mai 05, 2024, 19:31:51 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1] 2
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Tullas (first price) VW Ferrari prosjekt  (Lest 12931 ganger)
Tulla
Nybegynner
*
Innlegg: 42
Bosted: Arendal



Vis profil
« på: november 02, 2012, 12:20:11 pm »

Mulig det er på tide og begynne en liten prosjekt tråd om denne også.
Den begynte sitt liv som en vanelig VW Boble 1500 i 1967.
Den gjorde sikkert god nytte for seg i mange år i Svensk landskap i sin opprinnelige orginale form.
Men pluttselig en dag fant en Svenske ut at dette holdt ikke mål.Hær skulle det bygges om til Buggy uten tak. Glad
Orginalen ble da plukket ned og det ble montert et Buggy karosseri av glassfiber på unnerdelen som på det tidspunktet var kortet betraktelig inn.
Kjempe morro bil som ble brukt i den tilstanden i flere år.
Men etter et par eierbytter fant enda en svenske ut at nei dette holder ikke mål lenger.
Så da gikk gamle 1500 inn i et verkstedlokale atter en gang for ombygging.
Det greie med en buggy er jo at ting laget i glassfiber kan forandres og bygges til det ugjenkjennelige.
Denne Svenske eieren var tydelig innspirert av diverse Italienske spagetti raketter.Så en ny front i glassfiber ble støpt fast til den tilårskommende buggyn.Denne gangen med Ferrari F-40 lignende utseende.En ny bakende av litt mere ukjent innspirasjons kilde ble støpt på bakenden.
Det estetiske angående utseende ved valg av lykter til denne kreasjonen hadde han vel et heller avslappet forhold til.
Noen fæle og utstikkende saker ble valgt til park og blink lys.Sammen med store runde hovedlykter ble de lakt under etn tynn pleksi plate i beste Ferrari stil.
Baklykter ble antagelig hentet på den lokale skroten fra en velvillig eldre Chevrolet van.
Et lykte valg som kan diskuteres om var helt estetisk riktig.

Men den ble uansett forevist bilprovningen og godkjent ombygd.
Noen år senere ble maskinisten byttet ut med en ny og mindre sliten modell,denne gangen i ånden om at eneste erstattningen for sylindervolum er mere sylindervolum.
Derfor valgte svenson denne gangen en diger 1600 ccm.
Etter kort tid gikk interessen for bilen over.Den sto da ensom og forlatt i en garasje et par år.
Så fant svenson ut at han trenkte plassen til en annen bil og annonserte da denne trofaste sliteren for salg.
Det er hær jeg kommer inn i bilde.Gubben min satt og kikket på BLOCKET.SE imens jeg satt litt uinteresert og kikket på.
Pluttselig kom dette bilde framm på sjermen og jeg var hektet.

* 9593654770.jpg (68.08 KB. 728x546 - vist 588 ganger.)

Gubben fikk øyeblikkelig i oppdrag og kontakte det som måtte kontaktes for og finne ut om dette gikk an og få norske skilter på.
Som sakt så gjort.Eier,biltilsyn,bilprovning og tollvesenet ble konferert øyeblikkelig.Dette resulterte i veldig positiv tilbakemelding fra biltilsynet om at dette var ikke noe problem og registrere.
Da ble kjøps sum avtalt og familien tok en biltur til stocholm med henger for og hente mors lille First price Ferrari.
Som man ser på bildet er jo ikke akkurat felger heller noe svenson hadde et annstrengt forhold til,men gubben fikk raskt tak i et sett med ATS felger til meg i bredden 7" og 9" som ble montert raskt på.
Bilen står nå inne i et verksted for bygging og lakkering i vinter.Gubben får litt og gjøre ja.
Det skal støpes hekkspoiler type Ferrari F-40 på hekken og ALT av lykter skal byttes og bygges om med lysdioder integrert i karroseriet og gjemmes under klarlakken til slutt.
Hekken på bilen skal også forandres litt for og få den nermere bakken.
Planen er også en avtagbar glassfiber hardtop lakkert i samme farge som bilen for og erstatte kalesjen som antagelig er laget av en båtprodusent og dermed ser slik ut også.
Flere bilder og info kommer ettervært som prosjektet skrider fremm.
Det er meningen at den skal være klar til og rulle ut på veien når snøen er smeltet til våren.

