mai 06, 2024, 09:03:55 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: 1 ... 21 22 [23] 24 25
661  Forum / Snikk-snakk / Sv: vw klubb i Grenland???? på: januar 21, 2008, 21:05:28 pm
HUFF!!!I så fall burde du hugget av karoseriet med øks og presset over noe mere anstendig.
662  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1959mod ratlooker på: januar 21, 2008, 11:55:34 am
Det må jo være mine gamle felger??
7" kjøpt i skien for ca. et halvt år siden??
Hva angår skifteretten så ville jeg prøvd å ordnet dette selv. De ordnet dette for meg uten at de arvingene dette gjaldt fikk høre et ord om det i ettertid. Jeg fikk bare papirene tilsendt i posten.
Ring og forklar problemet saklig og ordentlig så tenker jeg det går rette veien.
663  Forum / Snikk-snakk / Sv: Hvor tok de veien?... på: januar 21, 2008, 07:04:28 am
Hentet hjem T-1776 i dag, mye arbeid må til og må i tillegg skaffe noen deler som mangler. Blir sikkert bra igjen. Positivt at stian fyrte den opp og kom kjørende med den når jeg skulle hente den i skien.

Så den på henger i skien på lørdagen. Utenfor esso ved brannstasjonen. Tøff bil. Men baklysene bør du legge inn er tilde av her!!
664  Bruktbørsen / Biler selges / Sv: 1967 splitbuss 9 seter på: januar 18, 2008, 14:40:13 pm
har du et kontakt nr? Send meg gjerne en pm. Lars

Du har pm.
Håper dette kan hjelpe.
665  Bruktbørsen / Biler selges / Sv: 1967 splitbuss 9 seter på: januar 18, 2008, 12:00:35 pm
Aha. Så nå er plutselig denne til salgs.
Passet dårlig inn i budsjettet må jeg si.
666  Forum / Snikk-snakk / Sv: Chassinr boble på: januar 17, 2008, 20:22:13 pm
Se på http://www.thesamba.com/vw/archives/info/bugchassisdating.php
detta er vel en bil produsert mars 59, noe som er en bra ting,
slipper eu-kontroll og greier, må sikkert vise den for å få skilter på den.

Et triks kan være å lete frem gamle fotoalbum, kanskje den har vært med på ferietur, og det er tatt bilde av regnr,
mest mulig info er alltid kjekt når man snakker med BT.

.LP


Jeg slapp å vise min 58 modell som hadde stått uten skilter siden 1976. Jeg spurte om dette på trafikkstasjonen da bilen skulle registreres og de sa at reglene var slik at uansett hvor lenge bilen hadde stått avskiltet var det bare å hente skiltene. De hadde ikke myndighet til å kreve den vist sa de til meg. Unntaket var bare hvis man fikk en mangellapp i en teknisk kontroll. Dette gjaldt vist alle biler som var registrert i norge før 1960.
667  Forum / Snikk-snakk / Sv: Chassinr boble på: januar 17, 2008, 20:16:13 pm
Sjekk understells nr. med din lokale trafikkstasjon.
Da får du vite hvem den sist er registrert på. Hvis det er "bestefar" og din mor er arvingen må hun skaffe en "skifteatest" hos tinghuset. Dette pleier de å være behjelpelige med. Ta med salgsmeld og skifteatesten til BT og alt ordner seg lett som bare det.

Jeg kjøpte selv en bil av min demente nabo på over 90 år.
Hun signerte salgsmeldingen. Men siden bilen aldri hadde blitt registrert over i hennes navn etter at mannen døde for ca 30 år siden måtte jeg skaffe en slik atest. Men å få en senil person til å ordne dette er ikke lett. Så jeg oppsøkte selv det lokale tinghuset med salgsmelding, bilder av bilen og la frem saken. Da fikk jeg faktisk atesten helt uten at naboen vet om det.

