mai 09, 2024, 17:25:28 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 ... 9 10 [11] 12 13 ... 31
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Oxyboxer i Ghia  (Lest 238270 ganger)
tmbryhn
Supermedlem
*****
Innlegg: 1408
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #300 på: juli 17, 2011, 21:21:51 pm »

Jeg ser av formlene til Kalle/Johannes at man beregner en effektiv portstørrelse som 88% av ventilstørrelsen, i mitt tilfelle har jeg 42mm ventil, betyr det at den effektive portstørrelsen da er beregnet til 37mm, noe som er mindre enn throttlebodyen på 40mm, så det er dermed ventilen som kan anses å være flaskehalsen?

Konge å følge med Roy!

Melder seg noen spørsmål her etter litt browsing igjennom tråden:

Interessant påstand.

Er det ikke veiledende om en snakker om størrelsen i diameter eller areal, siden forskjellen mellom de to benevningene er at aeral er en eksponensiell variabel?
Loggført

Til ettertanke:
"... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy

 - VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen"
 - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1844
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #301 på: juli 18, 2011, 13:40:26 pm »

Når du først vurderer singel spjeld, og bruker litt cash på det, ja da hadde jeg ikke vurdert tysk EFI, gå for det meksikanske oppsettet. Doble rør helt til plenum og mye cleanere.
Jeg har en plan med slikt. men den kommer når den kommer, om den kommer da...
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7137
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #302 på: august 26, 2011, 15:01:26 pm »

Tid for å begynne å pusle med denne igjen nå Glad

Kikket såvidt litt på veiva mi i går, og siden denne har ligget demontert i et ukjent antall år, kan jeg se antydining til overflaterust i lagerbanene.

Hva bør jeg gjøre? Sende den til polering? få den slipet til neste underdimensjon? Finne en ny?

Planen er å få den balansert sammen med svinghjul, finnes det noen som gjør sånt sammen med en evt inpeksjon/polering?

Kan ta et par bilder i kveld
Loggført
1303SS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2526
Bosted: solbergmoen



Vis profil
« Svar #303 på: august 26, 2011, 15:38:12 pm »

Hadde poler den med olje og stålull.Så tatt en grundig inspeksjon og målt om den er innenfor fabrikkens spesifikasjoner,visst den er det haddejeg brukt den.
Loggført

1972 1302 jub.nr20001941
1963 tempo taifun

1937 swithun s98

Meld deg inn i klubben vår: http://www.vvwklubb.no/meld-deg-inn-i-klubben/
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7137
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #304 på: august 26, 2011, 18:09:32 pm »

Kan jo gjøre et forsøk.

Neste på lista er stempler.

Jeg har fått tak i et sett 94mm sylindre, og etter litt leting på nettet har jeg funnet en som selger AA stempler for $99 inkl shipping i US. Nå skal jeg en tur til USA i oktober, så jeg kan putte de i kofferten.

Men spørsmålet er om noen har erfaringer med slike? Leste her for et par uker siden at en hadde kjøpt et sett med sylindre og stempler, som var veldig bra med tanke på rundhet etc, men er det andre med erfaringer?

Litt av tanken med dette er at dersom jeg konverter til turbo senere, kan jeg ta ut ca 12 cc i stemplene for å få riktig komp, så kan jeg sette opp motoren med riktig vendehøyde etc nå, men uten utsparringer i stemplene.
Loggført
tmbryhn
Supermedlem
*****
Innlegg: 1408
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #305 på: august 26, 2011, 20:54:52 pm »

Har en smule erfaring med AA som kanskje kan være til hjelp?:

Kontrollmålte stemplene og sylinderne før sammensetting med "ordentlig" utstyr. De klokket bra inn alle fire. Varmet opp stemplene og la de nedi sylinderen fra toppen. Der ble de sittende tight til de ble nedkjølt og skled så nedi. Stemplene er tross alt litt kone.
Differansen i masse er du jo selv kjent med fra å ha lest rapportene fra både min og Håkon sin motortråd, så der trenger du ikke legge mye tid ned i statisk massejustering.

