mai 02, 2024, 05:24:27 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Sway a way eller puma?  (Lest 1341 ganger)
Riisern
Supermedlem
*****
Innlegg: 1734
Bosted: Aremark


Rockabilly rumble


Vis profil
« på: september 06, 2009, 18:47:44 pm »

Er det noen som har erfaring med euvisning av bil med sway away forstilling? Legger verkstedene som regel merke til at det er en sway away forstilling kontra en puma når den er justert i så og si normal höyde, men ikke står i vognkortet?
Vet dette er avhengig av mekanikerens kjenskap til bublan men ville höre litt erfaringer.
Loggført

Owner of
 "Lorang`s Garage"
- all brand autoshop -
   Parts n`repair     
  Tlf: 466 81 660
Riisern
Supermedlem
*****
Innlegg: 1734
Bosted: Aremark


Rockabilly rumble


Vis profil
« Svar #1 på: september 20, 2009, 14:52:54 pm »

höi!!
Loggført

Owner of
 "Lorang`s Garage"
- all brand autoshop -
   Parts n`repair     
  Tlf: 466 81 660
SilverPig
Medlem
***
Innlegg: 125
Bosted: Nesøya, Asker


Joik har større kraft enn krutt!


Vis profil
« Svar #2 på: september 25, 2009, 11:33:46 am »

Det er vel neppe bare høydejusteringen de kicker på, men det faktum at sway-away er innsveiste deler i forstillingen, og altså burde være lett å oppdage ved to synlige sveiselarver på hver innsats.
Loggført
Gullik
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1779
Bosted: Kragerø.....Norway.....


59 T1,64 T1og 65mod 215


Vis profil
« Svar #3 på: september 25, 2009, 15:25:20 pm »

Det kommer vel i såfall an på hvor pent jobben er gjort , fullt mulig å få det til å se fabrikkmessig ut om man bruker tid på det. Hvor mange biler går det ikke med senking etter kapp og vri metoden som sklir gjennom kontroll
Loggført

Seaside VW Klubb
Mr. Empiboy
Supermedlem
*****
Innlegg: 1928
Bosted: Skien. Og godt er det!



Vis profil
« Svar #4 på: september 25, 2009, 19:35:21 pm »

Sway away kan fint monteres uten synlig sveis hvis man bare vil. Har hørt flere tilfeller om godkjenninger av slike. Bare fortell til BT at det er en puma. De har uansett ikke kunskaper til å se forskjellen.......
Loggført

Se nøye på det jeg skriver.
Det jeg har skrevet, er det jeg mener. Hvis du finner ei linje med en annen betydning i melom det jeg har skrevet er det ikke min skyld.
oli
Seniormedlem
****
Innlegg: 338
Bosted:


Vis profil

« Svar #5 på: september 27, 2009, 20:38:53 pm »

Høres veldig greit ut, sett at du kjører på en unge, forsikringselskapet punger ut noen miller i erstatning , men vil også ha en full sjekk av bobla de. da er det ikke sikkert det var så lurt å lure BT likevel. (få deg en godtjent puma heller.
Loggført
EspenX
Supermedlem
*****
Innlegg: 2092
Bosted: Oslo


Praise the raised


Vis profil
« Svar #6 på: september 27, 2009, 21:48:06 pm »

Høres veldig greit ut, sett at du kjører på en unge, forsikringselskapet punger ut noen miller i erstatning , men vil også ha en full sjekk av bobla de. da er det ikke sikkert det var så lurt å lure BT likevel. (få deg en godtjent puma heller.

Men for å få regress ved en ulykke, så må sway awayen være direkte årsak til ulykken. Det er heldigvis ikke sånn at du må punge ut millioner fordi du mangler et bremselys eller har sway away.
Loggført

1969 Militær-buss
Mr. Empiboy
Supermedlem
*****
Innlegg: 1928
Bosted: Skien. Og godt er det!



Vis profil
« Svar #7 på: september 27, 2009, 23:18:51 pm »

Tror nok at penger, forsikringer osv spiller liten rolle hvis du først tar livet av noen. Det er for jævlig uansett, og verken godkjent, eller ikke godkjent senking kan rette opp i det som har hendt. Det er vel heller ikke sånn at allt som er godkjent av BT er HELT sikkert? De som jobber der er tross alt bare mennesker de også (de har bla godkjent puma som ikke er sveiset fast)... Og det er jo en årsak til at vw i utgangspunktet valgte å presse fast fjærfestet og ikke skru det...... Patenten på en puma (eller sway-away) er rett og slett dårlig i forhold til den orginale løsningen når det kommer til sikkerhet og holdbarhet.


Loggført

Se nøye på det jeg skriver.
Det jeg har skrevet, er det jeg mener. Hvis du finner ei linje med en annen betydning i melom det jeg har skrevet er det ikke min skyld.
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!