mai 10, 2024, 13:59:47 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Annbefaling av verksted til Bytte av motor osv.  (Lest 2556 ganger)
heffalomp
Nybegynner
*
Innlegg: 36
Bosted: Oslo


1961 113 Deluxe


Vis profil
« på: juli 06, 2008, 22:39:32 pm »

Da var endelig min første boble i hus, etter å ha hatt lyst på boble i mange mange år  Glad

Vinneren ble en 1961, 113 Deluxe boble med 1200 motor.

Bilen ser ganske fin ut utvending, men trenger en del stell innvendig.
I den forstand lurte jeg på å bruke www.inredcar.no til å sy nye setetrekk, om ikke noen har andre tips
(hvordan er setetrekkene til hotshop f.eks?). Så for meg noe modernisering av stoffet som skal brukes og kanskje en tofarget kombinasjon.

Tenkte også installere bensinmåler, og kanskje turtallsmåler. Noen som har annbefalinger på verksted som kan gjøre dette?

Lurte også på å bytte ut motoren til noe litt større for å ikke å slite den helt ut i oppoverbakker, og da medfølgende bremseskift og
girkasse. Noen som har annbefalinger på verksted som utfører dette? Gjerne et som også da tar seg av bestillingen av motoren ol.

Og gjerne et sted som kanskje også kan se på å gjøre om fra 6 til 12V.

Bor i Oslo foresten, så tenkte mest på traktene rundt her.

På forhånd takk for svar Glad

Loggført
Lasse
Supermedlem
*****
Innlegg: 507
Bosted: Våland - Stavanger


:: DKL ::


Vis profil WWW
« Svar #1 på: juli 06, 2008, 22:45:21 pm »

Det beste verkstedet for å gjøre alt det du beskriver ovenfor er din egen garasje, evt garasjen til en annen bobleentusiast. Nå vet ikke jeg hvor mye penger du har tenkt å bruke, men interiør får du for en slikk og ingenting fra USA - skal du ha custom fargekombinasjoner etc, fikser de også dette for deg mot et lite tillegg i prisen... Kelly hos www.mamotorworks.com skaffa custominteriøret mitt - kosta meg ca 1500kr inkl frakt (kun setene)

Loggført


california über alles
http://www.diekaeferloge.com/
EspenX
Supermedlem
*****
Innlegg: 2092
Bosted: Oslo


Praise the raised


Vis profil
« Svar #2 på: juli 06, 2008, 22:59:23 pm »

Unneberg er nok beste verkstedet for å få gjort arbeid på bobla di hvis du ikke vil gjøre det selv. De skaffer motor og alt av deler også.

http://www.unneberg-bil.no/
Loggført

1969 Militær-buss
Lasse
Supermedlem
*****
Innlegg: 507
Bosted: Våland - Stavanger


:: DKL ::


Vis profil WWW
« Svar #3 på: juli 06, 2008, 23:02:55 pm »

Ja, hvis du ikke gidder å gjøre det selv, så ville jeg ringt Unneberg (tønsberg) og snakka med dem.
Loggført


california über alles
http://www.diekaeferloge.com/
HaraldL
Seniormedlem
****
Innlegg: 250
Bosted:



Vis profil
« Svar #4 på: juli 06, 2008, 23:13:26 pm »

Husk at verdien på bilen synker jo mer påfunn du gjør med den. 61 var den siste modellen uten tankmåler. I stedet har den reservekran. Er det ikke mer moro at bilen er så gammel og sær at den ikke en gang har tankmåler, men en kran du vrir om med foten da motoren begynner å hoste og harke? My 2 cents Glad Hilsen en som gjerne skulle hatt kran i sin 61.
Loggført

x 1961 Type 1 Gulf Blue 'Hard Drop Bugs'
x 1984 Type 2 (T3) 1,6 TD
heffalomp
Nybegynner
*
Innlegg: 36
Bosted: Oslo


1961 113 Deluxe


Vis profil
« Svar #5 på: juli 07, 2008, 00:50:25 am »

Takk for alle svarene!

Lasse: Takk for fin link. Sendte forespørsel på totalpakke av det "myke" i interiøret. Var jo fine priser Glad

Ellers handler det ikke så mye om å gidde å gjøre noe, men desverre bor jeg midt i Oslo sentrum så garasjen min er et felles garasjeanlegg i kjelleren, og ikke veldig egnet plass til tyngre mekaniske operasjoner.
I tilegg er jeg ikke helt på riktig ferdighetsnivå enda, så jeg ville foretrukket litt profesjonell hjelp når det kommer til såpass store oppgaver.

