mai 02, 2024, 01:45:41 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 16
151  Forum / Snikk-snakk / Sv: (upolstret dashbord) knotter til 1971 1302 ulike 1300 flate knotter på: februar 23, 2011, 21:50:50 pm
Lyst til å selge meg dine knotter?

Mvh,
Marius
152  Forum / Snikk-snakk / (upolstret dashbord) knotter til 1971 1302 ulike 1300 flate knotter på: februar 23, 2011, 13:20:28 pm
Heisann,

Jeg har observert at 1300 med upolstret dashbord har dashknotter som er helt flate og ligger plant med overflaten.

Jeg lurte på om 1302 med upolstret dashbord har identiske knotter, eller om de har en liten hals før knotten slik det så ut som i et bilde jeg så en gang.

Takk.

Mvh,
Marius
153  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Praktiske problemer med å leve med en E85 luftkjølt vw? på: februar 23, 2011, 11:22:39 am
Jeg forstår at jeg trenger komponenter som er ratet til etanol. Hvilke bensinpumper, regulatorer bruker dere? Og bensinrør av syrefast stål eller?

Mvh,
Marius
154  Forum / Problemløseren / Rustproblemer der to stykker stål ligger oppå hverandre på: februar 23, 2011, 01:23:15 am
Heisann,

Dette er utvilsomt et problem som angår mange av oss. Jeg notert meg at jeg har korrosjon steder hvor to stykker stål ligger oppå hverandre. F.eks på T1 der flensene til stigtrinn eller skjermer boltes fast. Eller mellom braketten til bakfangerene og karosseriet.

Hva kan vi gjøre under restaureringen og i ettertid for å bekjempe fuktansanlingen? Lage større glippe mellom stålstykkene, slik at fukten renner bort? Satse på at vi klarer å gjøre det tett (vil neppe fungere på sikt)? Hva er deres hypoteser og erfaringer?

Takk for det.

Mvh,
Marius
155  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Få TIGsveiset noen injektorbunger inn i innsug på: februar 22, 2011, 19:37:25 pm
Heisann,

Noen som har dreisen på å TIG-sveise alu? Jeg ser etter noen trygge hender å overlate mine elskede innsug for å få sveiset inn 4 injektorbunger Glad

Mvh,
Marius
156  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Bakskjermer 1971 1302 på: februar 20, 2011, 15:35:13 pm
Heisann,

Bakskjermer i god stand som passer til min 1971 VW 1302. Mine har rusthull jeg ikke klarer fikse. Jeg holder holder til i Oslo.M
157  Forum / Teknisk, teori og praksis / Skifte bensinrør på: februar 20, 2011, 14:51:47 pm
Heisann,

Jeg lager innsprut på bilen min. Jeg har tatt karosseriet av flyndra, og har sett litt på hvordan det orginale bensinrøret går. Ideelt sett ønsker jeg å skrifte ut røret med to nye. En for tilførsel, og en for retur. Begge av 10mm stål.

Det ser vanskelig ut siden det går gjennom tunnelen, så jeg tenkte å spørre dere om hva dere tenker er en rasjonell måte å gå til verks. Er det mulig å trekke de to rørene gjennom tunellen på noen måte? Eller må jeg legge dem på undersiden av flyndra, eller på annen måte?

Hva tenker dere? Hvordan har dere gjort det?

Takk.

Mvh,
Marius
158  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Deler til dasbord til 1971 1302 (uten polstring) på: februar 17, 2011, 12:08:24 pm
Jeg trenger samtlige deler til min 1302 fra 1971 uten polstret dashbord:

- Håndtak til å holde seg fast i, for dashbord uten polstring.
- Visker-, nødblink-, friskluft-, lys- og og bensinvarmer-bryter (den er grønn, så vidt jeg har forstått).
- Askebeger.
- Speedogrillene.
- Friskluftdyser
- Bryter til varmetråder
- Hanskeromlokk (hvis det har slikt et fint klistremerke med dekktrykk på innsiden)

Send bilder til king.oslo@gmail.com. Intr i rask handel.

