mai 04, 2024, 13:29:26 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Selger helt nye Wiseco stempler.  (Lest 5420 ganger)
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« på: mai 19, 2016, 14:24:50 pm »

Hei, da jeg plutselig ikke fikk så akutt bruk for wiseco stemplene som jeg trodde og pengene trengs andre plasser så legges de ut for salg.
Er ikke et alternativ å tape mye penger på de så legger de ut for kostpris minus frakt i norge og trekt fra noen hundrelapper ekstra for å kunne selge de fortere.
Tar ikke imot tøysebud da jeg lar de gjerne ligge å vente på neste prosjekt. Glad
Mer info finnes her: http://vwparts.aircooled.net/Wiseco-Forged-94mm-B-Piston-Set-RACE-K633M94-p/k633m94.htm
Stemplene kommer med den dyre ringpakken som er best egnet for NA motorer.

Kostet ca 5500 kr ferdig på døra. selges ink frakt i Norge for 4900 kr!



Løp og kjøp et kvalitetsprodukt!!
« Siste redigering: desember 07, 2016, 15:25:51 pm av Dalland » Loggført

Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #1 på: august 15, 2016, 11:22:30 am »

Kan ta med til SCC. Blunker
Loggført

Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #2 på: desember 07, 2016, 15:25:03 pm »

Noen som bygger grom motor i vinter?
Loggført

TrettenNullTo
Supermedlem
*****
Innlegg: 5138
Bosted: Tigerstaden



Vis profil
« Svar #3 på: desember 08, 2016, 07:37:01 am »

Hadde bare lommeboka vært litt tykkere  Trist
Loggført

Follo VW Klubb

SCC   14,257
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #4 på: desember 08, 2016, 12:23:05 pm »

Hadde bare lommeboka vært litt tykkere  Trist

Ønske seg stempler eller penger til jul? Glad
Loggført

Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7132
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #5 på: desember 08, 2016, 17:26:35 pm »

For dere som kan dette; hvordan blir det å bruke disse på en motor som i dag bruker std stempler; altså ikke type B. Kan jeg uten for mye plunder dreie ned sylindrene så vendehøyden blir riktig, eller er det noe annet som blir feil da?
Loggført
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #6 på: desember 09, 2016, 12:25:38 pm »

For dere som kan dette; hvordan blir det å bruke disse på en motor som i dag bruker std stempler; altså ikke type B. Kan jeg uten for mye plunder dreie ned sylindrene så vendehøyden blir riktig, eller er det noe annet som blir feil da?

Jeg er usikker på om det er klaring mellom stempelskjørt og veiva med org lengde råder, så kanskje må du kjøpe noen lengre råder.
Er det av interesse så kan jeg se om jeg har mulighet til å sjekke dette for deg.
JPM sin 1600 musemotor er med org veiv, rådet og JE "B" stempler, skjørtet er ikke helt identisk så kan ikke garantere noe.
Loggført

BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #7 på: desember 09, 2016, 16:15:53 pm »

For dere som kan dette; hvordan blir det å bruke disse på en motor som i dag bruker std stempler; altså ikke type B. Kan jeg uten for mye plunder dreie ned sylindrene så vendehøyden blir riktig, eller er det noe annet som blir feil da?

På B stempler er pinnebolten flyttet opp slik at du med 82mm slag får tilnærmet samme vendehøyde som på 69mm veiv. Dvs at du uten å gjøre noe får ca7 mm vendehøyde. Du kan da enten kompensere med lengre råder og/eller dreie ned sylindre. Du må da korte inn støtstenger, eksosanlegg, kjøleblekk osv.. Vinkel på råde må vel antagelig også sjekkes, at den ikke treffer nedre sylinderkant....tror jeg Glad
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7132
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #8 på: desember 09, 2016, 17:49:25 pm »

OK, husker ikke i farta hvor lange råder jeg har, men som du antyder, Øyvind, er det 7mm forskjell på A og B?

