mai 04, 2024, 13:15:58 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 8
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Jeg blir irritert når......  (Lest 48263 ganger)
Eivind E
Supermedlem
*****
Innlegg: 529
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #60 på: desember 03, 2010, 20:26:22 pm »

Hadde en fin tur 1489 km for å hente en Camptourist i Værdal'n, lå i hevnt tempo sammen med resten av køen da det dukker opp en slik deilig sølvgrå multivan i bakspeilen, det vil si det meste av bilen forsvinner igjen ut av speilet fordi han legger seg så sinnssykt nær. Stadig forsvinner Vw merket under kanten på bakluka mi i speilet (Audi 100 avant) hvor han ligger og småskjener  fra side til side og gestikulerer med sidedamen Sint
etter forsiktige blink med bremselys, ingen reaksjon .. "Pokker heller jeg sakker av litt ekstra,slik at jeg får lest regnr" tenkt og gjort, sender så regnr  til 2282 får et navn som sendes til 1985. Sender så en melding: "Nå kan du vel snart holde avstand vel? Hilsen bilen foran,ha en fortsatt fin sommer"

Skal si han holdt avstand etterpå gitt Gliser

Det var ei kjerring som holdt på å presse meg inn i hjulene på en trailer når hun fant ut litt for sent at hun skulle til høyre av fra E6'en i retning Strømmen/Lillestrøm i stedet for å fortsette nordover.. jeg lå i midtre felt, trailer i høyre, hun i venstre felt..
Jeg sendte regnr til 2282, og deretter tlf til 1984, når jeg hadde stoppet ved min destinasjon på Lørenskog..
Så skrudde jeg på "skjul nummer" på min telefon, og ringte.

Jeg tror ikke jeg skal gjengi helt ordrett hva jeg sa til henne, for det kunne jo tenkes å danne grunnlag for politianmeldelse Osteaktig Osteaktig Osteaktig
« Siste redigering: desember 03, 2010, 20:29:45 pm av Eivind E » Loggført

65 Karmann Ghia @ 2332
66 1300 @ 1914
72 Doka @ 2.4
Lars Bratteng
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1156
Bosted: Son -Oslo Fjorden Perle


Senkepøbel


Vis profil
« Svar #61 på: desember 03, 2010, 23:06:39 pm »

Jeg irriterer meg litt over alle disse finessene vi skal ha på bilene. Nå går det i anti ditt og anti datt. Dette er noe av grunnen til at vi ser mange flotte nye og ikke minst dyre biler langs veien. Disse systemene virker så godt at folk ikke merker at bilen sklir. Når bilen først sklir er det for sent, fordi de kjører for fort og drar av veien.
Det råeste hittil er parkerings systemene, bilen selv skal lukeparkere? hva faen? Trenger man slike systemer så må man ta bussen.


Si som sjefen min. Det går ikke i stykker når det ikke er det!!
Loggført

Kjør Hardt Kjørt Stil, Kjør Turbo Boble Bil

79  - T2 Ratlooker Doka -Solgt
93 -  T4 Ratlooker Multivan - Solgt
68 -  T1 RatLooker med snurre
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #62 på: desember 03, 2010, 23:49:00 pm »

Helt sant Lars... Har man det ikke, kan det ikke gå i stykker...
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Lene
Supermedlem
*****
Innlegg: 603
Bosted: Porsgrunn


Bobla mi! Forelska :)


Vis profil WWW
« Svar #63 på: desember 04, 2010, 09:20:07 am »

Noen som opplever klegg-parkering? TO ganger har jeg kommet ut til bobla mi og ser nabobilen står klistret oppi førersiden min, selv om de har er god plass på andre siden... Den ene gangen kom jeg ikke inn i bilen min og måtte krype inn passasjer siden.

Nå har jeg notert meg nr 2282 og vet hva jeg gjør neste gang. ...

http://1.bp.blogspot.com/_WamXY2rp2QA/TJJUY8hFw9I/AAAAAAAAAnw/Zs-Ot_f_ZfM/s1600/image-upload-47-774357.jpg


Loggført

John E
Folkevognklubben
Seniormedlem
*****
Innlegg: 264
Bosted: Halden

Gull!


