mai 10, 2024, 18:10:57 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: 1 2 3 [4] 5 6 ... 17
91  Forum / Snikk-snakk / Sv: Noreg og Toll (Tull) på: juli 08, 2008, 07:28:41 am
Vi skal nok ikke klage såååå mye, for Norge er et land med toll på svært få ting. Vi kan nevne noen som rammer de fleste av oss; bil, matvarer, sukkervarer og tekstiler. Og at tollvesenet selv har missforstått hva vi egentlig betaler forundrer meg endel. Vi betaler overhode ingen toll når vi reparerer bilen i utlandet, men vi betaler Norsk MVA!! Hvis man skal være ærlig og redelig å stoppe på tollstasjon ved passering av grensa så kan også kreve den lokale momsen refundert på de varer og tjenester som er kjøpt i landet.

Ja! Dette er et godt poeng. I.o.m at Norge ikke er med i EU kan vi, fra alle andre EU land, få refundert den lokale momsen. Handler man online kan det også være penger å spare på å ta en telefon og høre om det er mulig å kjøpe "tax free"...
92  Forum / Snikk-snakk / Sv: Jeg har bursdag i dag!!!!! på: juli 08, 2008, 07:23:27 am
tre ganger tre hurra!
93  Forum / Snikk-snakk / Sv: Noreg og Toll (Tull) på: juli 07, 2008, 14:11:27 pm
slik har det vel alltid vært? Om man kjøper en bildel og tar den med hjem i kofferten eller på bilen spiller liten rolle...
94  Forum / Problemløseren / Sv: problemer med giring på: juli 07, 2008, 12:57:36 pm
har ikke hatt noe av det ifra hverandre.. skal prøve å lure den i 2 gir etterpå

prøv å løsne spaken for så å stramme den igjen i en litt annen posisjon. Om den flyttes høyre/venstre/opp/ned så har det ganske mye å si for hvilke gir den treffer. Jeg og Torgeir styrte i en halvtime før vi fikk den nye CSP-shifteren min til å gå knirkefritt i alle gir...

lykke til, hehe

L
95  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 4-valve DOHC flat four engine på: juli 07, 2008, 11:08:03 am
Try uploading the images to photobucket.com, and then copy the "img" link into the tekstfield of your post Glad

96  Forum / Snikk-snakk / Sv: Annbefaling av verksted til Bytte av motor osv. på: juli 07, 2008, 10:13:14 am
Kan tipse om at Fusentasten her på forumer selger stoffer til opptrekking av dører etc. Nice price og topp kvalitet.

Men som det blir sagt over, verdien på bilen blir større hvis du holder den org

Hilsen en som har customisert hele `65-en.
LasseS

Kan anbefale Fusens vinyl - dørtrekkene mine på bildet ovenfor er Fusens rød diamondstitch...
97  Min klubb / Die Käfer Loge (DKL) / Sv: Custom interiør fra TMI er ankommet!!! på: juli 07, 2008, 08:43:40 am
Er litt spent på bildene og av trekkene dine, kommer de?

Her er interiøret på plass:



98  Min klubb / Die Käfer Loge (DKL) / Sv: Custom interiør fra TMI er ankommet!!! på: juli 07, 2008, 08:41:54 am
låner tråden litt. var det greit å bestille fra mamotorworks og var det lang leveringstid?
lurte på å bestille dette men litt usikker på om dette er stoler eller bare trekk.
http://www.mamotorworks.com/acvw-1-25-8120.html

Leveringstiden er standard "fra USA tid", hehe. Fra 3 - 10 dager ca. Alt ettersom hvor mange inkompetente tullinger som tar i varene i norge. (Fra USA til norge tar det bare et døgn eller to - det er i norge idiotiet begynner)

