mai 05, 2024, 01:03:30 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 2 3 [4] 5 6 7
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: T-111 en prosjekttråd  (Lest 62103 ganger)
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #90 på: september 10, 2010, 08:06:30 am »

Kan det være disse med gjennsveiset senter?


* 212120.jpg (114.27 KB, 640x480 - vist 1857 ganger.)
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #91 på: september 10, 2010, 08:17:40 am »





Se på hvor flatt det er inne i "vika" mellom eikene... og hvor stor flatene er oppå senteret.
Se også hvor brede eikene er mot banen...
« Siste redigering: september 10, 2010, 08:20:21 am av JHU » Loggført

Speed is no substitute for direction
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #92 på: september 10, 2010, 08:18:14 am »

Kan det være disse med gjennsveiset senter?


nei Glad
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #93 på: september 10, 2010, 10:04:02 am »

Er dem "one-off"?
Tipper det blir lite slædding da..
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Endre S
Supermedlem
*****
Innlegg: 2090
Bosted: Rogaland


Våre liv er summen av de valg vi har tatt.


Vis profil WWW
« Svar #94 på: september 11, 2010, 21:22:57 pm »

Fått gjort litt i dag. Demontert 2 av felgene, og finner stadig sprekker i aluminumen. De satt godt fast men måtte gje seg te slutt. Blir en lette jobb å polere de nå. Genialt med skrudde hjul..


2 hjul igjen å demontere så e me klar for en ettermiddag i glassblåså...
Loggført

1974 1303 SilverBIGL
1971 1302 Cab
1963 Type 311
1967 Type 365 Squareback
X
1962 Type 343 Ghia 
1957 Type 111 (T111) 
1964 Type 311    
Type 1 are nice, Type 2 are cool, BUT Everyone knows, that  Type 3............RULE!\\\\\\\" 

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #95 på: september 14, 2010, 06:57:31 am »

Er det glassblåsing og polering med autosol som skal til? Beskytter du dem med noe etterpå?
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #96 på: september 14, 2010, 07:19:23 am »

Er det glassblåsing og polering med autosol som skal til? Beskytter du dem med noe etterpå?

Det er liten vits å gjøre overflaten ruere ved å blåse dem først hvis målet er en blank overflate. Det ser ut som om disse skal være nokså enkle å polere opp med litt skikkelige produkter/verktøy.

Bravo for at kjøpte disse til bilen!

Mvh
BB
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Endre S
Supermedlem
*****
Innlegg: 2090
Bosted: Rogaland


Våre liv er summen av de valg vi har tatt.


Vis profil WWW
« Svar #97 på: september 14, 2010, 07:31:37 am »

Alusenter skal pusses/poleres med dertil riktige produkter. Har sjøl vore godt fornøyd med resultatet på fuchsfelger eg har gjort dette på. Holder meg langt unna autosol da det er et ganske grovt slipepasta. Vannslipes først til korning 4000, deretter over med paintrenovator og en topcoat fra meguires. Til slutt en premiumcoat fra english custom polishing som gir en fin dybde i det.
Her er et bilde av de som eg har på varianten. Har bare vasket de med såpe og vann etterpå og stått ute hele sesongen. De e like fine enda.

Stålbanen og bremsene skal glassblåses for å få av gammel lakk osv
Loggført

1974 1303 SilverBIGL
1971 1302 Cab
1963 Type 311
1967 Type 365 Squareback
X
1962 Type 343 Ghia 
1957 Type 111 (T111) 
1964 Type 311    
Type 1 are nice, Type 2 are cool, BUT Everyone knows, that  Type 3............RULE!\\\\\\\" 

Endre S
Supermedlem
*****
Innlegg: 2090
Bosted: Rogaland


Våre liv er summen av de valg vi har tatt.


Vis profil WWW
« Svar #98 på: november 03, 2010, 23:04:46 pm »

Da er bremser og felger klar for lakkering. Alusenter er i danmark til sveising. Lurer på en ting. Hjulmuttere vil eg ha nye, og det er noen lange beist av muttere. Måler 38mm innvendig. Skal få tatt et bilde av de. Tips om hvor noe sånt kan finnes.....
Loggført

1974 1303 SilverBIGL
1971 1302 Cab
1963 Type 311
1967 Type 365 Squareback
X
1962 Type 343 Ghia 
1957 Type 111 (T111) 
1964 Type 311    
Type 1 are nice, Type 2 are cool, BUT Everyone knows, that  Type 3............RULE!\\\\\\\" 

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #99 på: november 04, 2010, 00:38:43 am »

Om du ikke finner, går det å lage.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Endre S
Supermedlem
*****
Innlegg: 2090
Bosted: Rogaland


Våre liv er summen av de valg vi har tatt.