Ønsker dere en fin dag! Glad

Mvh,
Marius
159  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Noen som har en slik Blaupunkt Frankfurt? Har bilde på: februar 07, 2011, 18:07:04 pm
Bump!  Gliser M
160  Forum / Teknisk, teori og praksis / Gjekkfester T1 på: februar 06, 2011, 22:39:35 pm
Heisann,

I min nære vennekrets har jekkfestene på T1 blitt referert til som rustmagneter. Jeg ønsket helst å sveise på noen nye, men på sikt lurer jeg på om det er fornuftig å ikke sveise på noen nye, som del av restaureringen i vinter.

Jeg har hørt rykter om at det vil være greit, sånn juridisk sett å sette inn en saksejekk i bilen, men jeg ønsket bare en bekreftelse, slik at jeg ikke kommer på EU-kontroll og får problemer fordi festene er borte.

Takk for det.

Mvh,
Marius
161  Forum / Teknisk, teori og praksis / Skifte gjengestengene som holder sumplokket på: februar 06, 2011, 22:33:05 pm
Hei alle sammen,

Jeg har erfaring med at pinneboltene som holder sumplokket ikke holder mål. Jeg har torquet mutterne her til VW spesifikasjonene, men det virker til å ha vært for mye, fordi pinneboltene har i fortiden begynt å lekke etter som de har strukket magnesiumen i blokka.

Jeg lurte på deres tanker og kanskje erfaringer med å borre opp, sette in helicoil, bruke gjengetetning rundt helicoil og den nye pinneboltene for å gjøre det litt sterkere.

Vil dette lekke? Noen som har erfaringer med andre løsninger.

Mvh,
Marius
162  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Praktiske problemer med å leve med en E85 luftkjølt vw? på: februar 06, 2011, 11:56:02 am
Så hva er dette jeg har hørt om oljeskift da? Ikke noe?M
163  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Praktiske problemer med å leve med en E85 luftkjølt vw? på: februar 05, 2011, 00:29:15 am
Altså, jeg kan gjette at det er ganske få pakninger som får problemer (tatt i betraktning, at det ikke er noen pakninger inne i sylinderen eller mellom sylinder og topper). Det eneste som er av pakninger er papir mellom innsuget og innsugsporten, og eksosporten og eksosen.

Jeg kan heller ikke tro at blow-by gassene som akumuleres i bokka på vei til åndingen vil skade noen pakninger. Og det er jo minimalt med olje inne i sylinderen, så jeg kan heller ikke se hvordan den mister sin smøreevne. Men håper på å bli mer belyst av noen Glad M
164  Forum / Teknisk, teori og praksis / Praktiske problemer med å leve med en E85 luftkjølt vw? på: februar 04, 2011, 23:45:49 pm
Heisann,

Tmbryhn og jeg har snakket litt om å konvertere motorene våre til å bruke E85. Operasjonen i seg selv vil nok være triviell, men tmbryhn hørte fra en eller annen at det ble nødvendig med dramatisk frekvete oljeskift (av en eller annen grunn føler jeg at det var Jee som skulle ha sakt dette, og som kjent har Jee mye kunnskap) som et resultat av konverteringen. Dette kunne jeg ikke fatte logikken bak, men det er sikkert korrekt. Noen som kan forklare meg?

Og er det noen som kjenner andre praktiske problemer med E85 enn overnevt spm? Annet enn at det er et fåtall bensinstasjoner som selger det, naturligvis Glad

Takk.


Mvh,
Marius
165  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Noen som har en slik Blaupunkt Frankfurt? Har bilde på: januar 31, 2011, 11:00:29 am
Takk for nk.