Dette skal være komplette seter - ring/mail Kelly og spør...
99  Forum / Problemløseren / Sv: problemer med giring på: juli 07, 2008, 07:22:59 am
har du hatt girspaken ute eller løsna denne? Girsoakens plassering på tunnelen må være 100% for at alle girene skal treffe riktig...
100  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: ole sin 69 dobbel cabiner på: juli 07, 2008, 07:18:08 am
last bildene opp til photobucket.com, så kopierer du bare "img" linken derfra og inn i tekstvinduet her på forumet - easy peasy Glad
101  Forum / Snikk-snakk / Sv: Annbefaling av verksted til Bytte av motor osv. på: juli 06, 2008, 23:02:55 pm
Ja, hvis du ikke gidder å gjøre det selv, så ville jeg ringt Unneberg (tønsberg) og snakka med dem.
102  Min klubb / Sør-Rogaland VW Klubb / Sv: Glade dager i Rogaland på: juli 06, 2008, 22:49:43 pm
Har ikke kjøpt ny bil til meg selv, men henter en 59mod til en kompis på Stokka ifrb med SCC. Ellers har interiøret mitt fått seg en shinings siden ifjor...



103  Forum / Snikk-snakk / Sv: Annbefaling av verksted til Bytte av motor osv. på: juli 06, 2008, 22:45:21 pm
Det beste verkstedet for å gjøre alt det du beskriver ovenfor er din egen garasje, evt garasjen til en annen bobleentusiast. Nå vet ikke jeg hvor mye penger du har tenkt å bruke, men interiør får du for en slikk og ingenting fra USA - skal du ha custom fargekombinasjoner etc, fikser de også dette for deg mot et lite tillegg i prisen... Kelly hos www.mamotorworks.com skaffa custominteriøret mitt - kosta meg ca 1500kr inkl frakt (kun setene)

104  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: MrHockey`s Boble på: juli 06, 2008, 22:39:28 pm
Hvorfor ikke beholde originalskjermene??
105  Forum / Problemløseren / Sv: Slynger til bremsetrommel på: juli 06, 2008, 22:33:19 pm
Slik jeg har forstått det så sitter det opprinnelig slike slynger på biler frem t.o.m 1964. På disse bilene sitter pakninger/simmerring på akslingen etc inni selve trommelen, og dersom noe av dette går lekk uten slynge mister du bremsene... Hvorfor reprotromlene kommer uten drenering, og hvorfor disse slyngene ikke reproduseres er for meg et mysterium - de er jo bare med på å gjøre bremsesystemet sikrere...merkelig. Jeg leverte bilen på et bremseverksted for å justere håndbrekk og ta EU kontrollen - det var da den ødelagte slynga ble oppdaget. De mente at de ikke kunne godkjenne bremsene uten disse. MEN hadde de ikke sett dem i første omgang, så hadde de sikkert ikke visst om dem de heller - de syns de var snedige og fikse, men det virket ikke som om det var noe de forventet å finne inni der...
106  Min klubb / Sør-Rogaland VW Klubb / Sv: Klubbkveld mandag 7.juli kl.19.00 på: juli 06, 2008, 22:27:14 pm
Kommer dersom bilen er klar.
107  Min klubb / Sør-Rogaland VW Klubb / Sv: ferie?? på: juli 06, 2008, 22:26:22 pm
Jeg har ombestemt meg... På torsdag satt jeg med balla i skrustikka og grein fordi bilen var noen smådeler fra en prikkfri EU kontroll. Ferie og forbigått EU-frist gjorde at det så mørkt ut for bilens skilter. Etter en telefon til Tommy hos Unneberg (og en svipp innom Herulf i Lillesand) er det nå søndag og alle delene er i hus. Verkstedet rekker over bilen i tide før både ferien og skiltene går i dass og jeg er en ytterst lykkelig kanin... Uten Tommy og "jeg sender delene med én gang jeg har lagt på røret, så har du dem på lørdag"-instillingen hans så hadde det ikke gått. Unneberg har fått stjerna tilbake Glad
108  Forum / Problemløseren / Sv: Slynger til bremsetrommel på: juli 06, 2008, 22:07:02 pm
Herulf redda meg denne gangen. Tusen takk Herulf! Glad
109  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Slynge til innsiden av bremsetrommel bak - 64 T1. på: juli 05, 2008, 18:26:33 pm
Herulf redda dagen ved å gi meg en! Tuuusen takk Herulf!
110  Min klubb / Sør-Rogaland VW Klubb / Sv: Rustsveising. på: juli 04, 2008, 23:21:48 pm
Mekk & Lakk i hillevåg gjorde en del for meg. Kjekke folk, men kosta plenty...
111  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Min vw 1200..65 mod. på: juli 04, 2008, 10:42:18 am
ME LIGE DET! har noen fine oransje klistermerker som vil gjøre seg i vinduene på denne bilen så fort stuket e i boks...hehehe Osteaktig
112  Forum / Snikk-snakk / Sv: 52-Kapteinen - bilens opprinnelige motor vs. 356-snurre på: juli 04, 2008, 08:21:55 am
Hvilken årsmod. er 356 motoren?