Vis profil

« Svar #64 på: desember 04, 2010, 10:29:38 am »

Jeg irriterer meg litt over:
- de som på tørt føre ligger 15-12 km/t under fartsgrensen der det er svingete, men gir på til 10 km/t over fartsgrensen på rettstrekningene slik at ingen kommer forbi.
- folk som ikke dimmer fjernlysa sine
- folk som ligger helt inntil bakre støtfanger men som ikke tar hintet og kjører forbi når man legger til rette for dem.
- folk som ligger helt inntil bakre støtfanger men som ikke tar hintet og holder avstand når man markerer med bremselysene.
- elektriske biler.
- franske biler.
- at jeg i e30'n kan ligge og flyte med trafikken i 100-110 km/t på E6 uberørt av annen trafikk, men i 1303s'n i 110 km/t på samme vei er det alltid folk som kjører forbi i venstre felt, legger seg foran meg i høyre felt og bremser ned til 100 km/t.
Loggført

74' mod 1303 S GULL!!
73' mod Bay

Marskalk - Harry Von Kaaten racing team.
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #65 på: desember 04, 2010, 11:25:45 am »

Noen som opplever klegg-parkering? TO ganger har jeg kommet ut til bobla mi og ser nabobilen står klistret oppi førersiden min, selv om de har er god plass på andre siden... Den ene gangen kom jeg ikke inn i bilen min og måtte krype inn passasjer siden.

Nå har jeg notert meg nr 2282 og vet hva jeg gjør neste gang. ...

http://1.bp.blogspot.com/_WamXY2rp2QA/TJJUY8hFw9I/AAAAAAAAAnw/Zs-Ot_f_ZfM/s1600/image-upload-47-774357.jpg



Selv skal jeg printe ut noen lapper hadde jeg tenkt.
Noe ala dette:
"Hei, gratulerer! Du er dagens dårligste sjåfør. Neste gang du tenker på å kjøre deg en tur, ta  bussen!"
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #66 på: desember 04, 2010, 11:29:01 am »

john: mye bra. selv har jeg flammekaster bak på fastbacken, så de som ligger bak har god avstand. i bobla er det værre. Kanskje montere en flammekaster der også... hehe.
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Lars Bratteng
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1156
Bosted: Son -Oslo Fjorden Perle


Senkepøbel


Vis profil
« Svar #67 på: desember 04, 2010, 11:53:04 am »

Jeg irriterer meg litt over:
- de som på tørt føre ligger 15-12 km/t under fartsgrensen der det er svingete, men gir på til 10 km/t over fartsgrensen på rettstrekningene slik at ingen kommer forbi.
- folk som ikke dimmer fjernlysa sine
- folk som ligger helt inntil bakre støtfanger men som ikke tar hintet og kjører forbi når man legger til rette for dem.
- folk som ligger helt inntil bakre støtfanger men som ikke tar hintet og holder avstand når man markerer med bremselysene.
- elektriske biler.
- franske biler.
- at jeg i e30'n kan ligge og flyte med trafikken i 100-110 km/t på E6 uberørt av annen trafikk, men i

1303s'n i 110 km/t på samme vei er det alltid folk som kjører forbi i venstre felt, legger seg foran meg i
høyre felt og bremser ned til 100 km/t.

Punkt 3 er bra så gjør det stuntet med å gjennomføre punkt 1 etter forbikjøringen

Loggført

Kjør Hardt Kjørt Stil, Kjør Turbo Boble Bil

79  - T2 Ratlooker Doka -Solgt
93 -  T4 Ratlooker Multivan - Solgt
68 -  T1 RatLooker med snurre
Lene
Supermedlem
*****
Innlegg: 603
Bosted: Porsgrunn


Bobla mi! Forelska :)


Vis profil WWW
« Svar #68 på: desember 04, 2010, 14:22:57 pm »

Noen som opplever klegg-parkering? TO ganger har jeg kommet ut til bobla mi og ser nabobilen står klistret oppi førersiden min, selv om de har er god plass på andre siden... Den ene gangen kom jeg ikke inn i bilen min og måtte krype inn passasjer siden.

Nå har jeg notert meg nr 2282 og vet hva jeg gjør neste gang. ...

http://1.bp.blogspot.com/_WamXY2rp2QA/TJJUY8hFw9I/AAAAAAAAAnw/Zs-Ot_f_ZfM/s1600/image-upload-47-774357.jpg




Selv skal jeg printe ut noen lapper hadde jeg tenkt.
Noe ala dette:
"Hei, gratulerer! Du er dagens dårligste sjåfør. Neste gang du tenker på å kjøre deg en tur, ta  bussen!"

heheheheheh  Gliser
Loggført

janpotet
Supermedlem
*****
Innlegg: 857
Bosted: spikkestad, buskerud


"harry" er ett kompliment!!