Så dette ordner seg.
Lykke til!!
668  Forum / Snikk-snakk / Sv: Regler ang. kjøretøy over 50 år.? på: januar 17, 2008, 11:21:10 am
grensen er vel før 1960. altså fritatt for EU kontroll kan hente ut skilter ...så lenge den ikke har vært avskiltet pga mangler eller vært for lenge uten skilter. det siste går litt på skjønn og tror de bruker "regelen" ; så lenge den ikke har vært i Autosys med skilter så må den vises  før registrering

Min bil var ikke registrert i Autosys og det ble likevel ikke krevd noen visning når jeg skulle registrere den. Derimot tok det litt tid for tilsynet å ordne med nye papirer.
669  Forum / Problemløseren / Sv: justeringsskrue på puma på: januar 17, 2008, 10:31:59 am
Det finnes et engelsk firma som lager kitt ala det du snakker om her til både type 1 og 2. De bytter ut fjærene med et masivt firkantjern som er runddreiet i midten for å ikke sette seg fast i fjærfestet. Dette har som visjon å holde på plass bærearmene. Lurer på om det ikke er fjærstål i dette også sånn at man fortsatt får uavhengig fjæring til en viss grad. Så har de coil over dempere som da står for både fjæring og demping. Kan ikke helt si meg enig i at demper festet ikke skulle tåle en slik belastning. Selv om det ikke er konstruert for dette er det ikke dermed sagt at det ikke vil tåle dette. Demper tårnene er jo tross alt nokså solide på disse bilene i forhold til mye annet.
Skal se om jeg greier å finne web adressen til det firmaet som lager disse settene.
670  Forum / Problemløseren / Sv: Hjulbolt problem på: januar 16, 2008, 09:05:04 am
Stigningen på gjenge tappen din er riktig.
Men har du allerede "rundet" gjengene hjelper det ikke å dra opp hullet med gjenge tapp. Skaden er allerede så stor at dette ikke vil hjelpe.
Jeg vil tippe at det er blitt brukt feil bor diameter på gjengeboret. For stort bor gir slappe og "lave" gjenger som det er lett å dra over. Gjengeboret skulle vært på 12.5mm (14mm minus stigningen på 1,5 =12.5). Hva som egentlig er brukt her kan du måle med skyvelære inni et av de hullene som du ikke har rundet. Vet at det finnes både hylser med hode og innvendige gjenger som du kan presse inn fra baksiden og tilsvarende bolter.
Lykke til!!
671  Forum / Problemløseren / Dekk kombinasjoner og godkjenning. på: januar 16, 2008, 08:56:31 am
Hei!!!
På bobla mi kjører jeg med 145/65- 15 dekk foran og 195/65-15 bak. Den er også "greit" senket.
Det jeg lurer på er hvordan jeg bør gå fram for å få dette godkjent (hvis det i det hele tatt lar seg gjøre). I papirene fra møller står det at bilen må senkes like mye foran og bak. Er dette virkelig noe jeg må forholde meg til?? Og hvorfor?? Det står også at puma'n må sveises når jeg har funnet den rette høyden. Har noen fått dette godkjent uten å sveise den fast?? Hva angår dekka mine så har jeg sett flere registrerte og godkjente norske hot rod's med MYE større avik hva angår rulleomkrets og bredde enn hva bobla mi har. Og sist men ikke minst, kan tilsynet henge seg opp i om det er for mye negativ camber bak?? Har bare senket ett ytter hakk, men er alikevel redd de ikke vil like dette. dekka subber ikke og bilen oppfører seg bra på veien, men jeg kvier meg får å besøke den lokale trafikkstasjonen med bilen.

Hjelp!!!
Finnes det gode erfaringer med slikt her??
Og eventuelt hvor kan jeg finne reglene for slikt selv??
672  Forum / Snikk-snakk / Sv: Hvem er hvem i hva? på: januar 10, 2008, 13:18:57 pm