Kan man ikke spille litt rollespill her og late som man er i, la oss si 1959. Splitten din er bare 7år og ikke på noen måte et urørt klenodium. Eieren, la oss kalle ham Kjakan, er ikke en dedikert vw-entusiast - snarere en helt vanlig mann i gata. Kjakan kjører bilen daglig til og fra sin arbeidsplass "Kjakans Mekaniske Verksted & Kolonial". En vårdag i ´59 får Kjakan, på oppdrag av kommunen, inn en 356 industrimotor til overhaling/reperasjon. Kjakan er irritert på kommunen da planene hans om å skille Kolonialen ut som eget selskap måtte skrinlegges da kommunen eksproprierte tomta han skulle bruke. Hevnens time er kommet! Kjakan drar en spansk en overfor kommunens lite motorkyndige utsendte og sier at motoren desverre er skrot ettersom et par veldig spesielle og utgåtte deler ikke er å oppdrive. Kjakan tilbyr kommunen selvfølgelig å hjelpe dem med å bli kvitt skrotet.

Kjakan har fått hevn, og i garasjen hans står nå en strøken 356 snurrebass og gliser. Kjakan er fornøyd. Senere samme år viser det seg at det i Tyskland skal være en stor messe for det siste nye innen verktøy o.l. Kjakan bestemmer over hodet på kone og barn at i år går sommerferien til Tyskland. Som mekaniker vet selvfølgelig Kjakan at en fullastet 52mod med beskjedne 25hk er litt lite - spesielt da både kona og sønnen Ferdinand er særdeles godt i hold etter mangt et "mellemåltid" i kolonialen...

Etter noen kveldstimer med kaffe og Jerry Lee Lewis dundrende (!) ut av verkstedets gamle Tandberg beundrer Kjakan sitt verk: Norges første folkevogn med samme trøkk som Fransen fra Frogners porsche...

 - i dette tenkte scenarioet er ikke bilen lenger "original" hvis man tenker nummerlikhet, men den er like tidsriktig. Jeg har stor respekt for det dere originalpojker holder på med, og ser en stor museumsverdi i det dere gjør. Men for meg personlig er tidsriktighet, ånd og mentalitet like spennende. "Old speed" begrepet er noe lommeboka mi foreløpig stopper meg fra å være en del av, men en vakker dag....sukk. Én ting vet jeg i allefall, og det er at en gammel strøken splitt med en nesten like gammel og strøken 356 motor på tur til veterantreff i Tyskland ikke kan være feil.

Uansett om du velger å dra i nummerlikhetens eller Kjakans ånd så er det du holder på med like spennende - Gi Gass!

