe med enda, er anskaffelsen av seter med høy rygg, men disser har det ikke skjedd noe med foreløbi.

motoren har i det siste begynt å gå dårligere å dårligere, å er dermed klar for en overhaling. det er hull i lyddemperen, men har kjøpt en brukt rustfri en som skal på, samt at jeg har ganske nye rustfrie varmepotter. skal over den nærmeste tida prøve å finne ut hva som er galt, for så å bestille de delene jeg trenger for å fikse opp den. kommer til å gjøre dette over sommeren, da jeg kan kjøre sykkel mens motoren er ute av bilen. vet enda ikke hvor omfattende dette kommer til å bli, da jeg kommer til å legge planene utifra hva som må byttes, samt at jeg kan rådføre meg her inne, da jeg ikke har skrudd så mye motor før.

men det blir nok en lærerik å morsom sommer^^

noen som vet om en billig men bra måte å få lage/kjøpe en motorbukk?
« Siste redigering: desember 05, 2011, 21:26:19 pm av nantene » Loggført

pass på å fore  motoren din godt, ellers kan den bli sulten, for så å bestemme at løsningen er å spise et stempel! ikke bra!
Fiskars
Medlem
***
Innlegg: 235
Bosted: Vindafjord, Rogaland


VMP


Vis profil
« Svar #1 på: februar 10, 2010, 18:50:57 pm »

Denne er grei
http://www.unneberg-bil.no/mab/webshop_frame_hoved?p=i&id=9362

Har du bilder av gliset da?
« Siste redigering: februar 10, 2010, 18:53:18 pm av VMP » Loggført
Espen Sandbakken
Seniormedlem
****
Innlegg: 427
Bosted: Østre Toten ,Lena


Klubbløs #008


Vis profil
« Svar #2 på: februar 11, 2010, 09:56:28 am »

Lykke til med prosjektet:)
Loggført

- 51 T-1 Drag
- 55 T-1
- 66 T-1 cal-look
Lasse `65
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim


LUFTLIGA`N


Vis profil WWW
« Svar #3 på: februar 11, 2010, 10:02:15 am »

Vi bruker Biltema sin bukk til motorbygge. Funker helt fint. Får ikke satt på svinghjulet i denne, men da kan du sette inn den som Unneberg har. Må modde litt men Glad
Loggført

nantene
Medlem
***
Innlegg: 208
Bosted: hobøl


sweet sideway motion XD


Vis profil
« Svar #4 på: februar 11, 2010, 13:09:54 pm »

blir fort den til unneberg, har sett lignende når jeg har titta litt rundt på deler fra cb performance. noen her som vet hvordan det er å handle fra de?

skal få slengt ut noen bilder om litt  Blunker
Loggført

pass på å fore  motoren din godt, ellers kan den bli sulten, for så å bestemme at løsningen er å spise et stempel! ikke bra!
Lasse `65
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim


LUFTLIGA`N


Vis profil WWW
« Svar #5 på: februar 11, 2010, 13:56:54 pm »

blir fort den til unneberg, har sett lignende når jeg har titta litt rundt på deler fra cb performance. noen her som vet hvordan det er å handle fra de?

skal få slengt ut noen bilder om litt  Blunker

CB har mye bra, men litt dyre på frakt. Og frakten finner du ikke ut før ordren er lagt  Tvilende

Personlig synes jeg vwparts.net er bedre. De skaffer det meste fra CB i tillegg til det de har i webshopen. Litt billigere frakt og du ser frakten etter du har lagt inn deler i handlevogna di.
Loggført

nantene
Medlem
***
Innlegg: 208
Bosted: hobøl


sweet sideway motion XD


Vis profil
« Svar #6 på: februar 12, 2010, 12:29:13 pm »

godt å vite Glad

er det noen som vet hvor mange bar kompresjon det skal være på en std 1600
Loggført

pass på å fore  motoren din godt, ellers kan den bli sulten, for så å bestemme at løsningen er å spise et stempel! ikke bra!
nantene
Medlem
***
Innlegg: 208
Bosted: hobøl


sweet sideway motion XD


Vis profil
« Svar #7 på: mai 26, 2010, 15:13:49 pm »

har ikke vært så mye aktivitet her på en stund, så på tide med en liten oppdatering.

først og fremst har jeg funnet ut at jeg ikke skal plukke ned motoren selv, da jeg fant ut at det var relativt billig å bare dra til vege i sverige å få en nyoverhalt fra fabrikken deres.

hva er specifikation på et standard flywheel på 1302s motoren er. er det 130tenner/200mm?

ellers har jeg satt igang litt inne i bilen, går over gulvet på insiden som ikke så så fint ut da jeg tok bort isoleringen. Der blir det nå sandblåst, behandlet og lakkert, før jeg skal lydisolere der og insiden av dørene. blir vel asfaltplater jeg kommer til å bruke mot resonans, og så må jeg se om jeg finner noe som er bra for å blokere og noe til å absorbere med.