* 9593654770 redigert 2.JPG (61.62 KB. 728x546 - vist 487 ganger.)

Hær er et meget dårlig og raskt forklarende første utsnitt av de grove forandringene som gjøres i vinter.
Om noen føler iveren til og gjøre det ordentlig i Photoshop og endre den til sort blank så er dere hjertelig velkommene.

Loggført
Gullik
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1779
Bosted: Kragerø.....Norway.....


59 T1,64 T1og 65mod 215


Vis profil
« Svar #1 på: november 02, 2012, 12:44:32 pm »

Svennson hadde ihvertfall fått på nok gummi på bilen Gliser Men sikkert en artig bil å kjøre, velkommen til forumet her, og gratulerer med prosjekttråd
Loggført

Seaside VW Klubb
Tulla
Nybegynner
*
Innlegg: 42
Bosted: Arendal



Vis profil
« Svar #2 på: november 02, 2012, 13:42:35 pm »

Derfor skal bakdekkene byttes de også.
Loggført
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #3 på: november 02, 2012, 18:46:09 pm »

Artig bil i alle fall! Gliser
Men endel senk og andre dekk/felger hadde sikkert hjulpet på. Blunker
Likte planene dine, blir uten tvil finere slik. Glad
Loggført

Tulla
Nybegynner
*
Innlegg: 42
Bosted: Arendal



Vis profil
« Svar #4 på: november 02, 2012, 21:47:45 pm »

Senkes den mere så sliter man langs norske veier.Nye bakdekk vil senke den en god del.
Loggført
Lowlife
Supermedlem
*****
Innlegg: 3524
Bosted: Det lille møkkastedet Siggerud.



Vis profil
« Svar #5 på: november 02, 2012, 23:11:54 pm »

Morsomt med alt som skiller seg ut. Moro at du har tatt denne til Norge, og den er tøff. Gleder meg til å se den live når anledningen byr seg.
Loggført

LP kontaktperson:tlf. 90746649.
Æren deler jeg gjerne, men skylden er min alene.
Ingenting er umulig, det "umulige" tar bare lengre tid.
Freedom comes with a cool set of wheels.
Member of LP,NO,MDR and SIM.
Tulla
Nybegynner
*
Innlegg: 42
Bosted: Arendal



Vis profil
« Svar #6 på: november 04, 2012, 21:02:13 pm »

Idag ble divnisell og diverse hentet og klargjort til og begynne forming og støping av bakende og spoiler.
Loggført
RødeBaron
Supermedlem
*****
Innlegg: 1504
Bosted: Vevang



Vis profil WWW
« Svar #7 på: november 05, 2012, 10:02:20 am »

Artig prosjekt, hva med å korte ned litt på frontruta?  Tror det hadde tatt seg bra ut.
Loggført



original buddie                  Bugbuddies.no
Tulla
Nybegynner
*
Innlegg: 42
Bosted: Arendal



Vis profil
« Svar #8 på: november 05, 2012, 10:12:41 am »

Frontruta kan ikke kortes ned noe siden veltebøylen ligger inni ramma dær.Den bakre bøylen er bare til pynt.
Loggført
Hans Christian
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 605
Bosted: Moss


1967 T2


Vis profil
« Svar #9 på: november 05, 2012, 10:40:08 am »

Har du flere bilder av bilen? Glad
Loggført
Tulla
Nybegynner
*
Innlegg: 42
Bosted: Arendal



Vis profil
« Svar #10 på: november 05, 2012, 17:17:14 pm »


* 9594250763.jpg (45.59 KB. 728x546 - vist 382 ganger.)

