mai 03, 2024, 19:02:46 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 31
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Prosjekt 1970 Impuls-kjøp!  (Lest 174189 ganger)
Bj?rn
Supermedlem
*****
Innlegg: 2393
Bosted: Elverum


- 1303 -


Vis profil
« Svar #180 på: desember 21, 2008, 01:39:53 am »

Det jeg tror: Motoren går ikke ordentlig når kald, grunnet den trekker inn for kald luft. Når motoren er varm, trekker den varmere luft (blir jo varmt i motorrommet) og at den da går ordentlig..
Hørte noen sa at dems boble ikke gikk noe særlig på vinteren/kalde dager..

Eller kan kanskje være noe annet med gasseren.. Den går på et annet system når motoren er kald (når choken er på), mem når den går av, så er det tomgangsdysa bensinen går igjennom. Ta av gasseren og rens dyser og bensinkammer osv. muligens noe rusk kanskje ?  
Hadde et liknende problem med min..
Loggført

Keep it cool, keep it oldschool!
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #181 på: desember 21, 2008, 02:03:50 am »

Dei fleste spor leder mot gassaren, ja... Skal gå over den på "the tune up day" Må berre få ut den jevla saga frå garasjen, sånn at eg får bilen inn! Glad
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Gromgutn
Seniormedlem
****
Innlegg: 476
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #182 på: desember 21, 2008, 02:36:59 am »

Er nok noe el-trøbbel. Hadde en 70 som daily driver et par år i statene og den hadde fri vilje på el-anlegget da jeg overtok den. Blinka når jeg tuta, tuta når vindusviskerne gikk og tørka vinduene når jeg bremsa... eller noe i den duren hvertfall. Uansett er det ikke alltid det er så store feil. Jordingsfeil osv...

Hehe, på min får jeg bare på parklys når jeg trekker ut lysbryteren, når jeg tar vinduspusserhendelen et hakk opp får jeg nærlys og et hakk til så er jeg på park igjen men da går vindusviskerne...  Har litt å gå over jeg også...   Blunker
Loggført

72 1302 roadster
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #183 på: desember 21, 2008, 15:31:17 pm »

Problemet med Impulsen er att det er montert all salgs jalla dilldall, som eletrisk temperaturmålar, som ikkje ein gong virkar.... som berre lagar rot med sine tusen ledningar...

Alt da 80tals tullet skal ut.. kanskje det hjelper! Glad
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud


Singelport Mafia'n


Vis profil WWW
« Svar #184 på: desember 21, 2008, 15:46:50 pm »

Bare vær nøye da, så du ikke rasker med deg ledninger som skulle ha vært der!
Loggført

" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better"
Audi 100 2,5TDI
VW 1300 1970

Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen
45632450
-------------------------------
Medlemsansvarlig
Røyken og Omegn Aircoolers
Rikard@roykenaircoolers.com
roykenaircoolers.com
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #185 på: desember 21, 2008, 15:50:07 pm »

Klart det!

Men ein ting eg er mindre begeistret for, er alle dei holene som dei har laga under dashbordet! Er jo fullt i hol der til all slags jordinger og diverse Sint å sveise dei igjen er jo ikkje så lett som den står no...
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Anders Røsåsen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1625
Bosted: Skreia



Vis profil
« Svar #186 på: desember 22, 2008, 10:53:08 am »

lim fast et teppe under der da vel...da er det ingen som ser det Blunker
Når det gjelder den gasseren din....har itte du flere motorer i deler? i såfall ta en gasser fra en av de og prøv på motoren i impulsen..går den ordentlig da så er det jo den orginale gasseren som var litt fuskete Osteaktig
Loggført



VW 1300 69 (Grøfterenser`n)
VW 1303S automatic 73 (SOLGT)
VW 1200 Jeans 73 (SOLGT)
VW 1200 65
VW T2 Bay 1975
VW 1200 63 urørt orginalbil (Annfrid)
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud


Singelport Mafia'n


Vis profil WWW
« Svar #187 på: desember 22, 2008, 12:25:29 pm »

Er det solex 34 pict-3 du har?
Loggført

" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better"
Audi 100 2,5TDI
VW 1300 1970

Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen
45632450
-------------------------------
Medlemsansvarlig
Røyken og Omegn Aircoolers
Rikard@roykenaircoolers.com
roykenaircoolers.com
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #188 på: desember 22, 2008, 18:36:19 pm »

Ingen 34 her i gården!

Er ein 1300 F motor detta Osteaktig

Har mangen gassarar, ja... men det ser verre ut..