* bilde1.JPG (71.59 KB, 794x481 - vist 203 ganger.)
« Siste redigering: mai 26, 2010, 21:25:19 pm av nantene » Loggført

pass på å fore  motoren din godt, ellers kan den bli sulten, for så å bestemme at løsningen er å spise et stempel! ikke bra!
nantene
Medlem
***
Innlegg: 208
Bosted: hobøl


sweet sideway motion XD


Vis profil
« Svar #8 på: mai 31, 2010, 15:14:58 pm »

og for den som er heldig får man fine ting til sin bil i presanger ^^


* P5310105.JPG (171.84 KB, 1280x1024 - vist 282 ganger.)
Loggført

pass på å fore  motoren din godt, ellers kan den bli sulten, for så å bestemme at løsningen er å spise et stempel! ikke bra!
nantene
Medlem
***
Innlegg: 208
Bosted: hobøl


sweet sideway motion XD


Vis profil
« Svar #9 på: juni 16, 2010, 11:33:31 am »

har nå tatt ut den gamle motoren, og levert den inn og fått min nye ^^ er visse smågreier som må gjøres før jeg kan begynne å sette den inn, men den tid kommer ^^ flere bilder kommer Blunker
Loggført

pass på å fore  motoren din godt, ellers kan den bli sulten, for så å bestemme at løsningen er å spise et stempel! ikke bra!
nantene
Medlem
***
Innlegg: 208
Bosted: hobøl


sweet sideway motion XD


Vis profil
« Svar #10 på: september 08, 2010, 12:59:21 pm »

Nå er det på tide med en liten oppdatering på denne. vært en travel sommer, så har ikke hatt tid til å være så mye innom her.

Bestiller nytt fordeler kit, ny pakning til motorrommet, lyddempingsmatriale, og litt annet snacks, så nå blir det morro å sette igang. har også nye dørpakninger jeg skal sette inn, så kommer til å bli en helt ny opplevelse å kjøre når den blir ferdig ^^


* P1010037.JPG (208.28 KB, 1280x1025 - vist 289 ganger.)

* P1010038.JPG (176.75 KB, 1276x1026 - vist 214 ganger.)

* P1010039.JPG (187.04 KB, 1280x1025 - vist 184 ganger.)

* P1010040.JPG (221.17 KB, 1281x1025 - vist 168 ganger.)

* P1010041.JPG (221.26 KB, 1281x1025 - vist 195 ganger.)
Loggført

pass på å fore  motoren din godt, ellers kan den bli sulten, for så å bestemme at løsningen er å spise et stempel! ikke bra!
nantene
Medlem
***
Innlegg: 208
Bosted: hobøl


sweet sideway motion XD


Vis profil
« Svar #11 på: september 27, 2010, 13:57:18 pm »

fikk en fin pakke i posten i dag, med masse gode deler ^^ så nå mangler jeg nesten ingenting for å få ferdig det jeg har lyst å gjøre nå =)


* P9270047.JPG (200.3 KB, 1281x1024 - vist 209 ganger.)
Loggført

pass på å fore  motoren din godt, ellers kan den bli sulten, for så å bestemme at løsningen er å spise et stempel! ikke bra!
nantene
Medlem
***
Innlegg: 208
Bosted: hobøl


sweet sideway motion XD


Vis profil
« Svar #12 på: oktober 09, 2010, 05:49:36 am »

Da er alt av deler på plass, motor er skrudd sammen, mangler bare girkasse- og motorolje =) blir morsomt å stille inn en ny forgasser for første gang =) og om jeg får til å sette i fordeleren riktig =)
Loggført

pass på å fore  motoren din godt, ellers kan den bli sulten, for så å bestemme at løsningen er å spise et stempel! ikke bra!
nantene
Medlem
***
Innlegg: 208
Bosted: hobøl


sweet sideway motion XD


Vis profil
« Svar #13 på: desember 05, 2011, 19:10:56 pm »