Vis profil WWW
« Svar #100 på: desember 05, 2010, 22:00:15 pm »

Nylakka igjen......

Loggført

1974 1303 SilverBIGL
1971 1302 Cab
1963 Type 311
1967 Type 365 Squareback
X
1962 Type 343 Ghia 
1957 Type 111 (T111) 
1964 Type 311    
Type 1 are nice, Type 2 are cool, BUT Everyone knows, that  Type 3............RULE!\\\\\\\" 

Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #101 på: desember 05, 2010, 22:05:11 pm »

Meget pent!! Tommel opp!
Loggført

Speed is no substitute for direction
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #102 på: desember 05, 2010, 22:12:50 pm »

Strøkent !
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Sti
Seniormedlem
****
Innlegg: 360
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #103 på: desember 05, 2010, 22:19:48 pm »

aiaiai! det så bra ut!
mange timer har det blitt brukt ca? Glad
Loggført

Endre S
Supermedlem
*****
Innlegg: 2090
Bosted: Rogaland


Våre liv er summen av de valg vi har tatt.


Vis profil WWW
« Svar #104 på: desember 05, 2010, 22:44:40 pm »

Det ligger noen timer bak ja. Men dette e hobby så teller ikkje timer her Blunker
Loggført

1974 1303 SilverBIGL
1971 1302 Cab
1963 Type 311
1967 Type 365 Squareback
X
1962 Type 343 Ghia 
1957 Type 111 (T111) 
1964 Type 311    
Type 1 are nice, Type 2 are cool, BUT Everyone knows, that  Type 3............RULE!\\\\\\\" 

Varj
Supermedlem
*****
Innlegg: 1529
Bosted: Trondheim



Vis profil
« Svar #105 på: desember 06, 2010, 00:05:44 am »

Meget pent!! Trommel opp!
Loggført

Endre S
Supermedlem
*****
Innlegg: 2090
Bosted: Rogaland


Våre liv er summen av de valg vi har tatt.


Vis profil WWW
« Svar #106 på: desember 13, 2010, 19:30:57 pm »

Har da så smått begynt å finne frem delene til bremsene, og det er en ting eg lurer litt på. Det er ikke noe hull i den bakre plata for justering av bremsebånda. Hvordan løste porsche dette??? Noen som vet?

Loggført

1974 1303 SilverBIGL
1971 1302 Cab
1963 Type 311
1967 Type 365 Squareback
X
1962 Type 343 Ghia 
1957 Type 111 (T111) 
1964 Type 311    
Type 1 are nice, Type 2 are cool, BUT Everyone knows, that  Type 3............RULE!\\\\\\\" 

LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #107 på: desember 13, 2010, 19:35:18 pm »

Dette blir rått!
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
ZAR
Supermedlem
*****
Innlegg: 633
Bosted: Nær Bergen


Patina er mangel på vedlikehold og reparasjoner


Vis profil WWW
« Svar #108 på: desember 13, 2010, 20:02:01 pm »

Har da så smått begynt å finne frem delene til bremsene, og det er en ting eg lurer litt på. Det er ikke noe hull i den bakre plata for justering av bremsebånda. Hvordan løste porsche dette??? Noen som vet?

Gjennom hull på forsiden av trommelen slik som på eldre folkevogn?

Dette blir bra! Fint å se en gammel klassiker og favorittbil kommer på veien igjen!
Loggført

 
JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #109 på: desember 13, 2010, 21:28:26 pm »

Du ser justeringshullene tydelig i post #94. Lykke til med prosjektet!
« Siste redigering: desember 14, 2010, 22:16:21 pm av JS » Loggført
Pål
Supermedlem
*****
Innlegg: 3941
Bosted: Teie / Tønsberg


Vestfold


Vis profil
« Svar #110 på: desember 13, 2010, 21:35:24 pm »

Deilig å se denne bilen bli seg selv igjen Glad
Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
Endre S
Supermedlem
*****
Innlegg: 2090
Bosted: Rogaland


Våre liv er summen av de valg vi har tatt.


