mai 14, 2024, 01:29:38 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Motoren stopper  (Lest 997 ganger)
Tim0n
Nybegynner
*
Innlegg: 6
Bosted: Egersund


Vis profil

« på: juni 27, 2008, 21:21:56 pm »

Har et lite problem, satte akuratt i min nyoverhalte 1600 maskin... noe som etter planen skulle være like fint som det høres ut, men NEI!
hadde et par runder, maskinen var helt 100%... starta med en gang og hadde perfekt tomgang og drag.

så etter en liten time da jeg girte ned opp en bakke var plutselig hellvete i gang... den fjuska et par ganger og stoppa plutselig helt  Hæ da jeg gikk ut at bilen så jeg at det velta opp røyk fra bakluka  Trist

Men, jeg så samtidig at ut ifra "gasswire armen" (akslinga som går gjennom gasseren) drypper det bensin..? vet ikke om dette er noe kansje?
Den turner helt fint og er ingen ulyder sånn ellers...
Loggført
wide5
Supermedlem
*****
Innlegg: 1544
Bosted: randaberg



Vis profil WWW
« Svar #1 på: juni 27, 2008, 21:39:47 pm »

Den foringen rundt spjeldakselen er et problem. Har styra med det samme selv, og mitt råd er: Kjøp ny forgasser. Her er ingen repsett å få, og den eneste måten å fikse dette på er å dreie nye foringer i bronse.
Når denne lekker som du beskriver, suger motoren falsk luft, og poffinga er i gang.
Dette er nok også grunnen til at den ikke starter. Lukter det bensin baki der??
Loggført

Tim0n
Nybegynner
*
Innlegg: 6
Bosted: Egersund


Vis profil

« Svar #2 på: juni 27, 2008, 21:42:04 pm »

Den foringen rundt spjeldakselen er et problem. Har styra med det samme selv, og mitt råd er: Kjøp ny forgasser. Her er ingen repsett å få, og den eneste måten å fikse dette på er å dreie nye foringer i bronse.
Når denne lekker som du beskriver, suger motoren falsk luft, og poffinga er i gang.
Dette er nok også grunnen til at den ikke starter. Lukter det bensin baki der??

Ja lukta litt bensin kan du si, men så var det denne røyken? kan det bare være pga blanninga blir feil at den blir varm, sammen med evt bensin som drypper på varme gjenstander...
Loggført
wide5
Supermedlem
*****
Innlegg: 1544
Bosted: randaberg



Vis profil WWW
« Svar #3 på: juni 27, 2008, 21:52:45 pm »

Vanskelig å si, men kan også være oljesøl ved påfylling, eller hvis blekk og deler er lakkert.
Mye som skal ryke og lukte fra seg på en nybygd motor..  Blunker
men kan så klart være noe annet.. men den besinlekkasjen er iallefall et kjent fenomen på de gasserne.
gå på google og søk på: solex 34 pict 3.
der får du endel nyttig info om den forgasseren. men når det gjelder den foringen rundt akselen er det nok lettest å få tak i en annen forgasser..
Loggført

Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!