november 10, 2024, 21:40:09 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 ... 16 17 [18] 19 20
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Putte (Extreme Makeover Beetle Edition)  (Lest 160758 ganger)
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #510 på: september 26, 2011, 13:06:55 pm »

Hva slags petronix fordeler var det? 009 med el. innmat eller billet flamethrower fordeler? Hva slags coil?

Her er synderen: http://www2.cip1.com/ProductDetails.asp?ProductCode=PER%2DD186604
Loggført
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #511 på: september 26, 2011, 13:08:06 pm »

Kan nok tenkes at det hjelper å bytte pluggene også med tanke på at en av de mest sannsynlig har blitt våt. Godt å høre at ting begynner å bli bra. Gliser
Lurer på hva som gjør at folk opplever så mye forskjellig med petronix fordelerene....

Skal bytte pluggene i dag  Blunker
Loggført
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #512 på: september 26, 2011, 23:47:38 pm »

Har kjørt en lengre tur med Putte i dag. Motoren går nå mye roligere og mer balansert. Etter å ha tråkket til skikkelig kom det en rar ly fra motorrommet, og deretter en rarere lukt. Stoppet raskt på veiskulderen å tittet inn i motorrommet...
Der fant jeg åndefilteret liggende i lett press mot nedre reimhjul. Flaks skaden ble minimal.

Nytt filter fra Kollevold i mindre dim. med klemme er bestilt  Kult


* 1.JPG (101.57 KB, 640x478 - vist 380 ganger.)

* 2.JPG (124.27 KB, 640x478 - vist 341 ganger.)

* 3.JPG (105.7 KB, 640x478 - vist 333 ganger.)

* 4.JPG (130.27 KB, 640x478 - vist 387 ganger.)

* 5.JPG (145.53 KB, 640x478 - vist 429 ganger.)
Loggført
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #513 på: september 27, 2011, 07:19:21 am »

 Jeg ville ha funnet årsaken for at filteret løsnet. Legger samtidig merke til at du har langt mindre ånding sammenliknet med en original 1600 motor og det kan jo være en mulighet for at har så høyt trykk at du blåste filteret løst.

BB
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #514 på: september 27, 2011, 07:42:57 am »

Har du ånding fra tomdekslene?
Loggført

Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #515 på: september 27, 2011, 08:24:40 am »

Jeg ville ha funnet årsaken for at filteret løsnet. Legger samtidig merke til at du har langt mindre ånding sammenliknet med en original 1600 motor og det kan jo være en mulighet for at har så høyt trykk at du blåste filteret løst.

BB

I og med at filteret var så stort var det ikke mulig å skru det ordentlig fast på åndeboksen. Den ble plassert skrått på åndeboksen uten klemme. Så det er ikke noe mysterie at den løsnet.
Loggført
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #516 på: september 27, 2011, 08:25:13 am »

Har du ånding fra tomdekslene?

Ikke ånding fra toppdekslene.
Loggført
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #517 på: september 27, 2011, 08:31:12 am »

Jeg ville ha funnet årsaken for at filteret løsnet. Legger samtidig merke til at du har langt mindre ånding sammenliknet med en original 1600 motor og det kan jo være en mulighet for at har så høyt trykk at du blåste filteret løst.

BB

I og med at filteret var så stort var det ikke mulig å skru det ordentlig fast på åndeboksen. Den ble plassert skrått på åndeboksen uten klemme. Så det er ikke noe mysterie at den løsnet.

Mitt filter er større og jeg har samme åndeboks. 