Roy
Loggført
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #9 på: desember 09, 2016, 17:53:50 pm »

Det med råde vinkel stemmer nok ikke når slaglenden er uendret, også vil slipskirt designet øke klaringen mot veiva.
Loggført

Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #10 på: desember 09, 2016, 17:56:04 pm »

Smal motor er også kanon da man får en mer stabil plattform og lettere støtsstenger. Blunker
Loggført

BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #11 på: desember 09, 2016, 18:31:09 pm »

Det med råde vinkel stemmer nok ikke når slaglenden er uendret, også vil slipskirt designet øke klaringen mot veiva.

Det jeg mente var at hvis man kompenserer med lengre råde, må vinkelen sjekkes. Lengre råde = slakkere vinkel og dermed nærmere sylinderveggen.
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #12 på: desember 09, 2016, 18:32:25 pm »

OK, husker ikke i farta hvor lange råder jeg har, men som du antyder, Øyvind, er det 7mm forskjell på A og B?

Roy
Husker ikke eksakt Roy, men som sagt med en 82mm veiv er vendehøyden tilnærmet std med B stempel, så det er bare å regne seg ut derfra Blunker
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7132
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #13 på: desember 09, 2016, 21:24:04 pm »

OK, husker ikke i farta hvor lange råder jeg har, men som du antyder, Øyvind, er det 7mm forskjell på A og B?

Roy
Husker ikke eksakt Roy, men som sagt med en 82mm veiv er vendehøyden tilnærmet std med B stempel, så det er bare å regne seg ut derfra Blunker

Så 82-69 er 13mm, dvs den bør være ca 6,5mm lengre opp. Tenker jeg riktig da?
Er ikke noe problem å dreie ned sylindrene, så dette kan jo funke.
Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7132
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #14 på: desember 09, 2016, 21:27:38 pm »

For dere som kan dette; hvordan blir det å bruke disse på en motor som i dag bruker std stempler; altså ikke type B. Kan jeg uten for mye plunder dreie ned sylindrene så vendehøyden blir riktig, eller er det noe annet som blir feil da?

Jeg er usikker på om det er klaring mellom stempelskjørt og veiva med org lengde råder, så kanskje må du kjøpe noen lengre råder.
Er det av interesse så kan jeg se om jeg har mulighet til å sjekke dette for deg.
JPM sin 1600 musemotor er med org veiv, rådet og JE "B" stempler, skjørtet er ikke helt identisk så kan ikke garantere noe.

Jeg sjekket nå, og rådene mine er 5.5", så de er lengre enn original allerede, og jeg bruker i dag "vanlige" mahle/cima stempler, så det betyr vel at klaringen ikke blir dårligere enn i dag i alle fall? Du må gjerne sjekke hvis du har anledning; jeg er veldig interessert i disse, men har nok bomkjøp i hyllene, så vil gjerne skjekke en ekstra gang før jeg handler Blunker
Loggført
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #15 på: desember 09, 2016, 23:09:16 pm »

Å dreie ned sylinderne går veldig fint.
Jeg kan se om jeg finner en veiv med org råder imorgen, men høres veldig lovende ut siden du har 5.5“ råder. Glad
Loggført

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #16 på: desember 10, 2016, 13:21:04 pm »

A og B stempler har 4,6mm forskjell på høyden, om jeg ikke husker feil.. originale råder er 5,394" lange, 5,5" er da ~2,7mm lenger.

Sylindre må dreies, støtstenger blir for lange etc.
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7132
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #17 på: desember 10, 2016, 16:38:23 pm »

Ok.  Støtstenger er ikke noe problem.  Bytter hele vippestellet allievel
Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7132
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #18 på: desember 10, 2016, 22:58:48 pm »

Ok.  Støtstenger er ikke noe problem.  Bytter hele vippestellet allievel
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!