mai 09, 2024, 18:05:09 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 ... 21 22 [23] 24 25 ... 31
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Oxyboxer i Ghia  (Lest 238271 ganger)
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #660 på: oktober 28, 2013, 23:06:46 pm »

tipper den vil lekke i toppen ved lokket
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7137
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #661 på: oktober 28, 2013, 23:08:37 pm »

ok, du som er en rev med tig'en kan du lage et alurør som er tettet i begge ender til meg da?
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #662 på: oktober 28, 2013, 23:12:18 pm »

du skal vel ha noen gjenger for fittings der å?
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7137
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #663 på: oktober 28, 2013, 23:32:15 pm »

jepp, en an-6 i hver ende, eller enklere med en 1/4" npt kanskje?

Og en nippel til 4mm slange til MAP-sensoren

Glad
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #664 på: oktober 28, 2013, 23:43:51 pm »

da må bævre hoste opp noe Alu skrot.
begynner å bli utplukka i møkka kjellern
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7137
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #665 på: oktober 28, 2013, 23:51:51 pm »

Magne! !!!!

Eller Martin !!!!!!

 Gliser
Loggført
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1844
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #666 på: oktober 30, 2013, 22:11:49 pm »

intressant skal sjekke litt

edit: denne?
[ Vedlegg ]

Jepp
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
mags
Supermedlem
*****
Innlegg: 3531
Bosted: Sølvbyen



Vis profil WWW
« Svar #667 på: oktober 30, 2013, 22:24:10 pm »

Hva trenger du da? Diameter?
Loggført

Good Work ain`t cheap
Cheap work ain`t good
Mags  90508914.
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7137
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #668 på: oktober 30, 2013, 22:53:54 pm »

Vet ikke... 25-30 mm kanskje?
Loggført
mags
Supermedlem
*****
Innlegg: 3531
Bosted: Sølvbyen



Vis profil WWW
« Svar #669 på: oktober 30, 2013, 23:04:51 pm »

ok
det kan jeg gi Jørn på fredag da Blunker
Loggført

Good Work ain`t cheap
Cheap work ain`t good
Mags  90508914.
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7137
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #670 på: oktober 30, 2013, 23:36:43 pm »

nydelig Glad
Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7137
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #671 på: oktober 30, 2013, 23:50:55 pm »

Ble en time i garasjen i kveld også, men ble lite synlig resultat... mange smådetaljer som å skru inn alle nipler og plugger med gjengetetning etc... Og så gikk det mye tid på å prøve å få dette bugpack staget til å fungere, men jeg ble ikke helt fornøyd, så kanskje jeg må en tur på Unneberg og se litt nærere på CSP sitt...  Eller kanskje jeg skal lage wire-opplegg på denne også. Funker som gull på 1835'n
Loggført
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1844
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #672 på: oktober 31, 2013, 06:07:46 am »


* 1383195909867.jpg (114.55 KB. 310x336 - vist 286 ganger.)

Snerten og tåler bra med trykk og vakuum.

Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #673 på: oktober 31, 2013, 09:38:18 am »

ok
det kan jeg gi Jørn på fredag da Blunker


Helst massiv stav
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Gaffel
Supermedlem
*****
Innlegg: 865
Bosted: Fredrikstad


That's what she said..


Vis profil
« Svar #674 på: oktober 31, 2013, 18:58:12 pm »

25-30 mm massiv stav på freddan... joa morro i garasjen  Gliser
Loggført

Everyone aspires to soar like an eagle, but weasels don't get sucked into jet engines
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7137
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #675 på: november 10, 2013, 21:14:21 pm »

haha  Gliser

Ikke den helt store fremdriften her, men jeg har byttet ut scat-staget med et fra CSP, men jeg beholdt alu-stagene. Ble veldig smooth sammenliknet med Scat sitt:

* csp linkage.jpg (45.78 KB. 594x600 - vist 303 ganger.)

Siden det ikke var noe hull i spjellhuset til gasswire-rør, siktet jeg så godt jeg kunne og borret gjennom. Da viste det sag at den flotte vakuum-boksen min stod midt i veien....

Fikk også hjelp av guttungen til å lage et par braketter for å feste traktene som jeg har dreid ned så innerdiameteren passer med spjellhuset (52mm)

* air horn.jpg (44.86 KB. 583x600 - vist 278 ganger.)


Må få tak i noen button-head skruer slik at det blir minst mulig forstyrrelser av luftstrømmen inni traktene

Loggført
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3428
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #676 på: november 10, 2013, 22:55:33 pm »

Hva med en bit av en gummislange i passende dimensjon tredd utenpå traktene og flensen på gasser'n, med en bred skangeklemme som klemmer både på trakt og gasserflens?
Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7137
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #677 på: november 10, 2013, 23:17:05 pm »

funker sikkert det og Glad
Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7137
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #678 på: november 25, 2013, 21:40:40 pm »

går litt smått nå. Ikke noe å si på inspirasjonen om dagen egentlig, men det er fryktelig dårlig med tid til overs. Håper bare jeg kommer i mål før våren...

Men et par småting er fikset, og det er button head skruer i traktene:

* 20131125_203720.jpg (136.46 KB. 650x477 - vist 241 ganger.)


Og så fikk jeg fikset gjengestenger og vingemuttere på filterholderene, så nå henger ting sammen i alle fall:

* 20131125_211110.jpg (144.84 KB. 650x487 - vist 339 ganger.)


