mai 21, 2024, 17:03:39 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Jeg lurer: ang. Karmann Ghia 1974modell...  (Lest 1887 ganger)
Elliot
Supermedlem
*****
Innlegg: 775
Bosted: AALESUND


Tlf 91160684


Vis profil
« på: juli 10, 2008, 18:38:34 pm »

Ser på biler selges at det skal selges en KG 1974. I annonsen står det:
Siden dette er en 1974 modell er den bare reg. for 2.
Hvorfor er det slik? Har det noe med alder på bilen ved import, eller er det noe spes. med årsmodellen? Ville ikke ødelegge salgstråden, og lurte noe voldsomt, så jeg lagde likegodt en ny tråd slik at noen som kan dette kan svare meg Glad
Loggført

'57 T-2 Kombi
'64 T-2 Doka (Castrol)
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7147
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #1 på: juli 10, 2008, 19:24:10 pm »

så vidt jeg vet er det så enkelt som at det ikke er noe baksete i de nyeste modellene... Jeg har en '62 coupe og den er registrert for 5...
Loggført
EspenX
Supermedlem
*****
Innlegg: 2092
Bosted: Oslo


Praise the raised


Vis profil
« Svar #2 på: juli 10, 2008, 21:23:09 pm »

I 1973 fjernet man baksetet på Karmann Ghiaene for å slippe unna kravet om setebelter. Istedet ble det et slags oppbevaringsrom/hattehylle som bak baksetene på bobla.

Det spiller ingen rolle for anvendeligheten av bilen, Karmann Ghia-cabber er og blir for to personer. Det var ikke fullverdige bakseter i cabriolet-modellene før 1973 heller, det var bare små, nedfellbare (og ubrukelige) seter - og ingen setebelter.  "Passer perfekt for barn og hunder" så jeg det sto omtalt i en VW-annonse en gang Glad
Loggført

1969 Militær-buss
TomR
Supermedlem
*****
Innlegg: 2089
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #3 på: juli 11, 2008, 07:21:31 am »

Vel....

Min norsksolgte 63 coupe er regget for 5, mens Stians importerte 63 coupe er regget for to - NOW you can do the math! Blunker

PS: Begge har baksete Glad
« Siste redigering: juli 11, 2008, 07:23:09 am av TomR » Loggført

- The devil is in the detalis!
- Når små menn kaster lange skygger så er det kveld!
FUSENTAST
Supermedlem
*****
Innlegg: 648
Bosted:


Trønder i eliksir


Vis profil
« Svar #4 på: juli 11, 2008, 09:03:23 am »

jeg tror med hånden påhjerte og med 2 Ghia`r i stallen....(den ene er på tur ut møkkluka)...at Ghia burde vært regga for 2...og litt store hatter i baksetet.....

Spør SplitMan (dette er ikke lytehumor) om hvordan det er å ha 48 i sko og måtte "sitte" bak i min Ghia.....(shit....det ble antydning til lytehumor læll.....på Ghia`ns vegne...))
Loggført

SCREWDRIVER #1
TomR
Supermedlem
*****
Innlegg: 2089
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #5 på: juli 11, 2008, 09:04:43 am »

Bare det å få Splitman i baksetet på Ghiaen høres utvilsomt ut som en vits .....

jeg tror med hånden påhjerte og med 2 Ghia`r i stallen....(den ene er på tur ut møkkluka)...at Ghia burde vært regga for 2...og litt store hatter i baksetet.....

Spør SplitMan (dette er ikke lytehumor) om hvordan det er å ha 48 i sko og måtte "sitte" bak i min Ghia.....(shit....det ble antydning til lytehumor læll.....på Ghia`ns vegne...))
Loggført

- The devil is in the detalis!
- Når små menn kaster lange skygger så er det kveld!
FUSENTAST
Supermedlem
*****
Innlegg: 648
Bosted:


Trønder i eliksir


Vis profil
« Svar #6 på: juli 11, 2008, 09:12:26 am »

Bare det å få Splitman i baksetet på Ghiaen høres utvilsomt ut som en vits .....

jeg tror med hånden påhjerte og med 2 Ghia`r i stallen....(den ene er på tur ut møkkluka)...at Ghia burde vært regga for 2...og litt store hatter i baksetet.....

Spør SplitMan (dette er ikke lytehumor) om hvordan det er å ha 48 i sko og måtte "sitte" bak i min Ghia.....(shit....det ble antydning til lytehumor læll.....på Ghia`ns vegne...))

TOMMY.....do NOT mix vits-SplitMan-lyter i samme setning......det blir som å pisse i buksa i motvind......for å si det sånn....been there - done nothing...!!
Loggført

SCREWDRIVER #1
Pål A.F.
Supermedlem
*****
Innlegg: 631
Bosted: Vestfossen



Vis profil
« Svar #7 på: juli 11, 2008, 10:24:50 am »

Min Ghia er 1962 coupe, importert fra Sverige, fikk den registrert for 3 voksne, gikk på totalvekt.
Loggført

1958 T1 boble.
1960 T1 boble ragtop.
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7147
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #8 på: juli 11, 2008, 10:54:44 am »

så vidt jeg vet er det så enkelt som at det ikke er noe baksete i de nyeste modellene... Jeg har en '62 coupe og den er registrert for 5...

da var det altså ikke så enkelt...
Loggført
EspenX
Supermedlem
*****
Innlegg: 2092
Bosted: Oslo


Praise the raised


Vis profil
« Svar #9 på: juli 11, 2008, 11:49:34 am »

Det er så enkelt Grelland Glad Ghiaer fra -73 og -74 har ikke baksete.

At det i tillegg er biler fra 60-tallet som bare er regget for to, det er vel et utslag av litt forskjellig praksis rundt om på biltilsynene. Som med panelbusser med tre seter foran, som av og til er regget for to, av og til for tre.

PS. Hvis du tror det er kjipt å sitte i baksete på en coupe, prøv baksetet på en cab.... Glad
Loggført

1969 Militær-buss
Elliot
Supermedlem
*****
Innlegg: 775
Bosted: AALESUND


Tlf 91160684


Vis profil
« Svar #10 på: juli 11, 2008, 20:03:59 pm »

Takker for utfyllende svar. Blir ikke lett å overtale fruen (og to kids) til å kjøpe en moderne KG cab altså...
Loggført

'57 T-2 Kombi
'64 T-2 Doka (Castrol)
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!