Og her er jeg i "rotta".
58 model produsert og registrert i 57.
Har vel også litt annet vw på gang men foreløpig ikke mye å skryte av.
673  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Hva slags verktøy trengs til en T1? på: januar 09, 2008, 08:31:31 am
Så har det seg også sånn at selv om man har sveiseapparat og kan sveise så betyr ikke det nødvendigvis at man kan sveise rust. Man trenger også erfaring med bearbeiding av plater. Personlig mener jeg at rustsveising er 15-20% sveis og resten platearbeide. Sveise delen er den enkle mens plate delen kan være vanskelig. Nå finnes det riktig nok mye ferdig plate å få kjøpt til boble, men kvaliteten på disse er variabel. Her er det bare trening og erfaring som gjelder.
674  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Senkefjærer til 1303 på: januar 08, 2008, 17:35:11 pm
finnes det ikke noen justerbare fjærbein til disse (ala KW)??
Kjekke saker det. Serlig de som kommer med to fjærer. Plukk bort hjelpefjæra (den spinkleste) og skiva som ligger imellom fjærene, monter på bilen og skru greiene helt ned. Ikke godkjent løsning som gir aldeles utrolige resultater!! Du ender opp med et strykejern med elendige kjøreegenskaper. Og ikke minst: Bilen blir tøffest i gata.
675  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Bytte Varmekanal, Hjelp.. på: januar 08, 2008, 17:28:19 pm
Sett bilen sammen igjen og kall rusta for patina. Når det er gjort senker du den så mye som mulig og henger på noen fete felger. Da har du en rat-loker. Veldig enkelt og nokså gøy. Blunker
676  Forum / Snikk-snakk / Sv: Hvem er hvem i hva? på: januar 08, 2008, 16:20:56 pm
Jeg er han gærningen som alltid ødelegger øyelokk. Jeg ønsker og utrydde den slags ulumskheter fra jordkloden. Noen bil har jeg aldri på veien. Men pass opp dere med øyelokk, slik ser jeg ut.

Er øyelokk fobien så alvorlig at du river de av når du ser noen?? Spør du feks. en ukjent person som er stolt av øyelokka sine om lov før du napper de av??
Eller finnes det begrensninger her?? Hvis ikke skal jeg passe på så du aldri får satt kloa i mine rustene øyelokk. Kansje jeg bør slag-lodde de til lykte ringen Blunker
677  Forum / Snikk-snakk / Sv: vw klubb i Grenland???? på: januar 08, 2008, 15:27:28 pm
Bare en ting å gjøre med det
Selge sankthans bålet å legge penga i senking Rekker tunge

Det har jeg sagt mange ganger. Men fyren nekter jo å høre!! Kansje han ikke vil ha det bedre??
678  Forum / Snikk-snakk / Sv: vw klubb i Grenland???? på: januar 08, 2008, 11:41:18 am
Skal vedde mye penger på at "panel-splittærn" til mule gutten ikke blir lav med en gang. Glem ikke at det er litt jobb å gjøre før han kan selge bobla. Og ikke minst: Fyren har jo vært så dum å skaffe seg tre-båt. Også kalt St. Hans bål av undertegnede. Og den bruker han urovekkende mye tid på før sommerene. Så den bilen blir ikke lav det første året!!
679  Forum / Rat-look / Sv: Litt "ratty" detaljer. på: januar 08, 2008, 09:56:02 am
Sant det med riper og blank lakk, men er jo ikke så gøy når folk synes bilen er så stygg at de tror de kan slenge dører i bilen som de vil og sette fra seg kasser med mat på taket. Det opplevde jeg i sommer. Ble ikke helt blid da. Ble mye melk og cornflakes på parkeringsplassen utenfor butikken gitt. Eieren lurte på om jeg var frekk som kastet maten hans ned fra taket på bilen min!!
I ettertid har jeg humret mye over denne episoden Glad
680  Forum / Rat-look / Sv: Litt "ratty" detaljer. på: januar 07, 2008, 22:16:38 pm

Og denne "dynga" av en bil kjører jeg frivillig rundt i hele sommeren. Men bare vent. Når det blir bedre tider i lommeboka så skal den restaureres. Og da blir det orginal strato silver lakk og polering hele sommeren. Rat-look er på et vis artig det, men jeg kjenner en trang til litt bedre finish på sakene. Tenk bare å kunne sette seg inn i bilen og ikke være redd for å få rustflekker på tøyet!
681  Forum / Rat-look / Sv: Litt "ratty" detaljer. på: januar 07, 2008, 22:11:03 pm

Har dere sett den utrolige kvaliteten på lakken her?? Godt jeg fikk "negle skrape plater" av en vw-broder. Tenk hvis jeg skulle fått riper her!!! Krise Gliser

