mai 05, 2024, 12:03:01 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Må ein ha TUV godkjennings papir på styling? for å få godkjent stylingen?  (Lest 1380 ganger)
Sniper
Medlem
***
Innlegg: 133
Bosted: Florø


Mean Machine


Vis profil
« på: november 13, 2008, 23:35:05 pm »

Eg har nettopp kjøpt min første boble en 1303 S 1973 mod med 2 liter luftjølt transporter motor, forgje eiger (som eg kjøpte den av) har ikkje hat skilt på den, eigaren før han hadde det, når sist eigar var på biltilisynet med bilen fekk han beskjed om at bilen var litt for lang og litt for bred noe eg ikkje skjønner? ser andre biler som er annonsert med samme type styling som er godkjennt. no har ikkje eg snakket med biltilsynet men lurer på om det er noe TUV godkjennings papir på slike stylinger? her er link til samme styling som eg har: http://www.vwnorge.no/index.php/topic,31.0.html

noen som kan fortelle meg framgangs måten for å få henta ut skilt på denne bilen, lurer på om dei ikkje vart levert inn pga. manglande eu-godkjenning.

sitter biltilsynet på info om bilen? om den er registrert ombygget (porsche styling)

Hvor vanskelig er det å få den godkjent med en 2 liters luftkjølt transporter motor? er vell bremsene som dei først og frems henger seg opp i eller er det andre forhold??

Hvor står motor nummeret på motoren, det vil vell kunne fortelle eksakt hva ein trenger å vite ang motor spessifikasjoner?

Takker for alle svar.

Mvh Ørjan T
Loggført

VW Beach Buggy 1968, 1600 T1 Motor (Var Norges raskeste luftkjølte Beach Buggy) 
VW Beach Buggy 1967, 1600 T1 Motor (Million Dollar Baby)
VW 1303S 1973. 2Liter T4 motor (porsche styla) Solgt
VW 1303S 1973 1600 T1 Motor (Porsche Styla) Solgt
Filip/purity
Supermedlem
*****
Innlegg: 1446
Bosted: Karmøy og Oslo



Vis profil
« Svar #1 på: november 14, 2008, 08:11:22 am »

Jeg har i alle fall sett at det følger med TÜV-papirer til diverse styling til riskokere venner av meg har, i alle fall til spoilere og slikt.

Angående motoren må du ha bremser som er gode nok for motoren. Du får godkjent opptil 100 hester med originale skivebremser fra boble, har du flere hester må du skaffe deg TÜV-godkjente bremser fra f.eks Kerscher eller CSP. 136 hester/100 kW er vell det billigste her, men du får opp til 200 hester mener jeg.
Loggført

1967 1300 (solgt)
1971 1302 (solgt)
1967 1200
alask
Supermedlem
*****
Innlegg: 1750
Bosted: viterbro/ås



Vis profil WWW
« Svar #2 på: november 14, 2008, 08:23:05 am »

om skiltene blei levert inn pga manglene eu så er det vel bare å vise bilen på et verksted som eventuellt ikke "hvet" at styling og motor ikke er godkjennt..
men bare sørg for at du har tilstrekkelige bremser til motoren og at stylingen ikke er til hinder for noe mekanisk eller teknisk...
Loggført
riskyer
Supermedlem
*****
Innlegg: 824
Bosted: Skien


76 bay


Vis profil WWW
« Svar #3 på: november 14, 2008, 08:56:37 am »

Jeg har ihvertfall spurt på biltilsynet om detta med bredder og fått beskjed om at det ikke er noe problem,bare at de må måle bilen på nytt.?
Loggført

Alt MÅ ned!!
Der_Butzelmann
Supermedlem
*****
Innlegg: 1104
Bosted: Nærbø


The fart alone is`nt leathal, it`s the smell!


Vis profil
« Svar #4 på: november 14, 2008, 13:17:01 pm »

Jeg har ihvertfall spurt på biltilsynet om detta med bredder og fått beskjed om at det ikke er noe problem,bare at de må måle bilen på nytt.?

Det er vel fordi at bilens faktiske fysiske mål skal samsvare med det som står i vognkortet. Om en har en meter spoiler i hver ende på bilen, og +20cm skjermer, så blir den jo noe lang og brei i forhold til orginalt.

At alle deler er forsvarlig festet og ikke har noen "skarpe" kanter o.l. som fotgjengere å bærplukkere kan henge seg opp i hjelper nok også på en evt. visning hos BT.
Loggført

-73 1303S WBX
-69 Buggy, kort
-91 T4 Multivan
-04 Touran
1303SS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2526
Bosted: solbergmoen



Vis profil
« Svar #5 på: november 20, 2008, 21:43:05 pm »

Får du godkjent breie felger så går det nok bra visst skjermene dekker hjula.Dvs. ikke ta i v full fjæring/sving.Da broderen godkjente 1303S m 7" og 9" spurte han om sjermene som var bredda og fekk til svar att det gikk under sjerming av hjul og de så greit ut.Så han hengte seg ikke opp i det noe mere---Godkjent Gliser
Loggført

1972 1302 jub.nr20001941
1963 tempo taifun

1937 swithun s98

Meld deg inn i klubben vår: http://www.vvwklubb.no/meld-deg-inn-i-klubben/
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!