mai 05, 2024, 18:09:03 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 [2]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Tullas (first price) VW Ferrari prosjekt  (Lest 12930 ganger)
Gubben til Tulla
Medlem
***
Innlegg: 112
Bosted: Arendal


En orginal bil er et greit restaurerings objekt.


Vis profil
« Svar #30 på: november 14, 2012, 17:24:12 pm »

Siden kalenderen sier 14 November kan det oppsumeres med ett ord.KALDT. Gliser Gliser
Loggført

Eneste erstattning for sylindervolum er MERE sylindervolum.
Gubben til Tulla
Medlem
***
Innlegg: 112
Bosted: Arendal


En orginal bil er et greit restaurerings objekt.


Vis profil
« Svar #31 på: november 17, 2012, 12:30:45 pm »

Et lite bilde fra Biltilsyn turen.

* Nytt bilde 7.jpg (132.3 KB. 640x480 - vist 610 ganger.)

Loggført

Eneste erstattning for sylindervolum er MERE sylindervolum.
Tulla
Nybegynner
*
Innlegg: 42
Bosted: Arendal



Vis profil
« Svar #32 på: november 17, 2012, 13:06:00 pm »

Siden kalenderen sier 14 November kan det oppsumeres med ett ord.KALDT. Gliser Gliser
/quote]

jA kalt var det, men fy f å moro det var å få prøvd den.  Gliser
« Siste redigering: november 17, 2012, 13:07:54 pm av Tulla » Loggført
Tulla
Nybegynner
*
Innlegg: 42
Bosted: Arendal



Vis profil
« Svar #33 på: november 17, 2012, 13:13:41 pm »

Liker denne!  Glad
Skikkelig kul bil. Sikkert moro å cruise i denne...

JA det blir moro å cruse rundt med den.  Glad
Loggført
Gubben til Tulla
Medlem
***
Innlegg: 112
Bosted: Arendal


En orginal bil er et greit restaurerings objekt.


Vis profil
« Svar #34 på: november 19, 2012, 23:18:01 pm »

Etter diverse snusing på internett så kan det se ut som om dette kittet ikke er Ferrari inspirert men faktisk Maserati.
Tar man en kikk på Maserati Merak så er fremmskjermene til forveksling like.Det samme er panser formen med skjermer og luft inntak.Men ser man bak så har denne også den destinkte lille spoileren på hekken.
At de har lakt til et skjørtesett i støypeformen til buggyn er jo ikke vanskelig og se.

Får søke litt videre og se om man finner en produsent av karroseriet.
Men som sakt om noen har tips eller ideer til produsent så er det bare og skrike ut.


* $(KGrHqN,!rEE-8kldqbBBP5Wt5Pf-Q~~_27.jpg (80.44 KB, 640x480 - vist 224 ganger.)

* 31_864686053_xl.jpg (148.13 KB, 900x600 - vist 254 ganger.)
« Siste redigering: november 19, 2012, 23:45:12 pm av Gubben til Tulla » Loggført

Eneste erstattning for sylindervolum er MERE sylindervolum.
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #35 på: november 19, 2012, 23:27:38 pm »

Fun fact: M. Merak har 4x130 boltmønster
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Gubben til Tulla
Medlem
***
Innlegg: 112
Bosted: Arendal


En orginal bil er et greit restaurerings objekt.


Vis profil
« Svar #36 på: november 19, 2012, 23:39:35 pm »

Prøver bilder en gang til.

* Nytt bilde 2.jpg (74.45 KB. 640x480 - vist 323 ganger.)

* $(KGrHqZ,!iIFBQt6jzMSBQh5p(U2-g~~_27.jpg (82.57 KB. 640x477 - vist 252 ganger.)

* Nytt bilde 9.jpg (101.94 KB. 640x480 - vist 338 ganger.)

* 31_864686053_xl.jpg (148.13 KB. 900x600 - vist 271 ganger.)

* 31_1342316213_xl.jpg (120.39 KB. 900x600 - vist 244 ganger.)

* 9595934598.jpg (62.58 KB. 728x546 - vist 396 ganger.)

Loggført

Eneste erstattning for sylindervolum er MERE sylindervolum.
Gubben til Tulla
Medlem
***
Innlegg: 112
Bosted: Arendal


En orginal bil er et greit restaurerings objekt.


Vis profil
« Svar #37 på: desember 02, 2012, 19:46:05 pm »

Så kom vinteren med snø og kulde.Godt at bilen kom inn i sin verksted hall før helga.Så nå blir det og rigge seg til med verktøy og utstyr før restaurering og bygging tar til for fuldt.
Loggført

Eneste erstattning for sylindervolum er MERE sylindervolum.
rofferen
Supermedlem
*****
Innlegg: 820
Bosted:



Vis profil
« Svar #38 på: desember 04, 2012, 21:36:27 pm »

hvorfor i all verden har ikke jeg sett denna før i andal.hmm stilig
Loggført
Gubben til Tulla
Medlem
***
Innlegg: 112
Bosted: Arendal


En orginal bil er et greit restaurerings objekt.


Vis profil
« Svar #39 på: desember 05, 2012, 09:50:32 am »

Grunnen til at du ikke har sett denne i Arendal før er at den ble hentet fra Sverige for kort tid siden.Den kommer på veien til våren.
Loggført

Eneste erstattning for sylindervolum er MERE sylindervolum.
rofferen
Supermedlem
*****
Innlegg: 820
Bosted:



Vis profil
« Svar #40 på: desember 05, 2012, 12:09:23 pm »

ah.da er det bare og ta turen til frolands verk kr himmelfart.veteranbiltreff da
Loggført
Gubben til Tulla
Medlem
***
Innlegg: 112
Bosted: Arendal


En orginal bil er et greit restaurerings objekt.


