Jeg har da, i savnet av min tidligere 55', gått til innkjøp av en dønn orginal og uskrudd 61' T1 med svært lite rust.
Litt info om bilenVolkswagen 113
Førstegang reg.: 22.09.60
Chassisnr.: 3302001
Regnr.: Z-10453
Lakk farge: Jade Green L 349
Interiør farge: Olive/soft beige
Felg farge: L382 Olive / Opal white
Rattstamme, Håndbrekk og Girspak farge: Nepal green
Seteunderstell: Silver beige L466
Bilen har hatt èn eier frem til 99, da ble bilen kjøpt av nevøen til damen som kjøpte bilen ny.
Han har brukt bilen jevnlig frem til 04, da ble skiltene levert inn og bilen satt til lagring hos Unneberg Bil.
Hvordan skal dette bli?Planene i vinter, om jeg kommer igang, er å løfte karosseriet, sveise inn IRS bakstilling, sandblåse og få pulverlakkert plata. Men der stopper planen forløpig, da det er noen år siden jeg sist bygde boble og er litt rusten i gamet. Så jeg trenger litt tips og forslag til hva jeg skal gjøre med denne bilen hva gjelder understell og hjuloppheng.
Jeg er ute etter så gode kjøreegenskaper som overhode mulig (uten å bruke astronomiske summer).
Skivebremser på alle fire er ønskelig, så får vi se hva mer som kommer til etterhvert.
Karosseriet får vente enn så lenge, men begynner å samle litt goodies så lenge
Takknemmelig for alle gode forslag og tips!
Ønskelisten til understellet så langt:
- Droppa spindler (kjøpt og montert)
- CSP korta puma (kjøpt og selges)
- 2" smala CSP puma (kjøpt og montert)
- Ny hovedpumpe for 2-krets (kjøpt og montert)
- Koni rød (kjøpt og montert)
Kosmetisk:
- NOS Delswift mirrors (kjøpt og montert)
- Rader kopier med nye dekk og dekksider