1915 har nå snart rundet 9000 km med std. (ikke slipper skirt-utgaven) og blir trukket til 6500 rett som det er. Har ennå ikke delt et stempel i to, men mer kan jeg heller ikke si...

Jeg har selv kjøpt et nytt AA-kit i B-utgaven (trenger litt å dreie på Osteaktig) som skal inn i min 2.1 ltr Oxy, så min magefølelse er i alle fall god rundt dette produktet, for alt det er verdt...
Fikk mitt kit for 145$ + 125$ i shipping på eBay.
Loggført

Til ettertanke:
"... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy

 - VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen"
 - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7137
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #306 på: august 27, 2011, 12:05:23 pm »

kikket litt mer på veiva, og de merkene jeg var bekymret for lot seg "enkelt" fjerne med metoden beskrevet over, så da er jeg mindre bekymret. Får ta en god grundig vask, så måle alle lagerbaner, så tenker jeg den er good to go Glad
Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7137
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #307 på: september 25, 2011, 11:28:17 am »

ble grundig ispirert av dyno-tallene til Jørn, så nå har jeg ryddet garasjen og funet fram det meste av delene til denne motoren igjen.

Skal til USA neste måned så da tar jeg med meg et sett AA stempler, så da blir planen individuelle spjellhus og NA-vennlig komp sommeren 2012, og så tar vi det videre derfra Glad

Så da er det bare å begynne å lete etter denne berømte pluggen igjen:)

Noen tips på hvem som er gode på avbalansering av veivparti på østlandsområdet?
Loggført
tmbryhn
Supermedlem
*****
Innlegg: 1408
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #308 på: september 25, 2011, 22:01:12 pm »

Så koselig at du har progresjon, Roy!

Gleder meg til mer inspirerende oppdateringer. Individuelle spjellhus kicks ass!
Prøvde forresten å få til ITB-funksjonen her om dagen. Må gjøre litt mer research der, for det fikk jeg ikke til å fungere...

Ellers tror jeg det er flere som praktiserer å sende alt av roterende deler til Svein Terje på sørlandet Blunker
« Siste redigering: september 25, 2011, 22:17:07 pm av tmbryhn » Loggført

Til ettertanke:
"... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy

 - VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen"
 - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7137
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #309 på: november 11, 2011, 18:21:26 pm »

hmmm..... frem og tilbake er dobbelt så langt er det noe som heter, så nå er planene litt omrokkert igjen....

Siden jeg måtte senke lista litt i forhold til budsjettet for hobbybil denne vinteren, har jeg endt opp med at spjellhusa blir montert på 1835n sammen med t1 kjøling så da får den antakelig duge en sommer til.

Så kan jeg bruke litt mer tid på å planlegge og ikke minst få litt framdrift på denne motoren.

Som jeg har nevnt noen ganger har turbo ligget litt i korta her hele tiden, men plutselig dukket det opp en god deal på en turbo, så nå er første steg tatt i den retningen...

Så da dukker et lite dilemma opp, som noen av turbogutta kanskje kan hjelpe meg litt med...

Saken er den at jeg har et sett med gode gamle SF topper som det var meningen jeg skulle ha på denne motoren. Men de har sittet på en NA motor, og har noe sånt som 40-45cc i forbrenningskammeret, siden de satt på en motor med ca 12 i komp. Dette er som kjent ikke optimalt i en turbo-motor, så hvilke muligheter har jeg da?Hæ

Har kikket litt på tallene, og med de samme toppene, må jeg ha en deck height på noe sånt som 4mm for å få ca 8.5 i komp.... Men det er vel ikke å anbefale, så spørsmålet er hva er alternativet?

En løsning er å beholde deck height men heller ta ut en del i stemplene for å få riktig komp? Da kan jeg oppnå samme "squish" arealer, og slipper tykke kopperpakninger. Vil det funke greit i en turbo-applikasjon?

En annen løsning er selvsagt å selge SF toppene, og kjøpe et sett cnc cb-topper el.l, med f.eks 65cc kammer. Da får jeg omtrent 8.5 i komp med 1 mm deck height.

