mai 03, 2024, 15:47:39 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 18
151  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Senketrøbbel 1303/Kerscher på: mai 07, 2012, 13:05:56 pm
På mitt sett ligger det en ganske kraftig bumpstop på demperene. den fulgte med kercher settet og gjør at du ikke klarer å bunne fjeringa slik at problem oppstår. Dersom denne mangler eller du har fjernet denne så er vel ikke det i tråd med tuv papirene, og kan ikke bli godkjent
152  Forum / German/Euro-look / Sv: Min German/race looker på: mai 05, 2012, 15:04:03 pm
Da var bilen blitt "miliøbil" og kjøres på e85.

Med løpsprogrammet i ecu (som ALDRI vil bli brukt på veien) gir motoren nå 369 dinhk og 512nm ut på hjula. det tilsvarer vel 450 i motoren, men det blir bare gjetting.  Dette ved 1,8 bar ladetrykk og 60psi grunntrykk på drivstoffet.
Og allt dette oppnås før 5500rpm. ved 6000 er det bare å gire.
Maks moment ved 4200rpm

Med bensin på tanken ble det "bare" 325 hk på hjula.men på et betydligere lavere ladetrykk.

Nå må jeg handle inn nye arp toppbolter og stållaminerte topp pakninger, ellers blir vel motoren like pålitelig som en trimma vwmotor.

Har noen prøvd å sitte inni en kanonkule som skytes ut??  Jeg tror jeg vet hvordan det føles nå...
153  Forum / German/Euro-look / Sv: Min German/race looker på: april 20, 2012, 20:37:24 pm
Nå er motoren version:3 montert inn i bilen igjen, og klar for benkkjøring og justering.
Hele bensinsystemet er denne gangen byttet ut ettersom det var der begrensningen lå.
Nye 1000cc dyser, bosch 044 pumpe, AN8 fuelrailer,Fuelabs trykkregulator,AN6 aeromotive slanger og koblinger og E85 på tanken...

Vil noen tippe de nye talla?  Kult

154  Forum / Forumexpressen / Sandnes-Sandefjord t-r søndag 15 april på: april 12, 2012, 13:17:27 pm
Kjører med tomt lasteplan( Pickup) bortover og med lukket lasteplan tilbake. maks høyde 1,2m maks vekt 2000kg
Dere laster/losser selv det som man ikke kan løfte mad handmakt.
(nei det er ikke plass til en hel bil)

kjører ikke lange omveier fra hovedveien.
155  Forum / Snikk-snakk / Sv: Gateslicks på: februar 19, 2012, 14:34:59 pm
Jeg har 2500km på bakhjula og nå må de byttes. forhjula holder kansje 500km til.
Det er 888 supersoft
156  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Racebuss på: januar 30, 2012, 11:20:42 am
Har du noen gang hatt problemer med at 044 pumpa leverer for lite??
Skulle tro den leverte til over 700hk ute problemer.
Vil tro at den dobbling av flowen gjennom returen bare fører til varmt drivstoff.
Går retur til hovedtank eller headertank (hvis du har)

Jeg fikk problemer med varm bensin når returen gikk til headertanken.
157  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Cal-look ruter. komplett sett. på: januar 04, 2012, 00:01:24 am
one piece ja
Frontruta skal jeg ha selv
158  Bruktbørsen / Deler selges / Cal-look ruter. komplett sett. på: januar 03, 2012, 13:35:52 pm
Da jeg bytter til polycarbonat, er hele settet med callook ruter til salgs.
Sideruter forran og bak, sammt bakruten om du trenger den. med varmetråder.
Dette er de gode gamle sunex B som hotshop solgte i gamledager.
De er E-merket og godkjent sotet, sammt avrundet i kantene.
Kan få med hele heismekanismen til fremdørene også.

