Vis innlegg
|
Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 18
|
151
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Senketrøbbel 1303/Kerscher
|
på: mai 07, 2012, 13:05:56 pm
|
På mitt sett ligger det en ganske kraftig bumpstop på demperene. den fulgte med kercher settet og gjør at du ikke klarer å bunne fjeringa slik at problem oppstår. Dersom denne mangler eller du har fjernet denne så er vel ikke det i tråd med tuv papirene, og kan ikke bli godkjent
|
|
|
152
|
Forum / German/Euro-look / Sv: Min German/race looker
|
på: mai 05, 2012, 15:04:03 pm
|
Da var bilen blitt "miliøbil" og kjøres på e85.
Med løpsprogrammet i ecu (som ALDRI vil bli brukt på veien) gir motoren nå 369 dinhk og 512nm ut på hjula. det tilsvarer vel 450 i motoren, men det blir bare gjetting. Dette ved 1,8 bar ladetrykk og 60psi grunntrykk på drivstoffet. Og allt dette oppnås før 5500rpm. ved 6000 er det bare å gire. Maks moment ved 4200rpm
Med bensin på tanken ble det "bare" 325 hk på hjula.men på et betydligere lavere ladetrykk.
Nå må jeg handle inn nye arp toppbolter og stållaminerte topp pakninger, ellers blir vel motoren like pålitelig som en trimma vwmotor.
Har noen prøvd å sitte inni en kanonkule som skytes ut?? Jeg tror jeg vet hvordan det føles nå...
|
|
|
153
|
Forum / German/Euro-look / Sv: Min German/race looker
|
på: april 20, 2012, 20:37:24 pm
|
Nå er motoren version:3 montert inn i bilen igjen, og klar for benkkjøring og justering. Hele bensinsystemet er denne gangen byttet ut ettersom det var der begrensningen lå. Nye 1000cc dyser, bosch 044 pumpe, AN8 fuelrailer,Fuelabs trykkregulator,AN6 aeromotive slanger og koblinger og E85 på tanken... Vil noen tippe de nye talla?
|
|
|
154
|
Forum / Forumexpressen / Sandnes-Sandefjord t-r søndag 15 april
|
på: april 12, 2012, 13:17:27 pm
|
Kjører med tomt lasteplan( Pickup) bortover og med lukket lasteplan tilbake. maks høyde 1,2m maks vekt 2000kg Dere laster/losser selv det som man ikke kan løfte mad handmakt. (nei det er ikke plass til en hel bil)
kjører ikke lange omveier fra hovedveien.
|
|
|
155
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Gateslicks
|
på: februar 19, 2012, 14:34:59 pm
|
Jeg har 2500km på bakhjula og nå må de byttes. forhjula holder kansje 500km til. Det er 888 supersoft
|
|
|
156
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Racebuss
|
på: januar 30, 2012, 11:20:42 am
|
Har du noen gang hatt problemer med at 044 pumpa leverer for lite?? Skulle tro den leverte til over 700hk ute problemer. Vil tro at den dobbling av flowen gjennom returen bare fører til varmt drivstoff. Går retur til hovedtank eller headertank (hvis du har)
Jeg fikk problemer med varm bensin når returen gikk til headertanken.
|
|
|
158
|
Bruktbørsen / Deler selges / Cal-look ruter. komplett sett.
|
på: januar 03, 2012, 13:35:52 pm
|
Da jeg bytter til polycarbonat, er hele settet med callook ruter til salgs. Sideruter forran og bak, sammt bakruten om du trenger den. med varmetråder. Dette er de gode gamle sunex B som hotshop solgte i gamledager. De er E-merket og godkjent sotet, sammt avrundet i kantene. Kan få med hele heismekanismen til fremdørene også.
Dette passer da til en 1302 og 03
Dette er GLASS!! så de sendes ikke i posten. kun henting.(eller jeg bringer om jeg skal den veien)
Bud over 1000kr
|
|
|
160
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Turbonotch
|
på: desember 18, 2011, 20:59:22 pm
|
orginale 944 knuter og akslinger holder i massevis, selv med R-dekk og trackbite. Dumper selv ut 400nm på 245 r-dekk og det holder helt fint. ikke tegn til slitasje eller brinelling etter fire års bruk. og jeg sparer ikke på sakene. Noe du bør våre obs på er sideveis bevegelse i bakstillinga. Ved belastning i sving (forutsatt r-dekk og inspirert kjøring med 1-G i svingene) så beveger det seg ganske mye. Hele felgen og bærearmen kan vri seg opptil 1 cm, så jeg har opplevd at det har subbet i skjermene selv om det er god klaring ved normal kjøring, og jeg har både poly foringer og coilovers. Stikk innom i garasjen min neste gang du er i området, så kan du selv se hvordan det kan være.
