mai 08, 2024, 12:32:38 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Lur selger  (Lest 2410 ganger)
MrKreosot/ Arne
SCC Event.
Supermedlem
*
Innlegg: 744
Bosted: 2ten Eastside



Vis profil
« på: september 11, 2012, 20:50:56 pm »

For et par måneder siden lå det en annonse ute på finn med en del bobledeler, med bl.a en forstilling. Kontaktet selger og spurte om forstillingen. Det var en Puma med skiver. Selger hadde ikke papirer på den, men forlangte 2000,-  Siden annonsennhadde ligget ganske lenge bød jeg han 1000,-, noe jeg anså som et realt bud. Fikk da aldri noe svar fra selger. Etter et par uker purret jeg på om han godtok budet mitt, men fortsatt ikke noe svar. Så på søndag skrev jeg og spurte om forstillingen var solgt. Idag fikk jeg svar av selger at det var ingen som ville kjøpe den, så den hadde han kastet på dynga....

Kan vel ikke si noe annet en gratulere, men han har sikkert ræva full av gryn Gliser
Loggført

Mvh Arne
92644716
66 mod Type 1 Vrakpant Racing Edition, Mr Kreosot
68 mod Type 3 Squareback, Baron Bullit
69 mod Type 3 Fastback, no name yet.

"Arbeidet hater mannen"
Atmobil
Supermedlem
*****
Innlegg: 937
Bosted: Litt over alt, men mest vanlig i Trøndelag....



Vis profil
« Svar #1 på: september 11, 2012, 20:55:32 pm »

Har selv også lagt merke til denne snodige "trenden" blant enkelte. Kan de ikke få solgt det for det de vil ha så kaster de det heller. Kan ikke si jeg skjønner det helt....
Loggført

Squareback
Supermedlem
*****
Innlegg: 6112
Bosted: Ski i AKERSHUS


Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!


Vis profil WWW
« Svar #2 på: september 11, 2012, 21:12:51 pm »

For min del registrer jeg de som bruker dette "salgtrikset". Har heller ikke skjønt at det skulle være noe godt argument.

Minimum bør man prøve å gi bort varen først i allefall da.

Vet ikke hvordan det er på andre forum, men tror ikke alle tenker på det rykte man skaffer seg...om man blir for "kvass" osv.

Er nok heller ikke den raskeste veien til "inntjening" om man skal selge brukte vw-deler...

Men det er jo fritt for alle velge sin "sti"...
Loggført

Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #3 på: september 12, 2012, 17:19:06 pm »

Har selv også lagt merke til denne snodige "trenden" blant enkelte. Kan de ikke få solgt det for det de vil ha så kaster de det heller. Kan ikke si jeg skjønner det helt....
hmmm..... Pitt`n kaster vel mye han også.
Loggført
H-MEK
Supermedlem
*****
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal



Vis profil
« Svar #4 på: september 12, 2012, 17:35:26 pm »

Nå nytter det ikke å gi bort deler gjennom forumet her da. Folk gidder jo ikke hente engang...
Loggført

Henning
Tlf 408 26 388
Atmobil
Supermedlem
*****
Innlegg: 937
Bosted: Litt over alt, men mest vanlig i Trøndelag....



Vis profil
« Svar #5 på: september 12, 2012, 23:12:11 pm »

Har selv også lagt merke til denne snodige "trenden" blant enkelte. Kan de ikke få solgt det for det de vil ha så kaster de det heller. Kan ikke si jeg skjønner det helt....
hmmm..... Pitt`n kaster vel mye han også.

Jo han sier så... Osteaktig
Men har som sagt lagt merke til en slags "trend" på dette. På et annet forum jeg er medlem på ble noen årganger av diverse bilblader tilbydt til 500 kroner og kun henting hos han som hadde dem. Da han ikke fikk noen respons la han ut melding om at han kom til å kaste det hvis ingen kom å hentet det. Prøvde ikke engang å gi det bort og å sende i posten var uaktuelt for han enda det ville vært kjøper som skulle betale porto.
Har også hørt diverse historier om folk som skal selge en bil til fantasisummer og når de ikke får solgt den for det de vil ha så sender de den på hugging istede. Forstå det den som kan Øyerulling
Loggført

nobrakes
Supermedlem
*****
Innlegg: 3452
Bosted: oppland



Vis profil
« Svar #6 på: september 13, 2012, 07:07:31 am »

Har selv også lagt merke til denne snodige "trenden" blant enkelte. Kan de ikke få solgt det for det de vil ha så kaster de det heller. Kan ikke si jeg skjønner det helt....
hmmm..... Pitt`n kaster vel mye han også.

