mai 14, 2024, 17:21:36 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Hjelp! Type4 med insprut går ujevnt..  (Lest 2540 ganger)
JonasB
Seniormedlem
****
Innlegg: 274
Bosted: Hemsedal



Vis profil
« på: juli 23, 2011, 18:38:01 pm »

Håper det er noen som har ideer om hvor jeg skal begynne å lete..
Bilen er vår Westfalia fra 77 med 2liter og elektronisk insprut. Motorn går egentlig helt greit, men med lite gass, på flat vei i mellom 70 og 80km/t rykker det i  bilen. Kjør man litt hardere går den jevnt.
Føles som det er tenninga eller for lite/for mye bensin som er problemet.
Ideer??
Forbruket ligger på ca 1,2l/mil blandet kjøring. Er dette normalt? Kunde ønsket at den brukte litt mindre..
Loggført

1303 cab -73
1300S -73 Konebilen Buddy
1300 -69 Guttebilen
Bay -69 "Coctailrunner" Prosjekt..
Westfalia -77
Lillebror -71
2X Audi 80 -79
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #1 på: juli 23, 2011, 18:54:24 pm »

sjekk dysene kansje?
Loggført
Einic
Supermedlem
*****
Innlegg: 773
Bosted: Røyken



Vis profil
« Svar #2 på: juli 23, 2011, 19:26:39 pm »

Er det D-jet? Jeg har en Porsche 914 med D-jet som oppfører seg sånn. Både 1,7 - literen som var original,og 2 -literen som sitter i nå rykker, akkurat som den skal stoppe, og går pent igjen med en gang. Dette er visst veldig vanlig, tror det er slepekontakten på spjellhuset som har dårlig kontakt. ( Spjeldindikator) Kan enkelt renses hvis den tas av motoren.
Loggført
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #3 på: juli 23, 2011, 20:23:12 pm »

Jeg har samme motoren. Og det samme problemet. Men har lært meg å leve med det  Gliser

Over 80km/t går den klokkerent. Men under går den å kutter usystematisk. Rykkene er såpass brå at det ikke er en og en sylinder som kutter. Mer en helt takt.

Jo surere og kaldere vær.. Jo bedre er den  Osteaktig
Loggført

JonasB
Seniormedlem
****
Innlegg: 274
Bosted: Hemsedal



Vis profil
« Svar #4 på: juli 23, 2011, 21:29:52 pm »

Er det D-jet? Jeg har en Porsche 914 med D-jet som oppfører seg sånn. Både 1,7 - literen som var original,og 2 -literen som sitter i nå rykker, akkurat som den skal stoppe, og går pent igjen med en gang. Dette er visst veldig vanlig, tror det er slepekontakten på spjellhuset som har dårlig kontakt. ( Spjeldindikator) Kan enkelt renses hvis den tas av motoren.

Denne er helt ny, men skal ta en titt. Regner med at denne sitter i luftmengdemåleren..
Loggført

1303 cab -73
1300S -73 Konebilen Buddy
1300 -69 Guttebilen
Bay -69 "Coctailrunner" Prosjekt..
Westfalia -77
Lillebror -71
2X Audi 80 -79
JonasB
Seniormedlem
****
Innlegg: 274
Bosted: Hemsedal



Vis profil
« Svar #5 på: juli 23, 2011, 21:31:04 pm »

sjekk dysene kansje?

Hvilken type feil skal jeg se etter?
Loggført

1303 cab -73
1300S -73 Konebilen Buddy
1300 -69 Guttebilen
Bay -69 "Coctailrunner" Prosjekt..
Westfalia -77
Lillebror -71
2X Audi 80 -79
JonasB
Seniormedlem
****
Innlegg: 274
Bosted: Hemsedal



Vis profil
« Svar #6 på: juli 23, 2011, 21:39:32 pm »

Jeg har samme motoren. Og det samme problemet. Men har lært meg å leve med det  Gliser

Over 80km/t går den klokkerent. Men under går den å kutter usystematisk. Rykkene er såpass brå at det ikke er en og en sylinder som kutter. Mer en helt takt.