Vis profil
« Svar #69 på: desember 07, 2010, 14:04:40 pm »

har ett fint triks med traktoren når folk presser. bare å snu fresen mot dem. da blir det fort avstand =)     ( ikke starte fresen selvfølgelig. kjipt å drepe noen )


kanskje lagd en liten fres å satt bak på bobla å?
Loggført

tlf 90 11 98 33.
SplitMan
VSN
Supermedlem
*****
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil



Vis profil
« Svar #70 på: desember 07, 2010, 14:11:47 pm »

Jeg irriterer meg litt over:
- elektriske biler.


....hvorfor det, egentlig?
Loggført

SCREWDRIVER #2
Lars Bratteng
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1156
Bosted: Son -Oslo Fjorden Perle


Senkepøbel


Vis profil
« Svar #71 på: desember 07, 2010, 16:08:14 pm »

Ja, De kjører i kollektiv feltet? Der skal ikke du være med vw din? hører jeg 6800 i bot? Blunker
Loggført

Kjør Hardt Kjørt Stil, Kjør Turbo Boble Bil

79  - T2 Ratlooker Doka -Solgt
93 -  T4 Ratlooker Multivan - Solgt
68 -  T1 RatLooker med snurre
tobii
Medlem
***
Innlegg: 132
Bosted: Brumunddal



Vis profil
« Svar #72 på: desember 07, 2010, 17:59:33 pm »

Når jeg i vinter akkurat hadde fått bytta bakfanger på bilen min, og jeg skal til venstre i strandgata (Hamar) til ei kebabsjappe så kommer ei dame bak som har det så travelt at hu ikke bremser men prøver å kjøre forbi på min høyre side og åker rett i den nye bakfangeren min og går ut av bil og spør "Er det min eller din skyld?" Hæ
Loggført
Vw1302s
Seniormedlem
****
Innlegg: 442
Bosted: Skoppum



Vis profil
« Svar #73 på: desember 07, 2010, 20:54:31 pm »

Blir selv litt(veldig) irritert når folk skal ligge så nærme bilen min at de slikker på hengerfeste mitt når jeg allerede ligger i, eller over fartsgrensen og de i tillegg har mulighet til å kjøre forbi.  Noen har endt opp med hengerfeste mitt i fangeren sin også Øyerulling(Selvfølgelig ikke brukt bobla til slikt)

Men nå skal jeg jaggu få navn via reg nr. Kult
Loggført
Eivind E
Supermedlem
*****
Innlegg: 529
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #74 på: desember 07, 2010, 22:22:39 pm »

Jeg irriterer meg litt over:
- elektriske biler.


....hvorfor det, egentlig?

Vel, jeg har lagt merke til at el-bil-sjåfører i Oslo kjører værre enn Hafsengen/Solberg, de kjører rett og slett som Bankranere.
Akkurat som om de tror at trafikkreglene ikke gjelder de, og de kan gjøre akkurat som de vil, fordi de har kjøpt seg miljøvennlig alibi.
Da er det selvfølgelig greit å gjøre forbikjøringer i 30 sone, unnlate å blinke, bryte høyreregel, og la være å stoppe for fotgjengere, samt kjøre på rødt.
Den værste synderen jeg har sett hadde slik rosa foliering på bilen med reklame for hårprodukter/frisørsalongvirksomhet.
Skulle du se en slik elbil på farta, med slik foliering, skyt først - spør etterpå.
Loggført

65 Karmann Ghia @ 2332
66 1300 @ 1914
72 Doka @ 2.4
Anders Røsåsen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1625
Bosted: Skreia



Vis profil
« Svar #75 på: desember 07, 2010, 23:53:37 pm »

Angående hengerfester....Det er vel ca 1-2 måneder siden nå, da jeg var i Gjøvik og skulle ta ut penger til et motorsagkjøp (60 årgangen) Og sto og venta på grønt ved Topp Auto og opp mot Hunton for lokalkjente...står og venter og plutselig ser jeg det kommer en litt halvsliten Golf bak, står og venter som sagt, men plutselig kjente jeg det dulta borti litt, tenkte det var sikkert et uhell og kjører litt frem, plutselig kjenner jeg det dulter igjen og igjen, heldigvis (for bilen bak ) Ble det grønt lys og jeg forsvant så fort jeg kunne, ellers tror jeg Golfen plutselig kunne ha stått der uten frontfanger, og jeg reist med en på hengerfestet Gliser
Hadde faktisk i tankene og kjørt fram og tatt fart, har jo hengerfeste bak på 03`n så å tatt igjen tror jeg ikke hadde vært noe problem, men hvem i alle dager er det som kjører på bilen foran?? Det skifter jo ikke fortere til grønt likevel??Eller??
Selv om det bare er den litt rustette 1303s`n min så bør vel folk ha litt respekt for det andre har kjært?
Loggført



