mai 04, 2024, 02:14:09 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: selvoppretting etter sving  (Lest 2355 ganger)
roadstern
Juniormedlem
**
Innlegg: 56
Bosted: trondheim


Vis profil

« på: desember 01, 2008, 23:32:27 pm »

hei

Har problemer med selvoppretting etter sving på puma forstilling på boble med 18tomsfelger

noen som vet hva jeg kan gjøre? er en av mangellappene på bilen før det blir skilt.
Loggført
OTO
Supermedlem
*****
Innlegg: 1966
Bosted: Gjøvik



Vis profil
« Svar #1 på: desember 01, 2008, 23:40:49 pm »

Du kan justere vinkelen på fostillingen, altså torsjonsrøra skal vel være i lodd for hverandre. Unneberg selger casterchims, tror jeg det heter Glad
Loggført

-T1 58' Restolooker
-T1 58' Vintage speed Judson Superchaged
-T3 80' Transporter (solgt)
-T3 58' Reimo camper (solgt)
-T3 88' Westfalia


http://www.vwnorge.no/index.php/topic,808.msg8010.html#msg8010
Pål
Supermedlem
*****
Innlegg: 3941
Bosted: Teie / Tønsberg


Vestfold


Vis profil
« Svar #2 på: desember 01, 2008, 23:45:13 pm »

Casterchims må til ved senking. Disse koster ikke mange kronene hos unneberg-bil.no.

Viser du bilen med 18" hjul??
Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
wide5
Supermedlem
*****
Innlegg: 1544
Bosted: randaberg



Vis profil WWW
« Svar #3 på: desember 02, 2008, 22:02:33 pm »

I mitt tilfelle var castershims bare tull.
Har du en bil som er senket mye foran, og ikke noe bak. Trenger du en hel bunke av de shimsene for å få noe effekt. Hjulene kommer stygt langt frem i skjermene etterhvert også.. Tvilende
Men har hørt at andre har hatt stor glede av et sett med slike shims, så det kan jo bare hende at det er min bil, pluss etpar til som er litt sære Osteaktig.
Har du en bil med bare litt stuk, er det jo verdt et forsøk. Sånn for å ta opp for den lille hellinga bilen måtte ha. Men da må den være litt senka bak også.
Petter'n.
Loggført

Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #4 på: desember 03, 2008, 00:21:35 am »

Eneste måten å få mer selvoppretting på torsjons forstillingene er å tippe spindlene mer bakover i topp. Det gjør man ved å legge caster shims mellom nedre forstillings rør og rammehodet.

Men jeg tror vel kanskje heller at problemet ditt er feil offset? Man kan sikkert bruke caster shims for å skjule det problemet, men det er jo egentlig ikke en fix.
Loggført

Speed is no substitute for direction
RZR-Andy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen


www.regenstadt.com


Vis profil WWW
« Svar #5 på: desember 03, 2008, 08:38:20 am »

Pass på å få med lengre bolter som hører til når du bestiller castershims - ofte trenger boltene å skiftes pga. rust uansett.
Loggført
Pål
Supermedlem
*****
Innlegg: 3941
Bosted: Teie / Tønsberg


Vestfold


Vis profil
« Svar #6 på: desember 03, 2008, 21:36:23 pm »

Unneberg-bil.no har bolter og chims. Mener boltene koster 125 pr par og du trenger kun ett par.
Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #7 på: desember 10, 2008, 21:53:28 pm »

Er det krav om at bilen er selvopprettende? Husker Skoda 120 og 130 på 80 tallet, de hadde visst ikke selvopprettende styring, men de ble typegodkjent?
Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!