Noen forslag/anbefalinger?
Loggført
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #310 på: november 11, 2011, 18:29:36 pm »

Hvorfor ikke bare frese opp forbrenningskammeret, ikke noe skummelt det. Blunker
Loggført

Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7137
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #311 på: november 11, 2011, 18:31:14 pm »

da tror jeg ikke du har sett disse toppene Blunker
Loggført
tmbryhn
Supermedlem
*****
Innlegg: 1408
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #312 på: november 12, 2011, 00:10:19 am »

Tenker turbo på Oxyen min selv på sikt, så dette blir bra å følge. Jeg tenker å gå for topper med laaangt mindre ventiler enn SF-toppene dine for bedre kjørbarhet på lavere turtall - bare min magefølelse. Så blir det å velge riktig kam da... *Gruble gruble* - Engine Analyzer?

For all del, behold squishområdet ditt, og gå heller for andre topper enn å ev. ødelegge de kramgoda SF-toppene dine Blunker Mange NA-freaks som betaler godt for dem vel?
Alle som har studert "Hemi"-topper sitter trolig igjen med viten om at null (eller redusert) squish til vårt sårbare luftbruk er korttenkt og i praksis ris for egen bak... Er vel ikke nødvendig å greie ut i detaljert form om akkurat den saken..
Loggført

Til ettertanke:
"... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy

 - VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen"
 - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7137
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #313 på: november 12, 2011, 00:30:20 am »

har ingen planer om å sette fila i vintage-toppene mine nei Glad
Loggført
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1844
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #314 på: november 16, 2011, 17:35:12 pm »

Spørsmålet er hvorfor du vil ha så lav komp?
Skal du ha skikkelig med hester legger du bare på noen shims og vips 10 til 1 i komp og dermed ikke noe problem.
Ja du må ha skikkelig intercooler eller e85.

Til mer hester i NA til mer hester med trykk.
Blokka tåler det og bilen kler det. Eneste som ikke liker det er BT og girkassa.

Med en skikkelig kvass NA motor i bunn blir det en killer.
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7137
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #315 på: november 16, 2011, 17:45:01 pm »

nei hvorfor.... noen andre enn meg kan kanskje utdype hva slags komp (statisk jeg snakker om her) som er optimalt på en turbo-motor, og evt hvorfor ikke 12.5:1 er lurt???

Planen er e85, siden intercooler høres ut som mye jobb, og plassen er ganske begrenset.
Loggført
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1844
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #316 på: november 16, 2011, 18:02:44 pm »

Intercooler er jo ikke umulig i en ghia...
Sett på en liten en rett etter turboen.. liten er bedre enn ingen. jo mindre lufta er (i størrelse) i det den skal passere innsugsventilen jo mer får du inn, jo mer luft jo mer hester.
E85 har den heldige kvaliteten at du må ha mer av den enn bensin, samtidig som den har større kjøleeffekt og kjøler derfor innsugslufta godt. Ved bruk av E85 har du automatisk fått oktantall tilsvarende ca 100+ på tanken og dette gjør at du kan ha mye høyere trykk i sylindrene uten å få tenningsbank.

Ett eksempel, tatt fra virkeligheten, jeg monterte turbo på en bmw jeg hadde, denne hadde drøyt 8 i komp orginalt, med 98 oktan bensin og uten intercooler kunne jeg ikke kjøre på mer enn 0,3 bar trykk på vinteren, med intercooler på sommeren var det ikke noe problem med 0,8 bar. Og dette med orginal tenning som ikke var justerbar, altså fast elektronisk tenning.

Jeg vet ikke kompen i motorene til Trond og Kalle, men de har ingen problemer med tenningsbank og innsugstemp med E85.
Justerer jo uansett bare tenninga slik at man ikke får tenningsbank når man kjører MS.

Du vil jo selvfølgelig tape litt ved å bruke shims istedenfor å justere forbrenningskammeret, men det er ikke mye, det værste er vel kanskje belastningen på sylinderene i tenningsøyeblikket.

