Vis innlegg
|
Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 8
|
155
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: bilder
|
på: desember 26, 2007, 13:52:07 pm
|
Jeg har kun linket til photobucket tidligere, så jeg prøver meg her Går det fint å ha glødde kobberrør fra bensinpumpe til forgasserne? Var veldig pent, men tåles vibrasjoner o.l.?
|
|
|
157
|
Forum / Problemløseren / Sv: Elektrisk problem
|
på: desember 23, 2007, 12:40:29 pm
|
Ladingen hørtes OK ut, har du sjekket at det ikke er irr og dårlig kontakt på sikringene?, ta de ut og puss over kontaktflatene med et fint smergelpapir, og gjerne ha litt kontaktspray på (5-56 e.l)
|
|
|
158
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Min 1303s 73mod
|
på: desember 23, 2007, 12:33:41 pm
|
noen som vet hva man kan gjøre for å få dette fikset?
Som jeg har skrevet på min prosjekttråd; Fjern denne beskyttelsesplata, dens funksjon er å hindre sølesprut og småstein i å trenge seg mellom skiva og bremsecaliper. Jeg har ihvertfall fjernet den, og dersom EU-kontroll sier noe annet får jeg lage en ny tilsvarende i aluminium som passer. Hvilke calipere/bremseskiver skal du bruke?
|
|
|
160
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Mortens 1303
|
på: desember 23, 2007, 11:32:09 am
|
Hehe, ja de skivene er "kastet"..... Bremseskivene er 20mm tykke, så det var bare å glemme å få plass. Tror ikke det er noe problem å hverken kjøre uten eller mht godkjenning
|
|
|
162
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Bremser 1303
|
på: desember 22, 2007, 20:21:29 pm
|
Takk for svar, det jeg tenkte var om muligens bakbremsene "henger" lettere under kjøring, men det er jo fra hovedsylinderen denne fordelingen skjer.
|
|
|
165
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Bremser 1303
|
på: desember 22, 2007, 15:56:24 pm
|
Er det noen som vet om hvordan det går med bremsefordeling/effekt når man monterer caliptere og skiver bak uten å bytte hovedsylinderen? Er dette ingen problem eller et problem? Bilen er en 1303, 74 mod.
|
|
|
167
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: 17' til 1303
|
på: desember 22, 2007, 15:41:45 pm
|
Sparekontoen må offres..... CSP har kompl fjærbeinsett 870 euro + frakt + mva.......... Skiver og trommler bør byttes hvis du skal ha eks porsche CUP, pga boltsirkel.
|
|
|
169
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Mortens 1303
|
på: desember 19, 2007, 22:50:31 pm
|
Da er bilen endelig blitt kjørbar etter 2 år. Arti. Litt småplukk frem mot våren taes etterhvert. Temkte å ta et par bilder i dagslys, men på denne årstida er det knapt dagslys her nord. Forts følger...
|
|
|
170
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Mortens 1303
|
på: desember 19, 2007, 06:48:40 am
|
Nå er alle skjermer, stigbrett o.l ferdig tilpasset. Stemmer som Holmen sier, de er veldig stive. Ble bra, skal få lagt ut bilder senere i dag. Har bestillt hvite baklamper og blinkers i støtfanger, noen som vet om hvite sideblinkers som passer ca med orginale hull i skjerm?
|
|
|
171
|
Forum / Problemløseren / Sv: Bygge om fra 1300 -> 1600
|
på: desember 19, 2007, 06:37:15 am
|
Blokka må maskineres for å få større sylindre til å passe, og da må hele motoren plukkes fra hverandre. Når du gjør dette kan du bygge opp til 1915cc med orginal slaglengde på veivaksling (69mm), men da må 1600 topper også maskineres (borres opp til 94mm)
|
|
|
|