Her også ser dere kvaliteten på lakken min. Helt utrolig hvor dyktige dagens lakkerere er!!! Blunker Osteaktig
682  Forum / Snikk-snakk / Sv: vw klubb i Grenland???? på: januar 07, 2008, 17:48:52 pm
Og kommer " mule gutten" på veien med høy eller lav splitt panel van?? Tipper den blir høy spm bare det!! Gliser
683  Forum / Snikk-snakk / Sv: vw klubb i Grenland???? på: januar 07, 2008, 09:36:36 am
Skulle vært moro å se hvor mange vi kunne blitt.
Oppfordringen er at alle som er interesert poster et innlegg, sånn at det går å få en slags oversikt over hvor mange som faktisk er interesert.
Dette gjelder også de som er bosatt på mule (innternt) og alle de som bare smugleser på forumet. Registrer dere og kom med tilbakemelding ang. innteressen for en lokal klubb.  Blunker
684  Forum / Snikk-snakk / Sv: vw klubb i Grenland???? på: januar 07, 2008, 09:26:57 am
Jeg blir med jeg,sjøl om bilen er i overkant ny.Hvis busser får være med da.Men trenger ikke vente til våren for min del,her kjøres fryseboksen på vintern også!

Alle vw med luftkjølt motor bør det vel være plass til her.
685  Forum / Snikk-snakk / Sv: dekkdim. 165/50-15, kanskje noe for bobla på: januar 03, 2008, 13:42:22 pm
Ok. Trodde et øyeblikk at dere ennå ikke hadde oppdaget "smart bil" dekka. Sorry.
Men poenget er bra. Kjører selv med 145/65 dekk og kunne ønsket meg noe som var litt bredere. Er ikke direkte godt å kjøre bil med "moped" dekk som kona pleier å si.
686  Forum / Snikk-snakk / Sv: Hvor tok de veien?... på: januar 03, 2008, 13:35:24 pm
Så igjenom en bunke med bilsport nå og fant denne bilen. Denne må det da vere noen som kjenner til. Den er utrolig fin og spesiell så det er vel noen som husker denne. Mener eieren på bilen her på bildene heter Tjelta til etternavn. Mener å ha hørt navnet innen vw snakk.

Noen som kjenner til bil og kansje eieren?

Denne så jeg på bilhenger i skien for et par år siden. Husker faktisk bilen fra sine glansdager.
Når jeg så den var det primer flekker rundt der hvor dørhengslene orginalt var og der de er nå.
Så også ut som at det var gjort et forsøk på å sette inn baklykter fra en new beetle. Kansje feil å si at det var et forsøk, men pent var det i alle fall ikke.
Trist med tanke på hvor flott denne bilen kunne vært den dag i dag.
687  Forum / Snikk-snakk / Sv: dekkdim. 165/50-15, kanskje noe for bobla på: januar 03, 2008, 13:19:53 pm
Hvis målet er å komme lavt foran så finnes det 145/65-50 dekk fra flere levrandører. Har også sett 135/70-15. Priser fra ca 400,- på dekkonline.
688  Forum / Rat-look / Sv: En rusten bildetråd på: januar 02, 2008, 12:44:23 pm
Artig sak den med kompressor.
Men noen "rat-looker" er det vel ikke. Ut i fra lykter og andre detaljer er det jo nesten en rod med skjermer.
689  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 66 mod --- ''Fake splitt'' på: desember 30, 2007, 12:21:42 pm
Kjør på å lag bilen som du selv føler for.
At vinduet bak er montert på en bil som er såpass ny at det aldri vil se helt ut som en orginal splitt ville jeg ikke bekymret meg over. Splitt ruta er uansett mye penere enn den firkantede greia jeg har bak på min 58 model. Tenk selv, bygg som du vil og la folk mene hva de vil. Det er sånn det dukker opp nye inovative løsninger!!
Lykke til med tøff bil!!!
690  Forum / Rat-look / Sv: En rusten bildetråd på: desember 20, 2007, 21:44:47 pm
Noen her som vet opphavet til fangerhorna med den blå gummi lista på som er på bug box bilen??
Sider: 1 ... 21 22 [23] 24 25
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!