VWNorge

Forum => Prosjektgarasjen => Emne startet av: Doka64 på januar 20, 2014, 21:58:29 pm



Tittel: -58 mod T1, full restaurering
Skrevet av: Doka64januar 20, 2014, 21:58:29 pm
Da er tida kommet for å gjøre noe med denne. Bilen blei hentet i januar 2011 i Skien. Her er link til salgsannonsen, ligger noen bilder der :) http://www.vwnorge.no/index.php/topic,31165.msg314006.html#msg314006

Planen med denne er å pusse den opp helt fra bunnen av. Demonterte den helt forrige helg å sandblåste å slipte karroseriet helt platereint denne helgen. Deretter ble den satt inn med et strøk epoxy grunning. Som man kan se på bildene er det en god del rust som må sveises her.. Bunnplata var heldigvis rustfri så den blir sandblåst å pulverlakkert sammen med alt av understellsdeler.


Tittel: Sv: -58 mod T1, full restaurering
Skrevet av: Doka64januar 20, 2014, 22:01:43 pm
[attachment=1][attachment=2][attachment=3][attachment=4][attachment=5][attachment=6][attachment=7][attachment=8]


Tittel: Sv: -58 mod T1, full restaurering
Skrevet av: Doka64januar 20, 2014, 22:04:45 pm
[attachment=1][attachment=2][attachment=3][attachment=4][attachment=5][attachment=6][attachment=7][attachment=8]


Tittel: Sv: -58 mod T1, full restaurering
Skrevet av: Doka64januar 20, 2014, 22:08:36 pm
[attachment=1][attachment=2][attachment=3][attachment=4][attachment=5][attachment=6][attachment=7][attachment=8]


Tittel: Sv: -58 mod T1, full restaurering
Skrevet av: Doka64januar 20, 2014, 22:10:48 pm
[attachment=1][attachment=2]


Tittel: Sv: -58 mod T1, full restaurering
Skrevet av: Doka64januar 20, 2014, 22:14:09 pm
Noen som vet hvor jeg kan få tak i fremre quarter panel til -58 mod? Har bare funnet fra -66 og oppover. Helst ikke Veng...


Tittel: Sv: -58 mod T1, full restaurering
Skrevet av: erikaajanuar 20, 2014, 22:19:18 pm
Slo det seg når du blåste?

Ellers ser det ut som om du har rust på alle de alminnelige plassene.  :)


Tittel: Sv: -58 mod T1, full restaurering
Skrevet av: Doka64januar 20, 2014, 22:29:12 pm
Nei det gikk greit, men sto langt unna så det ikke blei for varmt. Taket og sidene pusset jeg ned. Brukte en stor industriblåser så var litt skeptisk, men gikk heldigvis bra  ;) Før jeg blåste så det ut til at det bare var kanalene som måtte byttes, men det dukket opp en del mer bak tykke lag sparkel :)


Tittel: Sv: -58 mod T1, full restaurering
Skrevet av: Formula Veejanuar 21, 2014, 09:52:07 am
Har samme modell selv, håper og tror at min er i vesentlig bedre stand, (Stått lagret tørt fra 1981 til 2013) men som du er inne på, det vet vi aldri før du har sandblåst...
Ganske rart å se salgsannonsen, fin blank lakk, og så er det såpass mye rust under...
Skal du ha den dønn original? Hvilke planer har du?


Tittel: Sv: -58 mod T1, full restaurering
Skrevet av: BeetleBugjanuar 21, 2014, 10:01:06 am
Ganske rart å se salgsannonsen, fin blank lakk, og så er det såpass mye rust under...

Nei, sånn er det i 95% av alle tilfeller. Svært sjeldent matcher bilder den faktiske tilstanden med mindre de er tatt av en fotograf som vet hva han skal ta bilder av. Her har dere et unntak: https://www.dropbox.com/sh/1es722u49mqouvz/6EbnHjrprY

Beklager off topic. Hvis trådstarter ønsker så kan jeg slette svaret mitt.

