mai 15, 2024, 08:49:44 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 [2] 3
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Er det bare meg...  (Lest 11966 ganger)
laksen
Medlem
***
Innlegg: 101
Bosted: Sør-Odal


Vis profil

« Svar #30 på: juni 11, 2008, 17:23:17 pm »

enda gidder du å engasjere deg nok til å fortelle hvor mye du driter i det? Blunker

Engasjementet ligger ikke i doka, sika osv. Engasjementet ligger i at folk forurenser forumet.
Loggført
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #31 på: juni 12, 2008, 08:43:37 am »

Morsomeste jeg har hørt er den klassiske "hvorfor har den bilen buss bremser?"  Sagt etter å ha hørt dumpventilen på en turbobil...

For øvrig er dette et diskusjonsforum... det er helt GREIT å ikke være enig om alt... "Ten... nei jeg driter i det...

...nei, forresten... jeg drar floskelen likevel  "Tenk hvor kjedelig det hadde vært om alle likte det sammen"
pjuk
Loggført

Speed is no substitute for direction
EspenX
Supermedlem
*****
Innlegg: 2092
Bosted: Oslo


Praise the raised


Vis profil
« Svar #32 på: juni 12, 2008, 09:01:29 am »

Og tenk hvor kjedelig dette forumet ville vært om ikke Mangokid av og til dro til med noen meninger rett fra levra Glad Underholdningsverdien av de som lar seg provosere skal heller ikke undervurderes.
Loggført

1969 Militær-buss
Luftvw
Seniormedlem
****
Innlegg: 277
Bosted: Noreg



Vis profil
« Svar #33 på: juni 12, 2008, 09:51:31 am »

Ettersom flere og flere bruker mye av tiden sin på nettet og skruing på gammel vw , hadde det kanskje vært på sin plass med VWnorge`s egen nett psykolog. Gjerne en med stor erfaring på vw og motor kultur, og selvfølgelig er psykolog. Dette kunne f.eks utartet seg slik som et vanlig tema:
Ja ,hvordan har vi vw venner det idag!
Njaa, ......jeg føler at 1600 motoren min ikke har nok hk..ryker fra eksosen lissom...varm blir den også...andre sier" import"..lav dollar
hmm. Osteaktig
Loggført

Folkevogn er kjerra!
FUSENTAST
Supermedlem
*****
Innlegg: 648
Bosted:


Trønder i eliksir


Vis profil
« Svar #34 på: juni 12, 2008, 09:58:55 am »

hADDE JEG IKKE VISST BEDRE SÅ VILLE JEG SAGT DENNE TRÅDEN FLYTER LITT UT.....men jeg tar meg i det og mener at den ikke følt ut før Mango kom med sitt første innlegg.

Mango for President!!
Loggført

SCREWDRIVER #1
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #35 på: juni 12, 2008, 11:47:25 am »

JEg hater forkortelser, i dataverden(jobb...) er det så mange forkortelser at du kan bli "guru" BARE ved å pugge forkortelsene.
JA-til-å-si-ordet-fullt-ut kampanje støtter jeg!!

Presse er for meg avis, tv, radio... blir ikke veldig imponerende da hvis noen forteller meg at de skal ha "presse på motoren"....

Hva står forresten IDA for....? Eller IDF....?
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #36 på: juni 13, 2008, 23:13:35 pm »

jeg vil da sette  min finger på FUSEN som psykolog. jeg veit verken åssen mannen ser ut eller hvor gammel han er, men han får meg i et usedvanlig godt humør når jeg leser innlegga her inne  Gliser
Loggført
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #37 på: juni 14, 2008, 10:45:40 am »

Sika, doka osv. er helt teit. Men det dummeste jeg har hørt var en som skulle ha "presse" i bilen sin.

Han mente kompressor. Altså en nymotens kompressormatet motor. Bilen hans var ikke akkurat noe du dytter inn en Judson eller MAG-kompressor i.



Om det er det dummeste du har hørt, så har du ikke hørt mye dumt... Blunker
"Presse" er fett det da! Synes liksom "presse" er med på lage et skille på det vi har av kompressorer. Du har disse nymotens kompressorne som ser ut som en halv turbo med reimhjul også har du gode gamle skru-kompressorer som viiner som ville møkka og leverer trøkk! Mann over menn når det kommer til kompressor, PRESSE! Osteaktig
jepp en "presse" skal virke skikkelig, hyle ,vine, jage, bilen skal man ikke klare å få til å stå i ro
Loggført
Elliot
Supermedlem
*****
Innlegg: 775
Bosted: AALESUND


Tlf 91160684


Vis profil
« Svar #38 på: juni 16, 2008, 11:35:16 am »