Det som jeg anser som fint med SF toppene er at når man går over til turbo er det plutselig helt andre ting som har noe å si i innsuget, enn ved sugemotor, eller det vil si de samme tinga spiller inn men, når man har trykk tilgjengelig vil åpne store kanaler være suverent for å få mye brukbare hester over hele registeret etter at turboen begynner å virke.
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1844
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #317 på: november 16, 2011, 18:15:04 pm »

Trikset er jo å få tak i en turbo som er akkurat stor nok til ditt mål.
"Liten" turbo vil gi mye hester i bunnen og en veldig kjørbar motor, "stor" turbo vil gi lag men masser med toppeffekt.
Med SF og medium turbo vil du for bli meget fornøyd med begge deler tror jeg.

Det sies jo at man kan gange effekten med antall bar, og det er ganske riktig om ikke motoren er veldig restriktiv, for på en orginal 1600 topp vil man måtte ha høyere turbo trykk for å oppnå samme effekt som i en bedre portet topp, der hvor luftstrømmen vil gå mye lettere. Det er jo trykket i sylinderen som avgjør effekten ikke i innsuget.

Uansett ikke vær redd for kompen, med E85 er du safe.

Pure Performance Factory i Sverige bygde noen av de første BMW M5 motorene med over 1000hk, de motorene benket, i NA versjon, mer enn en standard M5 motor. De motorene orginalt gir 340 HK, det er 89HK/liter, det vil si en ganske rå motor i utganspunktet, de satte i enda råere kammer og planet toppen. Så på med turbo og intercooler.
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1844
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #318 på: november 16, 2011, 18:21:43 pm »

Dette er en jævlig dårlig plan uansett Roy. Gå for NA så slipper jeg å følge etter med turbo.... Blir så jævlig sugen.....

Uansett stå på.

Hvordan Turbo hadde du fått tak i forresten?
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7137
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #319 på: november 16, 2011, 18:29:17 pm »

 Gliser

denne:

* turbo.JPG (94.72 KB. 852x480 - vist 241 ganger.)


Må få detaljene på spec fra Knasten....

eneste jeg vet er dette:
"
T3/t4 turbo stage III eksos
samme turbo jeg har kjørt med i varianten med i 3 år uten problemer.
Den ga 343 hk og 500 nm på en 2.2 wbx"

« Siste redigering: november 16, 2011, 18:35:35 pm av grelland » Loggført
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1844
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #320 på: november 16, 2011, 18:48:34 pm »

Høres ut som ett bra prosjekt.
Mindre ventiler og trangere kanaler på WBX.... Detta blir bra.
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #321 på: november 16, 2011, 19:24:28 pm »

Jeg vet ikke kompen i motorene til Trond og Kalle, men de har ingen problemer med tenningsbank og innsugstemp med E85.

Jeg har 8.6:1. Det som redder motorene våre er at vi pøser på med E85 og trekker tilbake tenningen når tempen stiger. Det er som å møte en vegg og skal jeg tippe så har "mistet" 150 hk på 400 meter nettopp pga dem varme innsugsluften. Jeg kan sjanse ved å leane den ut og beholde tenningen men har valgt å ikke gjøre det. Etter en sesong med racing så vil jeg gå så langt som å hevde at det å bygge en turbomotor uten intercooling av noe slag er fullstendig bortkastet tid. Kun en metanolmotor kommer unna uten noen form for kjøling og planlegger du å kjøre mye på gata så blir det enda viktigere med intercooler. Komp? Kjør på å bygg turbomotor med høy statisk komp men vær beredt på å betale prisen.
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7137
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #322 på: november 16, 2011, 19:29:12 pm »

takk for innspill, og jeg har hele tiden planlagt å ligge på ca 8.5:1 i komp.... Blunker

Mente bare at det er andre enn meg som kan argumentere bedre med hvorfor Glad

Har chattet litt men noen forskjellige i USA som har kjørt på gata uten IC, og det er flere som mener det funker greit, men sammenlikner vi da epler og bananer? Og hvolke parametre er det som styrer om dette vil funke på gata, tenker da ift varme på innsugsluft.
Loggført
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #323 på: november 16, 2011, 19:44:09 pm »