Men nå har eg rydda så jevligt ut i garasjen, att eg kanskje får bilen inn snart!
Må berre få bunnplata til 69en opp under taket, sånn att den slepp å ta opp all plassen..... Glad
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud


Singelport Mafia'n


Vis profil WWW
« Svar #189 på: desember 22, 2008, 18:54:04 pm »

Okei,
så da blir ikke impulsen ståenes ute i vinter da?
Loggført

" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better"
Audi 100 2,5TDI
VW 1300 1970

Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen
45632450
-------------------------------
Medlemsansvarlig
Røyken og Omegn Aircoolers
Rikard@roykenaircoolers.com
roykenaircoolers.com
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #190 på: desember 22, 2008, 19:08:04 pm »

Kjem avpå kor mangen andre biler og bobler som skal inn...
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #191 på: desember 23, 2008, 09:52:15 am »

Du bør sjekke at eksosstussene har riktig lengde inn i eksospotta. Står de for langt inn, går ikke bilen som den skal. Bobla mi var ihvertfall plaget med forgasserising til jeg justerte de rett.
Sjekk også den elektriske choken.
Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #192 på: desember 23, 2008, 11:40:37 am »

Så eksospottene kan ha noko og sei! Jasså, ja!

Dei som står på no er det ikkje akkurat for mykje igjen av... skal på "nytt" anlegg ila jula Glad
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #193 på: desember 23, 2008, 16:19:59 pm »

Då har eg avslørt fleire problem eller feil....

Istad når eg skolle ut å kjøra litt, så oppdaga eg noko;
Eg starta bilen som vanleg, og lot han stå å varma seg opp på tomgang, som vanleg.... men då eg drog ut brytaren til lyset, då merka eg att motoren begynte å jobba tungt! tok på langlyset og motoren jobba tyngre og tyngre, og slo av lyset i ein fei, men likavel gjekk motoren berre tyngre.. til slutt var han komt ned på det stadiet att han ikkej vil gå på tomgang, som eg har erfart mangen gongar før...

Eg trur ikkje detta han noko samanheng mellom att den dauer av når den vert varm, fordi når eg drog inn & ut lysbrytaren, gjekk turtalet ned & opp på motoren.....

Er noko mystisk her... trur det må vera muffins!

Ellers så gjor eg ein an stor oppdagelse då eg opna motorloket, og såg på gassaren... insuget var totalt klaka, det samme med deler av gassaren... fullt av is...

Korleis vert eg kvitt det symtomet? justera gassaren?

Nokon bilder, osm vanleg:

Fyrste gong att han er innandørs sidan han vart henta!


Rydda litt i midt-rabatten


Bunnplata skal vekk, porten skal monterast ferdig, og der skal Impulsen bu!


"Ma boy was just like me, yeah!"


Blunker
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Johnny Oeen
Seniormedlem
****
Innlegg: 280
Bosted: Sogndal



Vis profil
« Svar #194 på: desember 23, 2008, 16:24:48 pm »

Hei....korleis er ladinga på denne bilen, symptoma du har der kan komma fra manglande lading/ svakt batteri.
Loggført

Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #195 på: desember 23, 2008, 16:27:46 pm »

Når sant skal seiast, så trur eg ikkje det er att for mykje av børstane på dynamoen.... men dei vert vel skifta snart dei og...

Er det så lett?
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Anders Røsåsen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1625
Bosted: Skreia



Vis profil
« Svar #196 på: desember 23, 2008, 16:40:35 pm »

slapp av Blunker det med at motoren din jobba tyngre og tyngre er nok at autosjåken går på....dermed vrir spjelet til sjåken sei helt opp og blir stående slik at motoren din går lavere på tomgang....det som regel skjer er at motoren får for spinkel blanding av bensin/luft og stopper av den grunn eller at gass hendelen på gasseren går til det nederste trinnet og gir itte motoren nok bensin...har samma problemet på min je og...skal invisterest i nytt overhalningssett og sjåk element Blunker
det med ladinga kan nok  være et dårlig batteri eller dårlig jording en stand eller noe rusk i dynamoen...og som sagt over her..børster er null problem å fikse:)
Loggført



VW 1300 69 (Grøfterenser`n)
VW 1303S automatic 73 (SOLGT)
VW 1200 Jeans 73 (SOLGT)
VW 1200 65
VW T2 Bay 1975
VW 1200 63 urørt orginalbil (Annfrid)
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #197 på: desember 23, 2008, 16:55:17 pm »

Nei dette skjedde etter att motoren var varm/choken oppe!

Skjedde med ein gong eg slo på lyset!
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #198 på: desember 23, 2008, 17:00:50 pm »

Men kva trur de om ising på manofold og gassaren då???

