mai 22, 2024, 05:25:41 am
Velkommen,
Gjest
. Vennligst
logg inn
eller
registrer deg
.
Har du ikke mottatt
e-post for aktivering
?
1 time
1 dag
1 uke
1 måned
Alltid
Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter
: Velkommen til et samlet VWNorge!
Hovedside
Hjelp
Søk
Logg inn
Registrer
VWNorge
>
Forum
>
Prosjektgarasjen
>
Prosjekttråd 1300/oval
Sider:
1
...
29
30
[
31
]
Skriv ut
Skrevet av
Emne: Prosjekttråd 1300/oval (Lest 168048 ganger)
Bug_Man
Supermedlem
Innlegg: 1278
Bosted:
Sv: Prosjekttråd 1300/oval
«
Svar #900 på:
mai 12, 2024, 15:48:29 pm »
Csp fuel pump safety relay også integrert. Orket ikke trekke nye ledninger hele veien så her var det frem med koblingsskjema og koble seg på bilens
IMG_2688.jpg
(106.89 KB. 800x600 - vist 68 ganger.)
Rottereir men urørt utenom det jeg har lagt opp av instrumenter. Lakk og nytt nett en dag hadde vært fint
Loggført
eiko
Supermedlem
Innlegg: 735
Bosted: Rælingen
Sv: Prosjekttråd 1300/oval
«
Svar #901 på:
mai 16, 2024, 23:44:43 pm »
Sitat fra: Bug_Man på mai 02, 2024, 21:59:51 pm
Ny tank omsider:)
Fint med 53l når man må kjøre 98
[ Vedlegg ]
Heldigvis ingen kontakt med tannstangen som jeg var litt spent på
Mulig det er nevnt i tråden et sted, men hvordan festet du batteriet? Vurderer tilsvarende løsning.
Loggført
Bug_Man
Supermedlem
Innlegg: 1278
Bosted:
Sv: Prosjekttråd 1300/oval
«
Svar #902 på:
mai 17, 2024, 01:27:49 am »
Sitat fra: eiko på mai 16, 2024, 23:44:43 pm
Sitat fra: Bug_Man på mai 02, 2024, 21:59:51 pm
Ny tank omsider:)
Fint med 53l når man må kjøre 98
[ Vedlegg ]
Heldigvis ingen kontakt med tannstangen som jeg var litt spent på
Mulig det er nevnt i tråden et sted, men hvordan festet du batteriet? Vurderer tilsvarende løsning.
Sveiste fast en universal batterikasse i stål fra jeggs tror jeg. Billig sak på ebay til tjah rundt tusingen med frakt og moms
Loggført
Bug_Man
Supermedlem
Innlegg: 1278
Bosted:
Sv: Prosjekttråd 1300/oval
«
Svar #903 på:
mai 19, 2024, 18:56:31 pm »
Etter massse god hjelp fra trettennullto var jammen triangelstag på og endelig bagasjerommet ferdig. Bremsevæske skiftet, nye klosser, filteret tilpasset og brakett for kjøler i benk lagd. Det nærmer seg:)
IMG_2810.jpg
(105 KB. 800x600 - vist 39 ganger.)
IMG_2811.jpg
(88.79 KB. 800x600 - vist 37 ganger.)
Loggført
Bug_Man
Supermedlem
Innlegg: 1278
Bosted:
Sv: Prosjekttråd 1300/oval
«
Svar #904 på:
mai 19, 2024, 19:10:37 pm »
IMG_2813.jpg
(120.77 KB. 800x600 - vist 44 ganger.)
IMG_2814.jpg
(118.65 KB. 800x600 - vist 41 ganger.)
Loggført
Bug_Man
Supermedlem
Innlegg: 1278
Bosted:
Sv: Prosjekttråd 1300/oval
«
Svar #905 på:
mai 19, 2024, 22:58:25 pm »
Etter en del lesing blir det ombygd tenning slik at map signal kan benyttes til korrigering. I praksis er det som svda. Bare med map signal i stedet for vakuum. I utgangspunktet gir det et problem med at den vil jage og gå rart på tomgang med map signal. Men pacemaker har en funksjon som lar deg ignorere mal signalet under x i turtall. Så det vil luke ut dette problemet. Nipler er bestilt så får vi se hvordan det blir i praksis
Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
Innlegg: 7148
Bosted: Nøtterøy
Sv: Prosjekttråd 1300/oval
«
Svar #906 på:
mai 21, 2024, 07:59:47 am »
Hvor setter du niplene?
