mai 16, 2024, 08:19:59 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 [2]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Salg eller auksjon...  (Lest 6312 ganger)
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #30 på: september 20, 2010, 17:53:39 pm »

Veldig irriterende med alle som skal sende bud på pm bare sånn at tråden ikke blir bumpet og andre får øye opp for gjenstanden...
Bare sier som en liten påminnelse til alle slue nettbrukerne  Blunker
Loggført

EspenX
Supermedlem
*****
Innlegg: 2092
Bosted: Oslo


Praise the raised


Vis profil
« Svar #31 på: september 20, 2010, 17:57:40 pm »

Veldig irriterende med alle som skal sende bud på pm bare sånn at tråden ikke blir bumpet og andre får øye opp for gjenstanden...
Bare sier som en liten påminnelse til alle slue nettbrukerne  Blunker

Hvis du synes det er veldig irriterende, så finnes det en enkel løsning - sett fastpris på det du selger  Blunker
Loggført

1969 Militær-buss
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #32 på: september 20, 2010, 18:11:28 pm »

Vis man selger noe man vet er populært så setter man ikke fast pris å taper penger.
Setter en minstepris og smile av det man får over startprisen Blunker

Det er ingen uting med aksjoner, aksjoner er for dem rike kjøperne, fast pris er for kjøperne som har lite peng og nok fritid til å være første med penga.
Loggført

nime
Supermedlem
*****
Innlegg: 1115
Bosted:


Vis profil

« Svar #33 på: september 20, 2010, 18:29:25 pm »

Når det gjelder dette med huggere så er det jo litt kjipt det og.
Det var jo en 1303S her til salgs nettopp for 3500.
Denne var det vel en slik en hugger som kjøpte.
Rett etterpå annonserte han en 1600 motor til salgs til 3500.. og den ble solgt Blunker

Så de tjener nok penger disse huggerne.
Tipper du sikter til min 1302S som jeg nettopp solgte for 3500 kr.
Den ble lagt ut på forumet her, til en prisantydning på 3500 kr. Da er det førstemann til den berømte mølla, og hvem det er spiller ingen rolle for meg.  Om kjøper senere selger bilen videre eller deler den opp i atomer for å selge ett og ett atom for 1 kr stykket kan man jo ikke laste kjøper for. Jeg måtte bare få den vekk fort, siden jeg hadde gården full av biler allerede, jeg hadde ikke tid til å holde på med delesalg osv, ei heller ante jeg hvilken stand motoren var i da den hadde stått på en låve i lang tid, kort sagt ville jeg bli kvitt bilen fort og kjøper kunne hente den raskt. Både jeg og kjøper gjorde sikkert en grei handel - to fluer i en smekk. Prisnivå på gamle standard 1600-motorer fra 1972 aner jeg ingenting om.

Forøvrig synes jeg faktisk det er greit med 'huggere' - det gjør det mulig å få tak i ting som kanskje ville blitt kastet/klemt flatt på skroten. Vedkommende du tenker på har forresten også veldig trivelige/levelige priser!
Loggført
Indy
Supermedlem
*****
Innlegg: 611
Bosted: Sarpsborg.


61 mod


Vis profil
« Svar #34 på: september 20, 2010, 19:08:05 pm »



Det er ingen uting med aksjoner, aksjoner er for dem rike kjøperne, fast pris er for kjøperne som har lite peng og nok fritid til å være første med penga.
Trur ikke du har lest tråden nøye nok,mitt poeng var ikke å sette en fastpris,men sette en prisantydning eller minstebud så kjøper ihvertfall har en formening om hva selger forlanger. Å si at de rike foretrekker auksjoner faller på stengrunn,de har ikke blitt rike for at de betaler overpris for varer,heller det motsatte. Men å ha noen retningslinjer mht salg av varer har vel de fleste forum går jeg utifra,men det er opp til hver enkelt hva de gjør. Boble for meg er en hobby,mens noen har det kanskje som geskjeft å selge deler og vil derfor tjene mest mulig,og jeg har forståelse for det  Blunker  Ps Har gjort gode erfaringer med bytte,det fins sikkert mange der ute som mangler ting,mens man har ting man ikke trenger,hvorfor ikke lage en "byttetråd"  Blunker
« Siste redigering: september 20, 2010, 19:55:31 pm av Indy » Loggført

Gammel kjærlighet ruster ikke :-)
nime
Supermedlem
*****
Innlegg: 1115
Bosted:


Vis profil

« Svar #35 på: september 20, 2010, 19:41:49 pm »

Ps Har gjort gode erfaringer med bytte,det fins sikkert mange der ute som mangler ting,mens man har ting man ikke trenger,hvorfor ikke lage en "byttetråd"  Blunker
Blir litt off-topic dette, men en egen kategori for "byttes" og en for "hjelp ønskes" tror jeg hadde vært midt i blinken Glad
Loggført
Indy
Supermedlem
*****
Innlegg: 611
Bosted: Sarpsborg.


61 mod


Vis profil
« Svar #36 på: september 20, 2010, 19:50:37 pm »


Blir litt off-topic dette, men en egen kategori for "byttes" og en for "hjelp ønskes" tror jeg hadde vært midt i blinken Glad
[/quote] Du har jo allerede problemløseren for spørsmål og hjelp,men du tenkte kanskje mer at noen tok på seg oppdrag mht justering,rep osv  Blunker
Loggført

Gammel kjærlighet ruster ikke :-)
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #37 på: september 20, 2010, 19:52:36 pm »



Det er ingen uting med aksjoner, aksjoner er for dem rike kjøperne, fast pris er for kjøperne som har lite peng og nok fritid til å være første med penga.
Tur ikke du har lest tråden nøye nok,mitt poeng var ikke å sette en fastpris,men sette en prisantydning eller minstebud så kjøper ihvertfall har en formening om hva selger forlanger. Å si at de rike foretrekker auksjoner faller på stengrunn,de har ikke blitt rike for at de betaler overpris for varer,heller det motsatte. Men å ha noen retningslinjer mht salg av varer har vel de fleste forum går jeg utifra,men det er opp til hver enkelt hva de gjør. Boble for meg er en hobby,mens noen har det kanskje som geskjeft å selge deler og vil derfor tjene mest mulig,og jeg har forståelse for det  Blunker  Ps Har gjort gode erfaringer med bytte,det fins sikkert mange der ute som mangler ting,mens man har ting man ikke trenger,hvorfor ikke lage en "byttetråd"  Blunker

Har lest tråden og du har bare misforstått meg litt, var ment som et svar til EspenX.
Helt enig ellers, er mange som bare skriver gi bud i håp om at en uerfaren kjøper gir et bud langt over hva det er verdt.
Har helt slutta å se på de trådene selv, er bare frustrerende på bruke tid på gjetteleken.
Loggført

Indy
Supermedlem
*****
Innlegg: 611
Bosted: Sarpsborg.


61 mod


Vis profil
« Svar #38 på: september 20, 2010, 20:01:50 pm »





Har lest tråden og du har bare misforstått meg litt, var ment som et svar til EspenX.

Ok,at det er mange som har meninger om dette er det ihvertfall ingen tvil om  Blunker
Loggført

Gammel kjærlighet ruster ikke :-)
Sider: 1 [2]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!