Dette passer da til en 1302 og 03

Dette er GLASS!! så de sendes ikke i posten. kun henting.(eller jeg bringer om jeg skal den veien)

Bud over 1000kr

159  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Tannstangstyring: Hva passer? på: desember 19, 2011, 13:22:50 pm
Høyrerattet vil jo fremdeles bli feil om du ikke snur den opp-ned da.
Ser ikke for meg hvordan den kan festes forsvarlig i 02/03
160  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Turbonotch på: desember 18, 2011, 20:59:22 pm
orginale 944 knuter og akslinger holder i massevis, selv med R-dekk og trackbite. Dumper selv ut 400nm på 245 r-dekk og det holder helt fint. ikke tegn til slitasje eller brinelling etter fire års bruk. og jeg sparer ikke på sakene.
Noe du bør våre obs på er sideveis bevegelse i bakstillinga.
Ved belastning i sving (forutsatt r-dekk og inspirert kjøring med 1-G i svingene) så beveger det seg ganske mye. Hele felgen og bærearmen kan vri seg opptil 1 cm, så jeg har opplevd at det har subbet i skjermene selv om det er god klaring ved normal kjøring, og jeg har både poly foringer og coilovers.
Stikk innom i garasjen min neste gang du er i området, så kan du selv se hvordan det kan være.
161  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Turboroadster -WTF!?? Bilen er jo ferdig lakkert?? EDIT: Nei... EDIT EDIT: Ja! på: desember 15, 2011, 16:12:54 pm
Ja også trenger du 50hk mer pga den økede luftmotstanden!
162  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Turboroadster -WTF!?? Bilen er jo ferdig lakkert?? EDIT: Nei... på: desember 14, 2011, 16:27:07 pm
ÅÅÅÅÅ fy f...!!!!  Sjokkert
fjortissene kommer til å dåååååååne når de ser det der!!!
Blir nok enkelt å dra hellokitty stuss med det der....
163  Forum / Hva skjer? / Sv: Banetreff på Østlandet i 2012. på: desember 07, 2011, 18:52:50 pm
 offisiell tidtaking er ikke lov ihht vegtrafikkloven.(med transponder eller annet radioutstyr)
Men om noen står der med stoppeklokke er det vel ingen som bryr seg om
164  Forum / Hva skjer? / Sv: HØRT om SCC 2012 på: oktober 31, 2011, 16:58:26 pm
La scc være et dragrace arrangement!!  Kult

Jeg er der 95% for å kjøre.så kan jeg se litt på andre racere innimellom.
Alko i depoet skal være på tanker merket E-85
Svimere med ølbokser i handa har ingenting mellom bilene å gjøre!
Dritfulle folk har ingenting i depoet å gjøre overhodet! (helst ikke innenfor portene engang)
Premiering for shownshine på lørdag hadde vært fint. Søndag ettermiddag vil jeg bare hjem...100mil vekke
Speakeren snakker norsk! vi er vel i norge? Jalla engelsk blir bare teit.(neida engelsken var bra den)
Musikk konsert er bare tull.  la eventuellt en  vwmotor gå på fullguffe over høytalerne, eventuellt motor sprenging konkurranse på scenen.
Quiet camping må være STILLE!! Bråk er grunnen til at jeg heller velger hotell, da jeg ønsker å stille opplagt til start.
Lineupen bør kansje få fire filer i begynnelsen for å få bedre flyt i trafikken frem til start?

Jeg kommer helt sikkert til scc så lenge jeg får kjørt.. og da med enda flere hester i stallen.

Og til de som arrangerer på frivillig dugnads basis.... helt fantastisk at dere gidder!!
165  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Tannstangstyring: Hva passer? på: oktober 25, 2011, 09:39:35 am
Styrearmene må vel være sentermontert for at det skal bli bra.

tannstang til torsjon får du fra de som lager deler til sandrails og buggy. Dalhems har det i katalogen.

Men hvor finner man NYTT til 1302/03?
166  Forum / Teknisk, teori og praksis / Tannstangstyring: Hva passer? på: oktober 24, 2011, 13:12:30 pm
Går litt å tenker på å bygge om til tannstangstyring på min 02, og lurer på hva som passer greit uten for mye ombygging. Standar 1303 av nyere årgang er uaktuellt da det blir for mange omdreininger på ratter fra lås til lås.
Finnes det custom oppsett til banebruk? ser det finnes til vanlig trosjonsforstilling men finner ikke til mcpehrson.