Hmmm, jeg kjører doka... Men er jo ca. like teit det som at vi kjører boble. VW har aldri produsert en bil som heter boble, (eller bug for den del), men halve verdens befolkning vet hva du snakker om allikevel. Merkelig...
Loggført

'57 T-2 Kombi
'64 T-2 Doka (Castrol)
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #39 på: juni 16, 2008, 12:06:29 pm »

Doka og Sika er egentlig to helt unødvendige ord... hva er feil med Crew og pickup? Det funket i hvertfall før...
Høres bare litt n00b ut liksom..  Gliser Gliser Gliser Gliser Blunker
Loggført

Speed is no substitute for direction
laksen
Medlem
***
Innlegg: 101
Bosted: Sør-Odal


Vis profil

« Svar #40 på: juni 16, 2008, 19:27:23 pm »

Hmmm, jeg kjører doka... Men er jo ca. like teit det som at vi kjører boble. VW har aldri produsert en bil som heter boble, (eller bug for den del), men halve verdens befolkning vet hva du snakker om allikevel. Merkelig...

Kunne ikke sagt det bedre selv. Tviler på at dere skriver cirka, for eksempel, et cetera og så videre...
Loggført
SplitMan
VSN
Supermedlem
*****
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil



Vis profil
« Svar #41 på: juni 16, 2008, 20:00:27 pm »


WHY CAN'T EVERYBODY JUST GET A LONGBOARD?
Loggført

SCREWDRIVER #2
Syncronaut
Supermedlem
*****
Innlegg: 934
Bosted: Trondheim



Vis profil
« Svar #42 på: juni 17, 2008, 08:47:07 am »

Jeg synes det er litt interessant at ingen hittil i denne tråden har kommentert hvor uttrykkene "sika" og "doka" kommer fra! Grunnen til at mange ikke kjenner dem så godt som "crew-cab" og "pick-up" er nok at de er tyske  Glad! Men, vent nå litt; hvor kommer disse bilene våre fra, nå igjen Gliser Øyerulling
Loggført

Gorm
Medlem TVWK og Dora Custom
http://tvwk.no/
Tony China
Seniormedlem
****
Innlegg: 274
Bosted:


49% Motherfucker 51% Son of a bitch


Vis profil
« Svar #43 på: juni 17, 2008, 09:07:40 am »

MÅ man snakke tysk hvis man kjører tysk bil?
Loggført

Its not about the type of car you drive. Its about the size of the arm hanging out the window.....
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #44 på: juni 17, 2008, 09:10:57 am »


WHY CAN'T EVERYBODY JUST GET A LONGBOARD?
I HAVE IT ON MY ROOFRACK  Øyerulling
Loggført
laksen
Medlem
***
Innlegg: 101
Bosted: Sør-Odal


Vis profil

« Svar #45 på: juni 17, 2008, 09:54:44 am »


WHY CAN'T EVERYBODY JUST GET A LONGBOARD?

Du mener: why CAN NOT everybody just get a longboard? Ikke sant? Osteaktig Nei, nå det nok. Melder meg ut Osteaktig
Loggført
EspenX
Supermedlem
*****
Innlegg: 2092
Bosted: Oslo


Praise the raised


Vis profil
« Svar #46 på: juni 17, 2008, 12:02:56 pm »

Vil nå si at både singelkabin og dobbeltkabin fungerer ganske bra på norsk også jeg da.
Loggført

1969 Militær-buss
Elliot
Supermedlem
*****
Innlegg: 775
Bosted: AALESUND


Tlf 91160684


Vis profil
« Svar #47 på: juni 17, 2008, 16:12:58 pm »

Etter nærmere ettertanke har jeg nå gått over til den korrekte betegnelsen VW 265 for ikke å forvirre flere av forumets deltakere. Håper det går bedre Glad
PS: har også en 57modell 231 viss noen lurte. (viser til bilene mine som er listet opp under)
Loggført

'57 T-2 Kombi
'64 T-2 Doka (Castrol)
DrLaban
Supermedlem
*****
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo


The RestoRod


Vis profil WWW
« Svar #48 på: juni 17, 2008, 18:51:29 pm »

Sika, doka osv. er helt teit. Men det dummeste jeg har hørt var en som skulle ha "presse" i bilen sin.

Han mente kompressor. Altså en nymotens kompressormatet motor. Bilen hans var ikke akkurat noe du dytter inn en Judson eller MAG-kompressor i.