Leter fremdeles.M
166  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Noen som har en slik Blaupunkt Frankfurt? Har bilde på: januar 30, 2011, 23:53:27 pm
Dette er desverre ikke samme radioen. I allefall ikke samme årsmodell. Den mangler for eksembel avrunnede kanter Trist Fin ellers Glad

Mvh,
Marius
167  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Noen som har en slik Blaupunkt Frankfurt? Har bilde på: januar 30, 2011, 19:44:50 pm
Tusen takk. Send bilde på mail.

king.oslo@gmail.com

Mvh,
Marius
168  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Noen som har en slik Blaupunkt Frankfurt? Har bilde på: januar 30, 2011, 13:40:40 pm
Ser ikke slik ut. Synes ikke du at den er mer firkantet og uten kromlist?M
169  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Noen som har en slik Blaupunkt Frankfurt? Har bilde på: januar 30, 2011, 02:08:32 am


Kan gi noen hundrelapper.M
170  Forum / Teknisk, teori og praksis / Rasjonell måte å stive opp min super beetle? på: januar 02, 2011, 18:15:42 pm
Heisann,

Jeg har splittet karosseri fra flyndra. Jeg føler det er et glimrende øyeblikk for å gjøre noe for å redusere mengden den krenger når jeg kjører fort rundt en sving.

Jeg lurte på hvilke billige og holdbare alternativer som finnes annet enn å senke bilen.

Takk.

Mvh,
Marius
171  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Nyttårsfeiring med noen fantastiske motordeler på: desember 29, 2010, 23:05:33 pm
Fått bud på dynamo pr sms. NOK200,-.M
172  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Nyttårsfeiring med noen fantastiske motordeler på: desember 29, 2010, 14:14:51 pm
1300.M
173  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Nyttårsfeiring med noen fantastiske motordeler på: desember 28, 2010, 22:07:38 pm
noe pris formening om svinghjul og clutch pakka??

Bud.
174  Bruktbørsen / Deler selges / Nyttårsfeiring med noen fantastiske motordeler på: desember 28, 2010, 19:42:28 pm
Heisann alle sammen,

Budrunden går frem til lørdag 01.01.2011 kl 00:01. Derfor blir dette blir en real nyttårsbudrude. Jeg valgte ut de fineste delene fra en motor jeg plukket fra hverandre. Delene er i Drammen, men kan sendes pr post. Kjøper betaler porto og embalasje. Med unntak av termostat, kjenner jeg ikke funksjonell tilstand på de andre delene (termostaten virket fabelaktig).

Ålreit folkens:

[attachment=1]
[attachment=2]
Klutsjpakke: Som dere kan se, er dette nesten ikke brukt. Trykkplaten er også stiv og fin i fisken. Svinghjul er 180mm.



[attachment=3]
Dynamo. Komplett.



[attachment=4]
Dynamofot.



[attachment=5]
Termostat. Ser nesten ut som ny. Den er testet og fungerer fabelaktig. Disse er overraskende dyre i innkjøp.



[attachment=6]
Viftehus.


Godt nyttår og lykke til.

Mvh,
Marius
175  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Boble 1300 Hugges på: desember 28, 2010, 19:39:18 pm
Denne bilen har vel polstret dashbord?M
176  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Boble 1300 Hugges på: desember 27, 2010, 11:56:33 am
Årsmodell?M
177  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Forskjeller på hanskeromlokk til polstrede og upolstrede dashbord? på: desember 21, 2010, 19:09:48 pm
Pluss sveising av diverse hull.

sveising er det beste jeg vet Glad tenkte å gjøre det på julaften som en gave til bilen.M
178  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Forskjeller på hanskeromlokk til polstrede og upolstrede dashbord? på: desember 21, 2010, 18:44:39 pm
Alt i orden gutta. Jeg har et flott dashbord under der. Jeg trenger bare noen nye komponenter, askebeger og hanskeromlokk og et par andre ting, så er det klart for lakering sammen med resten av bilen  Gliser M
179  Forum / 1302/1303 / Sv: Hvilken radio synes du ser best ut i min 1971 1302? på: desember 20, 2010, 16:31:28 pm
Takk,

Case closed. Da kjøper jeg en Blaupunkt Nürnberg til bilen Glad M
180  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Forskjeller på hanskeromlokk til polstrede og upolstrede dashbord? på: desember 20, 2010, 15:09:27 pm
Den er maltraktert, men du kan få kjøpe restene av meg for en beskjeden pris Blunker

Mvh,
Marius
Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 16
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!