Må jo selfølgelig være lange styrearmer så man ikke får "bumpsteer", samt være av en slik kvalitet at det tåler min bruk.(slicks på bane)
167  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: "Back in Brown - 56 oval with Oxy power" på: oktober 22, 2011, 15:20:25 pm
det er vel sågotsom "bolt on"...  Rekker tunge Rekker tunge
168  Min klubb / Sør-Rogaland VW Klubb / Noen som vil dele på frakt fra vw parts.com på: oktober 09, 2011, 21:24:04 pm
Skal bestille lexanvinduer og startet fra vw parts.com
Noen som vil være med å dele på frakta?
169  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: %#&/(((¨'¨'dritt automat-starter på: oktober 09, 2011, 14:14:29 pm
SOLGT! for prisantydning til en som kommer  henter den..
170  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: %#&/(((¨'¨'dritt automat-starter på: oktober 07, 2011, 22:12:29 pm
Da foreslår jeg at du monterer den i din bil! så kan du stå der som en tulling å ikke få start etter x-antall runder på banen

Min har holdt i 4 år nå ,(10,5 comp på t-4) her er det ikke starteren det er noe i veien med .....med lav komp på de japsegreiene bør du se etter feilene andre plasser ...ærlig talt ...

Prøv å se lyset ....

Erich
 
171  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: %#&/(((¨'¨'dritt automat-starter på: oktober 07, 2011, 21:38:57 pm
Det er en bosch s17r. klar til avhenting

Bud..
172  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Kep 200mm trykkplate stg3 på: oktober 07, 2011, 21:36:55 pm
Da var denne utmontert, og ligger klar til avhenting.

Men det er stage 2.  Ser helt fin ut.
173  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: hjelp til utregning av strekk i pinnebolter på: oktober 07, 2011, 21:32:35 pm
generelt vil jeg tro mye mindre torq.
Du kan jo måle strekket med et måleur vist du vil ha samme strekket som i de gamle.
boltene vil jo strekke seg like langt på"yttersiden" av mutteren, fra fingertight. selv om tq blir en helt annen.
174  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: WBX turbo race motor selges på: oktober 07, 2011, 21:27:58 pm
du får aldri solgt den motoren til noen på dette forumet...
Altfor avansert  Gliser

 Gliser
175  Forum / Hva skjer? / Sv: SCC 2011. på: september 21, 2011, 19:45:12 pm
når kommer resultatene av kjøring og utstilling?
176  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: One piece lexanvinduer selges. på: august 27, 2011, 16:28:38 pm
er det bare dør rutene?
177  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Racebuss på: august 24, 2011, 21:43:14 pm
du får få tak i P-944turbo aksler og knuter. de holder...
178  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Racebuss på: august 24, 2011, 21:30:56 pm
hvordan aksel var det i utgangspunktet? hadde den noen skader.
Ble det beint etter sveising?.

Angående eksos.. har du vurdert v-bands flenser? de er tette selv om det blir varmt. Fåes i løsvekt fra summit..
179  Bruktbørsen / Deler selges / Kep 200mm trykkplate stg3 på: august 24, 2011, 20:45:23 pm
Selges.. den holder ikke til mer enn 370nm... Osteaktig

Brukt hardt i 3000km. nå slurer den på belastningen fra turbomotor.
Men kan nok fint brukes på hissig forgasser boblemotor.

1000kr??
180  Forum / Drag-race / Sv: Mange med ny pers på SCC på: august 24, 2011, 18:20:16 pm
Ble ny pers på meg også på det siste draget mitt på lørdag, mot trond.
12,4?? og 175km. Desverre ga clutchen opp på dette draget, og bilen ville ikke akselerere over 175 når 4de gir ble lagt inn.
Men 60 fot tiden ble bra,,1,7 med lavprofil er jeg meget fornøyd med.
Utrolig hvor godt man merker det i bilen når man får en god start, blir liksom sugd bakover, så akkurat det kicket forstår jeg med dragrace. ellers er det totalt uintresannt for meg. men artig å prøve på scc likevell. prøver nok til neste år også. da med e85, 100mer hk, og jukse launch kontroll..... og ny clutch da..
Må jo ha en 10sec racecar da.. Gliser

Noen som fikk meg på film?
Det som er drit med å bare kjøre og kjøre er at man ikke får sett noe.. Tvilende
Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 18
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!