mai 10, 2024, 17:50:01 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Lett trimmet WBX  (Lest 3184 ganger)
Holmen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1093
Bosted: Sandnes - Bogafjell



Vis profil WWW
« på: mai 13, 2009, 23:01:41 pm »

Sveinung Slinning har bygget det som betraktes som den råeste "rallycrossmotor til boble" noensinne.
Riktig nok en WBX, men tallene imponerer: 3 liter, over 400 hk og 450 nm

108,5 i borring,
80mm slag,
160mm lange titanråder,
superlette stempler,
16.50-1 i kompresjon,
60mm innsugsventil og 45mm eksosventiler i titan,
4 tennplugger pr.sylinder,
datasprut,
338 grader og 1.6-1 vippearmer gir 19mm løft på ventilene.
Progresivt innsug med 2 spjell pr.sylinder, 32-48mm ( 4 spjellhus fra Golf GTI).
På E.85 gir den 403.5hk ved 8900omdr og 45 kg moment på 6400.
Bremsa i Trøgstad hos en av de beste i bransjen.
Å få ned lyden har dog vært et problem, høres mest ut som en F-16 som tar av på full guffe.
« Siste redigering: mai 13, 2009, 23:03:49 pm av Holmen » Loggført

Jeg liker buet frontrute - 1303......
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1 på: mai 13, 2009, 23:04:55 pm »

heftig
er den fortsatt vannkjølt??
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Kjetil
Supermedlem
*****
Innlegg: 1459
Bosted: Toten



Vis profil
« Svar #2 på: mai 14, 2009, 07:30:40 am »

http://www.nafmotorsport.no/

blir sikkert moro! Ikke minst om de tallene der stemmer...
« Siste redigering: mai 14, 2009, 09:27:13 am av Kjetil » Loggført
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #3 på: mai 14, 2009, 09:34:11 am »

16,5 komp.. må være såpass  Glad

Mistenker at SSRT her på forumet vet noe mer om denne.
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
SSRT
Seniormedlem
****
Innlegg: 381
Bosted:


Vis profil

« Svar #4 på: mai 14, 2009, 11:35:03 am »

vell...hadde egentli tenkt å seile opp til sesongen litt i stillhet ang. dette prosjektet. Det er lenge sida noken har laga litt helvette for volvoanne og etterkvart en del andre merker i store super med ei bobble. Tenkte derfor at det kunne ver vært et forsøk. De verserar en del rykter og feil info på nettet de siste dagane,- kan her på forumet for oss gærne bobblehua rette litt på det. Motorresepten som Kjell presanterte virka utruli spennande, men den var nokk mest for å "fyre litt opponde" alle de som nekta å tru att det går and å få til noke med vw. Det som stemmer er at det er en wasser med turbo & autronicsprut og nokk effekt. Sliter litt med å få nokk turtall på apparatet, ca 7200, dette pga baktrykk pga restriktor på turbo etc. Skal sjå litt meir på det til neste sesong. Gikassa er ei Mendeola sekvensiell skreddarsydd til formålet med tanke på utveksling etc. Resten av bilen består av øhlins dempere, Willwood bremser, fullt justerbart understell, el. servo, fullgassshift på girkassa etc. Alt dette pakka inn i en bil med klassisk / nøytral look, masse krom & bling...Har egentli berre bittebittesmå forventninga til å gjere det bra, men skal i allefall prøve så hardt som mulig. Det er masse uprøvde, nye ting på bilen.
Sveinung Slinning
Loggført
Der_Butzelmann
Supermedlem
*****
Innlegg: 1104
Bosted: Nærbø


The fart alone is`nt leathal, it`s the smell!


Vis profil
« Svar #5 på: mai 14, 2009, 11:38:03 am »

Tøft! Lykke til gutta  Glad
Loggført

-73 1303S WBX
-69 Buggy, kort
-91 T4 Multivan
-04 Touran
Holmen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1093
Bosted: Sandnes - Bogafjell



Vis profil WWW
« Svar #6 på: mai 14, 2009, 17:50:15 pm »

Vi tar gjerne imot de riktige spec her på forumet Glad
Loggført

Jeg liker buet frontrute - 1303......
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #7 på: mai 15, 2009, 12:06:38 pm »

Vi tar gjerne imot de riktige spec her på forumet Glad

Mener du at det ikke er riktig med 16,5 i komp og turbo?
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Der_Butzelmann
Supermedlem
*****
Innlegg: 1104
Bosted: Nærbø


The fart alone is`nt leathal, it`s the smell!