Motoren din ånder nå igjennom halsen til boksen (ca 19mm) + en AN8 (ca 9,5mm) fra det originale bensinpumpe hullet. Selve boksen ånder du fra en enkel AN8 fittings. Så i praksis så ånder den store motoren din igjennom et lite 9,5mm hull.
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #518 på: september 27, 2011, 14:53:30 pm »

Jeg påstår at over halvparten av åndebokser de selger har for liten kapasitet. Derfor lagde jeg en selv til turboroadzter. Det går 3 stk rør inn i den hvor det minste er 12mm. Selve boksen er 60x60x350mm (1,3 liter) med 3stk 20mm luftfiltere på toppen. Returen går med 20mm rør ned i dynamofot... har ikke testet enda, men blir overrasket om det ikke skulle være nok...  Gliser
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #519 på: september 27, 2011, 17:25:41 pm »

Det er en grense for hvor store rør det er vits å ha fra dynamotårn/bensinpumpefeste. Hvis man studerer blokka innvendig, ser man at åpningen fra det huset som dynamotårnet sitter på, og inn til veivkammeret(der hvor åndebehovet skapes), er relativt liten. Så å ha større diameter på utåndingen enn det er på den åpningen er unødvendig. Hvis det stort åndebehov fra blokka, har man for mye blowby på stemplene. Bedre å sette fokus på det, + porte mellom veivkammerne.
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #520 på: september 27, 2011, 19:52:43 pm »

Enda bedre:
"Sandseal" og vakum pumpe. Blunker
Loggført

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #521 på: september 28, 2011, 13:49:33 pm »

Det blir vel større trykk på turbomotor også?
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #522 på: september 30, 2011, 13:13:31 pm »

Enda bedre:
"Sandseal" og vakum pumpe. Blunker


Sandseal er brukt. Så problemet ligger ikke der.
Loggført
Andersen Racing
Supermedlem
*****
Innlegg: 555
Bosted: Spydeberg


Vis profil

« Svar #523 på: september 30, 2011, 21:45:58 pm »

hei
sand sealen fra saxo var bare en simring uten fjær inni
har noen nå som ligner på simringen bak svinhjulet men mye mindre
Loggført
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #524 på: oktober 02, 2011, 08:50:04 am »

I går fikk vi demontert restene av Putte's stereoanlegg og midtkonsoll.
Vekt har nå blitt viktigere enn lyd. Kanskje på tide å lette min egen kropp også :-)
Er det noen som trenger en midtkonsoll og eller VDO turteller (8000 rpm), VDO Quartz klokke og VDO voltmeter så ligger dette å venter på ny eier. Bud tas i mot :-)
http://www.vwnorge.no/index.php/topic,39396.0.html

Takker for hjelpen i går Ketil Aleksander Spydevold Johansen.
Alltid hyggelig med besøk i garasjen.
« Siste redigering: oktober 02, 2011, 09:37:04 am av Eivind (Putte) » Loggført
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #525 på: oktober 02, 2011, 15:19:50 pm »

Her kommer det noen bilder.
Må få Stroppet/skrudd fast kabelen til oljetemp og trykksmåleren. Den ligger farlig nærme gasspedalen.


* 1.jpg (46.51 KB, 800x598 - vist 390 ganger.)

* 2.jpg (54.69 KB, 800x598 - vist 362 ganger.)

* 3.jpg (65.2 KB, 800x598 - vist 400 ganger.)

* 4.jpg (79.85 KB, 800x598 - vist 423 ganger.)
Loggført
Kajknoz
Folkevognklubben
Medlem
*****
Innlegg: 214
Bosted: Rygge


Nøtte -59


Vis profil WWW
« Svar #526 på: oktober 02, 2011, 17:13:37 pm »

Hyggelig å kunne være til hjelp, og hvertfall når man blir servert en så fortreffende god pizza! Blunker
Klar neste gang også jeg :p
Loggført

"Nøtte" (-59)
Custom Car Audio
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #527 på: oktober 02, 2011, 17:18:58 pm »

Sesongen står på hell, å det er lite som blir gjort med Putte før vinterdvalden.

Fikk en sending fra amazon med 2 stk K&N luftfilter. De som sto på var av mindre bra kvalitet. Så K&N filtere måtte til.
La inn en bestilling hos Airkewld i går kveld på ett par pre-load springs til gasserstaget.  Håper disse er stive nok. For jeg liker ikke slapp gasspedal.

* pre-load.jpg (3.89 KB. 179x180 - vist 727 ganger.)


* pre_load2.jpg (24.15 KB. 400x300 - vist 378 ganger.)