Har også dukket opp noe småting i posten de siste dagene, som konnektorer o.l, så nå kan jeg gjøre ferdig ledningsnettet også.


Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7137
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #679 på: november 25, 2013, 22:16:50 pm »

Det var snakk om massiv stav på en fredag her for en stund siden, men i ettertid har Jørn funnet denne vacuumklumpen i skuffen sin, så det blir nok lækkert med litt rosa i stedet tenker jeg:


* IMG_20131109_120912.jpg (81.74 KB. 650x466 - vist 280 ganger.)

Loggført
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #680 på: november 25, 2013, 22:56:46 pm »

Hot! Osteaktig

Lilla og hvit står godt til hverandre Blunker
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7137
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #681 på: desember 27, 2013, 16:09:05 pm »

ble en måned uten oppdateringer her gitt, men nå har julefreden senket seg, så da ble det et par timer i garasjen.

Planen i dag var å se på alt det elektriske på motoren.

Først målte jeg ut hvor ecu-en havner når jeg får plassert den i innerskjermen, og lahet et lite stativ for å simulere plasseringen ved motoren:

* ecu placement.jpg (96.3 KB. 568x501 - vist 260 ganger.)


Så har jeg montert en IAT-sensor inne i filterholderen på den ene siden:

* IAT.jpg (64.29 KB. 450x600 - vist 303 ganger.)


Så er alle de løse komponentene montert (tror jeg), og alle ledningen henger fritt:

* components.jpg (112.19 KB. 650x411 - vist 291 ganger.)


* wires.jpg (141.79 KB. 650x518 - vist 300 ganger.)


Blir mye kabler, ja...

Men det er en del av disse jeg ikke trenger, så jeg skal begynne med å kutte av en del, så ser det litt penere ut.

De som skal koples på er:
-IAT (Intake Air Temperature) Denne måler tempen inne i den ene filterholderen
-CT (Coolant Temperature) Denen skal jeg montere i godset på den ene toppen for å gi signal om at motoren er under oppvarming
-MAP (Manifold Absolute Pressure) måler trykket (eller vacuum så lenge jeg ikke har turbo) i innsuget
-TPS (Throttle Position Sensor) måler vinkelen på gasspjellet
-O2, måler mengden uforbrent oksygen i eksosen
-VR måler turtallet på veiva
-Ign, Tenningssignal til COP-pluggene
-INJ, signal til dysene

I tillegg skal jeg kople på et par sensorer som ikke nødvendigvis skal på sprutet, og det er en temperaturføler som skal måle tempen på toppen. Sitter i en ring rundt den ene pluggen, og en litt avansert oljetrykksmåler (Stack Professional Oil Pressure Stepper Motor Gauge)

Så dette blir moro Glad

Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7137
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #682 på: desember 27, 2013, 16:35:45 pm »

Og ja den råsa vacuumdingsen er pusset ned for å kunne lakkeres Blunker
Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7137
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #683 på: desember 29, 2013, 21:38:56 pm »

Jeg har en skummel plan om å jobbe mindre, og bruke mer tid på å kose meg fremover, så da har jeg begynt mitt nye og bedre liv med et par timer i garasjen. Ingenting er hyggeligere på en søndag kveld Glad

Begynte med å gruppere kabelklysa litt:

* startet gruppering.jpg (115.74 KB. 571x458 - vist 270 ganger.)


Fortsatt mye kabler, men det blir litt mer oversiktlig dersom man tar det bit for bit.

Så har jeg begynt å træ på strømper som jeg fester i hver ende med krympestrømper med lim. Bruker stort sett GM/Delphi konnektorer; de er vanntette, og relativt enkle å bruke. De får i mange størrelser, men jeg bruker stort sett bare 2- og 3-polet.

Her er MAP-sensoren koplet til og de to temperatursensorene for innsugslufta og "kjølevannet":

*  (51.85 KB. 572x600 - vist 296 ganger.)


Tror dette blir fint til slutt jeg.

Er noen timer til med kopling, og det er ikke akkurat favorittjobben, men det er jo hyggelig til slutt når alt ser bra ut da Glad

Loggført
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #684 på: desember 30, 2013, 00:48:58 am »

Ingen ting er bedre enn å ha god kontroll på kablinga i motorrommet.
Dette ser lovende ut! Gliser
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #685 på: desember 30, 2013, 10:11:12 am »

Ser bra ut roy
Var det cop drivere i gråboksen der?
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7137
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #686 på: desember 30, 2013, 10:52:41 am »

jepp Glad
Loggført
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3428
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #687 på: desember 30, 2013, 13:30:49 pm »

Synes å kjenne igjen den boksen! Ellers ser det jo som vanlig meget flott ut!!
Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7137
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #688 på: desember 30, 2013, 19:55:23 pm »

Takker Glad

Det er nok noe kjent med den ja. Håper den virker nå da Blunker
Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7137
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #689 på: januar 02, 2014, 20:12:35 pm »

Kjedelige bilder, men har fått koblet opp TPS sensor og Hall-sensoren

* tps.jpg (46.37 KB. 541x600 - vist 230 ganger.)


* hall.jpg (143.19 KB. 600x457 - vist 231 ganger.)




Håper jeg snart er ferdig med denne koplinga så jeg kan få satt den i bilen snart Glad

Loggført
Sider: 1 ... 21 22 [23] 24 25 ... 31
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!