mai 14, 2024, 07:56:43 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: hva slags dyser anbefales til en 1915cc  (Lest 1139 ganger)
rofferen
Supermedlem
*****
Innlegg: 820
Bosted:



Vis profil
« på: august 20, 2012, 18:48:29 pm »

hei har en 1915 cc med 2 stk doble idf forgassere disse står på en 1915 cc med standard topper.eneste som er gjort er porting og forbrenningskammer på 44cc.står en 110 cam i den og 9.5.i komp.problemet er att når jeg gasser på.ryker det blåsort røk ut bak.har mistanke om att det er for store dyser i.noen av dere som har en 1915 og hva slags dyser bruker dere?
Loggført
bObLeFrIk
Supermedlem
*****
Innlegg: 917
Bosted: Skien



Vis profil WWW
« Svar #1 på: august 20, 2012, 20:18:50 pm »

hei.... min 1915ccm har også orginale topper.... 40 idf med 32 halsringer og dyser :  135 bensin  200 luft   50 tomgangsdyse... den ryker ikke ihverfall...Glad men....vet ikke om dette er optimal tuning...
Loggført

1303s 72 mod ombygd
Orginal 53 boble m/ragtop
rofferen
Supermedlem
*****
Innlegg: 820
Bosted:



Vis profil
« Svar #2 på: august 20, 2012, 20:27:53 pm »

hmm da er bensin 135.på min også hmm da må det være noe med akselrasjonspumpa.eventuelt dysa til pumpa eller justering.ryker kun med pådrag.vanlig kjøring og tomgang kommer det ingen røyk.rart
Loggført
bObLeFrIk
Supermedlem
*****
Innlegg: 917
Bosted: Skien



Vis profil WWW
« Svar #3 på: august 21, 2012, 09:00:28 am »

Er ingen ekspert på dette...men størrelse på luftdyse..? Skulle tro hvis den er mindre f.eks enn 200, så blir det for mye bensin..
Loggført

1303s 72 mod ombygd
Orginal 53 boble m/ragtop
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #4 på: august 21, 2012, 10:16:22 am »

http://www.torshovbil.no/sider/vare?varenr=17327310

Denne er på tilbud støtt og stadig. Jeg gav 999,- for min og vel verdt hver eneste krone.


Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

rofferen
Supermedlem
*****
Innlegg: 820
Bosted:



Vis profil
« Svar #5 på: august 21, 2012, 11:28:16 am »

ok erik.tror luftdysa er 200 men føler aks pumpa gir altfor mye.har hørt den skal justeres til 7 mm.men den pøser på med bensin med en gang trodde ikke denna skulle slå inn før man har nesten full gass
Loggført
rofferen
Supermedlem
*****
Innlegg: 820
Bosted:



Vis profil
« Svar #6 på: august 21, 2012, 20:37:27 pm »

skal prøve en aksdyse på 50 og idf på 47
Loggført
OldBug
Seniormedlem
****
Innlegg: 386
Bosted: Bergen


74mod 1303s


Vis profil
« Svar #7 på: august 27, 2012, 16:43:29 pm »

Er heller ingen ekspert, men svart røyk skal jo i utgangspunktet bety for lite luft inn!
Loggført
tmatre
Supermedlem
*****
Innlegg: 875
Bosted: Rogaland - Klepp



Vis profil
« Svar #8 på: august 28, 2012, 12:33:45 pm »

Skaff deg eller lån deg en WB lamda.. så vet du hva du må gjøre.
John@aircooled.net gir mye gratis tips i denne tråden - http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=339589&highlight=afr+john+aircooled

Det å bruke air jet på den måten var nytt for meg i alle fall.... og det er også nytt i forhold til guider john har på sine egne web sider.... Mange som kverrulerer på dette med 16:1 på cruize, men jeg ser at tempen i toppen er lavere med 16:1 en 13:1
Loggført

"Under steer is when you hit the wall with the front of the car and over steer is when you hit the wall with the rear of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you."
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!