Virker som en bedre og mer clean løsning en "rallycross fjøra" som er på i dag.

* stag.jpg (70.04 KB. 901x436 - vist 435 ganger.)


« Siste redigering: oktober 07, 2011, 08:33:36 am av Eivind (Putte) » Loggført
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #528 på: oktober 21, 2011, 17:14:18 pm »

Kjedelig å kjenne at kong vinter er på vei  Gråter Men slik er det å bo i et land med fire årstider.
Men jeg har i alle fall fått skru litt på Putte i dag. Fikk demontert rallycross fjøra til fordel med ett par pre-load springs til gasserstaget. Måtte selvfølgelig ta en testtur med dette oppsettet. De nye fjøra fungere helt supert, å gir en stram og fin gassfot.
Loggført
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #529 på: oktober 21, 2011, 17:26:25 pm »

Kjedelig å kjenne at kong vinter er på vei  Gråter Men slik er det å bo i et land med fire årstider.
Men jeg har i alle fall fått skru litt på Putte i dag. Fikk demontert rallycross fjøra til fordel med ett par pre-load springs til gasserstaget. Måtte selvfølgelig ta en testtur med dette oppsettet. De nye fjøra fungere helt supert, å gir en stram og fin gassfot.
det er meldt fint vær hele neste uke. så bare å cruise, det som er noe drirtt er at jeg møtte saltbøssa på vei til jobb til morran i dag Trist
Loggført
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #530 på: oktober 21, 2011, 17:46:16 pm »

Kjedelig å kjenne at kong vinter er på vei  Gråter Men slik er det å bo i et land med fire årstider.
Men jeg har i alle fall fått skru litt på Putte i dag. Fikk demontert rallycross fjøra til fordel med ett par pre-load springs til gasserstaget. Måtte selvfølgelig ta en testtur med dette oppsettet. De nye fjøra fungere helt supert, å gir en stram og fin gassfot.
det er meldt fint vær hele neste uke. så bare å cruise, det som er noe drirtt er at jeg møtte saltbøssa på vei til jobb til morran i dag Trist

Ekke mulig. Har saltbøssa kommet seg på veien alt....
Loggført
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #531 på: oktober 21, 2011, 17:59:27 pm »

Har kjørt boble til jobb hver dag denne uka. Ikke sett strøbil på denne siden av fjorden enda. Den er vel ikke langt unna men...
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #532 på: oktober 24, 2011, 19:59:33 pm »

Å da var Putte parkert for sesongen.
Loggført
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #533 på: oktober 24, 2011, 20:49:08 pm »

Har ikke parkert enda jeg Gliser Hvis det er pent vær på onsdag blir det den største burgern på bredsand. skal sitte på bakskjermen til ovalen og spise Gliser
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #534 på: oktober 24, 2011, 20:57:44 pm »

Å da var Putte parkert for sesongen.


Hva har du gjort for å konservere motoren for vinteren?
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #535 på: oktober 24, 2011, 21:55:37 pm »

Å da var Putte parkert for sesongen.


Hva har du gjort for å konservere motoren for vinteren?

??
Loggført
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #536 på: oktober 24, 2011, 21:55:56 pm »

Har ikke parkert enda jeg Gliser Hvis det er pent vær på onsdag blir det den største burgern på bredsand. skal sitte på bakskjermen til ovalen og spise Gliser

Blir burger på meg æv!
Loggført
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #537 på: oktober 25, 2011, 08:44:33 am »

Å da var Putte parkert for sesongen.


Hva har du gjort for å konservere motoren for vinteren?

??

Dyppet i lake og forseglet med voks  Rekker tunge
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #538 på: oktober 25, 2011, 08:48:16 am »

Kanskje en ide å gi sylinderne en liten dose med olje og skru av vippene?
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #539 på: oktober 25, 2011, 09:13:12 am »

Helt klart.
Putte skal bli tatt vare på etter alle kunstens regler i vinter.
Loggført
Sider: 1 ... 16 17 [18] 19 20
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!