mai 08, 2024, 22:16:59 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
avstemning
Spørsmål: Hva blir bestetiden på Puttemotor v3?
14.00
13.80
13,60
13,40
13.20
13.00
12.80
12.60
12.40
12.20
12.00

Sider: 1 ... 59 60 [61] 62 63 ... 109
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 1302 RSL  (Lest 736906 ganger)
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #1800 på: februar 28, 2013, 00:13:49 am »

Hvilket turtall er bremsen til jee blitt testet opp til før?
Flere vannbremser som ikke takler over 6000 rpm skikkelig...

Kjipt talla ikke ble supre på første forsøk, men det ordner seg for snille gutter. Blunker

Bred erfaring skjønner jeg..
Loggført

Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #1801 på: februar 28, 2013, 00:15:36 am »

Hehe, det kan vi vel trygt si eg ikke har. Glad
Men var jo vert en tanke.

Kanskje på tide å fjerne turtalls sperra da?  Øyerulling
Loggført

SSRT
Seniormedlem
****
Innlegg: 381
Bosted:


Vis profil

« Svar #1802 på: februar 28, 2013, 06:46:52 am »

Hva fjærtrykk er det på setet?
Kan ligne på flyt, men fremdeles for lite hk på 6000, såsant det ikke allerede har begynt å flyte litt et sted litt under...kan vere vanskelig å høre, muligens spes. vanskli med raptor.
Loggført
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #1803 på: februar 28, 2013, 06:57:36 am »

Slakt i fordelerdrev kan gi 2 grader vandring, ikke 20.

4-6 grader er tall jeg har hørt fra dem som kan dette.
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #1804 på: februar 28, 2013, 07:04:14 am »

Slakt i fordelerdrev kan gi 2 grader vandring, ikke 20.

4-6 grader er tall jeg har hørt fra dem som kan dette.

Jeg vil ikke bli overrasket om du har rett.
Loggført
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #1805 på: februar 28, 2013, 07:05:19 am »

Slik tolker jeg det jeg leser etter "slaget på Jessheim":

Tenning er OK
Fuel er OK

Effekt mangler over hele registeret.

Det blir spennende å følge med på fortsettelsen! Kan virkelig eksosen strupe Putte så mye?

Eivind, jeg kjøper gjerne 010 fordeleren din. Send meg en PM.

Mvh
BB
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
mags
Supermedlem
*****
Innlegg: 3531
Bosted: Sølvbyen



Vis profil WWW
« Svar #1806 på: februar 28, 2013, 08:25:23 am »

har 1 7/8 eksos
Loggført

Good Work ain`t cheap
Cheap work ain`t good
Mags  90508914.
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #1807 på: februar 28, 2013, 08:29:37 am »

Men den høres mekanisk "riktig ut" ? Ikke noe lyd som skal tyde på at noe er galt?
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #1808 på: februar 28, 2013, 08:31:42 am »

Men den høres mekanisk "riktig ut" ? Ikke noe lyd som skal tyde på at noe er galt?

I mine ører høres den mekanisk riktig ut. Fikk også bedre lyd med MSD tenningsanlegg.
Loggført
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #1809 på: februar 28, 2013, 08:34:48 am »

Berger tipset meg om at det kanskje kan være at jeg har montert stempelringene feil vei. (Manualen var ikke helt lett å tyde)
Men hvis ringene er montert feil vei. Ville ikke motoren åndet myer mer. Å den ånder jo så og si ingen ting.

Jeg setter mine 10 øre på at det er noe helt galt med kammen.
Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #1810 på: februar 28, 2013, 08:36:03 am »

Hmm..

Har du sjekket at kammen er riktig i forhold til papiret?
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #1811 på: februar 28, 2013, 08:38:08 am »

Hmm..

Har du sjekket at kammen er riktig i forhold til papiret?


Erik har sjekket at kammen er riktig i forhold til papiret.
Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #1812 på: februar 28, 2013, 08:38:35 am »

Hmm..

