mai 04, 2024, 04:04:22 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: cc tabel for type 1 topper  (Lest 1640 ganger)
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« på: september 12, 2012, 23:15:36 pm »

Noen som har en oversikt over hvor mye reduksjon i cc det blir for hver mm man tar ned forbrenningskammeret?
std dobbelport topper type 1/3
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Sonic
Supermedlem
*****
Innlegg: 1903
Bosted:


Vis profil

« Svar #1 på: september 12, 2012, 23:35:09 pm »

Barnelærdom knasten : Pi (3,14) x r(radius)2x h , gidder ikke forklare , ligger på CB`s hjemmeside ...

Mvh
Erich
 
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #2 på: september 12, 2012, 23:43:47 pm »

det funker på  vendehøyden det
hvis du har pussa brillene i det siste så er ikke forbrenningskammeret sylindrisk  Blunker
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #3 på: september 13, 2012, 07:38:54 am »

Hør med Erik. Han kan det på rams  Gliser
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #4 på: september 13, 2012, 08:07:34 am »

På rams vet jeg nå ikke. Har kastet de få notatene jeg hadde dessverre.

Men ca 1cc pr 0,2mm på store forbrenningsrom som MS230 og cnc CB.
Loggført

Sonic
Supermedlem
*****
Innlegg: 1903
Bosted:


Vis profil

« Svar #5 på: september 13, 2012, 10:18:57 am »

Stemmer Jørn , er i gang me pussinga nå ....  Osteaktig Finnes vel en tabell for dette og ja , men er vel tryggest
å CC toppen før og etter ...-og da er det vel for seint !! Osteaktig

Mvh
Erich
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #6 på: september 13, 2012, 11:00:31 am »

mener jeg så dette i en tråd her for litt siden men finner ikke igjen.
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Boerge
Seniormedlem
****
Innlegg: 339
Bosted: Vaxholm, Stockholm, Sverige


Vis profil

« Svar #7 på: september 13, 2012, 12:06:13 pm »

mener jeg så dette i en tråd her for litt siden men finner ikke igjen.
Denne? http://www.vwnorge.no/index.php/topic,11367.0.html
Loggført

Cowboys from Hell
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #8 på: september 13, 2012, 12:09:34 pm »

nei var ikke den
mulig jeg har drømt igjen  Øyerulling

minns det var en spesifik tabell med  så-så mye mindre cc pr mm ned .
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #9 på: september 13, 2012, 12:40:29 pm »

Mulig jeg har lagt ut de notatene jeg hadde. Men som sagt gjaldt de isåfall MS230 og cnc CB 044
Loggført

KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #10 på: september 13, 2012, 12:58:12 pm »

ok da får jeg måle litt.
er det stor forskjell på 044CB og std topper i forbrenningskammer?
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!