Osteaktig
113  Forum / Drag-race / Sv: Drag-buss! på: juli 04, 2008, 07:42:35 am
8`er å i vw buss i tillegg Glad kan det bli bedre  Sjokkert

GO MARTIN!  Gliser Neste accessory til "the Martin"?
114  Bruktbørsen / Eksterne salgs linker / Sv: Porsche 356 Cabriolet 1957 på: juli 04, 2008, 07:41:14 am
"norges peneste 356"....HOHOHOHO... Gliser Gliser

Eller skal man gråte....tragisk mye kopier i markedet.

hehehehe - burde definitivt stått at dette er et kit, og også hvilket kit. MEN når det er sagt så hadde det ikke jeg vært flau av å kjøre rundt i en. Ekte hadde jo vært konge selvfølgelig, men det krever nok en litt annen økonomi, hehe
115  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 75 bay pickup på: juli 04, 2008, 07:37:39 am
Tror jeg begynner å bli lei!! Dynamoen tok kvelden, så må vel demontere ca hele motoren for å få den ut Trist  Møkkakonstruksjon! Ser stygt ut med tanke på å dra til Fredrikstad til helg.

Ut med hele motoren?? 4 skruer på viftehuset, en skrue på klemma som holder dynamoen til foten og av med reima burde vel holde?
116  Forum / Problemløseren / Sv: Slynger til bremsetrommel på: juli 04, 2008, 07:34:44 am
Den ligger feil på bidet. Den er en sikkerhet i tilegg til simmringen når det gjelder lager fett, eventuelt olje fra reduksjonsbokser der de er montert. Det ligger nok noen rundt om kring hos gammelgutta. I mellomtiden reparer den du har, så du ikke får olje på bremsebånd. Som du sikkert har forstått så hjelper det ikke med nye tromler.

Ligger den feil?? (Bildet er tatt av den som er i orden - og den kan ikke ligge på så mange andre måter - klipset ligger ut hullet sitt, og røret går ut igjennom dreneringshullet i trommelen)
Hvis ikke Herulf, eller noen andre har så blir jeg nødt til å prøve å reparere den jeg har. En inkompetent tidligere eier har brukket røret på midten for o skvise den inn i en uoriginal trommel  Hæ. Løsningen kan være å få en rørlegger til å skjøte røret med et kobberrør/muffe og så forme røret likt det originale? Hva tror dere?

Gammelgutter - gi lyd dersom dere har en til salgs Glad
117  Bruktbørsen / Eksterne salgs linker / Sv: Porsche 356 Cabriolet 1957 på: juli 04, 2008, 01:10:14 am
kit. Org. 356 med 8000 på klokka til bare 279k? Øyerulling
118  Forum / Problemløseren / Slynger til bremsetrommel på: juli 03, 2008, 22:34:18 pm
Posten burde ligget her, og ikke under teknisk (får ikke sletta den). Here goes:

Bilen min (64T1) står på bukken hos bremseverkstedet for en liten bremsejustering etc før prikkfri EU kontroll. Den ene slyngen som skal sitte inni trommelen er kaputt, og jeg trenger en ny, MEN når jeg leter etter en så fins de ikke? Unneberg visste ikke hva det var en gang - Tommy bladde igjennom det han hadde av kataloger etc, men ikkeno (takk Tommy).

Herulf mente at han hadde en  - håper det, for hvis ikke sliter jeg. Bremsegutta mener den er esensiell for sikre bremser...

SÅ er jo 48kNOK spørsmålet: hva om man bytter til nyere reprotromler? Driter man bare i disse da? På nyere bobler mangler de - hvordan er da drenering av evt væske løst?

Hvis noen i stavangerområdet leser dette og har en i en skuff så blir jeg veldig glad...har neste uke på meg til å få bilen på G før ferie og EUkontrollfristen løper ut  Sjokkert

Her er bilder:



119  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Slynge til innsiden av bremsetrommel bak - 64 T1. på: juli 03, 2008, 22:24:45 pm
trenger en slik som er avbildet her:

http://www.vwnorge.no/index.php/topic,5974.0.html

120  Forum / Problemløseren / Sv: Størrelse på dekk/felg bak på 69 Bay. på: juli 03, 2008, 18:54:19 pm
Du_har_vel_prøvd_uten_spacere_også?  Rekker tunge

nuz  Gliser
Sider: 1 2 3 [4] 5 6 ... 17
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!