mai 02, 2024, 21:32:29 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Vindusviskere som ikke stopper + ryggelys  (Lest 1725 ganger)
kjeksy
Nybegynner
*
Innlegg: 3
Bosted:


Vis profil

« på: januar 30, 2016, 14:25:10 pm »

Hei!

Har fått tak i en boble som strøk på EU kontrollen.
Det er en 1302 1971 modell.

de feilene jeg sliter med er at vindusviskerene mine ikke stopper, altså selv om bryter er av så går viskerene (veldig sakte). bryteren fungerer da de går raskere når jeg sette vindusviskerene på.

betyr dette at motoren er gåen??

problem nummer 2 er at ryggelys ikke kommer på når jeg setter bilen i revers, har hørt at det skal være noe på coilen og girkassen som skal få dette til og funke?? noen som har bilder på dette??


Takk

Mads.
Loggført
TrettenNullTo
Supermedlem
*****
Innlegg: 5138
Bosted: Tigerstaden



Vis profil
« Svar #1 på: januar 30, 2016, 18:30:26 pm »

Ryggelysene har en bryter som sitter helt foran på girkassa. Den sitter på venstre side av girstaget, med to ledninger inn.
Den får strøm fra coil eller høyre baklampe. husker ikke helt. Er du sikker på at den har ryggelys. Det var ekstrautstyr på den tiden.
sjekk at du har pære i lampa.
 
Loggført

Follo VW Klubb

SCC   14,257
JFP
Supermedlem
*****
Innlegg: 967
Bosted: Bærum



Vis profil
« Svar #2 på: januar 31, 2016, 23:34:43 pm »


de feilene jeg sliter med er at vindusviskerene mine ikke stopper, altså selv om bryter er av så går viskerene (veldig sakte). bryteren fungerer da de går raskere når jeg sette vindusviskerene på.

betyr dette at motoren er gåen??

Motoren er neppe gåen. Hvis den går når den ikke skal gå betyr det at den får strøm når den ikke skal.

Her er det ikke noen "quick-fix". Du bør følge ledningene fra sikringsboksen til bryteren, og fra bryteren til motoren. Hvis det ikke er noen åpenbare feil å finne (ledningsbrudd, kortslutning, dårlige/slappe kontakter, osv.) er neste steg selve bryteren. Som kanskje må skiftes.
Loggført
G.D
Medlem
***
Innlegg: 155
Bosted: Tysvær



Vis profil
« Svar #3 på: februar 01, 2016, 06:48:31 am »

Vil tippe det er selvparkeringsfunksjonen i motoren som er slitt/ødelagt, det enkleste er å skifte motoren.
Loggført
kjeksy
Nybegynner
*
Innlegg: 3
Bosted:


Vis profil

« Svar #4 på: februar 01, 2016, 08:34:04 am »

Ryggelysene har en bryter som sitter helt foran på girkassa. Den sitter på venstre side av girstaget, med to ledninger inn.
Den får strøm fra coil eller høyre baklampe. husker ikke helt. Er du sikker på at den har ryggelys. Det var ekstrautstyr på den tiden.
sjekk at du har pære i lampa.
 


Pærene funker, har nettopp byttet disse. den har vertfall 3 pærer i baklysene, blink, brems og ett hvitt felt helt nederst. regner jo med at dette er ryggelys. om det kom med bilen fra fabrikk eller om det var en av de forrige eierene som monterte har jeg ingen aning om. han jeg kjøpte bilen av hadde ikke noe historikk på den sa han.
Loggført
kjeksy
Nybegynner
*
Innlegg: 3
Bosted:


Vis profil

« Svar #5 på: februar 01, 2016, 08:34:45 am »

Vil tippe det er selvparkeringsfunksjonen i motoren som er slitt/ødelagt, det enkleste er å skifte motoren.

Det jeg og tenkte! har bestilt en motor så prøver med bytte Glad Takk.
Loggført
1303SS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2526
Bosted: solbergmoen



Vis profil
« Svar #6 på: februar 01, 2016, 19:24:24 pm »

det skal sitte en sikrinsholder på ledningen fra coilen og til ryggelysene det sitter og ett koblingspunkt på h.side foran motoren.Det er bare å følge ledningene.Sitter og koblingspunkt på baksiden av lydisolasjonen på h.og v.side i motorrommet.
Loggført

1972 1302 jub.nr20001941
1963 tempo taifun

1937 swithun s98

Meld deg inn i klubben vår: http://www.vvwklubb.no/meld-deg-inn-i-klubben/
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!