Jeg tenkte jeg heller kan starte med de enklere småtingene, og som tiden går vil jeg sikkert tilslutt kunne gjort det selv.

EspenX: Takk for linken Glad

HaraldL: Jeg ønsker en diskret måler slik at jeg slipper dette for ofte. Ikke noe mikk makk, men skikkelig utført så det ikke blir et slikt "påfunn".
Loggført
Lasse `65
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim


LUFTLIGA`N


Vis profil WWW
« Svar #6 på: juli 07, 2008, 09:13:26 am »

Kan tipse om at Fusentasten her på forumer selger stoffer til opptrekking av dører etc. Nice price og topp kvalitet.

Men som det blir sagt over, verdien på bilen blir større hvis du holder den org

Hilsen en som har customisert hele `65-en.
LasseS
Loggført

Lasse
Supermedlem
*****
Innlegg: 507
Bosted: Våland - Stavanger


:: DKL ::


Vis profil WWW
« Svar #7 på: juli 07, 2008, 10:13:14 am »

Kan tipse om at Fusentasten her på forumer selger stoffer til opptrekking av dører etc. Nice price og topp kvalitet.

Men som det blir sagt over, verdien på bilen blir større hvis du holder den org

Hilsen en som har customisert hele `65-en.
LasseS

Kan anbefale Fusens vinyl - dørtrekkene mine på bildet ovenfor er Fusens rød diamondstitch...
Loggført


california über alles
http://www.diekaeferloge.com/
heffalomp
Nybegynner
*
Innlegg: 36
Bosted: Oslo


1961 113 Deluxe


Vis profil
« Svar #8 på: juli 07, 2008, 15:36:33 pm »

Takk! Skal prøve å få kontakt med ham Glad

Samtidig kan jeg spørre om dere kan annbefale et sted hvor jeg kan kjøpe "hvite wall" dekk?
Loggført
EspenX
Supermedlem
*****
Innlegg: 2092
Bosted: Oslo


Praise the raised


Vis profil
« Svar #9 på: juli 07, 2008, 16:53:52 pm »

Eiker motorshop har vel whitewalls. www.eiker.no
Loggført

1969 Militær-buss
HaraldL
Seniormedlem
****
Innlegg: 250
Bosted:



Vis profil
« Svar #10 på: juli 07, 2008, 19:25:52 pm »

HaraldL: Jeg ønsker en diskret måler slik at jeg slipper dette for ofte. Ikke noe mikk makk, men skikkelig utført så det ikke blir et slikt "påfunn".
Beklager om det virket nedlatende Glad Om du har bestemt deg for å montere tankmåler så er det beste du kan gjøre å montere original fra 62-67 modell. Om bilen din har original bensintank må du bytte den også. Du trenger også nyere type deksel til dashbordet ditt, ett med hull til tankmåleren. Ikke klipp i stykker ditt originale, da kan du like gjerne kaste det i søpla.
Loggført

x 1961 Type 1 Gulf Blue 'Hard Drop Bugs'
x 1984 Type 2 (T3) 1,6 TD
Lasse
Supermedlem
*****
Innlegg: 507
Bosted: Våland - Stavanger


:: DKL ::


Vis profil WWW
« Svar #11 på: juli 08, 2008, 07:36:17 am »

Montér klokka til tankmåleren i hanskerommet, så er den out of sight og bilen ser original ut...
Loggført


california über alles
http://www.diekaeferloge.com/
Lasse `65
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim


LUFTLIGA`N


Vis profil WWW
« Svar #12 på: juli 08, 2008, 11:46:55 am »

Montér klokka til tankmåleren i hanskerommet, så er den out of sight og bilen ser original ut...

Har gjort dette. Kan se om jeg finner bilde så får du gjøre opp en mening om du vil. Glad
Loggført

heffalomp
Nybegynner
*
Innlegg: 36
Bosted: Oslo


1961 113 Deluxe


Vis profil
« Svar #13 på: juli 08, 2008, 16:17:16 pm »

Montér klokka til tankmåleren i hanskerommet, så er den out of sight og bilen ser original ut...

Har gjort dette. Kan se om jeg finner bilde så får du gjøre opp en mening om du vil. Glad

Det hadde vært supert Glad

HaraldL:
Neida, virket ikke nedlatende Glad Min orginaltanke var å gjøre som f.eks de andre her har gjort, å gjemt den i hanskerommet. Men det kan jo også være en idè å pute inn en orginal fra en senere model.

Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!