mai 03, 2024, 08:47:25 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 2332 vurderes solgt.  (Lest 5288 ganger)
98super
Supermedlem
*****
Innlegg: 664
Bosted: Oslo/Langesund


Vis profil

« på: august 25, 2010, 20:03:44 pm »

Vurderer salg av god motoren (2332) Turn key.  Gråter  Bygget i Norge av Kåre Andersen

Motoren er benket hos Anders Ringstad til 147,7 hk. Den har ett veldig bra dreimoment å er ikke en race motor ( men kan brukes til det å) Kjørt med denne i 2 sesonger nå uten noen som helst problemer.

AS21 blokk
Mahle sylindere å stempler
Portet mexico topper
Engle cam w125
Scat vippestell 1.25-1
2stk dobble webere 48 Idf
Komplett Pertronix tenning med flamethrower coil
Standard clutch med Kennedy stage 1 trykkplate
Holly elektrisk bensinpumpe å regulator
Csp ventildeksler
Csp pushrod tubes
Csp oljefilter holder
Csp gasserstag
Csp Python eksos m/ j.tubes
Ekstern oljekjøler

Prisantydning 50 000,-


* Bug Camp 07 193.jpg (56.24 KB, 648x486 - vist 1098 ganger.)
« Siste redigering: august 26, 2010, 15:21:35 pm av 98super » Loggført
sandvik996tt
Gjest
« Svar #1 på: august 25, 2010, 21:58:17 pm »

Er det Andersen Racing som har bygd den ?
Loggført
98super
Supermedlem
*****
Innlegg: 664
Bosted: Oslo/Langesund


Vis profil

« Svar #2 på: august 26, 2010, 06:57:14 am »

Er det Andersen Racing som har bygd den ?
Det stemmer. Andersen Racing.
Loggført
Paasan
Supermedlem
*****
Innlegg: 602
Bosted: Oslo


Frøkna


Vis profil
« Svar #3 på: august 26, 2010, 08:02:28 am »

Men men men, Hva skjer?? Skal jeg få så hatten passer noe jæveli til neste år?Hæ Osteaktig Osteaktig
Loggført

sandvik996tt
Gjest
« Svar #4 på: september 25, 2010, 20:39:39 pm »

Da er denne på plass i Speedsteren:

Loggført
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #5 på: september 25, 2010, 21:55:00 pm »

Snygt! :-)
Den speedsteren blir kjekk å dra ut fra garasjen igjen ja :-)
Så flott ut gjorde den og. Har du flere bilder av den?
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #6 på: september 25, 2010, 22:08:00 pm »

http://www.forum.vwacb.com/index.php?topic=2639.0
Loggført

66 Cab
Supermedlem
*****
Innlegg: 619
Bosted: Skien


Boden Kratzende Autos


Vis profil
« Svar #7 på: september 26, 2010, 09:05:16 am »


Da var tråden lest igjennom, flott bil a gitt Gliser
Loggført

http://www.typ15.com/                      

sandvik996tt
Gjest
« Svar #8 på: september 26, 2010, 09:12:29 am »

Snygt! :-)
Den speedsteren blir kjekk å dra ut fra garasjen igjen ja :-)
Så flott ut gjorde den og. Har du flere bilder av den?

Har sett etter tråden på din bil også? Hvor er den ?
Loggført
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #9 på: september 26, 2010, 09:33:44 am »

Får sikkert mye glede av den motoren.
Har en 1915 med 100 på hjula fra kåre som blir kjørt hardt. Holder bra.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

king.oslo
Seniormedlem
****
Innlegg: 459
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #10 på: september 26, 2010, 11:40:59 am »

Hva for kam er det i denne?M
Loggført
Kim Larsen
Seniormedlem
****
Innlegg: 302
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #11 på: september 26, 2010, 12:50:48 pm »

Se øverst.Engle w125
Loggført
sandvik996tt
Gjest
« Svar #12 på: november 07, 2010, 15:39:25 pm »

Og slik ser det ut i garasjen etter at oljelekkasjer :  ( motor kun startet opp, og liten prøvetur 5 km )



Lekkasje fra støtstenger :



Lekkasje bakkant av motor :



Clutch som bare slurer litt  Øyerulling :




Loggført
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #13 på: november 07, 2010, 15:48:48 pm »

Hvis ikke clutchen slura i en tung buss eller i dyna packene når den ble bremset så burde den ikke gjøre det nå heller med mindre du har olje på den eller feiljustert kabel.
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
sandvik996tt
Gjest
« Svar #14 på: november 07, 2010, 18:04:29 pm »

Hvis ikke clutchen slura i en tung buss eller i dyna packene når den ble bremset så burde den ikke gjøre det nå heller med mindre du har olje på den eller feiljustert kabel.

Dessverre ikke noe feiljustert kabel. Er nok feil clutch til denne motoren.
Loggført
JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #15 på: november 07, 2010, 18:37:34 pm »

Oljelekkasje i bakkant av motor og clutch som slurer helt vilt? Kan det være en sammenheng?
Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #16 på: november 07, 2010, 19:26:29 pm »

kjedelig.. post om du finner ut feilen? så vi andre slipper å ende opp i samme oljeflekk ..
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

1959 Ragtop
Supermedlem
*****
Innlegg: 1538
Bosted: Revetal


Ny motor :-)


Vis profil WWW
« Svar #17 på: november 07, 2010, 19:27:25 pm »

Oljelekkasje i bakkant av motor og clutch som slurer helt vilt? Kan det være en sammenheng?

Du er nok inne på noe Johnny.

