17" smothies og platerein finish!! Rød diamond stitch interiør og 1 meter girstang. Trenger ikke mer
Ja, platereint er knalltøft.
Men etter å ha pussa reint mye av karosseriet (langtfra ferdig ennå) frister det ikke å gjøre det mange flere ganger.
Første lakk blir av det simple slaget, slik at den enkelt kan flekkes over hvis/når vi gjør endringer her og der.
Skikkelig showlakk krever hard cash og er et godt stykke ned på prioriteringslista foreløpig, bak bl.a motor og luftfæring. Men det kommer en vakker dag
Girspaken kan du se lenger opp i tråden. Setetrekk er på G, og det er ikke rød diamond stitch
I dag måtte vi kaste inn håndkleet angående årets SCC
I postkassa lå det et brev fra Satans Vegvesen. Jeg trodde ikke svaret på godkjenningssøknaden ville komme før SCC og hadde planer om å strekke meg veldig langt for å ta sjansen på å The Bluesmobug til Gardermoen for egen maskin.
Men slik saken står nå, i og med svaret som kom i dag, er det en risiko for at de kan kreve oppbyggingsavgift osv. hvis jeg blir tatt for kjøring på vei. Dette kan være fullstendig ødeleggende for hele prosjektet og gjøre det mye verre å nå målet om godkjenning, så for en gangs skyld feiger jeg ut.
De aksepterer det meste vi har søkt om, men ikke alt. (Jeg vil ikke fortelle noe konkret her på forumet, det tar jeg heller direkte med de beste ekspertene på ombygging i Norge) For vi gir selvsagt ikke opp å få bygget godkjent!
Fordelen ved å sette våren 2012 som deadline er at vi nå får bedre tid til å gjøre ting mer grundig, slik at det eventuelt blir mindre arbeid å ta opp igjen senere.
Jeg har jo sverget på å kjøre luftavkjølt til SCC i år. Så nå gjelder det å få lånt seg noe morsomt til årets høydepunkt
Gatebil arrangerer dragracing igjen på Rudskogen-treffa. På den nye banen kjøres det 300 meter(!) nå som langstrekka er lenger enn tidligere (da de kjørte 201 meter)
Det er fortsatt snakk om helt basic heads up racing uten skikkelig tidtaging. Men moro likevel med alskens mulige og umulige bygger som stiller opp mot hverandre. Å se en Boble-wheelie her vill garantert vekke jubel!
Dessverre regna det bort nå sist helg, men det kommer jo flere treff
Jepp. Regna med det ble i tregeste laget med negerkuse på drill, men det gikk mye kjappere enn jeg trudde Tok hele karosserisida på under en time. Biltemas største negerkuse (eller grovrengjører som jeg tror de kaller det) er forholdsvis myk, som gjør at det går unna så lenge lakken ikke er veldig hard.
På innerskjermer og understell bruker jeg mest grov stålbørste på vinkelsliper
Nedfelling er det ikke plass til pga kortinga. Ruta blir sittende i et spor og kan trekkes ut framover når døra er åpen. Men i år kjører vi uten sideruter
Blir jo litt i siste liten før SCC detta, så da er det greit å føle seg noenlunde trygg på at det vil funke før tida blir for knapp til å gjøre endringer ;-)
Bakdekka kom i dag. Har kikka på en del Bobler med 17". De fleste kjører 205/50 eller høyere, så da prøver vi 205/45 Nankang, samme mønster som på fordekka Og jommen var det ikke St. Hans-tilbud på Dekkonline. Sparte 60 kroner
[attachment=1]
Så har jeg et spørsmål til de av dere som er mer "in the know" enn meg. Har et sett så og si nyoverhalte bakbremser til en 58-modell. Vil de passe på IRS-bakstillinga vi skal montere? Passer de rett på? kreves det litt tilpassing? Eller er det helt umulig? (dette er ei cruisevogn, så evt. bedre bremsekraft på nyere type trommel er ikke noe vi bryr oss om)
På bildet: 58-trommel til venstre - IRS-trommel til høyre
BT i skien hevder at jeg må heise bobla mi slik at jeg kan kjøre over en 11 cm høy planke som er 80cm bred som ligger på tvers foran bilen..... Ser ut til at det ville skrapet greit her?
Hva er det for slags regel? Aldri hørt den før...
Forøvrig kan jeg bekrefte at GreenBay fungerer aldeles utmerket som flerbruksbil med denne høyden, lett lastet eller tungt lastet