Jo surere og kaldere vær.. Jo bedre er den  Osteaktig

Ja, når motorn er kall går den helt fint, men etter bare en kilometer begynner kykkingen Hæ

Det går ju fint å leve med det, men tenkte at forbruket kanskje ville gå litt ned hvis rykkingen blev borte.

Hvis dette er vanlig, så må vel noen ha klart å finne ut hva som er årsaken...?


Flere tips!!
Loggført

1303 cab -73
1300S -73 Konebilen Buddy
1300 -69 Guttebilen
Bay -69 "Coctailrunner" Prosjekt..
Westfalia -77
Lillebror -71
2X Audi 80 -79
Pitt
Supermedlem
*****
Innlegg: 1278
Bosted: Oppdal


oppdal så klart


Vis profil
« Svar #7 på: juli 23, 2011, 22:35:25 pm »

Jeg tror den drar inn falskluft en eller annen plass på noen av de slangene som går på kryss og tvers på de motorene der kanskje den som går til bremsekraftforsterkern ! jeg har samme problemet på min 79 m bay men den har forgassere og ikke innsprut , men på 60-70 kmt går den å smårykker å den rykkingen kommer bort når jeg gir mere gass !


Pitt
Loggført

E ha kasta mange sånne !


Tlf 90834700
JonasB
Seniormedlem
****
Innlegg: 274
Bosted: Hemsedal



Vis profil
« Svar #8 på: juli 24, 2011, 00:53:28 am »

Jeg tror den drar inn falskluft en eller annen plass på noen av de slangene som går på kryss og tvers på de motorene der kanskje den som går til bremsekraftforsterkern ! jeg har samme problemet på min 79 m bay men den har forgassere og ikke innsprut , men på 60-70 kmt går den å smårykker å den rykkingen kommer bort når jeg gir mere gass !


Pitt

Takk! Dette skal jeg å sjekke opp!
Her er det mange forslag på løsning på samme problem..

Tror jeg må sette kona bak rattet, legge meg over motoren å dra i slanger og kontakter i fart!


Flere tips??
Loggført

1303 cab -73
1300S -73 Konebilen Buddy
1300 -69 Guttebilen
Bay -69 "Coctailrunner" Prosjekt..
Westfalia -77
Lillebror -71
2X Audi 80 -79
FreddyB
Supermedlem
*****
Innlegg: 2990
Bosted: Breim - Sogn og Fjordane


Toidi - men omvendt.


Vis profil
« Svar #9 på: juli 24, 2011, 02:11:22 am »

Tror jeg må sette kona bak rattet, legge meg over motoren å dra i slanger og kontakter i fart!


Flere tips??

Håpar du har inspeksjonsluke til motoren inni bilen - for elles treng du nok ingen fleire tips etter å ha dratt eit slikt stunt....
Loggført

Ikkje lenger billaus. Framleis idiot.
JonasB
Seniormedlem
****
Innlegg: 274
Bosted: Hemsedal



Vis profil
« Svar #10 på: juli 24, 2011, 09:44:23 am »

Tror jeg må sette kona bak rattet, legge meg over motoren å dra i slanger og kontakter i fart!


Flere tips??

Håpar du har inspeksjonsluke til motoren inni bilen - for elles treng du nok ingen fleire tips etter å ha dratt eit slikt stunt....