VW 1300 69 (Grøfterenser`n)
VW 1303S automatic 73 (SOLGT)
VW 1200 Jeans 73 (SOLGT)
VW 1200 65
VW T2 Bay 1975
VW 1200 63 urørt orginalbil (Annfrid)
Vw1302s
Seniormedlem
****
Innlegg: 442
Bosted: Skoppum



Vis profil
« Svar #76 på: desember 08, 2010, 00:46:34 am »

Det hørtes frekt ut Sint
Loggført
ORANGEBUG
Supermedlem
*****
Innlegg: 938
Bosted: buvika



Vis profil
« Svar #77 på: desember 08, 2010, 23:15:07 pm »

.............firmaer som Pauter, Big Wig Race Cars etc, er dritkjappe med å belaste visaen, fors så å bruke dritlaanng tid på i det hele tatt få sendt av gårde varene.....
Noen som faktisk tjener noen rentekroner på dette å Tvilende Tvilende
Loggført

"schitsækka" ji mæ ti dde sanga å .........
nobrakes
Supermedlem
*****
Innlegg: 3452
Bosted: oppland



Vis profil
« Svar #78 på: desember 08, 2010, 23:51:06 pm »

Angående hengerfester....Det er vel ca 1-2 måneder siden nå, da jeg var i Gjøvik og skulle ta ut penger til et motorsagkjøp (60 årgangen) Og sto og venta på grønt ved Topp Auto og opp mot Hunton for lokalkjente...står og venter og plutselig ser jeg det kommer en litt halvsliten Golf bak, står og venter som sagt, men plutselig kjente jeg det dulta borti litt, tenkte det var sikkert et uhell og kjører litt frem, plutselig kjenner jeg det dulter igjen og igjen, heldigvis (for bilen bak ) Ble det grønt lys og jeg forsvant så fort jeg kunne, ellers tror jeg Golfen plutselig kunne ha stått der uten frontfanger, og jeg reist med en på hengerfestet Gliser
Hadde faktisk i tankene og kjørt fram og tatt fart, har jo hengerfeste bak på 03`n så å tatt igjen tror jeg ikke hadde vært noe problem, men hvem i alle dager er det som kjører på bilen foran?? Det skifter jo ikke fortere til grønt likevel??Eller??
Selv om det bare er den litt rustette 1303s`n min så bør vel folk ha litt respekt for det andre har kjært?
da... hadde jeg tatt med den store rørtanga mi, (den som alltid ligger i golvet på passasjersia) gått ut til den bak og forklart vedkommende at dette godtar jeg ikke, jeg hadde ikke kjørt vekk for å si det sånn  Blunker
Loggført

If it has Tits or Tires , it is going to get you in trouble.... Arnstein !
ramburger
Nybegynner
*
Innlegg: 47
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #79 på: desember 09, 2010, 08:55:03 am »

Irriterer meg over folk som stikker av etter ha kjørt på / bulket andres kjøretøy!

En litt morsom historie fra et par år tilbake: Lå i tett kø på E18 fra Oslo mot Drammen. Lå i venstre felt rett før avkjøringen til Sandvika, da bilen foran meg (Bil A) gir litt ekstra på, glemmer å bremse, og smeller rett inn i rumpa på bilen foran ham igjen (bil B). Det er jo kø, så ingen av dem får gjort noe særlig, men sjåføren i Bil B prøver nå ihvertfall å gestikulere til Bil A at han skal følge etter. Men tror du ikke idioten i Bil A smetter inn i høyre felt som plutselig beveger seg raskere, og freser avgårde ned avkjøringa mot Sandvika. Og vips, så var han borte. Ble veldig provosert over slik oppførsel, og bestemmer meg for å følge etter Bil B for å få gitt ham reg.nummer på Bil A. Vi skal jo øyensynlig samme vei. Etter noen sekunder bak Bil B, mens jeg studerer dens bakparti, legger jeg merke til at nummerskiltet inkl. hele skiltrammen til Bil A er godt hektet fast og trykt rundt hengerfestet på Bil B. Det er ikke så ofte jeg ler så jeg griner, men dette var en av gangene. Tipper idioten i Bil A fikk forklaringsproblemer der ja ..
Loggført

1963 VW 1200
1965 BMW R60US
2015 "Feil Merke" - bruksbil som ikke får stå i garasjen
FreddyB
Supermedlem
*****
Innlegg: 2990
Bosted: Breim - Sogn og Fjordane


Toidi - men omvendt.


