mai 17, 2024, 02:13:15 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: nøkkelproblematikk  (Lest 827 ganger)
Jon T
Supermedlem
*****
Innlegg: 657
Bosted: Bergen



Vis profil
« på: april 15, 2009, 13:39:21 pm »

Boblen min har kommet ut av vinterendvale og i morges når jeg skulle på jobb ville ikke bilen låse seg opp. Etter en halv time med skrujern, ståltråd-kleshenger og en apebaby fikk jeg døren opp.
 Men problemet er fremdeles der, nøkkelen kan jeg vri rundt men låsepinnen på innsiden av bilen bare "hopper" litt. Den vil ikke låse seg opp.
Noen som har vært borti dette før og har en forklaring på hva jeg kan gjøre eller feilsøke?

Forslag mottas med stor takk!

Hilsen han med ulåst ventilvindu på jobben
Loggført
fatzy
Seniormedlem
****
Innlegg: 293
Bosted: Ålesund


(O\ ! /O)


Vis profil
« Svar #1 på: april 15, 2009, 20:56:10 pm »

Skru av det utvendige dørhåndtaket, der er en tapp som skal løfte/senke en gaffel i låsemekanismen inni døra. Tappen kan være brukket eller bøyd, og/eller gaffelen kan være bøyd eller slitt slik at du ikke får låst opp/igjen med nøkkelen. Lykke til!
Loggført

Old Volkswagen never dies, they just go to old folks home!
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #2 på: april 15, 2009, 23:07:42 pm »

Prøv å smør... ta gjerne av dørpanelet og sprut ned hele låsen med 5-56 e.l.  Siden tappen rører seg er det ikke noe galt med nøkkelen... Om det var selve låsekassen ville du ikke fått vridd den noe...

Jeg har et annet nøkkel/låse dilemma. Etter årets julebord var det to, ikke helt edru personer, som fant det for godt at de skulle ruse litt utpå natta... noe de også fikk til... har jeg blitt fortalt  Øyerulling  ...men hvor gjør en overalkoholisert, bleikfeit ateist av nøkkelen etterpå. Hvem vet. (husker bare jeg la den på en lur plass)... Så nå går jeg her da. Med en bil med matching number låser rund baut... og ingen nøkkel  Gliser
Loggført

Filip/purity
Supermedlem
*****
Innlegg: 1446
Bosted: Karmøy og Oslo



Vis profil
« Svar #3 på: april 16, 2009, 07:13:30 am »

Prøv å smør... ta gjerne av dørpanelet og sprut ned hele låsen med 5-56 e.l.  Siden tappen rører seg er det ikke noe galt med nøkkelen... Om det var selve låsekassen ville du ikke fått vridd den noe...

Jeg har et annet nøkkel/låse dilemma. Etter årets julebord var det to, ikke helt edru personer, som fant det for godt at de skulle ruse litt utpå natta... noe de også fikk til... har jeg blitt fortalt  Øyerulling  ...men hvor gjør en overalkoholisert, bleikfeit ateist av nøkkelen etterpå. Hvem vet. (husker bare jeg la den på en lur plass)... Så nå går jeg her da. Med en bil med matching number låser rund baut... og ingen nøkkel  Gliser
Ta med låsesylinderen til en ordentlig nøkkelsmed så kan han lese av tallene som står på denne, og file til en ny nøkkel til deg. Går visst greit etter det jeg har hørt, men har aldri gjort det selv.
Loggført

1967 1300 (solgt)
1971 1302 (solgt)
1967 1200
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!