mai 07, 2024, 09:08:12 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Bil til Periodisk kontroll. Hva MÅ være i orden?  (Lest 1396 ganger)
Dagfather
Medlem
***
Innlegg: 157
Bosted: Oslo


Rock out with your cock out!


Vis profil
« på: august 31, 2008, 09:24:56 am »

Jeg har en VW 1300S (72 modell) som skal til Periodisk/ Eu-godkjenning (litt usikker på hva det heter lenger...) innen oktober.

Bilen har nå blitt "plukket i biter" for restaurering.

Bilen står uten dører, skjermer, motorlokk, panser.
Innvendig er det ikke teppe, baksete, forseter, dørpanel, etc.

Det jeg nå lurer på er hva jeg MÅ sette på bilen igjen før jeg kan levere bilen på godkjenning.

Har tenkt at det kanskje er like greit å ta en dag og sette inn et par deler for å slippe å levere inn skiltene.

Så litt på de "lovdataene" men de gir meg ikke så veldig klare svar.


Det jeg har tenkt er..

- forseter og bakseter.
- sikkerhetsseler
- dører
- panser
- skjermer med lykter
- støtfangere

Trenger jeg noe mer enn dette? Stigtrinn?

Eller vil det lønne seg å levere inn skiltene for å heller ha bilen helt klar til godkjenning? Det koster vell strengt tatt ingenting å levere de inn og hente de ut igjen siden det er veteran?

Alle svar mottas med takk!
Loggført

Fresh i gamet og eier av 72-1300S
FreddyB
Supermedlem
*****
Innlegg: 2990
Bosted: Breim - Sogn og Fjordane


Toidi - men omvendt.


Vis profil
« Svar #1 på: august 31, 2008, 09:29:16 am »

Ikkje stress med montering - du får automatisk ein mnd. utsetting når du ikkje møter opp til PKK innan fristen. Om dette ikkje er nok tid, kan du levere inn skilta hos Biltilsynet - MEN - hugs å seie at dei skal ha dei liggande på lagring! Elles makulerar dei skilta dine etter ei tid.
Loggført

Ikkje lenger billaus. Framleis idiot.
Dagfather
Medlem
***
Innlegg: 157
Bosted: Oslo


Rock out with your cock out!


Vis profil
« Svar #2 på: august 31, 2008, 11:47:11 am »

Topp.

Blir nok å holde hardt om jeg skal klare å få den ferdig til oktober..

Sist jeg forlot den så den slik ut...




Loggført

Fresh i gamet og eier av 72-1300S
manics
Seniormedlem
****
Innlegg: 470
Bosted: Bjerke, Oslo



Vis profil
« Svar #3 på: august 31, 2008, 11:52:08 am »

Tror jeg hadde levert skilta istedefor å stresse med PKK'n. Gi beskjed om at skiltene ikke skal makuleres. Når jeg leverte skilta til ei av mine, pakka jeg de i gråpapir og skrev på papiret at de ikke sku makuleres i tillegg til at jeg ga beskjed på tilsynet. Skiltene ble liggende i fem år, før jeg henta de ut igjen - fortsatt pakka inn i gråpapiret.
Glad
Tilsynet i Larvik forøvrig. Eneste tilsynet jeg kun har gode erfaringer med....
Loggført

LateBugLover;
1968 VW 1300
1974 VW 1303S Big
Elliot
Supermedlem
*****
Innlegg: 775
Bosted: AALESUND


Tlf 91160684


Vis profil
« Svar #4 på: august 31, 2008, 12:40:26 pm »

Så lenge bilen står innelåst slik at onkel politi eller andre skurker ikke får klippt skilta på den er det ingen problem. Den dagen bilen er klar leier du bare prøveskilt slik at du får fraktet den til pkk. Bare husk på at skiltene dine er fritt vilt for onkel på vei til verkstedet!
Loggført

'57 T-2 Kombi
'64 T-2 Doka (Castrol)
thøsen
Nybegynner
*
Innlegg: 48
Bosted: Sogndal



Vis profil
« Svar #5 på: august 31, 2008, 12:47:18 pm »

Du kan vel ikkje ha prøveskilt på ein bil som allerede er skilt på. Men så lenge forsikring og veiavgift er betalt, så kan du berre kjøre på periodisk kontroll med bilen når den er klar, uavhengig av når den skulle vert inne. Einaste probleme då er at om du møte på rette kødden fra biltilsynet, så klippe dei skilta dine. Bobla mi hadde ikkje vert inne siden 2003, eg kjørte den på kontroll i juli dette året. Ingen problem, berre å ha skilta. Om du ikkje då vil spare deg noen kroner i årsavgift, om du trur det kjem til å ta lang tid dette.
Loggført
Dagfather
Medlem
***
Innlegg: 157
Bosted: Oslo


Rock out with your cock out!


Vis profil
« Svar #6 på: august 31, 2008, 12:50:55 pm »

Jeg regner med... Dvs. Håper på... at bilen blir klar til våren.

Så lenge jeg får tatt et strøk til med lakk før vinteren så kan jeg lakke de "Smådelene" i et verksted.

Montering bør vell gå relativt fort så satser på å ha den rullene til sommeren i det minste.

Men trenger jeg strengt tatt teppe og slikt i bilen ved godkjenning? eller trenger jeg bare sette inn setene og montere skjermer etc.?

Det kan være jeg får et par helger som det går unna med lakkering og da er det jo bare å smelle på og få bilen bort på godkjenning..



Loggført

Fresh i gamet og eier av 72-1300S
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #7 på: august 31, 2008, 12:54:33 pm »

Teppene skal vel ikkje ha så mykje betydning!!

Du får vel godkjent ein bil uten tepper Glad
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!