mai 13, 2024, 03:57:07 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: hjelp til dysing av idf 44 weber  (Lest 1906 ganger)
ahelgemo
Supermedlem
*****
Innlegg: 1597
Bosted:


Vis profil

« på: juni 05, 2011, 16:13:12 pm »

jeg plages med voldsom knitring ved pådrag på min 2110 motor
blokka blir så varm at jeg nesten ikke klarer å ta på den kjører med snill kam og 044 topper som er skikkelig gordt portet,samt phyton .
10,5 i komp
dyseoppsett pr idag er :

36 venturier
135 main jet
emulsjonsrør er f11
luftkorrections dyser er 175

trenger dyser og deler som skal til for å få innpå mere varer


noen som kan dette godt som kan hjelpe meg Hæ??

raskt helst Glad

arnt roger


Loggført
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #1 på: juni 05, 2011, 16:50:45 pm »

Fare for tenningsbank? Øyerulling
luft dysa til ca 220 hjelper også,main til 140, hvilken tomgangsdyse?
Snill kam, høy komp og varm motor er dårlig kombinasjon.
Loggført

Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #2 på: juni 05, 2011, 17:25:23 pm »

Høres ut som detonasjon, prøv med høyere oktan. "Snill kam" vil sikkert si høyt sylindertrykk ved lavt turtall og da kan fort 10,5 i statisk komp gi for høy dynamisk komp.
Loggført

Speed is no substitute for direction
ahelgemo
Supermedlem
*****
Innlegg: 1597
Bosted:


Vis profil

« Svar #3 på: juni 05, 2011, 18:22:23 pm »

har prøvd med booster men dette hjelper ikke
blokka blir meget varm
Loggført
ahelgemo
Supermedlem
*****
Innlegg: 1597
Bosted:


Vis profil

« Svar #4 på: juni 05, 2011, 18:23:09 pm »

Fare for tenningsbank? Øyerulling
luft dysa til ca 220 hjelper også,main til 140, hvilken tomgangsdyse?
Snill kam, høy komp og varm motor er dårlig kombinasjon.

luft er 60
Loggført
ahelgemo
Supermedlem
*****
Innlegg: 1597
Bosted:


Vis profil

« Svar #5 på: juni 05, 2011, 18:24:29 pm »

hva med venturier? skal jeg gjøre noe med de ?
Loggført
Svein.
Supermedlem
*****
Innlegg: 2425
Bosted: Lørenskog


Vis profil

« Svar #6 på: juni 05, 2011, 18:29:43 pm »

Høres greit ut med 175 luft, men prøv med 165 bensin.
Blir bestandig mye frem og tilbake, så lenge du ikke bremser motoren. Bestill deg en bremse time, er ikke i tvil hva jeg ville gjort.

Mvh Svein.
Loggført

201m  8,063 sek. 136,42km/t
402m 12,708 sek.176,81km/t...
ahelgemo
Supermedlem
*****
Innlegg: 1597
Bosted:


Vis profil

« Svar #7 på: juni 05, 2011, 18:33:26 pm »

jeg har bredbåndslambda og den ligger under 80 så det er vel mangel på bensin tror jeg,men jeg kan så lite om dette
trenger jeg å bytte venturier ?

Loggført
ahelgemo
Supermedlem
*****
Innlegg: 1597
Bosted:


Vis profil

« Svar #8 på: juni 05, 2011, 19:02:36 pm »

noen som kan skaffe meg 165 main jet`s hær da ?
Loggført
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #9 på: juni 05, 2011, 22:16:37 pm »

Varm motor er ikke av at den går for magert, eksplosjonen blir ikke varmere enn ved 14.7/1 luft/bensin forhold.
Går du magrere eller feitere så blir det kaldere, går du magrere kan du ofte også kjøre mindre fortenning... (nok om det) Blunker
Hva er tenninga justert til? (lite forbrenningskammer gjør at du gjerne kan kjøre mindre fortenning)

drit i venturi størrelsen foreløpig, her høres det skummelt ut som tenningsbank/detonasjon.
Sett kloke hoder på maskinen før du brenner stempler osv.
Loggført

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #10 på: juni 06, 2011, 05:58:01 am »

Hva mener du med at af ligger under 80? Jeg har plx sin, og den skal vise det faktiske forholdet hvor mange deler luft pr. del bensin?
Jeg har 44 på 1915, og bruker 60, 135 og 200 på 36 halsringer. det gir ganske jevnt 13,5 AF. Litt feit under 2500, 12,7.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

ahelgemo
Supermedlem
*****
Innlegg: 1597
Bosted:


Vis profil

« Svar #11 på: juni 06, 2011, 06:39:14 am »

jeg leser auropeisk lamba digitalt og ikke amrikansk "air fuel range"

alle i Yallaland (USA) snakker bare A/F så ta bare tallet du får i A/F og del dette på 14,7 så får du LAMBA verdien

spørs hvordan du kopler opp dette Glad
Loggført
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #12 på: juni 06, 2011, 14:08:41 pm »

Ahhh.. det er bare jeg som er vant til yallah  Osteaktig
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

ahelgemo
Supermedlem
*****
Innlegg: 1597
Bosted:


Vis profil

« Svar #13 på: juni 06, 2011, 21:06:06 pm »

Glad
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!