Jo han sier så... Osteaktig
Men har som sagt lagt merke til en slags "trend" på dette. På et annet forum jeg er medlem på ble noen årganger av diverse bilblader tilbydt til 500 kroner og kun henting hos han som hadde dem. Da han ikke fikk noen respons la han ut melding om at han kom til å kaste det hvis ingen kom å hentet det. Prøvde ikke engang å gi det bort og å sende i posten var uaktuelt for han enda det ville vært kjøper som skulle betale porto.
Har også hørt diverse historier om folk som skal selge en bil til fantasisummer og når de ikke får solgt den for det de vil ha så sender de den på hugging istede. Forstå det den som kan Øyerulling

 hvis jeg skal gi bort noe, (noe som faktisk skjer til tider) er det for å bli kvitt tingene uten å ha masse ekstraarbeid, kostnader med pakking og kjøring til og fra posten osv (det er svært skjelden folk forstår at denne kostnaden fort blir mer penger enn jeg gidder å legge i å gi bort noe, porto betaler jo mottager sier du, ja, men hva med resten? for min del er da veien til søpledunken kort..
Loggført

If it has Tits or Tires , it is going to get you in trouble.... Arnstein !
VwSplit
Supermedlem
*****
Innlegg: 997
Bosted: Østfold



Vis profil
« Svar #7 på: september 13, 2012, 07:54:25 am »

Hvorfor skal noen få ting gratis om ikke selger får det han vil ha?
Loggført


Old bugs never die
MrKreosot/ Arne
SCC Event.
Supermedlem
*
Innlegg: 744
Bosted: 2ten Eastside



Vis profil
« Svar #8 på: september 13, 2012, 09:02:46 am »

Mitt poeng her er at selger fikk et bud av meg som jeg mener var realistisk, og langt fra en upris. Når da selger ikke svarer på budet, og senere velger å kaste noe han kunne ha fått 1000,- for, ja da kan du la vær å legge det ut for salg. Hvis jeg legger ut noe til salgs, da vil jeg ha noe for det, jeg kaster det ikke om noen ikke vil gi meg det jeg forlanger eller ingen vil ha det.

Uansett er det normal høflighet å svare en aktuell kjøper når han byr noe.

Men om folk kaster ting de vil gi bort og som må hentes og ingen gidder å hente, gjerne for meg. Enig med Nobrakes at det er en grunn til at folk skriver "må hentes". 
Loggført

Mvh Arne
92644716
66 mod Type 1 Vrakpant Racing Edition, Mr Kreosot
68 mod Type 3 Squareback, Baron Bullit
69 mod Type 3 Fastback, no name yet.

"Arbeidet hater mannen"
Atmobil
Supermedlem
*****
Innlegg: 937
Bosted: Litt over alt, men mest vanlig i Trøndelag....



Vis profil
« Svar #9 på: september 13, 2012, 13:59:46 pm »

Har selv også lagt merke til denne snodige "trenden" blant enkelte. Kan de ikke få solgt det for det de vil ha så kaster de det heller. Kan ikke si jeg skjønner det helt....
hmmm..... Pitt`n kaster vel mye han også.

Jo han sier så... Osteaktig
Men har som sagt lagt merke til en slags "trend" på dette. På et annet forum jeg er medlem på ble noen årganger av diverse bilblader tilbydt til 500 kroner og kun henting hos han som hadde dem. Da han ikke fikk noen respons la han ut melding om at han kom til å kaste det hvis ingen kom å hentet det. Prøvde ikke engang å gi det bort og å sende i posten var uaktuelt for han enda det ville vært kjøper som skulle betale porto.
Har også hørt diverse historier om folk som skal selge en bil til fantasisummer og når de ikke får solgt den for det de vil ha så sender de den på hugging istede. Forstå det den som kan Øyerulling

 hvis jeg skal gi bort noe, (noe som faktisk skjer til tider) er det for å bli kvitt tingene uten å ha masse ekstraarbeid, kostnader med pakking og kjøring til og fra posten osv (det er svært skjelden folk forstår at denne kostnaden fort blir mer penger enn jeg gidder å legge i å gi bort noe, porto betaler jo mottager sier du, ja, men hva med resten? for min del er da veien til søpledunken kort..

Jo det koster jo selvsagt å frakte ting til posten å få det sendt også men selv synes jeg det er litt sært at man forlanger 500 kroner for ei kasse bilblader og mannen fikk faktisk PM fra meg om dem men valgte å ikke ville sende det i posten. Jeg kan jo ikke kjøre 40 mil en vei for å hente noen bilblader heller men kunne gjerne betalt han litt ekstra for bryderiet med å sende de i posten. Det er jo det at når man først averterer noe for salg så må man jo regne med å gjøre litt innsats selv også for å få det solgt. Hvis man sitter å krever at alle skal komme å hente på døra og betale minst det man forlanger får man sjelden solgt noe.

Når en fra først av gir bort ting så er det jo greit at det være lettere å kaste noe men i tilfellet som startet denne tråden er det jo da snakk om ting lagt ut på finn. Det i seg selv koster jo penger det også, at selger da kaster delen til tross for at en har fått et bud på det er jo for meg helt "høl i hue".