Vis profil
« Svar #41 på: januar 27, 2013, 22:03:35 pm »

Da er endelig SFOOR ferdige med sin langtekkelige behandling av saken.Den kjappe løsningen nå er sette på orginale vinterhjul,bytte til 1500 motor(nummer) og justere bremsebanda bak.
Så er det opp og vise bilen for siste gang og bestille skilter.Håper ikke det snør for mye når jeg skal kjøre den på visning.hehe
Loggført

Eneste erstattning for sylindervolum er MERE sylindervolum.
Gubben til Tulla
Medlem
***
Innlegg: 112
Bosted: Arendal


En orginal bil er et greit restaurerings objekt.


Vis profil
« Svar #42 på: mai 04, 2013, 19:08:26 pm »

Da er den lille røde klar med ny motor,orginale hjul,nye bremser bak,nye simerringer og aksel mansjetter.
Så da er det opp til Biltilsynet for etterkontroll og godkjenning til uka.Deretter er det en tur til Tollvesenet og betale avgifter og hente vognkort.
Loggført

Eneste erstattning for sylindervolum er MERE sylindervolum.
VW 181
Supermedlem
*****
Innlegg: 813
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #43 på: mai 05, 2013, 13:52:14 pm »

Herlig!  Glad

Greit med skilt på bilen til sesongen...  Osteaktig
Loggført

1971 VW 181 "Erwin"
1972 1302s "Smurfen"
Gubben til Tulla
Medlem
***
Innlegg: 112
Bosted: Arendal


En orginal bil er et greit restaurerings objekt.


Vis profil
« Svar #44 på: mai 19, 2013, 08:45:54 am »

Fikk litt ånden hær,så da satser man på og ha bilen nytrekt innvendig før sørlands treffet.
Loggført

Eneste erstattning for sylindervolum er MERE sylindervolum.
Gubben til Tulla
Medlem
***
Innlegg: 112
Bosted: Arendal


En orginal bil er et greit restaurerings objekt.


Vis profil
« Svar #45 på: mai 23, 2013, 14:18:16 pm »

Da var den lille konebilen godkjent.Så da ser det ut til at det blir vanelige skilter til sørlandstreffet.
Loggført

Eneste erstattning for sylindervolum er MERE sylindervolum.
Hans
Supermedlem
*****
Innlegg: 1407
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #46 på: mai 26, 2013, 09:44:59 am »

gratulerer med godkjent bil Glad
Loggført

o 1958/64 T1 Ragtop
o 1957 T1
o 1989 T3
rofferen
Supermedlem
*****
Innlegg: 820
Bosted:



Vis profil
« Svar #47 på: mai 26, 2013, 16:46:08 pm »

ah gjilt skal bli artig og se denna bilen på treffet
Loggført
Gubben til Tulla
Medlem
***
Innlegg: 112
Bosted: Arendal


En orginal bil er et greit restaurerings objekt.


Vis profil
« Svar #48 på: mai 26, 2013, 20:22:49 pm »

Takker for det.Joda vi kommer på dagen på Lørdagen slik at vi er i god tid til kolonnekjøring i Kristiansand.
Loggført

Eneste erstattning for sylindervolum er MERE sylindervolum.
Gubben til Tulla
Medlem
***
Innlegg: 112
Bosted: Arendal


En orginal bil er et greit restaurerings objekt.


Vis profil
« Svar #49 på: mai 27, 2013, 12:28:51 pm »

Skal bytte topp deksler hær og tenkte i samme slengen og ta en kontroll justering av ventilene.Men husker noen hær hva klaringen på en kald 1500 skal være?
Loggført

Eneste erstattning for sylindervolum er MERE sylindervolum.
Gubben til Tulla
Medlem
***
Innlegg: 112
Bosted: Arendal


En orginal bil er et greit restaurerings objekt.


Vis profil
« Svar #50 på: mai 27, 2013, 12:35:06 pm »

Fant det.
Loggført

Eneste erstattning for sylindervolum er MERE sylindervolum.
Gubben til Tulla
Medlem
***
Innlegg: 112
Bosted: Arendal


En orginal bil er et greit restaurerings objekt.


Vis profil
« Svar #51 på: mai 29, 2013, 21:36:10 pm »

Da var lille røde registrert og begynner og bli klar til Roligheten til helgen.
Loggført

Eneste erstattning for sylindervolum er MERE sylindervolum.
rofferen
Supermedlem
*****
Innlegg: 820
Bosted:



Vis profil
« Svar #52 på: mai 30, 2013, 19:50:03 pm »

mi drar hendover i morgen på treffet som begynner første.klar for og nyte fint vær
Loggført
Gubben til Tulla
Medlem
***
Innlegg: 112
Bosted: Arendal


En orginal bil er et greit restaurerings objekt.


Vis profil
« Svar #53 på: mai 30, 2013, 20:33:54 pm »

Vi kommer på dagen på Lørdag.
Loggført

Eneste erstattning for sylindervolum er MERE sylindervolum.
rofferen
Supermedlem
*****
Innlegg: 820
Bosted:



Vis profil
« Svar #54 på: mai 30, 2013, 21:09:07 pm »

høres bra ut....lett og finne bilen min der vetfall,eneste lilla og blå  der
Loggført
Sider: 1 [2]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!