Vis profil
« Svar #8 på: mai 15, 2009, 12:15:22 pm »

Vi tar gjerne imot de riktige spec her på forumet Glad

Mener du at det ikke er riktig med 16,5 i komp og turbo?

Tror Holmen mener at siden SSRT bla.a skriver"...Det verserar en del rykter og feil info på nettet de siste dagane" så hadde det vært veldig gøy å fått sett ei korrekt specs liste. Stiller meg i køen for intresserte Glad
Loggført

-73 1303S WBX
-69 Buggy, kort
-91 T4 Multivan
-04 Touran
SSRT
Seniormedlem
****
Innlegg: 381
Bosted:


Vis profil

« Svar #9 på: mai 15, 2009, 22:01:06 pm »

Kommer,- skal prøve å plante litt bilder etterkvart også...jobber på spreng for tiden for å bli så ferdig som mulig. Hadde bilen på cornervekt i går kveld, fekk justert inn fjørtykk temmelig likt parvis foran/bak, men vart litt over minimumsvekt totalt. Må vege 1040kg minimum med sjafør, men pga temmelig tung girkasse/tildels motor må vi prøve å slanke nokre kilo her og der...Siden eg sjøl har pressa ned 11 kg på meg sjøl sidan jul trur eg grensa er nådd der, 1 veke igjen,  eg må finne resten på bilen. Bestilte dermed nye bremser typ alu dyr som ff i dag, og vann dermed 12kg...1000,- pr kg ca. ser etter alu trykkplate & lette svinghjul litt til,- det blir muligens 3kg til. Karbon stol, mindre lettere batteri er også vurdert, da tenker eg at vekta er der...
Hjulstillingskontroll i morratidli, før første testrunde på Ålesund motorstadion litt utpå formiddagen,- gler meg som mange guttonger!!!! 400hk / 530nm fullgassshift på sek. kasse blir en ny, sikkert heilrå opplevelse!!
Loggført
Der_Butzelmann
Supermedlem
*****
Innlegg: 1104
Bosted: Nærbø


The fart alone is`nt leathal, it`s the smell!


Vis profil
« Svar #10 på: mai 16, 2009, 13:50:50 pm »

Høres helt sjef ut dette her ja! Gliser
Ja takk, bilder er også av stor interesse, for ikke å snakke om en aldri så liten filmsnutt av prøvekjøringa Blunker
Loggført

-73 1303S WBX
-69 Buggy, kort
-91 T4 Multivan
-04 Touran
Holmen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1093
Bosted: Sandnes - Bogafjell



Vis profil WWW
« Svar #11 på: mai 25, 2009, 21:05:28 pm »

Her er den i aksjon.

Bilde hentet fra: www.fotobringa.com/


* pictureCA4XM7IA.jpg (44.02 KB, 440x293 - vist 236 ganger.)
« Siste redigering: mai 26, 2009, 07:37:25 am av Holmen » Loggført

Jeg liker buet frontrute - 1303......
olli_00
Seniormedlem
****
Innlegg: 261
Bosted: Sigdal


...shine can never replace attitude!


Vis profil
« Svar #12 på: mai 25, 2009, 22:14:08 pm »

Hva skjedde egentlig med bobla på melhus,om noen veit?
blei vel bare en og en halv omgang eller no!  Hæ
Loggført

..!Ole Gunnar Leer!..

#11

Bjørnar
Supermedlem
*****
Innlegg: 693
Bosted: Byåsen Trondheim



Vis profil WWW
« Svar #13 på: mai 25, 2009, 22:29:08 pm »

Hva skjedde egentlig med bobla på melhus,om noen veit?
blei vel bare en og en halv omgang eller no!  Hæ

Jeg kom litt utpå søndagen for å få med meg finalene, men så ingen boble...
Loggført

olli_00
Seniormedlem
****
Innlegg: 261
Bosted: Sigdal


...shine can never replace attitude!


Vis profil
« Svar #14 på: mai 25, 2009, 22:48:08 pm »

Hva skjedde egentlig med bobla på melhus,om noen veit?
blei vel bare en og en halv omgang eller no!  Hæ

Jeg kom litt utpå søndagen for å få med meg finalene, men så ingen boble...

Sto bare i partyteltet heile søndag'n den.. var vel bare første omgang lørdag'n som'n fullførte trur jeg kanskje! Sjokkert
Loggført

..!Ole Gunnar Leer!..

#11

Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!