Mvh
BB


Tittel: Sv: -58 mod T1, full restaurering
Skrevet av: Doka64januar 21, 2014, 12:18:59 pm
Jeg regnet med at det var en del moro på denne i og med at kanalene er så og si vekk :) Planen er å beholde den korta forstillinga og skivebremsene som står på den. Ellers blir den original. Har plukket ned motoren som sto i å begynt overhaling på den. Prøve å få pulverlakkert kjøledeksler i løpet av uka. Noen som har bra skjermer til -58 liggende?


Tittel: Sv: -58 mod T1, full restaurering
Skrevet av: California Bluejanuar 21, 2014, 16:14:44 pm
Fin bil. Er fargen den hadde orginalfargen til bilen? Liker den fargen på sent 50 talls biler.
Quarter er vrient å finne. Jeg fikk tak i en fra en donor bil. Kanskje det letteste.
 


Tittel: Sv: -58 mod T1, full restaurering
Skrevet av: Doka64januar 21, 2014, 20:43:07 pm
Fin bil. Er fargen den hadde orginalfargen til bilen? Liker den fargen på sent 50 talls biler.
Quarter er vrient å finne. Jeg fikk tak i en fra en donor bil. Kanskje det letteste.
 

Nei den er originalt grønn. Så VW Heritage har quarter panel fra 60 og oppover som passer med litt mod av fangerfeste, men regner med det er Veng. Vil helst unngå det da det sjelden passer, men får se hva jeg får tak i.


Tittel: Sv: -58 mod T1, full restaurering
Skrevet av: Skaugjanuar 22, 2014, 20:48:31 pm
Artig å se at flere tar seg bryet med å få slike biler restaurert.

Tenkte du å sette den tilbake i originalstand eller?


Tittel: Sv: -58 mod T1, full restaurering
Skrevet av: Påljanuar 22, 2014, 22:14:49 pm
Hookys har veldig bra rustdeler.

http://www.hookyspanelshop.com/

Og wolfparts http://www.wolfparts.com/


Tittel: Sv: -58 mod T1, full restaurering
Skrevet av: Formula Veejanuar 22, 2014, 23:42:02 pm
selv om det sikkert ikke er viktig for deg, så tror jeg du får bra kredit i vw miljøet her ved å ta på deg et sånt prosjekt. Det er muligens lettere og billigere å finne et bedre utgangspunkt, men om ingen tar på seg sånne prosjkter, blir det færre bobler i verden. Og de lager ikke flere. Stå på og lykke til, gleder meg til å følge med på fremdriften.  :)


Tittel: Sv: -58 mod T1, full restaurering
Skrevet av: Doka64januar 23, 2014, 22:58:13 pm
Fått gjort litt idag også. Pulverlakkert kjøledeksler til motor.[attachment=1][attachment=2]


Tittel: Sv: -58 mod T1, full restaurering
Skrevet av: Formula Veejanuar 24, 2014, 14:36:27 pm
Pulverlakk er bra greier :-)


Tittel: Sv: -58 mod T1, full restaurering
Skrevet av: Doka64januar 24, 2014, 14:54:01 pm
Veldig lettvint ihvertfall :) Bare å sandblåse å rett i ovnen.


Tittel: Sv: -58 mod T1, full restaurering
Skrevet av: Formula Veejanuar 24, 2014, 15:06:30 pm
Veldig lettvint ihvertfall :) Bare å sandblåse å rett i ovnen.
...bør vel legge på litt pulver og vel..  :)


Tittel: Sv: -58 mod T1, full restaurering
Skrevet av: N Fjanuar 24, 2014, 15:22:35 pm
Utrolig imponert over hvor mye du fikk gjort bare den første helgen  :o  :D Blir spennende å følge med videre her.


