mai 05, 2024, 21:46:08 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: T-4 Turbo  (Lest 1595 ganger)
Holmen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1093
Bosted: Sandnes - Bogafjell



Vis profil WWW
« på: mars 13, 2008, 05:07:52 am »

Noen så har forslag til hva slags deler man skal bruke for å få en grei T-4 Turbo?
Loggført

Jeg liker buet frontrute - 1303......
RZR-Andy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen


www.regenstadt.com


Vis profil WWW
« Svar #1 på: mars 13, 2008, 16:17:07 pm »

Hadde ikke Cobra her en ferdig da? Vet ikke om det var noen spec liste på denne, men det kan vel være et utgangspunkt, kanskje?
http://www.vwnorge.no/index.php/topic,1246.0.html
Loggført
Cobra
Seniormedlem
****
Innlegg: 265
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #2 på: mars 14, 2008, 12:56:40 pm »

Det spørst helt hva motor og hvor mye hk du er ute etter. Tyskerene tar ut 200hk på orginale t-4 motorer med å kun skifte kam og ventil fjærer og montere turbo self. . Men skal du bygge noe som holder lenge og produserer masse hk. Koster det fort mye kr. Min motor har kostet meg en halv formue nå. Men grunnet markedet i norge ligger den ute for 38.000kr pluss 5000 for gir. Du snakker fort 150.000kr for en meget sterk motor 500hk. Pga t-4 delene koster jo mye når du skal ha det beste av de. Kjøp min og du får mye motor for pengene. Bare turboen kostet meg 15K. men men mitt tap går til andres fortjeneste. Men vist du utdyper deg litt om hva du er ute etter skal jeg hjelpe deg så godt jeg kan.
Loggført

vw 1302rs
Holmen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1093
Bosted: Sandnes - Bogafjell



Vis profil WWW
« Svar #3 på: mars 14, 2008, 13:02:09 pm »

Gleden er jo å bygge å få til noe selv.
Tenkte bare på noe halveis greier. Ikke noe 500 hk geier men kanskje 150+
2.1 med turbo - Low Budget.
Lurer på kamvalg, ventilstørrelse og slike ting.

Loggført

Jeg liker buet frontrute - 1303......
tmatre
Supermedlem
*****
Innlegg: 875
Bosted: Rogaland - Klepp



Vis profil
« Svar #4 på: mars 27, 2008, 17:10:41 pm »

Er to svensker som bygger T4 motor med turbo i boble og T3
De startet som low budget, men det ser ut til at det baller litt på seg der også¨
Har vært litt utfordringer ja....det er det der med 100 hester ekstra og du er hekta greiene :-)
Problemet er vel å stoppe der det er fornuftig til lowbudget å være... Øyerulling

Ligger ute tråder på shoptalkforums.com og zatzy.com
Loggført

"Under steer is when you hit the wall with the front of the car and over steer is when you hit the wall with the rear of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you."
Jærva
Supermedlem
*****
Innlegg: 1438
Bosted: Østlandet.



Vis profil WWW
« Svar #5 på: mars 27, 2008, 18:08:40 pm »

Jeg er oxo spent på om Holmen klarer å lage en low budget T4 motor. Ikke fordi jeg tror han ikke klarer å bygge en turbo-motor, men jeg tror ikke han klarer å stoppe på 150 hk..  Gliser  Det blir nok kyllingen som ble til en hønsefarm ja..  Rekker tunge  Og etter å tatt både den ene og andre så ble det en hvesende ildsprutende 3 liters-beist på 600 hk  Blunker
« Siste redigering: mars 27, 2008, 18:10:27 pm av Jærva » Loggført

Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!

Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!