mai 16, 2024, 22:26:22 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Trenger litt synsehjelp vedr svar fra biltilsynet  (Lest 2347 ganger)
RødeBaron
Supermedlem
*****
Innlegg: 1504
Bosted: Vevang



Vis profil WWW
« på: juli 04, 2015, 11:30:13 am »

Har sendt søknad til biltilsynet om ombygging av bobla, kerscher 160hk bremser og oppgradert motor.

bobla er en 1303 s 74mod, motor blir på rundt 140 hk+


Dokumentasjon fra produsent??  finnes noe sånt?  hva skal en svare på slikt?
har heller ingen kvitteringer på deler i motoren, hvis ingen har en luftkjølt t2 transporter med 2,0 motor som er vraka jeg kan linke til..

sjekk utklipp fra svar under:


* 001.jpg (45.29 KB, 800x210 - vist 252 ganger.)
Loggført



original buddie                  Bugbuddies.no
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #1 på: juli 04, 2015, 11:38:41 am »

Enkelt: I TÜV sertifikatet ditt finner du at Kercher har typegodkjent din bil med dine bremser opp til 160hk. Det rekker for biltilsynet og hvis ikke så kan du vise til flere andre som fått sine bobler godkjent. VW har aldri godkjent bilen med så  mye effekt og nettopp derfor har Kercher gjort jobben. Det er dette du betaler for når du velger Kercher bremser.

Kvittering for motoren har jeg ikke hørt før og jeg kan ikke se at det skal være nødvending. Bremsepapir derimot er ett krav.

Mvh
BB
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
RødeBaron
Supermedlem
*****
Innlegg: 1504
Bosted: Vevang



Vis profil WWW
« Svar #2 på: juli 04, 2015, 11:48:50 am »

Takker for svar beetlebug Glad  letta noen kilo nå.

papirene jeg har er jo på tysk, kanskje noen har oversatte kopier jeg kan kjøpe kopi av?  greit å ha i bakhånd.

Loggført



original buddie                  Bugbuddies.no
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #3 på: juli 04, 2015, 12:04:44 pm »

Takker for svar beetlebug Glad  letta noen kilo nå.

papirene jeg har er jo på tysk, kanskje noen har oversatte kopier jeg kan kjøpe kopi av?  greit å ha i bakhånd.


Det er ikke krav til oversettelse. Du kan nevne at SVEIS systemet deres er oppdatert med info om Kercher bremser og godkjenning av VW T1. Det er SFOOR (Spesialgruppen for Ombygde og Reparerte kjøretøy) som har oppdatert systemet hvis dem tviler. Skulle din lokale trafikkstasjon mot formodning kreve oversettelse så har jeg mitt sertifikat oversatt av offentlig godkjent oversetter.

Når det gjelder ulik dimensjon av dekk foran og bak så er også SVEIS oppdatert med info om at dem godkjenner 205/50 foran og 285/40 bak.

Husk å få godkjent setebelter, ratt og alt annet som ikke er originalt så slipper du "stress" senere. Beltene må enten være E godkjente eller FIA/SFI. Rattet må være E godkjent.

Mvh
BB

Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
RødeBaron
Supermedlem
*****
Innlegg: 1504
Bosted: Vevang



Vis profil WWW
« Svar #4 på: juli 04, 2015, 12:50:21 pm »

sliter nok med å få godkjent rattet, OMP Corsica, regner med at det er e-godkjent men det dekker selvfølgelig speedometeret. regner med de henger seg opp i det..

så hvis noen har et originalt big-ratt fra 74 og opp liggende, kjøper jeg det gjerne

jeg kjører originale big-felger med et26, men ønsket å gå opp fra 185/65 til 195 eller 205 bak.. 

Loggført



original buddie                  Bugbuddies.no
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #5 på: august 18, 2015, 14:20:59 pm »

Takker for svar beetlebug Glad  letta noen kilo nå.

papirene jeg har er jo på tysk, kanskje noen har oversatte kopier jeg kan kjøpe kopi av?  greit å ha i bakhånd.


Det er ikke krav til oversettelse. Du kan nevne at SVEIS systemet deres er oppdatert med info om Kercher bremser og godkjenning av VW T1. Det er SFOOR (Spesialgruppen for Ombygde og Reparerte kjøretøy) som har oppdatert systemet hvis dem tviler. Skulle din lokale trafikkstasjon mot formodning kreve oversettelse så har jeg mitt sertifikat oversatt av offentlig godkjent oversetter.

Når det gjelder ulik dimensjon av dekk foran og bak så er også SVEIS oppdatert med info om at dem godkjenner 205/50 foran og 285/40 bak.

Husk å få godkjent setebelter, ratt og alt annet som ikke er originalt så slipper du "stress" senere. Beltene må enten være E godkjente eller FIA/SFI. Rattet må være E godkjent.

Mvh
BB


Mener bestemt at beltene må være E11 godkjente, og ikke FIA/SFI. BT krever blant annet trykk knapp utløsning, og SFI vrikobling. BT krever maks 2" bredde, og SFI 3". Når det gjelder dekk, er dette godkjent på ATS 7" og 9". det har de papirer på.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #6 på: august 18, 2015, 14:26:55 pm »

Mine belter er godkjent med FIA/SFI stempling

Mvh
BB
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #7 på: august 18, 2015, 14:48:04 pm »

har heller ingen kvitteringer på deler i motoren, hvis ingen har en luftkjølt t2 transporter med 2,0 motor som er vraka jeg kan linke til..

eg skal vraka ein t3 luftbuss etterkvart med 2liter. vist da kan vera til hjelp.
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #8 på: august 18, 2015, 14:48:59 pm »

Mine belter er godkjent med FIA/SFI stempling

Mvh
BB
Det er flott, men jeg fikk avslag på min søknad, begrunnet i at det var vanskeligere å kutte 3" enn 2"  for redningsmannskaper ;-)
Det sto og i kjøretøyforskriftene når jeg sjekket i 2013.

Men så fikk jeg godkjent dobble sett i bilen. (Altså 4 seler til 2 seter)
Det originale som ikke har noen funksjon da det begynner på utsiden av skulderen, og de nye 4 punkts med 3 festepunkter.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!