Definér funker.. Så er jo amerikanerne så dumme at dem kjører turbomotorer med forgasser også... Øyerulling

Klart det funker men ikke bli overrasket over å se en innsugstemp på over 100 gr. C et stykke etter turboen (før injectorene) etter et 2-4 gir pull med en driftsvarm motor. Det er da du skal fylle på med -93 gr. C kald lystgass  Glad

Gjør deg selv en kjempetjeneste og bygg med intercooler!
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #324 på: november 16, 2011, 22:07:48 pm »

Enig, tenk intercooler først som sist.
Stor turbo som ikke presser boost ved vanlig kjøring på gata omgår problemet, og du kan allikevel dra den ut på gira. Men å tro du kan kjøre med boost over lengre strekning uten ladeluft kjøling er å tro på nissen :-)

Tenk intercooler, eller kjør stor nok turbo og bare kos deg med pådrag og ikke autobanen.

Synes å huske at jeg kjører 8.1:1
Da kan jeg heller mate mer trykk :-)
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7137
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #325 på: november 16, 2011, 22:23:28 pm »

ok, klare anbefalinger Glad

Så da kan jo en mulig løsning være at jeg legger en intercooler ved siden av girkassa, og et rør fra turboen over kassa, gjennom intercooleren og tilbake inn i motorrommet, gjennom et spjellhus og ut til toppene.

Hvor finner man egnede intercoolere da?

Ser dette prosjektet er i ferd med å ta av allerede... Blunker
Loggført
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #326 på: november 17, 2011, 08:47:05 am »

Kan jo nevne at Niklas med 1641 maskinisten lader 2.6 bar på det meste og ser en innsugstemp på 80 gr etter 402 meter inkl burn out. Han benytter en liten luft/luft intercooler fra en Saab 900 turbo som er plassert slik Grelland beskriver over. Under JPM dyno day så fikk dem ikke opp trykket til mer en 2.2 bar (pga for lite motstand) og etter 4 fullgass bremsinger så var innsugstempen så lav at ikke engang viften til intercooleren begynte å gå. Mener å huske at han sa at den setter igang på 50C.

En vannkjølt intercooler til trange plasser er nok å anbefale. De er kompakte og du finner dem rimelig på ebay. PWR selger noen små som får mye skryt men så koster dem litt mer en de vanlige China greiene:


* PWR.jpg (73.93 KB. 800x563 - vist 317 ganger.)


Men så er det dette med vann da........  Gråter

-BB-

Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7137
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #327 på: november 17, 2011, 08:54:13 am »

kikket litt i går, og det virker som det er fler som bruker saab 900-deler, så det er nok en god løsning. får slike på ebay ned mot $150, så det er jo ikke voldsomt fordyrende heller...

Loggført
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #328 på: november 17, 2011, 09:05:32 am »

Jeg har en intercooler fra Saab 900 av den tidligste utgaven (som er den beste) som er din for 1000,-. Brukt og trykktestet OK.

-BB-
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Savanna67
Supermedlem
*****
Innlegg: 501
Bosted: Oslo-Skedsmo


Vis profil

« Svar #329 på: november 17, 2011, 11:17:55 am »

Tror en Kina intercooler vil gjøre nytten. De er faktisk fine i oppbyggingen! Knasten og den derre engelske WBXen med over 600hk  har benyttet disse med hell. (var det matt keane han het... husker ikke)

Vedrørende komp ville jeg anbefale deg å ha denne i et moderat område 8 et eller annet er ofte å foretrekke. avhenger hvor mye du skal trykke.

Jeg hadde samme utfordring som deg med mine S/F topper. 45cc i kammeret og "gamle historiske drag topper"
Jeg tegnet nye stempler med dish som gav meg vendehøyde og comp som jeg ønsket.
Dette er nok beste løsning.

SAAB kjøleren er fin den, men en vann-luft kjøler vil gi vesentlig bedre effekt. (har en kompis som gikk fra std Saab over til Kina...)
Loggført
Sider: 1 ... 9 10 [11] 12 13 ... 31
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!