..og tenk da på Golf 5 GT.... som har BÅDE  P R E S S E  og S N U R R E ! !    *humre*
Loggført

.. How low can YOU go??? - http://www.RestoRod.net ..
Syncronaut
Supermedlem
*****
Innlegg: 934
Bosted: Trondheim



Vis profil
« Svar #49 på: juni 17, 2008, 20:18:28 pm »

MÅ man snakke tysk hvis man kjører tysk bil?
Nei, men det er kanskje litt rart å rynke på nesen over uttrykk fra (disse) bilenes hjemland  Hæ
Loggført

Gorm
Medlem TVWK og Dora Custom
http://tvwk.no/
Tony China
Seniormedlem
****
Innlegg: 274
Bosted:


49% Motherfucker 51% Son of a bitch


Vis profil
« Svar #50 på: juni 17, 2008, 21:44:38 pm »

Tja... du har vel kansje rett i det, glad jeg ikke driver med japanske biler.......
Loggført

Its not about the type of car you drive. Its about the size of the arm hanging out the window.....
Tony China
Seniormedlem
****
Innlegg: 274
Bosted:


49% Motherfucker 51% Son of a bitch


Vis profil
« Svar #51 på: juni 18, 2008, 09:39:54 am »

Jeg synes det er litt interessant at ingen hittil i denne tråden har kommentert hvor uttrykkene "sika" og "doka" kommer fra! Grunnen til at mange ikke kjenner dem så godt som "crew-cab" og "pick-up" er nok at de er tyske  Glad! Men, vent nå litt; hvor kommer disse bilene våre fra, nå igjen Gliser Øyerulling

Hvilke tyske ord er det sika og doka er forkortelse for forresten?
Loggført

Its not about the type of car you drive. Its about the size of the arm hanging out the window.....
Kormi
Seniormedlem
****
Innlegg: 368
Bosted: Oslo/Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #52 på: juni 18, 2008, 09:58:03 am »

Single-kabine und Doppel-kabine!?
Loggført
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #53 på: juni 18, 2008, 10:07:53 am »

Ordet Singel er vel Einzel på tysk? Oder?
Loggført

Speed is no substitute for direction
Kormi
Seniormedlem
****
Innlegg: 368
Bosted: Oslo/Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #54 på: juni 18, 2008, 10:18:18 am »

Im kein gutes auf Deutsch, aber eine Google-Suche auf " Singlekabine" gab mir viele deutschen Schläge.  Osteaktig
Loggført
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #55 på: juni 18, 2008, 10:19:11 am »

 Øyerulling jada ellers?
Loggført
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #56 på: juni 18, 2008, 10:34:48 am »

Pritschenwagen / Pritsch = Singelcab Pickup ( can be T1 or T2)

Doppelkabine / DoKa = Double Cab Pick up

Loggført

Speed is no substitute for direction
Lars Johansen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1938
Bosted: Lillehammer



Vis profil
« Svar #57 på: juni 18, 2008, 23:20:17 pm »

Ich bin sä ausgelassen
Loggført
SplitMan
VSN
Supermedlem
*****
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil



Vis profil
« Svar #58 på: juni 19, 2008, 12:15:23 pm »

jeg vil da sette  min finger på FUSEN som psykolog. jeg veit verken åssen mannen ser ut eller hvor gammel han er, men han får meg i et usedvanlig godt humør når jeg leser innlegga her inne  Gliser

Jeg tror veldig mange er i akkurat denne situasjonen - man har utviklet et langt og nært og nærmest avhengighetsforhold til "noen" på nett.....i dette tilfelle vår alles kjære FUSEN. Og for Martin og andre i menigheten rundt dette Hommelvikske fenomen, tenkte vi i Screwdrivers skulle stille med en liten event på SCC i år.... Vi tenker å gjøre det på samme måte som dattera til velkjente Bruce Meyer gjør det på alle USAs biltreff om dagen; kjører rundt på gubben i en campingbil og setter han i skyggen under et skilt slik at alle som går forbi ihvertfall får sett han... Skal du ta pån eller si noe til han må du donere litt. Se bilde:


* BrusPulver.jpg (33.28 KB, 320x480 - vist 189 ganger.)
Loggført

SCREWDRIVER #2
Syncronaut
Supermedlem
*****
Innlegg: 934
Bosted: Trondheim



Vis profil
« Svar #59 på: juni 19, 2008, 12:57:30 pm »

Im kein gutes auf Deutsch, aber eine Google-Suche auf " Singlekabine" gab mir viele deutschen Schläge.  Osteaktig
Ok ok, jeg var kanskje litt kjapp med Sikaen... Flau "Pritsche" hadde falt ut. Men når det gjelder Doka har jeg ihvertfall mitt på det tørre Gliser
Loggført

Gorm
Medlem TVWK og Dora Custom
http://tvwk.no/
Sider: 1 [2] 3
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!