Frontlyktene skal fjernes og bygges om til dykklykter.Blink,park og kjørelys blir integrert i lakken med lysdioder.

« Siste redigering: november 05, 2012, 17:28:30 pm av Tulla » Loggført
StarBugs Geir
Supermedlem
*****
Innlegg: 1204
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #11 på: november 06, 2012, 00:22:32 am »

Forslag: Glad


* kitcar.jpg (128.42 KB. 800x392 - vist 509 ganger.)



* kitkar2.jpg (118.47 KB. 800x392 - vist 445 ganger.)

« Siste redigering: november 06, 2012, 00:59:31 am av StarBugs Geir » Loggført

1974 1303s
2018 Husqvarna Vitpilen 701
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #12 på: november 06, 2012, 07:09:47 am »

Oh... jeg tror jeg skimter karbonskiver fra Scuderia. Koster kun $22 000 for 4 skiver og så kommer kalipperne i tillegg. Total kostnad på litt over 200 000,- Heftig!  Blunker

-BB-
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Tulla
Nybegynner
*
Innlegg: 42
Bosted: Arendal



Vis profil
« Svar #13 på: november 06, 2012, 08:46:02 am »

He he.har vel en stygg mistanke om at de bremsene blir liggende urørt på forhandler lageret ja.
Loggført
rubenthorsen
Gjest
« Svar #14 på: november 06, 2012, 13:58:10 pm »

Ikke for å rote i tråden din men den sorte var grisefin. Glad
Hvem støper sånn til meg.  Osteaktig
Å jeg som ikke liker glassfiber. Øyerulling


* index.jpg (28.28 KB, 200x98 - vist 1392 ganger.)
Loggført
Tulla
Nybegynner
*
Innlegg: 42
Bosted: Arendal



Vis profil
« Svar #15 på: november 06, 2012, 14:30:45 pm »

Nå er det ikke helt sikkert at hekken blir helt lik den.Men jeg kommer til og ta avstøyp av karroseriet for og ha form liggende i tilfelle skader.
Loggført
rubenthorsen
Gjest
« Svar #16 på: november 06, 2012, 14:35:29 pm »

Hvor er LIKER knappen.  Blunker
Loggført
Tulla
Nybegynner
*
Innlegg: 42
Bosted: Arendal



Vis profil
« Svar #17 på: november 06, 2012, 14:39:27 pm »

Den finner gubben til kvelden.hehe
Loggført
Knut Andersen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1182
Bosted: Fredrikstad



Vis profil WWW
« Svar #18 på: november 09, 2012, 10:05:30 am »

.
« Siste redigering: november 28, 2012, 18:18:24 pm av Knut Andersen » Loggført

Tlf: 41668466, rpm@aircooled.no
1952, T-117 RPB Piraya
1963, T-1, Luftwaffe
1963, T-1, Beach Buggy
1969, T-147, Kleinlieferwagen Fridolin
1970, T-1, Mania Spyder KitCar
1971, T-211, Brannbil
1981, T-251-021, Karmann Gipsy
1991, T-255-299, Caravelle C, Syncro
2001, Chrysler Sebring Cabriolet
2008, Chrysler Sebring Limited HardTop Cabriolet.
Tulla
Nybegynner
*
Innlegg: 42
Bosted: Arendal



Vis profil
« Svar #19 på: november 09, 2012, 10:43:37 am »

Mail sendt med besked om at jeg kjøper det.
Ett orginalt til godkjenninger og et custom karosseri til treff bruk senere.
Helt perfekt.
Loggført
Tulla
Nybegynner
*
Innlegg: 42
Bosted: Arendal



Vis profil
« Svar #20 på: november 10, 2012, 10:48:27 am »

Da har man plutselig 2 karosserier av samme type.Da blir det nok til at gubben også bygger en First Price Ferrari ja. Osteaktig
Loggført
Knut Andersen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1182
Bosted: Fredrikstad



Vis profil WWW
« Svar #21 på: november 10, 2012, 12:06:10 pm »