Har du sjekket at kammen er riktig i forhold til papiret?


Erik har sjekket at kammen er riktig i forhold til papiret.

Sjekket at løft er slik det skal være?
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #1813 på: februar 28, 2013, 08:39:14 am »

Hmm..

Har du sjekket at kammen er riktig i forhold til papiret?


Erik har sjekket at kammen er riktig i forhold til papiret.

Sjekket at løft er slik det skal være?

Det vil jeg tro.
Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #1814 på: februar 28, 2013, 08:39:42 am »

Da tror jeg at jeg er tom for idéer..  Trist
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

kb
Medlem
***
Innlegg: 233
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #1815 på: februar 28, 2013, 08:42:54 am »

Klør meg i hue.. Om noen har en 1 3/8" merged header eller større å låne Putte v.3.0 kunne såklart dette vært morsomt å prøvd.

Jeg har 1 3/4" merged header med både stinger og mondo-potte liggende.. Befinner seg i Tønsberg, så er jo på "feil" side av dammen(?)..
Skal brukes på min motor, men er fortsatt flere uker til jeg får bruk for det selv... :-)

Har også mer eller mindre "alt" av deler liggende løst også, om noe annet ønskes prøvd.. 51.5mm IDA med 44mm halsringer og mye annet..
Loggført
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #1816 på: februar 28, 2013, 08:44:03 am »

Rar feil. Men uten å høre føle og tafse på motoren på egenhånd er det vanskelig å komme med en løsning.
Hadde vært noe å teste en annen eksos, men 50hk...
Sikker på at det ikke er noe som kniper?
kan være en ide å demontere vippestellet og tennplugger for å kjenne etter.

Som Erlend skriver, tomt for ideer nå
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #1817 på: februar 28, 2013, 08:47:23 am »

Kanksje IKEA har tatt de siste hestene?
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #1818 på: februar 28, 2013, 08:48:01 am »

Leak test?
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #1819 på: februar 28, 2013, 08:59:48 am »

Kanksje IKEA har tatt de siste hestene?
Kanskje motoren føler seg fornærmet av å bli fraktet sammen med byggematrialer Gliser
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #1820 på: februar 28, 2013, 09:00:59 am »

Leak test?

Tror ikke det er blitt gjort.
Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #1821 på: februar 28, 2013, 09:01:41 am »

Er det 60% leak på ventilene, som jeg så, da mister du MYE hester..
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #1822 på: februar 28, 2013, 09:03:42 am »

Berger tipset meg om at det kanskje kan være at jeg har montert stempelringene feil vei. (Manualen var ikke helt lett å tyde)
Men hvis ringene er montert feil vei. Ville ikke motoren åndet myer mer. Å den ånder jo så og si ingen ting.

Jeg setter mine 10 øre på at det er noe helt galt med kammen.

Motoren er lettstartet, virker frisk og fin. Ingen ulyder.
Hvis en av ringene sitter opp ned, tenker jeg at den antagelig henger med til et visst turtall før den gir etter og trykket faller. Et trykkfall vil tillsi at det blir dårlig forbrenning og lite kraft. Dvs at den går fett på full gass. Bore wash?
Tror det er verdt å sjekke ut i alle fall, som Eivind skriver var ikke beskrivelsen for monteringen av ringene veldig god og ringene var ikke merket for opp/ned. Så det er en sjanse for at det ble gjort noe feil her...  Tvilende
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #1823 på: februar 28, 2013, 09:06:12 am »

Berger tipset meg om at det kanskje kan være at jeg har montert stempelringene feil vei. (Manualen var ikke helt lett å tyde)
Men hvis ringene er montert feil vei. Ville ikke motoren åndet myer mer. Å den ånder jo så og si ingen ting.

Jeg setter mine 10 øre på at det er noe helt galt med kammen.