 Gliser Gliser Gliser
Loggført

1303 cab -73
1300S -73 Konebilen Buddy
1300 -69 Guttebilen
Bay -69 "Coctailrunner" Prosjekt..
Westfalia -77
Lillebror -71
2X Audi 80 -79
tmatre
Supermedlem
*****
Innlegg: 875
Bosted: Rogaland - Klepp



Vis profil
« Svar #11 på: juli 24, 2011, 10:09:58 am »

Prøv shoptalkforums.com
raygreenwood virker å være en som kan gamle vw sprut
Loggført

"Under steer is when you hit the wall with the front of the car and over steer is when you hit the wall with the rear of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you."
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #12 på: juli 24, 2011, 20:42:53 pm »

Post gjerne løsningen din her om det løser seg..  Osteaktig

Jeg kjører bare min 100 mil i året. Så bensinforbruket spiller ingen stor rolle...
Loggført

A R E
Gjest
« Svar #13 på: august 17, 2011, 23:15:41 pm »

Men Jonas da, hvorfor har du ikke sagt noe om dine insprutproblemer til meg da......
Jeg har holdt på med min Volvo insprut i hele vår OG kom i boks med flott resultat.

Du har ikke D-jetronic på din T4, muligens K eller L. Har du verkstedshåndboka? Det er et eget kapittel om systemet helt til slutt der.

Ellers har jeg en egen Bosch bok om alle systemene du kan ta en titt i.

Feilkildene er MANGE og krever at sytemets hardware er inntakt og helt, ingen glapp og falskluft feks.

Du kan ringe meg en dag;

Are
92653103
Loggført
JonasB
Seniormedlem
****
Innlegg: 274
Bosted: Hemsedal



Vis profil
« Svar #14 på: august 24, 2011, 20:57:55 pm »

Takk Are!!
Kan hende jeg skal låne den bosch boka en gang.. Er den og på engelsk?

Men en stor forbedring blev det med Ignitor elektronisk tenning Glad Det var en god investering.
Nesten all rykkingen blev borte, men det er ikke noe drag i motoren. Dreimomentet blir liksom borte i mellom 70 og 85km/t..

Dette  blir en senere utfordring.

Jonas
Loggført

1303 cab -73
1300S -73 Konebilen Buddy
1300 -69 Guttebilen
Bay -69 "Coctailrunner" Prosjekt..
Westfalia -77
Lillebror -71
2X Audi 80 -79
FreddyB
Supermedlem
*****
Innlegg: 2990
Bosted: Breim - Sogn og Fjordane


Toidi - men omvendt.


Vis profil
« Svar #15 på: august 25, 2011, 06:06:29 am »

Du må berre få deg ein hissig 1600 T1-motor, Jonas. ;-)
Loggført

Ikkje lenger billaus. Framleis idiot.
rl
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 635
Bosted: kodal


Vis profil

« Svar #16 på: august 25, 2011, 07:58:50 am »

Takk Are!!
Kan hende jeg skal låne den bosch boka en gang.. Er den og på engelsk?

Men en stor forbedring blev det med Ignitor elektronisk tenning Glad Det var en god investering.
Nesten all rykkingen blev borte, men det er ikke noe drag i motoren. Dreimomentet blir liksom borte i mellom 70 og 85km/t..

Dette  blir en senere utfordring.

Jonas
har du kontrolert tenning etter ignitor motering? hva ligger tenning på?
Loggført
JonasB
Seniormedlem
****
Innlegg: 274
Bosted: Hemsedal



Vis profil
« Svar #17 på: august 25, 2011, 21:49:01 pm »

Har justert tenninga etter det som står i boka... Husker ikke tallene.
Skal tenninga justeres anneledes med elektronisk tenning?

Jonas
Loggført

1303 cab -73
1300S -73 Konebilen Buddy
1300 -69 Guttebilen
Bay -69 "Coctailrunner" Prosjekt..
Westfalia -77
Lillebror -71
2X Audi 80 -79
JonasB
Seniormedlem
****
Innlegg: 274
Bosted: Hemsedal



Vis profil
« Svar #18 på: august 25, 2011, 22:02:33 pm »

Du må berre få deg ein hissig 1600 T1-motor, Jonas. ;-)

Nej takk, T1 er kun til bobble Gliser
Loggført

1303 cab -73
1300S -73 Konebilen Buddy
1300 -69 Guttebilen
Bay -69 "Coctailrunner" Prosjekt..
Westfalia -77
Lillebror -71
2X Audi 80 -79
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!