mai 03, 2024, 20:31:54 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: taktrekk som har løsnet i bakkant? hvordan fikse?  (Lest 1009 ganger)
kammiz
Supermedlem
*****
Innlegg: 702
Bosted: Oslo


Slammed Stockers Crew


Vis profil
« på: april 13, 2009, 14:23:28 pm »

taktrekket i bobla mi har løsnet i bakkant. har fått høre at det mest sannsynlig er noen pappbiter som har blitt for myke eller som var for tynne.

kan dette fikses uten å måtte ta ut hele trekket? evt, er det noen som kan dette og som kan hjelpe meg? eller finnes det firma som fikser slikt? fortrinnsvis på østlandet.



Loggført

Thomas Kamrud Jahnsen
Tveita, Oslo
Finn-Erik DeLuxe60
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 2890
Bosted:



Vis profil
« Svar #1 på: april 13, 2009, 22:29:34 pm »

Dette kan fikses ja. På flere måter. Både billig måten eller den litt dyrere som sitter best etterpå. Den billige er å ringe meg når du er en tur i Fredrikstad  Gliser  Eller få tak i ny pappremse å få sydd på (noe som også fikses i Fredrikstad) hos et firma her i byen. Det jeg gjorde på den siste ovalen min var å legge en tynn rand med stiv papp inn i metallkanten samtidig som jeg la inn taktrekket og det holdt hele levetiden til bilen.. Med det rette verktøyet går alt så meget bedre  Blunker
Loggført

58`mod Type1
60`mod Type1 Deluxe
61`mod Type1
64`mod Type1
65`mod Type1
68`mod Type1
+ et par til på lur...(pensjonsparingen min Blunker )

Eier av Harry Von Kaaten Racing Team.
Rammekroken Fredrikstad
kammiz
Supermedlem
*****
Innlegg: 702
Bosted: Oslo


Slammed Stockers Crew


Vis profil
« Svar #2 på: april 14, 2009, 19:32:19 pm »

Dette kan fikses ja. På flere måter. Både billig måten eller den litt dyrere som sitter best etterpå. Den billige er å ringe meg når du er en tur i Fredrikstad  Gliser  Eller få tak i ny pappremse å få sydd på (noe som også fikses i Fredrikstad) hos et firma her i byen. Det jeg gjorde på den siste ovalen min var å legge en tynn rand med stiv papp inn i metallkanten samtidig som jeg la inn taktrekket og det holdt hele levetiden til bilen.. Med det rette verktøyet går alt så meget bedre  Blunker

hehe takk for tilbud om hjelp! har fått forklart litt av dr laban på msn om hvordan dette henger sammen og det virker ikke umulig å fikse dette på en lignende metode som du foreslo. jeg har tenkt å ta en vanlig stiftemaskin og rett og slett stifte fast plast eller ny papp på de bitene som er der allerede.
Loggført

Thomas Kamrud Jahnsen
Tveita, Oslo
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!