Vis innlegg
|
Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 16
|
152
|
Forum / Snikk-snakk / (upolstret dashbord) knotter til 1971 1302 ulike 1300 flate knotter
|
på: februar 23, 2011, 13:20:28 pm
|
Heisann,
Jeg har observert at 1300 med upolstret dashbord har dashknotter som er helt flate og ligger plant med overflaten.
Jeg lurte på om 1302 med upolstret dashbord har identiske knotter, eller om de har en liten hals før knotten slik det så ut som i et bilde jeg så en gang.
Takk.
Mvh, Marius
|
|
|
154
|
Forum / Problemløseren / Rustproblemer der to stykker stål ligger oppå hverandre
|
på: februar 23, 2011, 01:23:15 am
|
Heisann,
Dette er utvilsomt et problem som angår mange av oss. Jeg notert meg at jeg har korrosjon steder hvor to stykker stål ligger oppå hverandre. F.eks på T1 der flensene til stigtrinn eller skjermer boltes fast. Eller mellom braketten til bakfangerene og karosseriet.
Hva kan vi gjøre under restaureringen og i ettertid for å bekjempe fuktansanlingen? Lage større glippe mellom stålstykkene, slik at fukten renner bort? Satse på at vi klarer å gjøre det tett (vil neppe fungere på sikt)? Hva er deres hypoteser og erfaringer?
Takk for det.
Mvh, Marius
|
|
|
157
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Skifte bensinrør
|
på: februar 20, 2011, 14:51:47 pm
|
Heisann,
Jeg lager innsprut på bilen min. Jeg har tatt karosseriet av flyndra, og har sett litt på hvordan det orginale bensinrøret går. Ideelt sett ønsker jeg å skrifte ut røret med to nye. En for tilførsel, og en for retur. Begge av 10mm stål.
Det ser vanskelig ut siden det går gjennom tunnelen, så jeg tenkte å spørre dere om hva dere tenker er en rasjonell måte å gå til verks. Er det mulig å trekke de to rørene gjennom tunellen på noen måte? Eller må jeg legge dem på undersiden av flyndra, eller på annen måte?
Hva tenker dere? Hvordan har dere gjort det?
Takk.
Mvh, Marius
|
|
|
158
|
Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Deler til dasbord til 1971 1302 (uten polstring)
|
på: februar 17, 2011, 12:08:24 pm
|
Jeg trenger samtlige deler til min 1302 fra 1971 uten polstret dashbord: - Håndtak til å holde seg fast i, for dashbord uten polstring. - Visker-, nødblink-, friskluft-, lys- og og bensinvarmer-bryter (den er grønn, så vidt jeg har forstått). - Askebeger. - Speedogrillene. - Friskluftdyser - Bryter til varmetråder - Hanskeromlokk (hvis det har slikt et fint klistremerke med dekktrykk på innsiden) Send bilder til king.oslo@gmail.com. Intr i rask handel. Ønsker dere en fin dag! Mvh, Marius
|
|
|
160
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Gjekkfester T1
|
på: februar 06, 2011, 22:39:35 pm
|
Heisann,
I min nære vennekrets har jekkfestene på T1 blitt referert til som rustmagneter. Jeg ønsket helst å sveise på noen nye, men på sikt lurer jeg på om det er fornuftig å ikke sveise på noen nye, som del av restaureringen i vinter.
Jeg har hørt rykter om at det vil være greit, sånn juridisk sett å sette inn en saksejekk i bilen, men jeg ønsket bare en bekreftelse, slik at jeg ikke kommer på EU-kontroll og får problemer fordi festene er borte.
Takk for det.
Mvh, Marius
|
|
|
161
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Skifte gjengestengene som holder sumplokket
|
på: februar 06, 2011, 22:33:05 pm
|
Hei alle sammen,
Jeg har erfaring med at pinneboltene som holder sumplokket ikke holder mål. Jeg har torquet mutterne her til VW spesifikasjonene, men det virker til å ha vært for mye, fordi pinneboltene har i fortiden begynt å lekke etter som de har strukket magnesiumen i blokka.
Jeg lurte på deres tanker og kanskje erfaringer med å borre opp, sette in helicoil, bruke gjengetetning rundt helicoil og den nye pinneboltene for å gjøre det litt sterkere.
Vil dette lekke? Noen som har erfaringer med andre løsninger.
Mvh, Marius
|
|
|
163
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Praktiske problemer med å leve med en E85 luftkjølt vw?
|
på: februar 05, 2011, 00:29:15 am
|
Altså, jeg kan gjette at det er ganske få pakninger som får problemer (tatt i betraktning, at det ikke er noen pakninger inne i sylinderen eller mellom sylinder og topper). Det eneste som er av pakninger er papir mellom innsuget og innsugsporten, og eksosporten og eksosen. Jeg kan heller ikke tro at blow-by gassene som akumuleres i bokka på vei til åndingen vil skade noen pakninger. Og det er jo minimalt med olje inne i sylinderen, så jeg kan heller ikke se hvordan den mister sin smøreevne. Men håper på å bli mer belyst av noen M
|
|
|
164
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Praktiske problemer med å leve med en E85 luftkjølt vw?
|
på: februar 04, 2011, 23:45:49 pm
|
Heisann, Tmbryhn og jeg har snakket litt om å konvertere motorene våre til å bruke E85. Operasjonen i seg selv vil nok være triviell, men tmbryhn hørte fra en eller annen at det ble nødvendig med dramatisk frekvete oljeskift (av en eller annen grunn føler jeg at det var Jee som skulle ha sakt dette, og som kjent har Jee mye kunnskap) som et resultat av konverteringen. Dette kunne jeg ikke fatte logikken bak, men det er sikkert korrekt. Noen som kan forklare meg? Og er det noen som kjenner andre praktiske problemer med E85 enn overnevt spm? Annet enn at det er et fåtall bensinstasjoner som selger det, naturligvis Takk. Mvh, Marius
|
|
|
170
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Rasjonell måte å stive opp min super beetle?
|
på: januar 02, 2011, 18:15:42 pm
|
Heisann,
Jeg har splittet karosseri fra flyndra. Jeg føler det er et glimrende øyeblikk for å gjøre noe for å redusere mengden den krenger når jeg kjører fort rundt en sving.
Jeg lurte på hvilke billige og holdbare alternativer som finnes annet enn å senke bilen.
Takk.
Mvh, Marius
|
|
|
174
|
Bruktbørsen / Deler selges / Nyttårsfeiring med noen fantastiske motordeler
|
på: desember 28, 2010, 19:42:28 pm
|
Heisann alle sammen,
Budrunden går frem til lørdag 01.01.2011 kl 00:01. Derfor blir dette blir en real nyttårsbudrude. Jeg valgte ut de fineste delene fra en motor jeg plukket fra hverandre. Delene er i Drammen, men kan sendes pr post. Kjøper betaler porto og embalasje. Med unntak av termostat, kjenner jeg ikke funksjonell tilstand på de andre delene (termostaten virket fabelaktig).
Ålreit folkens:
[attachment=1] [attachment=2] Klutsjpakke: Som dere kan se, er dette nesten ikke brukt. Trykkplaten er også stiv og fin i fisken. Svinghjul er 180mm.
[attachment=3] Dynamo. Komplett.
[attachment=4] Dynamofot.
[attachment=5] Termostat. Ser nesten ut som ny. Den er testet og fungerer fabelaktig. Disse er overraskende dyre i innkjøp.
[attachment=6] Viftehus.
Godt nyttår og lykke til.
Mvh, Marius
|
|
|
|