Har ikke vært mye aktivitet her enn så lenge, men blir noe nå utover vinteren. Motoren jeg satte inn i fjord gikk varm, og er nå byttet ut med en 1600dp som funker greit intil videre. Skal åpne den andre og evt. trimme denne opp noe, da i type ny cam o løftere, muligens 1641cc, og endel økt kompresjon er tankene enn så lenge. Tanken er vel kansje også fullflow, men man får se hva man får tid til ^^
Loggført

pass på å fore  motoren din godt, ellers kan den bli sulten, for så å bestemme at løsningen er å spise et stempel! ikke bra!
nantene
Medlem
***
Innlegg: 208
Bosted: hobøl


sweet sideway motion XD


Vis profil
« Svar #14 på: desember 08, 2011, 22:52:44 pm »

typisk nok så har ikke dette vært min uke :p blinklysbryteren gikk adundas, og det gjorde viskerbryteren når jeg skulle bytte den andre, og så knakk bolten i hjelpesnekka. hva mer kan da skje? jo, selvfølgelig så får man da motorhavari på e6, og ender med at naf henter bilen. virker som det er noe i ene sylinderen som står :-/
Loggført

pass på å fore  motoren din godt, ellers kan den bli sulten, for så å bestemme at løsningen er å spise et stempel! ikke bra!
nantene
Medlem
***
Innlegg: 208
Bosted: hobøl


sweet sideway motion XD


Vis profil
« Svar #15 på: desember 17, 2011, 17:16:49 pm »

Har da funnet ut at det var stempelet på sylinder nr 3 som var gått i tusen knas :p nå blir det å kjøpe nye deler, og mikse litt fra den ene over på den andre, og så får vi se hvordan det går, da jeg har 2 motorer å rutte med nå ^^ bilder kommer, men har ikke kabelen til kamera her så da funker det dårlig :p
Loggført

pass på å fore  motoren din godt, ellers kan den bli sulten, for så å bestemme at løsningen er å spise et stempel! ikke bra!
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #16 på: desember 17, 2011, 18:22:46 pm »

hadde ikkje du kjøpt ein ny motor litt lenger oppe her då??(remtec?) er vel garanti på den?
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
nantene
Medlem
***
Innlegg: 208
Bosted: hobøl


sweet sideway motion XD


Vis profil
« Svar #17 på: desember 18, 2011, 11:50:02 am »

hadde ikkje du kjøpt ein ny motor litt lenger oppe her då??(remtec?) er vel garanti på den?

Jo, var 1 år på den, men det året er gått, men grunnen til at den gikk var at den gikk varm når jeg kjørte litt for langt uten viftereima når den røyk, og det er vel uansett ikke noe som garantien dekker. Blir denne jeg nå kommer til å fikse opp nå, med nye syl/stempeler og tar ene toppen fra den andre, da dem har vær sin stygge topp.

skal legge opp bilder her nå i dag av begge motorene, så ser man...
Loggført

pass på å fore  motoren din godt, ellers kan den bli sulten, for så å bestemme at løsningen er å spise et stempel! ikke bra!
nantene
Medlem
***
Innlegg: 208
Bosted: hobøl


sweet sideway motion XD


Vis profil
« Svar #18 på: desember 20, 2011, 18:59:41 pm »

bilder er ikke kommet da man har vært opptatt  Rekker tunge hvis man har sett på problemløseren, så kan man lese hva jeg har gjort. Driver å splitter den motoren som spiste et stempel, men den vil ikke gå av siste små cm som skal til for å løsne, men burde vel komme fra hverandre hvert øyeblikk. Når dette er gjort blir det rengjøring av delene der, og så begynner monteringen igjen. Nå har jeg ikke så dårlig tid lenger heller, da det virker som vi har en annen bil å reise over jul med, så stresser ikke, men vil seff få mest mulig gjort ^^ bilder kommer muligens over jul, når jeg kjenner at jeg har tid til å legge dem opp, samt lest meg fram til hvordan man får lagt ut bra bilder her, evt starte en egen blogg der jeg kan legge ut i bra oppløsning...
Loggført

pass på å fore  motoren din godt, ellers kan den bli sulten, for så å bestemme at løsningen er å spise et stempel! ikke bra!
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!