Det samme gjelder jo dem som sitter på en eldre bil (f.eks. en 68 1300) som er sliten og kanskje best egnet som delebil. Selger vil kanskje ha 50 000 for den men får et bud på 10 000. Han blir så sur at da tar han å grever den ned eller kanskje kjører den på skroten og bruker fort 1000-1500 kroner for å få igjen litt vrakpant. Han kunne jo bare beholdt bilen isteden?
Loggført

VwSplit
Supermedlem
*****
Innlegg: 997
Bosted: Østfold



Vis profil
« Svar #10 på: september 13, 2012, 15:50:50 pm »

Det er jo det at når man først averterer noe for salg så må man jo regne med å gjøre litt innsats selv også for å få det solgt. Hvis man sitter å krever at alle skal komme å hente på døra og betale minst det man forlanger får man sjelden solgt noe.

Det er ditt "problem" som kjøper. En som selger har varen, det er opp til deg hvordan du henter den om ikke annet er avtalt.

Når en fra først av gir bort ting så er det jo greit at det være lettere å kaste noe men i tilfellet som startet denne tråden er det jo da snakk om ting lagt ut på finn. Det i seg selv koster jo penger det også, at selger da kaster delen til tross for at en har fått et bud på det er jo for meg helt "høl i hue".

Hvorfor det? Han har fremdeles ikke fått det han vil ha, så hvorfor "gi det bort" til en som ikke vil betale noe mer?

Det ser sikkert veldig kverulerende ut dette, men du ser selv at selger kan gjøre som han vil? Det er jo ikke hans problem at ikke kjøper er villig til å hente eller gi det han vil om man setter det litt på spissen? Det er jo ikke bare deg som svarer på en annonse, han får sikkert flere hendvendelser om ditt og datt. Ikke ta det personlig, skulle bare poengtere prinsippet her.

Loggført


Old bugs never die
Atmobil
Supermedlem
*****
Innlegg: 937
Bosted: Litt over alt, men mest vanlig i Trøndelag....



Vis profil
« Svar #11 på: september 13, 2012, 17:27:57 pm »

Jo selger kan gjøre som en vil og det opp til kjøper hvordan en vil avhente ting, det skal jeg si meg enig i.
Men jeg synes det er litt merkelig at en som skal selge noe kaster tingen en har avertert isteden for å inngå en budrunde med en som har gitt bud eller å simplethen beholde det man prøver å selge å heller avertere igjen senere.

I min verden så er det jo slik at hvis jeg har noe jeg ikke trenger men vil selge å mener jeg bør få (eller vil ha) f.eks. 2000 for så vil jeg heller beholde den tingen enn å kaste den hvis jeg ikke får noen respons akkurat der å da. Jeg har drevet litt med kjøp å salg av deler og diverse annet i de senere år og har funnet ut at så lenge en har tid og lyst til å vente så dukker det alltid opp en kjøper. Har også funnet ut at en må være klar for eventuell pruting og at en også gjerne må gjøre en liten innsats for å få ting solgt. Kanskje jeg bare er teit som gjør slikt men jeg får i det minste solgt ting og får penger inn. Ikke trenger jeg å kaste så mye heller Blunker
Loggført

VwSplit
Supermedlem
*****
Innlegg: 997
Bosted: Østfold



Vis profil
« Svar #12 på: september 13, 2012, 17:47:33 pm »

Jo selger kan gjøre som en vil og det opp til kjøper hvordan en vil avhente ting, det skal jeg si meg enig i.
Men jeg synes det er litt merkelig at en som skal selge noe kaster tingen en har avertert isteden for å inngå en budrunde med en som har gitt bud eller å simplethen beholde det man prøver å selge å heller avertere igjen senere.

I min verden så er det jo slik at hvis jeg har noe jeg ikke trenger men vil selge å mener jeg bør få (eller vil ha) f.eks. 2000 for så vil jeg heller beholde den tingen enn å kaste den hvis jeg ikke får noen respons akkurat der å da. Jeg har drevet litt med kjøp å salg av deler og diverse annet i de senere år og har funnet ut at så lenge en har tid og lyst til å vente så dukker det alltid opp en kjøper. Har også funnet ut at en må være klar for eventuell pruting og at en også gjerne må gjøre en liten innsats for å få ting solgt. Kanskje jeg bare er teit som gjør slikt men jeg får i det minste solgt ting og får penger inn. Ikke trenger jeg å kaste så mye heller Blunker

Det er ikke sikkert han/henne kaster det heller, selv om dem sier det. Har som du er inne på også holdt på en del med kjøp og salg, og du vet like godt som meg da, at det er like mye merklige folk som selger som dem som kjøper. Det er virklig mye håpløse folk der ute. Fra folk som ikke henter til folk som aldri får bestemt seg, ikke betaler og folk som skal ha ting helt gratis. Har heller ingen problem med å gi bort ting, men da vet jeg som regel at det går til en god sak (som å gi bort til andre entusiaster man kjenner gjennom klubben etc). Selv gidder jeg ikke lenger å legge ut noe for salg. Da må det være noe jeg vet med sikkerhet er lett å selge og som folk er på utkikk etter. Pleier også å gå inn på ønskes kjøpt sidene for å se om jeg har noe folk er på utkikk etter der.
Loggført


Old bugs never die
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!