Motoren er lettstartet, virker frisk og fin. Ingen ulyder.
Hvis en av ringene sitter opp ned, tenker jeg at den antagelig henger med til et visst turtall før den gir etter og trykket faller. Et trykkfall vil tillsi at det blir dårlig forbrenning og lite kraft. Dvs at den går fett på full gass. Bore wash?
Tror det er verdt å sjekke ut i alle fall, som Eivind skriver var ikke beskrivelsen for monteringen av ringene veldig god og ringene var ikke merket for opp/ned. Så det er en sjanse for at det ble gjort noe feil her...  Tvilende


Det fulgte med lik manual på min: http://www.wiseco.com/PDFs/Manuals/RingEndGap.pdf
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #1824 på: februar 28, 2013, 09:07:12 am »

Berger tipset meg om at det kanskje kan være at jeg har montert stempelringene feil vei. (Manualen var ikke helt lett å tyde)
Men hvis ringene er montert feil vei. Ville ikke motoren åndet myer mer. Å den ånder jo så og si ingen ting.

Jeg setter mine 10 øre på at det er noe helt galt med kammen.

Motoren er lettstartet, virker frisk og fin. Ingen ulyder.
Hvis en av ringene sitter opp ned, tenker jeg at den antagelig henger med til et visst turtall før den gir etter og trykket faller. Et trykkfall vil tillsi at det blir dårlig forbrenning og lite kraft. Dvs at den går fett på full gass. Bore wash?
Tror det er verdt å sjekke ut i alle fall, som Eivind skriver var ikke beskrivelsen for monteringen av ringene veldig god og ringene var ikke merket for opp/ned. Så det er en sjanse for at det ble gjort noe feil her...  Tvilende


Det fulgte med lik manual på min: http://www.wiseco.com/PDFs/Manuals/RingEndGap.pdf

Denne har jeg ikke sett før.
Loggført
kb
Medlem
***
Innlegg: 233
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #1825 på: februar 28, 2013, 09:11:01 am »

Det fulgte med lik manual på min: http://www.wiseco.com/PDFs/Manuals/RingEndGap.pdf

Er samme monteringstegninger (side 3) på mine Wiseco stempler.. (Har den varianten med "store" ringer, du har vel den med "små" ringer på Putte..?)
Loggført
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #1826 på: februar 28, 2013, 09:12:49 am »

Det fulgte med lik manual på min: http://www.wiseco.com/PDFs/Manuals/RingEndGap.pdf

Er samme monteringstegninger (side 3) på mine Wiseco stempler.. (Har den varianten med "store" ringer, du har vel den med "små" ringer på Putte..?)

Har race kittet

Feature the Wiseco RACING 1x1.2x28 ring package
Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #1827 på: februar 28, 2013, 09:14:44 am »

Det fulgte med lik manual på min: http://www.wiseco.com/PDFs/Manuals/RingEndGap.pdf

Er samme monteringstegninger (side 3) på mine Wiseco stempler.. (Har den varianten med "store" ringer, du har vel den med "små" ringer på Putte..?)

Har race kittet

Feature the Wiseco RACING 1x1.2x28 ring package

Det har ikke noe å si. Ringene skal monteres likt uansett.

Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #1828 på: februar 28, 2013, 09:16:58 am »

Det fulgte med lik manual på min: http://www.wiseco.com/PDFs/Manuals/RingEndGap.pdf

Er samme monteringstegninger (side 3) på mine Wiseco stempler.. (Har den varianten med "store" ringer, du har vel den med "små" ringer på Putte..?)

Har race kittet

Feature the Wiseco RACING 1x1.2x28 ring package

Det har ikke noe å si. Ringene skal monteres likt uansett.



Etter hva jeg kan huske viste den veiledningen som fulgte med ringene til Eivind en haug med ringprofiler og ingen av de matchet liksom helt de ringene vi monterte. Derfor usikkerheten.
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #1829 på: februar 28, 2013, 09:19:02 am »

Er de rette innerst, eller har de en skrå kant?
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Sider: 1 ... 59 60 [61] 62 63 ... 109
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!