Loggført
Bug_Man
Supermedlem
Innlegg: 1278
Bosted:
Sv: Prosjekttråd 1300/oval
«
Svar #907 på:
mai 21, 2024, 14:52:55 pm »
Sitat fra: Roy Grelland på mai 21, 2024, 07:59:47 am
Hvor setter du niplene?
I innsuget. Totalt fire stk. det funker jo egt ikke fordi signalet blir til stede på tomgang. Men pacemaker har en funksjon der du kan be den ignorere map signal below x rpm. Så da kan jeg helt fint bruke map signal og ikke spesifikt vakuum
Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
Innlegg: 7148
Bosted: Nøtterøy
Sv: Prosjekttråd 1300/oval
«
Svar #908 på:
mai 21, 2024, 21:54:53 pm »
Er ikke helt sikker på at jeg forstår. Vacuumet (trykket) er jo det samme nede i innsuget og oppunder spjellet. Sånn stort sett så lenge innsuget har omtrent samme tverrsnitt hele veien.
Loggført
Bug_Man
Supermedlem
Innlegg: 1278
Bosted:
Sv: Prosjekttråd 1300/oval
«
Svar #909 på:
I dag
kl. 00:25:25 »
Ja det er korrekt. Men på forhassere med vakuum signal er det konstruert slik at på tomgang er signalet null så det ikke er noe opptrekk. Altså rett over spjeldet. Men i innsug vil d alltid være opptrekk. Er mulig å justere seg rundt sier noen. Andre sier den blir ujevn og rar på tomgang. Uansett ikke noe problem når jeg kan velge når map signalet skal aktiveres
Loggført
Sider:
1
...
29
30
[
31
]
Skriv ut
Gå til:
Vennligst velg en destinasjon:
-----------------------------
Forum
-----------------------------
=> Snikk-snakk
=> Originalprat
===> Krigsmodeller
===> Type 1 1946-1957
===> Type 1 1958-1967
===> Type 1 1968-1979
===> 1302/1303
===> Type 2
===> Type 3 og 4
===> Ghia
=> Problemløseren
=> Teknisk, teori og praksis
=> Smak og behag
===> German/Euro-look
===> Rat-look
===> Resto-look
===> Cal-look
===> Old speed
===> Porsche-look
===> Ombygd
===> Drag-race
===> Rundt og rundt/bakkeløp
===> Buggy
=> Hva skjer?
=> Forumexpressen
=> Prosjektgarasjen
-----------------------------
Bruktbørsen
-----------------------------
=> Biler selges
=> Biler ønskes kjøpt
=> Deler selges
=> Deler ønskes kjøpt
=> Eksterne salgs linker
=> Tilbud fra forhandlere
===> Boblegården
===> Dalhems
===> Gasolin
===> Grelland
===> HotShop
===> SCC
===> T-Mek AS
-----------------------------
Min klubb
-----------------------------
=> Agder VW klubb
=> Die Käfer Loge (DKL)
=> Folkevognklubben Østfold
===> Klubb snakk
===> Hva skjer
=> Folk&Vogn
=> Follo VW Klubb
=> Inntrøndelag Volkswagen klubb
=> LP
=> Nord-Rogaland VW Klubb
=> Salten VW
=> Screwdrivers
=> Seaside Volkswagen-club
=> Stormtroopers
=> Sør-Rogaland VW Klubb
=> Telehiv Jumpers Vestfold
===> Hva skjer?
=> Totenbugs
=> Trondheim VW Klubb
=> Vestfold Aircoolers
===> Klubbsnakk
===> Hva skjer
=> Veteran Schwimmwagen Norden
=> Volkswagen Auto Club Mjøsa
=> Volks West
===> Treff og turer
Henter...