Mvwh Alf
Loggført

Fargen på Mine luftkjølte biler er :L41 Svart, L97A Diamond silver Metalic og L568 Seesand
Medlem av : Veteran VW klubben, Folk & Vogn , Re motorklubb
Mitt tlf nr er : 94 54 19 72
Don`t drink the water, fishes fuck in it
http://www.alfsveteranbilgarasje.com/
Jærva
Supermedlem
*****
Innlegg: 1438
Bosted: Østlandet.



Vis profil WWW
« Svar #18 på: november 07, 2010, 21:42:44 pm »


En sammenheng mellom sluring på clutch og oljelekk i bakkant er nok VELDIG nærliggende. Det større spørsmålet er vel om grunnen til lekkasje i bakkant.. , er det bare simmring eller en sprekt blokk?  Synes det var litt i overkant mye lekkasje der til å være bare simmring etter kun 5km..

Jeg hadde en gang i tiden en 1915 bygget av Aaen med sprekk i blokk i bakkant. Den motoren satt i en bil jeg kjøpte. Jeg oxo testkjørte den ca. like langt og hadde ca. like mye lekkasje.. Ikke for å skremme, men..

Virker litt rart at en motor som er nybygget lekker så jævlig etter så lite kjøring?  Hæ  
« Siste redigering: november 07, 2010, 21:47:08 pm av Jærva » Loggført

Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!

Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
Espen/VW54
Supermedlem
*****
Innlegg: 2625
Bosted: Plankebyen (Fredrikstad)



Vis profil
« Svar #19 på: november 07, 2010, 21:49:41 pm »


Virker litt rart at en motor som er nybygget lekker så jævlig etter så lite kjøring?  Hæ  

Brukt i 2 sesonger står det i første post.... Glad
Loggført
Jærva
Supermedlem
*****
Innlegg: 1438
Bosted: Østlandet.



Vis profil WWW
« Svar #20 på: november 07, 2010, 22:10:41 pm »


Virker litt rart at en motor som er nybygget lekker så jævlig etter så lite kjøring?  Hæ  

Brukt i 2 sesonger står det i første post.... Glad

Ser det nå.. , leste bare posten der han sa at slik var lekkasjen etter kun 5km ..
Loggført

Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!

Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
sandvik996tt
Gjest
« Svar #21 på: november 10, 2010, 15:53:07 pm »



Jeg hadde en gang i tiden en 1915 bygget av Aaen med sprekk i blokk i bakkant. Den motoren satt i en bil jeg kjøpte. Jeg oxo testkjørte den ca. like langt og hadde ca. like mye lekkasje.. Ikke for å skremme, men..


Er det sprekk på motor havner den tilbake til selger. Foreløpig velger jeg å "tro" at lekkasje kommer fra ett annet sted. Har dessverre ikke tid til å skru ut motor enda.
Loggført
ultimatevw
Seniormedlem
****
Innlegg: 362
Bosted: Sandnessjøen


Vis profil

« Svar #22 på: november 10, 2010, 22:41:31 pm »

Trudde man i det minste kunne få en tett motor for 50 store lapper Glad
Loggført

68 VW 1600TL
1835cc
Seniormedlem
****
Innlegg: 493
Bosted: trondheim


Luftliga`n


Vis profil
« Svar #23 på: november 10, 2010, 23:00:43 pm »

Ikke at jeg har så mye med det,men er vel bare å plukke ut motoren for å konstantere hvor oljen kommer fra ,i stedet for å spekulere i sprekker å værre er......bare sånn for rettferdigheten ovenfor selger.....Kan jo hende det dreier seg om å røre litt på støtstangrørene, og en simering til 80 kroner. Øyerulling
Loggført
Rune54
Supermedlem
*****
Innlegg: 822
Bosted: Hamar



Vis profil
« Svar #24 på: november 11, 2010, 09:51:09 am »

Veldig enig med "1835cc" her.. dette er veldig urettferdig ovenfor selger. Man sjekker gjerne ut årsakene før man spekkulerer i om hva det kan være og fyrer løs med negative ting . Vi er i et lite miljø, så dumt å gjøre det surt. Dette her er kun mellom kjøper og selger og ikke gud og hver manm.
-I annonsen står det at det er en standard clucth,har kjøper fått med seg det? Hvor god er den på en så kraftig motor ved hard kjøring? og hvis vi da slenger med en lite lekkasje fra simring så er det kanskje ikke så rart det slurer litt.?
-Hvordan er oljekjøler og slanger montert,kan lekkasjen kommer fra det? Er alle slangekoblinger tette?Er oljekjøler tett?
-Oljelekkasje fra støtstenger er ikke uvanlig.Har kjøper prøvd å vri litt på støtstenger? evt skiftet pakingene?
-Hvordan var transporten av motor og deler fra Oslo til Bergen? Kan noe ha fått seg en smell her?
-Motor ble solgt for 39 og ikke 50 som enkelte skriver her. Viktig med alle fakta på bordet før man slenger ut masse kommentarer
Dette har vært en skuddsikker motor i et par år som har fått utolig mye pleie. Synes kjøper skal gå litt inn i seg selv og bruke hodet. Kanskje greit å gå frem på en litt annen måte?? Feks ta ut motor,se over koblinger osv og faktisk finne årsaken før man kaster alt ut til offentligheten??


Rune

Loggført

bugcamp.no
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #25 på: november 11, 2010, 10:48:25 am »

Kjøper skriver jo her selv at han bare ikke har hatt tid til å se nærmere på dette enda, så liten grunn til så mye spekulasjoner.
Dette får være mellom kjøper/selger, og jeg har derfor nå stengt denne salgstråden.
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!