både video og bilde er av tri-mil og ikke empi, da den har kortere enderør
og ja passer rett på 1600...
Eksosen som selges er Empi. Jeg snakker ikke om gt-eksosen med to kortere enderør kappet i en vinkel, men 2-tip eksosen. Jeg klarer ikke å se forskjell på lengden på enderørene. Ser identisk ut i mine øyne.
Selger et eksosanlegg. Aldri montert eller brukt. Selges pga feilkjøp.
Den har innebygde resonatorer som skal gi aggressiv "vepsete eksoslyd" i følge tmbryhn fra dette forumet. Den kommer i orginaleske sammen med alle pakninger o.l.
Her er film av en motor med samme type eksos montert:
Snakket med en utenfor Spar i går, som ga meg inspirasjon til denne tråden. NB! Ikke nevn navn og/eller legg ut bilde, har erfart at Trond fjerner det
Kan begynne jeg da: Vedkommende visste at jeg og eier Chrysler, og at vi hadde samme 2,0 motor med 133 hk. Meeenn, han kunne med en overlegen mine fortelle at han hadde chipet sin til 2,2l. For det var det de hadde gjort med de politibilene som kom hit til landet. Jeg fikk det plutselig travelt, og gadd ikke høre resten. Han slengte ut før jeg rakk å gå: -det er ei blombe ved innsuget du kunne fjerne for å få 2,2liter. Og før jeg rakk å lukke døra: de var blomba til 2,0 liter pga av avgiftene.. AAArrrGGhhhhh!!!!
Jeg ser etter en fornuftig måte å oppdatere bremsene, som for tiden er trommel all round. Tenkte å sette på skivebremser fra en S-bil. Er dette en relativt grei affære? Og i såfall hva trengs av deler + modifikasjoner?
Jeg kan gi deg 300 + brevporto for rettskåret kamdrev + rettsåret registerdrev hvis de er fine. Forbehold om raskt svar, hvis ikke kjøper jeg det på VWParts i kveld.M
Prøvde å finne en tråd som beskriver overhaling av fordeler, men fant ingen her på forumet, og ikke spesielt mye da jeg søkte med google heller. Har en fordeler med vakuum og vekter som jeg sliter med å få fra hverandre + at jeg ikke er sikker på hva jeg skal se etter av slitasje osv.M
Nå har riktignok min bil H4-lykter fra Bosch, mener jeg det er, og ikke de originale lyktene som ikke var halogen, men parklyspærene mener jeg er de samme som originalt. Var null problem å få kjøpt dette på Mekonomen.
Virkelig? Kjøpt flere ganger der, men de havner i søpla fordi glasset er større enn sokkel, og blir derfor for store til å få igjennom hull i reflektor. Eneste måten å få de inn på er å sette de inn fra andre siden, noe som er en smule pirkearbeid..
Så fortell oss hvor du har fått tak i parklyspærer da M
Jeg har slitt litt (men ikke så lenge) med å finne parklyspærer til min 1971 T1. Jeg har ikke hatt noe hell de stedene jeg har vært- De har hatt andre 4W-pærer, men de har vært litt for store.
Jeg har byttet ut releet som var defekt. Men fremdeles ingen nevneverdige tegn til varme i bakruta. Faktisk ingen varme, så vidt jeg kan se. Hva må til her, tror dere?M
Jeg har en veivaksel som måler 54,96mm på flere tapper. Dette er 0,01mm fra spesifikasjonene til VW (hvis jeg ikke husker feil). Kan noen gi meg en indikasjon på hvor mye/lite alvorlig dette er? Jeg så også en stripe i en av lagerne, men kunne ikke se noen grunn til at veiven skulle lage denne på overflaten.M
Jeg byttet fra Fram HP1 til Mahle høytrykksfilter for Caravelle og fikk et filter som kostet halvparten og et oljetrykk som økte fra 40 psi til nesten 60 psi på tomgang (kald olje) Jeg mistet den den kuuule oransjefargen men det kan jeg leve med. Identisk olje (10-60 Miller CFS)
Mvh BB
Er alle Mahle filter et "Mahle høytrykksfilter", eller er "høytrykksfilter"-delen av navnet modellnavn eller annet? Tenkte å prøve å få tak i et slik hvis du mener jeg får bra oljetrykk med det.M
Bare si du skal ha et som passer til en 90 Caravelle med 2,1 ltr motor, så får du riktig
Og det heter Mahle OC108 - har akkurat vært under min Caravelle 2,1 og sjekket
Jeg byttet fra Fram HP1 til Mahle høytrykksfilter for Caravelle og fikk et filter som kostet halvparten og et oljetrykk som økte fra 40 psi til nesten 60 psi på tomgang (kald olje) Jeg mistet den den kuuule oransjefargen men det kan jeg leve med. Identisk olje (10-60 Miller CFS)
Mvh BB
Er alle Mahle filter et "Mahle høytrykksfilter", eller er "høytrykksfilter"-delen av navnet modellnavn eller annet? Tenkte å prøve å få tak i et slik hvis du mener jeg får bra oljetrykk med det.M
Det er bare å søke det; du får vel hvertfall en 0.82 4-gir, som sammen med 3.88 differensial gir lav utveksling. Finnes kanskje enda lavere også / spesialdeler?
1300s har 3.88 differensial og 0.89 4-gir for sammenligning.
Ligger et regneark i Girkasse-tråden du kan bruke for å regne ut hastighet/turtall etc
Sett dette regnearket. Ekstremt nytting. Godt jobbet. Hvordan er det å ta en 1300s og sette inn en 3.2 diff? Går det an?M