|
|
|
163
|
Forum / Hva skjer? / Sv: Banetreff på Østlandet i 2012.
|
på: desember 07, 2011, 18:52:50 pm
|
offisiell tidtaking er ikke lov ihht vegtrafikkloven.(med transponder eller annet radioutstyr) Men om noen står der med stoppeklokke er det vel ingen som bryr seg om
|
|
|
164
|
Forum / Hva skjer? / Sv: HØRT om SCC 2012
|
på: oktober 31, 2011, 16:58:26 pm
|
La scc være et dragrace arrangement!! Jeg er der 95% for å kjøre.så kan jeg se litt på andre racere innimellom. Alko i depoet skal være på tanker merket E-85 Svimere med ølbokser i handa har ingenting mellom bilene å gjøre! Dritfulle folk har ingenting i depoet å gjøre overhodet! (helst ikke innenfor portene engang) Premiering for shownshine på lørdag hadde vært fint. Søndag ettermiddag vil jeg bare hjem...100mil vekke Speakeren snakker norsk! vi er vel i norge? Jalla engelsk blir bare teit.(neida engelsken var bra den) Musikk konsert er bare tull. la eventuellt en vwmotor gå på fullguffe over høytalerne, eventuellt motor sprenging konkurranse på scenen. Quiet camping må være STILLE!! Bråk er grunnen til at jeg heller velger hotell, da jeg ønsker å stille opplagt til start. Lineupen bør kansje få fire filer i begynnelsen for å få bedre flyt i trafikken frem til start? Jeg kommer helt sikkert til scc så lenge jeg får kjørt.. og da med enda flere hester i stallen. Og til de som arrangerer på frivillig dugnads basis.... helt fantastisk at dere gidder!!
|
|
|
166
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Tannstangstyring: Hva passer?
|
på: oktober 24, 2011, 13:12:30 pm
|
Går litt å tenker på å bygge om til tannstangstyring på min 02, og lurer på hva som passer greit uten for mye ombygging. Standar 1303 av nyere årgang er uaktuellt da det blir for mange omdreininger på ratter fra lås til lås. Finnes det custom oppsett til banebruk? ser det finnes til vanlig trosjonsforstilling men finner ikke til mcpehrson.
Må jo selfølgelig være lange styrearmer så man ikke får "bumpsteer", samt være av en slik kvalitet at det tåler min bruk.(slicks på bane)
|
|
|
170
|
Bruktbørsen / Deler selges / Sv: %#&/(((¨'¨'dritt automat-starter
|
på: oktober 07, 2011, 22:12:29 pm
|
Da foreslår jeg at du monterer den i din bil! så kan du stå der som en tulling å ikke få start etter x-antall runder på banen Min har holdt i 4 år nå ,(10,5 comp på t-4) her er det ikke starteren det er noe i veien med .....med lav komp på de japsegreiene bør du se etter feilene andre plasser ...ærlig talt ...
Prøv å se lyset ....
Erich
|
|
|
178
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Racebuss
|
på: august 24, 2011, 21:30:56 pm
|
hvordan aksel var det i utgangspunktet? hadde den noen skader. Ble det beint etter sveising?.
Angående eksos.. har du vurdert v-bands flenser? de er tette selv om det blir varmt. Fåes i løsvekt fra summit..
|
|
|
179
|
Bruktbørsen / Deler selges / Kep 200mm trykkplate stg3
|
på: august 24, 2011, 20:45:23 pm
|
Selges.. den holder ikke til mer enn 370nm... Brukt hardt i 3000km. nå slurer den på belastningen fra turbomotor. Men kan nok fint brukes på hissig forgasser boblemotor. 1000kr??
|
|
|
180
|
Forum / Drag-race / Sv: Mange med ny pers på SCC
|
på: august 24, 2011, 18:20:16 pm
|
Ble ny pers på meg også på det siste draget mitt på lørdag, mot trond. 12,4?? og 175km. Desverre ga clutchen opp på dette draget, og bilen ville ikke akselerere over 175 når 4de gir ble lagt inn. Men 60 fot tiden ble bra,,1,7 med lavprofil er jeg meget fornøyd med. Utrolig hvor godt man merker det i bilen når man får en god start, blir liksom sugd bakover, så akkurat det kicket forstår jeg med dragrace. ellers er det totalt uintresannt for meg. men artig å prøve på scc likevell. prøver nok til neste år også. da med e85, 100mer hk, og jukse launch kontroll..... og ny clutch da.. Må jo ha en 10sec racecar da.. Noen som fikk meg på film? Det som er drit med å bare kjøre og kjøre er at man ikke får sett noe..
|
|
|
|