.
« Siste redigering: november 28, 2012, 18:17:46 pm av Knut Andersen » Loggført

Tlf: 41668466, rpm@aircooled.no
1952, T-117 RPB Piraya
1963, T-1, Luftwaffe
1963, T-1, Beach Buggy
1969, T-147, Kleinlieferwagen Fridolin
1970, T-1, Mania Spyder KitCar
1971, T-211, Brannbil
1981, T-251-021, Karmann Gipsy
1991, T-255-299, Caravelle C, Syncro
2001, Chrysler Sebring Cabriolet
2008, Chrysler Sebring Limited HardTop Cabriolet.
Gubben til Tulla
Medlem
***
Innlegg: 112
Bosted: Arendal


En orginal bil er et greit restaurerings objekt.


Vis profil
« Svar #22 på: november 13, 2012, 15:45:28 pm »

Imorgen skal den lille røde på biltilsynet til godkjenning.Greit og ha slikt unnagjort før man bygger ting videre.
Loggført

Eneste erstattning for sylindervolum er MERE sylindervolum.
Tulla
Nybegynner
*
Innlegg: 42
Bosted: Arendal



Vis profil
« Svar #23 på: november 13, 2012, 16:00:53 pm »

gleder meg til å ut å kjøre i morgen  Osteaktig Osteaktig
Loggført
Daniel L
Supermedlem
*****
Innlegg: 679
Bosted: Skien


Boden Kratzende Autos VW Forbund


Vis profil
« Svar #24 på: november 13, 2012, 17:17:51 pm »

Hvor er LIKER knappen.  Blunker

HæHæHæ
Loggført

        
       
1971 1302 silver metallic
1974 1300s--16.77s--125km/h--SCC 2014
1974 1303s germanlooker
1986 Golf mk2
1986 T3 doka
Gubben til Tulla
Medlem
***
Innlegg: 112
Bosted: Arendal


En orginal bil er et greit restaurerings objekt.


Vis profil
« Svar #25 på: november 13, 2012, 18:16:31 pm »

Værmeldingen ser bedre og bedre ut for morgendagen.
Spørsmålet er bare om det blir slik.

* 9548758347.jpg (60.91 KB. 728x546 - vist 356 ganger.)

Eller slik imorra.

* 9593654770.jpg (68.08 KB. 728x546 - vist 325 ganger.)


Håper på det siste siden man skal ha et par timers kjøring før kontroll for og la bremser slite bort rust fra skiver og tromler.Da er de forhåpentligvis rette og fine på rullene.
Samt at ho mor blir så mye mere medgjørlig etterpå.

Loggført

Eneste erstattning for sylindervolum er MERE sylindervolum.
Tulla
Nybegynner
*
Innlegg: 42
Bosted: Arendal



Vis profil
« Svar #26 på: november 13, 2012, 23:26:33 pm »

å ja vel sier du det du guben. Glad
Loggført
Tulla
Nybegynner
*
Innlegg: 42
Bosted: Arendal



Vis profil
« Svar #27 på: november 13, 2012, 23:33:28 pm »

Ja det skulle ha vert en liker knapp her.  Øyerulling men men
Loggført
Gubben til Tulla
Medlem
***
Innlegg: 112
Bosted: Arendal


En orginal bil er et greit restaurerings objekt.


Vis profil
« Svar #28 på: november 14, 2012, 15:48:01 pm »

Da var turen til Biltilsynet ferdig.Så nå er det bare og vente på svaret fra SFOOR og se om hjul og ombygginger er i orden. Hæ
Loggført

Eneste erstattning for sylindervolum er MERE sylindervolum.
VW 181
Supermedlem
*****
Innlegg: 813
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #29 på: november 14, 2012, 16:45:37 pm »

Liker denne!  Glad
Skikkelig kul bil. Sikkert moro å cruise i denne...
Loggført

1971 VW 181 "Erwin"
1972 1302s "Smurfen"
Sider: [1] 2
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!