Tittel: Sv: -58 mod T1, full restaurering
Skrevet av: Doka64januar 24, 2014, 19:44:44 pm
Må innrømme at jeg har hatt med en kamerat :) Går litt fortere når man er to :) Planen er å plukke ned forstillinga til uka å sandblåse den sammen med bakstillinga. Lakkerer alt samtidig når jeg først er i gang. Bunnplata venter jeg med til kanalene er byttet.. greit å sjekke at alt passer først :)


Tittel: Sv: -58 mod T1, full restaurering
Skrevet av: Simen Englundjanuar 26, 2014, 17:09:37 pm
Må innrømme at jeg har hatt med en kamerat :) Går litt fortere når man er to :) Planen er å plukke ned forstillinga til uka å sandblåse den sammen med bakstillinga. Lakkerer alt samtidig når jeg først er i gang. Bunnplata venter jeg med til kanalene er byttet.. greit å sjekke at alt passer først :)

Imponerende tempo! Og lekkert resultat!  Ser ut som du har stålkontroll mtp all stagingen din før sveising. Så mulig at tipset er fullstendig unødvendig!  ;D   Uansett, vi byttet gulvet først og brukte boltene  opp i de råtne kanalene som guide. Når vi skar ut kanalene og satt inn de nye gjorde vi omvendt, alt med dørene fortsatt i bilen. Funka bra....Hadde mindre staging, men dørlåsene gjorde bra jobb både til å holde og bekrefte rett posisjon. og det passer fint  :)


Tittel: Sv: -58 mod T1, full restaurering
Skrevet av: magsfebruar 01, 2014, 18:17:27 pm

http://www.thesamba.com/vw/classifieds/detail.php?id=1562103
 ;)


Tittel: Sv: -58 mod T1, full restaurering
Skrevet av: SBLfebruar 01, 2014, 19:46:08 pm

http://www.thesamba.com/vw/classifieds/detail.php?id=1562103
 ;)

Denne passer vel ikke?


Tittel: Sv: -58 mod T1, full restaurering
Skrevet av: magsfebruar 01, 2014, 19:50:36 pm
 ;)
Jo,du ser jo hva som er Forskjell på de?
-Feste til lednings rør
-Feste til Speed rør
-Feste til Sikkrings holder Hull

Så passer den nok,men skal du være kortekt ja da er det abre å leite videre
Tyskland er det nok av de ;D


Tittel: Sv: -58 mod T1, full restaurering
Skrevet av: SBLfebruar 01, 2014, 20:20:18 pm
58 har mer plass i hjulhuset og mindre bagasjeplass, og ramma som tanken er festet i har en annen vinkel. Det vil no jeg si er ganske mye forskjell.  :)


Tittel: Sv: -58 mod T1, full restaurering
Skrevet av: Doka64februar 02, 2014, 09:02:26 am
Takk for tips, men trur jeg har fått tak i :) Begynner sveising til neste helg. Er skjermer, panser og motorlokk likt på -58 og -60 modell?


Tittel: Sv: -58 mod T1, full restaurering
Skrevet av: mats thorsenfebruar 27, 2014, 00:12:51 am
Oi!  Kult å se at gamlebilen blir restaurert, det fortjener den :) 

Blir spennende å følge med her !


Tittel: Sv: -58 mod T1, full restaurering
Skrevet av: Doka64mars 15, 2014, 19:19:04 pm
.


Tittel: Sv: -58 mod T1, full restaurering
Skrevet av: Tistlomars 17, 2014, 02:49:55 am
da finst ikkje lenger nokon grunn til å kjøpa på klokkerholm/veng/igp/jallajalla kanalar no når gerson lagar korekte kanalar i bra kvalitet. og prisen er IKKJE mykje dyrare heller. han har forsovidt meir bobledeler i produksjon og.


Tittel: Sv: -58 mod T1, full restaurering
Skrevet av: Doka64mars 17, 2014, 15:05:15 pm
.


Tittel: Sv: -58 mod T1, full restaurering
Skrevet av: Formula Veemars 17, 2014, 15:19:49 pm
Kan ikke si meg mer enig.. Ble plutselig så sliten.. Har ikke vært i garasjen på 1,5 uke..