Er det berre snakk om ein overhaling der 'og?
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
H-MEK
Supermedlem
*****
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal



Vis profil
« Svar #199 på: desember 23, 2008, 17:30:11 pm »

Mye bra forslag her gitt... Når du setter på lysene får dynamoen mer å jobbe med, og vil da gå tyngre rundt. Motor vil da få mer motstand, og turtallet synker litt! Helt normalt!
Loggført

Henning
Tlf 408 26 388
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #200 på: desember 23, 2008, 18:25:27 pm »

Er det normalt att den synker så voldsomt att den ikkje greier å dra rundt lenger?
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Are
Medlem
***
Innlegg: 197
Bosted: Trondheim



Vis profil
« Svar #201 på: desember 23, 2008, 19:11:29 pm »

den stoppet sikkert pga. isingen i innsuget, noe som kansje tyder på tette forvamingsrør  Blunker
Loggført

Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #202 på: desember 23, 2008, 19:17:40 pm »

Akkuratt ja.... På tide å få gjort noko her!!!

Må berre få rydda i kjedlaren, sånn att eg kan få vekk den bunnplata til 69en, sånn att eg kan montera ferdig porten, sånn att eg kan opna porten, sånn att eg kan få inn Impulsen, sånn att eg kan begynne å setta han istand igjen...

 Øyerulling Glad
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud


Singelport Mafia'n


Vis profil WWW
« Svar #203 på: desember 23, 2008, 20:37:42 pm »

Haha! alltids noe!
Loggført

" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better"
Audi 100 2,5TDI
VW 1300 1970

Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen
45632450
-------------------------------
Medlemsansvarlig
Røyken og Omegn Aircoolers
Rikard@roykenaircoolers.com
roykenaircoolers.com
Anders Røsåsen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1625
Bosted: Skreia



Vis profil
« Svar #204 på: desember 24, 2008, 10:59:07 am »

den isinga i innsuget kan skyldes dårlige ventiler har je hørt...vet itte om dette er sant men det som da skjer er at varmen/eksplosjonen fra sylinderen unnslipper litt hver gang motoren slår til et slag og innsuget blir varmt inni og kaldt utapå...og at det da "dugger" på det og at "dugg" fryser til is på innsuget...dermed er innsuget og gasseren "frosset" utapå.
Loggført



VW 1300 69 (Grøfterenser`n)
VW 1303S automatic 73 (SOLGT)
VW 1200 Jeans 73 (SOLGT)
VW 1200 65
VW T2 Bay 1975
VW 1200 63 urørt orginalbil (Annfrid)
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #205 på: desember 24, 2008, 11:04:08 am »

Godt mulig det! Men eg må uansett ha det av så eg får sett litt nermare på det...
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Anders Røsåsen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1625
Bosted: Skreia



Vis profil
« Svar #206 på: desember 24, 2008, 11:10:54 am »

ja om du sjekker alt grundig nå før bilen kommer på veien så veit du at du har en bil som garantert går hver gang du trenger det. Blunker
også er det jo noe med å overbevise de hjemme om at det er en stabil bil...i alle fall sliter je litt med "mobbing" her i hjemmet.....flere her som har kjørt gamle slitte bobler på 80 tallet...og hører itte noe annet en at det var forferdelig dårlig varme apparat i dem hver gang bobler kommer på praten...MEN skal ta dem med en tur når je får skilter og bensin varmer.......hehe Blunker
Loggført



VW 1300 69 (Grøfterenser`n)
VW 1303S automatic 73 (SOLGT)
VW 1200 Jeans 73 (SOLGT)
VW 1200 65
VW T2 Bay 1975
VW 1200 63 urørt orginalbil (Annfrid)
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #207 på: desember 24, 2008, 11:13:32 am »

Høyrer litt og kvart om varmeapparatet her heima og... så du er ikkje åleina Osteaktig

Men denne skal nok verta stabil Glad
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Anders Røsåsen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1625
Bosted: Skreia



Vis profil
« Svar #208 på: desember 24, 2008, 11:19:38 am »

hehe Blunker tenkte je skulle overhale gasseren og skifte alle slitte pakninger i den og rense forvarmerrøret je å Blunker
Loggført



VW 1300 69 (Grøfterenser`n)
VW 1303S automatic 73 (SOLGT)
VW 1200 Jeans 73 (SOLGT)
VW 1200 65
VW T2 Bay 1975
VW 1200 63 urørt orginalbil (Annfrid)
Bj?rn
Supermedlem
*****
Innlegg: 2393
Bosted: Elverum


- 1303 -


Vis profil
« Svar #209 på: desember 24, 2008, 16:39:43 pm »

Bra du passer skikkelig på bånnpanna til "niogseksti'n" med å pakke den inn i pledd i julen  Gliser Osteaktig
Loggført

Keep it cool, keep it oldschool!
Sider: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 31
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!