Vis innlegg
|
Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 37
|
61
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Hjelp, jeg bygger motor!
|
på: januar 25, 2011, 20:41:46 pm
|
Har da demontert all kjøleblekk igjen. Når blekket var påmontert fikk jeg ikke innsugene i rett posisjon og matchportinga ble ikke 100%. Da Steve Tims matchportet innsugene burde han montert styringer, men det var ikke den store oppgaven å få til selv.
|
|
|
62
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Montere stumt, eller ikke?
|
på: januar 25, 2011, 14:13:50 pm
|
"Alle" rallycrossbobler har montert motor og girkasse stumt fast. Har ikke sett at girkassen sprekker pga det. Den sprekker som regel når ring og pinion ikke vil samarbeide og pinionen begynner å klatre over en tann.....
|
|
|
66
|
Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Ahnendorp BAS- anlegg T-4
|
på: januar 22, 2011, 15:54:21 pm
|
Hadde budet vært reelt, men dette var jo helt borti natta. Da er det bedre å få kontonummeret til budgiver og overføre 1000,- Da har man tross alt bare tapt 1000 kroner.....
|
|
|
68
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Linda's 1303S
|
på: januar 20, 2011, 14:36:52 pm
|
Grunnen til at mine prosjekter går så sakte fremover er at jeg påtar meg altfor mye arbeid utenom. Har det siste året overhalt mange par med forgassere. Men det er på denne måten jeg får råd til å drive med VW hobbyen/livstilen.
Her er det fire par med Dellorto DRLA 48 TriJet som nærmere seg ferdige.
|
|
|
72
|
Bruktbørsen / Deler selges / Porsche kjøling
|
på: januar 05, 2011, 16:41:55 pm
|
Vurdere å selge min Porschekjøling til T-4, da andre planer har dukket opp.
Porsche 11 blads vifte Viftehus i Carbon Aluminiumsbrakett, spennband og "hardware" Sorteloksert aluminiums reimhjul med gradinndeling. Eneste som mangler er viftereim.
Porschekjøling koster penger. Nytt fra europeiske produsenter kommer fort på 15.000
Siden dette er brukt prøver jeg meg på halv pris.....
|
|
|
76
|
Bruktbørsen / Eksterne salgs linker / T-4 motor
|
på: desember 20, 2010, 09:48:39 am
|
VW T-4 motor / Volvo M45 girkasser 19/12-10 2396ccm Magirius sats 100mm JE stempler 76,3mm DPR veiv med knivmotvekter 5,7" Scat råder Kapstad topper med 48-40 rustfrie ventiler med dobble harde fjærer Lange innsug Pauter rullevipper Lette type 1 løftetønner. (Liten friksjon) Cromoly støtstenger Ekstra lange pinnebolter og støtstangrør Rettskåret justerbart kamdrev i stål Tørsump oljepumpe Reimhjul med grade inndeling Adapter til oljekjøler Lettet svinghjul med forsterket B.A.S bolter Sinter lamell med trykkplate Maskinert motorblokk Phyton 48mm rustfri eksos med tre forskjellige restriktorer ALT AV DELER ER NYTT OG ER IKKE MONTERT. Mangler kun kamaksel. Kostpris kr. 58.000,-. Selges samlet for kr. 40.000,- Tlf. 464 46666 - email: sondre@kbaad.no
|
|
|
79
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Hjelp, jeg bygger motor!
|
på: desember 14, 2010, 16:55:55 pm
|
Har i dag fått satt sammen forgasserene og fått disse prøvemontert på motoren. Disse 40 mm Dellortofaorgasserene har blitt glassblåst og planslipt. Alle ståldeler har blitt glassblåst og fått ny elforsinking. CB Performance sitt oppgraderingsett er også montert.
|
|
|
85
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Hjelp, jeg bygger motor!
|
på: desember 10, 2010, 16:57:32 pm
|
Det går ikke akkurat for i svingene, men jeg har ingen hast. Har handlet inn luftfilterholdere til Dellorto forgasserene. Er usikker på om jeg skal gå for høy eller lav type, så har anskaffet begge deler. Disse var jo flotte i krom men det går ikke an å elforsinke oppå krom. Prøvde først å glassblåse krommen bort men det gikk ikke. Måtte derfor sende disse til Centrum Fornikling i Oslo for å få fjernet krombelegget. Disse skal nå glassblåses og elforsinkes.
De 1610 kronene det kostet å få fjernet krommen var noen veldig sure kroner å betale, men alt for helhetsinntrykket....
|
|
|
86
|
Forum / Problemløseren / Sv: ARP
|
på: november 21, 2010, 19:22:44 pm
|
På den T-4 blokken jeg nettopp tok ut pinnboltene på var de stemplet 12.9 i enden. Så originale pinnbolter er altså 12.9 kvalitet, men kan jo med fordel byttes i tykkere utgave.
|
|
|
88
|
Forum / Problemløseren / Plugger til oljekanaler
|
på: november 11, 2010, 17:19:12 pm
|
Har borret opp oljekanalene og skulle hatt slike flotte blå aluplugger til å sette i hullene. Har ikke vært borti dette før og takker for råd og tips.
Hullenes dimensjoner er:
15.0 mm. 14,1 mm. 12.3 mm. 11,7 mm. 11.6 mm. 11,5 mm. 10.2 mm. 8.2 mm
Hvilke plugger skal jeg bruke og hvor handle disse?
|
|
|
89
|
Forum / Problemløseren / Sv: 6 Stud Conversion
|
på: november 04, 2010, 20:44:16 pm
|
Har da fått hjelp til sveising. Takk til en trivelig kar fra Stavanger. Ble bare pinnbolt på oppsiden da det er der problemet med lekkasjen er. Borring og snitting av gjenger er tatt hjemme i garasjen. Ikke så hokus pokus det arbeidet. Totalt er det 32 mm med gjengeparti, noe som holder i massevis. Da er det viktig å bruke pinnbolter/gjengestag med riktig kvalitet 10.9, og ikke 4.6 fra Biltema.
|
|
|
90
|
Forum / Problemløseren / Sv: 6 Stud Conversion
|
på: oktober 28, 2010, 18:51:41 pm
|
Riktig det Cato. T-4 topper lekker alltid øverst da det er lite gods igjen på toppen ved mye borring. Ved en ekstra pinnbolt her så blir det tett. Den underste pinnbolten er igrunnen unødvendig, etter min mening, men nå er topper og sylindrer maskinert for dette så da bruker vi en der også....
|
|
|
|