Finnes det noe papirer fra Tuf som sier at type1 karosseriet kan godkjennes for 160HK?
Heisann,
Jeg mener det er nettopp på det punktet du nevner over her at TÜV sertifikatet til blant annet Kercher skiller seg ut. I Kercher sitt sertifikatet så står det spesifikt at
BILEN med deler xx og xx merket med xx og xx montert riktig i henhold til instruksene er godkjent med 100kw eller 118kw.
Mer presist oversatt:
I. BruksområdeProdusent av motorvogn: Volkswagen
Type og utførelse av motorvogn: 1, 13, 15
Handelsnavn: Käfer (boble)
ABE-nr.: 11: 2180
(Allgemeines BetriebsErlaubnis/generell driftstillatelse) 13: 8203
(inkl. tilføyelser): 15: 2004, /1/2/3/4/5
Ytterligere nødvendige vilkår/ restriksjoner -Kun for motorvogn med tokrets bremseanlegg
IV. Testgrunnlag og testresultater Endringene som er beskrevet under II er testet i samsvar med følgende kontrollgrunnlag:
- Bremseanlegg § 41 StVZO (retningslinjer for bremseprøve av motorvogn og tilhenger)
- Fri bevegelighet av hjul
- Hjulbeskyttelse § 36 a
- Kjørekarakteristikk opp til maksimalhastighet
Om den ventilerte skrivebremsen monteres på forhjulene i samsvar med II og den større hjulsylinderen19,05 på bakhjulene istedenfor den seriemessige hjulsylinderen 17,46, oppfylles også EU–retningslinjene (beregning gjort av firma ATE 2.11.88).
Anvisning:
I denne kombinasjonen ble bremseanlegg for vedkommende motorvogn testet for en motorytelse opp til 100 kw. Prøven ble utført etter retningslinjene for bremseprøve av motorvogn og tilhenger (VkB 1964). Brukes på forhjulene ventilert skrivebremse i samsvar med II og på bakhjulene skivebremse, oppfylles retningslinjene for bremseprøve av motorvogn og tilhenger (VkB 1964). For vedkommende motorvogntype ble det testet en motorytelse opp til 118 kw.
Det fins ingen tekniske innvendinger mot ombyggingene som er beskrevet under II. For framstilling av delesertifikatet ble brukt testrapport 361-055-88 inkl. tilføyelser.