Vis profil
« Svar #80 på: desember 09, 2010, 09:07:20 am »

.. det brått og uten forvarsel ramlar 40 cm snø på 6 timar - medan eg søv. Spesielt irriterande er det at det er DESEMBER - ein mnd. der eg som barn ikkje kan hugse å ha sett snø EIN EINASTE JÆVLA DAG.

Dagens barn er bortskjemte jævlar - og DET irriterar meg aller mest.
Loggført

Ikkje lenger billaus. Framleis idiot.
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #81 på: desember 09, 2010, 09:12:31 am »

.. det brått og uten forvarsel ramlar 40 cm snø på 6 timar - medan eg søv. Spesielt irriterande er det at det er DESEMBER - ein mnd. der eg som barn ikkje kan hugse å ha sett snø EIN EINASTE JÆVLA DAG.

Dagens barn er bortskjemte jævlar - og DET irriterar meg aller mest.

 Osteaktig
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
ORANGEBUG
Supermedlem
*****
Innlegg: 938
Bosted: buvika



Vis profil
« Svar #82 på: desember 10, 2010, 22:47:56 pm »

.......min faste, trofaste, lojale og alltid startvillige følgesvenn: Telwin (sveiseapparatet) går hen å dør ikveld. Perffekt taiming i.o.m at kontrollanten kommer å ser på buret over helga, chassiet skal leveres til pulverlakkering i uke tre, åsså rett før jul i tilegg.... Sint Gråter
Loggført

"schitsækka" ji mæ ti dde sanga å .........
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #83 på: desember 11, 2010, 08:55:43 am »

.. det brått og uten forvarsel ramlar 40 cm snø på 6 timar - medan eg søv. Spesielt irriterande er det at det er DESEMBER - ein mnd. der eg som barn ikkje kan hugse å ha sett snø EIN EINASTE JÆVLA DAG.

Dagens barn er bortskjemte jævlar - og DET irriterar meg aller mest.

 Osteaktig
Osteaktig hehe
Loggført
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #84 på: desember 31, 2010, 02:19:12 am »

Når folk ikke kan skrive, eller snakke. Gjelder ikke de med lese skrivevansker o.l. men de som tror ting heter slik og sånn.
For eksempel, en bremsekaliper, det er ikke en kalipter eller kalypter. Hvor får man den T'en fra?
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Lassen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1034
Bosted: Sandnes i Rogaland


Praise the Lowered


Vis profil
« Svar #85 på: desember 31, 2010, 12:56:29 pm »

Når folk ikke kan skrive, eller snakke. Gjelder ikke de med lese skrivevansker o.l. men de som tror ting heter slik og sånn.
For eksempel, en bremsekaliper, det er ikke en kalipter eller kalypter. Hvor får man den T'en fra?


Eller bremsetromme (L) Blunker
Loggført
Happy Tom
Medlem
***
Innlegg: 164
Bosted:


Vis profil

« Svar #86 på: desember 31, 2010, 15:54:16 pm »

-jeg ser dårlige oversettelser på tv! På Overhaling på Discovery her om dagen klarte de å oversette Eibach spring til Eibach vår, finnes utallige andre eksempler også...
Loggført
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #87 på: desember 31, 2010, 15:58:13 pm »

Når folk ikke kan skrive, eller snakke. Gjelder ikke de med lese skrivevansker o.l. men de som tror ting heter slik og sånn.
For eksempel, en bremsekaliper, det er ikke en kalipter eller kalypter. Hvor får man den T'en fra?


Ikke at jeg klarer å irritere meg særlig over det, men annen gjenganger er brankett
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #88 på: desember 31, 2010, 16:08:19 pm »

Brankett ja. Det serveres mat på slike har jeg hørt...
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Lassen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1034
Bosted: Sandnes i Rogaland


Praise the Lowered


Vis profil
« Svar #89 på: desember 31, 2010, 17:06:26 pm »

eller det gode gamle unbrako`en Blunker
Loggført
Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 8
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!