mai 15, 2024, 09:57:24 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: t2 bay på bane  (Lest 1399 ganger)
roadstern
Juniormedlem
**
Innlegg: 56
Bosted: trondheim


Vis profil

« på: desember 28, 2012, 23:50:14 pm »

har en 1976 bay med porsche 6er. senket. men hva bør jeg gjøre for å øke egenskapene på bane?
Loggført
roadstern
Juniormedlem
**
Innlegg: 56
Bosted: trondheim


Vis profil

« Svar #1 på: desember 28, 2012, 23:50:50 pm »

tenker da på understell
Loggført
RødeBaron
Supermedlem
*****
Innlegg: 1504
Bosted: Vevang



Vis profil WWW
« Svar #2 på: desember 29, 2012, 04:58:13 am »

Lese knastens prosjektråd er en fin start, masse god info vedr brødboks-racing Glad
Loggført



original buddie                  Bugbuddies.no
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #3 på: desember 29, 2012, 16:11:49 pm »

http://www.red9design.com/type2.htm
Loggført
roadstern
Juniormedlem
**
Innlegg: 56
Bosted: trondheim


Vis profil

« Svar #4 på: desember 31, 2012, 01:23:14 am »

saker!

fin den forstillinga.. svir litt på kontoen også.

Er dette det eneste rette?
hvor langt kommer man med litt senk, justerbare dempere og krengestag?

er det noen som har frigjort torsjonsstagene og montert coilovers på disse?
Vill det holde? eller er det risikabelt?
Loggført
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #5 på: desember 31, 2012, 01:33:05 am »

var da ikkje den type forstilling, knastenknoten modifiserte ein heil del for å få ting meir optimalt ?
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #6 på: desember 31, 2012, 15:22:53 pm »

Skal man bygge banebil må man først få krengningen på stell. Stabstag(foran og bak), coiloverkit bak og justerbare dempere foran gjør god nytte.
Hjulvinklene bør også stemme med noe som er bedre enn de originale. Det lønner seg i første omgang å ha noe negativ camber foran og bak, rundt -1,30 til -2,00°

Red9 forstillinga er nok ikke optimal men et godt steg i riktig retning. Skal man på bane er man avhengig av høy castervinkel for å få god selvoppretning og at dekket har god kontakt med asfalten i sving. Originalt er disse folkevognene helt i feil retning. Gliser

Les litt om hjulvinkler på nett så du veit hva som må til. Slik kan man senere bygge om understellet til å passe banekjøring.

En kompis med et 4-hjulskontroll apparat og god peiling på bruken av det er også noe som er kjekt å ha tilgang til.

Tråden til knasten er en god kilde til inspirasjon.

Godt å se at flere trekker mot motorsporten med "vanlige" biler.
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
T2maniac
Juniormedlem
**
Innlegg: 65
Bosted: Vigrestad



Vis profil WWW
« Svar #7 på: januar 02, 2013, 17:33:48 pm »

hei.
har en T2 som jeg har planer om å sette 6-er i. hvilke motor har du? bremser? er den godkjent hos biltilsynet?
 
Mvh Olav Waldeland
Loggført

T2 74 org. camping 1,8 automat, T2 75 panel van, T2 77 panel van
mitt tlf nr er 91751818
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!