1686
|
Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: porsche kjøling til type4
|
på: februar 18, 2008, 21:59:25 pm
|
kan hende det men motoren skal til overhaling snart og må bestemme meg for om jeg skal ha porsche kjøling eller ikke da jeg eventuellt bør bytte blokk... har du bilde av den billigste og eventuellt litt beskrivelse?
kansje noen andre som har noe og??
|
|
|
1688
|
Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: porsche kjøling til type4
|
på: februar 17, 2008, 17:35:58 pm
|
ok hvordan stand er de i og hva skiller prisene? du har ikke et ukomplett sett og da så jeg får spredd utgiftene litt eventuellt avbetalings ordning. hehe litt trang øko her men mange store planer hehe
|
|
|
1692
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: overhaling av type 4 motor.. (luft)
|
på: februar 17, 2008, 17:18:47 pm
|
jepp sånn som den nederste er blokka mi maskinert... burde hatt porsche kjøling jeg da.... det er mikket til et avkapp av den originale oljepåfyllinga (for det er vel det det er?) som var delvis limt fast og delvis festet med brakketter som både ser og er jalla...
så konklusjonen er at jeg enten burde begynne med ny blokk om jeg skal ha type 1 kjøling eller gå til innkjøp av en porsche vifte....
|
|
|
1693
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: overhaling av type 4 motor.. (luft)
|
på: februar 17, 2008, 15:20:37 pm
|
da er motoren åpnet.. allt ser jo bra ut inni der og den gikk fint rundt etter åpning... veiva er original, kammen sto det cwc på og noe mer men husker ikke er denne original..? råder og veiv ser ut til å være balansert og vekt justert.. tror ikke det er noe maskinering på blokka... borringen i blokka er ca 100mm Dette er originalt? er det noen som har no tips til oppsett eller anbefalinger til kam på en 2,1 med original veiv og 40 gassere? toppene ser originale ut også hva er original ventil str på 2 litern? det er kimset mellom topp og silynder og melom silynder og blokk og silynderne er filt hakk i mot ventilene...
|
|
|
1695
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Air Ride???? HOHO
|
på: februar 17, 2008, 00:47:20 am
|
ser jammen meg ut til at den er bygd om til forhjuls trekk og... eller er det induksjons overføring til hjula?
|
|
|
1698
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: ?spørsmål: slippe eu, faens mas......
|
på: februar 16, 2008, 22:45:14 pm
|
tenker du på import? da må den innom tilsynet uansett.. om du tenker på en bil som alerede er her i landet (registrert) så slipper du glatt unna eu kontroll for all framtid (om ikke reglene endres) MEN det er uansett ikke mer lovlig... det lureste er nok å få det inn i vognkortet først som sist...
|
|
|
1703
|
Min klubb / Trondheim VW Klubb / Sv: Blir du ferdig til våren??
|
på: februar 16, 2008, 10:06:14 am
|
Hallo alle sammen, nå har bruttern fått lurt meg med inn på forumet så da får jeg legge ut litt jeg og da:) Er ikke igjen mye nå før man er klar til våren....... Litt rustfjerner på kannaler og understell nå så... eller.... Hehe... Spørs om det ikke må innvesteres i noen nye rust dulper her gitt før sessongen begyner Det er så godt å se at andre har myye mer igjen en meg... Nå har du vel ganske sikkert mer tid til å være i garasjen en meg så.. om jeg blir no før ferdig gjenstår å se...
|
|
|
1704
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Lakk på kjøleblekk
|
på: februar 16, 2008, 10:01:15 am
|
hvor pulverlakkerer man billigst.. må delene blåses først eller er det bare å få slipt bort lakken? hva koster det ? eventuellt med og uten sandblåsing...
|
|
|
1707
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: overhaling av type 4 motor.. (luft)
|
på: februar 14, 2008, 21:55:42 pm
|
Hvor mye skal egentlig kappes i blokka på en t4 for t1 konversion? har demontert litt og det er en løs bit som er "boltet" fast i blokka som tydelig er kappet av og det ser også ut som at det er noe som er kappet av den igjen også.... er dette riktig? det ser litt jalla ut... dette er altså ved dynamoen. oppå allt dette var det en del som det står cb på mener jeg det var. den ser det også ut som at det er kappet noe av på....
|
|
|
1708
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: overhaling av type 4 motor.. (luft)
|
på: februar 14, 2008, 08:49:57 am
|
alle har vel sine egene meninger og det er greit.. men ar det blittt og blir brukt med hell i bilkross så må det vel holde til vanlig gate kjøring.
Men er det noen deler som passer overens mellom t1 og t4?
og er det noen av dere som kan dette som tifeldig hvis har en pent t1 viftehus eller et porche kit til en billig penge?
|
|
|
1710
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Skrue sett til motor
|
på: februar 13, 2008, 22:07:27 pm
|
det er viktig å ha en god ikke slitt stor skrutrekker som passer tight på skruen. i tillegger det som de sier over kjekt med varme og rust løser.... jeg bruker kun bolter m 10mm eller umbrako når jeg skrur sammen igjen da de er myye lettere å få løs senere. rett skruene går rett i den store rote kassa med skruer som er kjekt å ha om man mangler noe... bare vær tålmodig...
|
|
|
|