Vis profil WWW
« Svar #111 på: desember 13, 2010, 21:47:41 pm »

Ah, selvfølgelig.......Tenkte på det rett etter eg hadde postet spørsmålet......Det va jo lett... Blunker
Loggført

1974 1303 SilverBIGL
1971 1302 Cab
1963 Type 311
1967 Type 365 Squareback
X
1962 Type 343 Ghia 
1957 Type 111 (T111) 
1964 Type 311    
Type 1 are nice, Type 2 are cool, BUT Everyone knows, that  Type 3............RULE!\\\\\\\" 

Endre S
Supermedlem
*****
Innlegg: 2090
Bosted: Rogaland


Våre liv er summen av de valg vi har tatt.


Vis profil WWW
« Svar #112 på: desember 15, 2010, 17:37:16 pm »

En ting til eg lurer på. Montering av sylindre på forhjula. Litt usikker på om sylinder skal peke mot eller med kjøreretning. Hadde egentlig funnet ut at den beste bremseeffekten måtte være hvis sylinder peker mot kjøreretning, men dette bilde taler vel motsatt. Noen som kan bekrefte?
Loggført

1974 1303 SilverBIGL
1971 1302 Cab
1963 Type 311
1967 Type 365 Squareback
X
1962 Type 343 Ghia 
1957 Type 111 (T111) 
1964 Type 311    
Type 1 are nice, Type 2 are cool, BUT Everyone knows, that  Type 3............RULE!\\\\\\\" 

JTWE
Supermedlem
*****
Innlegg: 2198
Bosted:


Vis profil

« Svar #113 på: desember 15, 2010, 19:21:44 pm »

Du har to sylindre - de skal peke forskjellig vei. Dermed oppnår du at begge blir ledende, dvs draes med av trommelens rotasjon.

Det på tegningen er nok riktig
Loggført
Endre S
Supermedlem
*****
Innlegg: 2090
Bosted: Rogaland


Våre liv er summen av de valg vi har tatt.


Vis profil WWW
« Svar #114 på: desember 15, 2010, 22:58:38 pm »

Ja tror og at tegningen er riktig. Og da skal stempelet peke samme vei som rotasjonen......Har også studert bobla sin. den og peker samme vei som rotasjonen. Så da skulle det være god fisk...
Loggført

1974 1303 SilverBIGL
1971 1302 Cab
1963 Type 311
1967 Type 365 Squareback
X
1962 Type 343 Ghia 
1957 Type 111 (T111) 
1964 Type 311    
Type 1 are nice, Type 2 are cool, BUT Everyone knows, that  Type 3............RULE!\\\\\\\" 

JTWE
Supermedlem
*****
Innlegg: 2198
Bosted:


Vis profil

« Svar #115 på: desember 15, 2010, 23:04:08 pm »

Bobla har vel bare en dobbel hjulsylinder, hvilket gir en ledende og en slepende bremsesko
Loggført
Endre S
Supermedlem
*****
Innlegg: 2090
Bosted: Rogaland


Våre liv er summen av de valg vi har tatt.


Vis profil WWW
« Svar #116 på: januar 01, 2011, 11:25:59 am »

Det går seint men det går hvertfall framover...
« Siste redigering: januar 14, 2011, 23:52:24 pm av Endre S » Loggført

1974 1303 SilverBIGL
1971 1302 Cab
1963 Type 311
1967 Type 365 Squareback
X
1962 Type 343 Ghia 
1957 Type 111 (T111) 
1964 Type 311    
Type 1 are nice, Type 2 are cool, BUT Everyone knows, that  Type 3............RULE!\\\\\\\" 

Hans-Arne
Juniormedlem
**
Innlegg: 81
Bosted: Larkollen, Moss


04 beetle cab - 56 oval - 70 early bay


Vis profil
« Svar #117 på: januar 01, 2011, 15:57:11 pm »

Hei Endre, du er en kunstner til å få gamle alufelger til å se strøkne ut. Nå når grom felgene skal på plass T-111, er det en ting jeg lurer på. Den gamle forstillingen som sto på T-111 ble skrudd over på ovalen min når jeg kjøpte den av deg. Spørsmålet er, jeg har målt den og funnet ut at den er bare smalet 20mm totalt. Hva var grunnen for det......?? Kanskje noen som kjenner historien. (legger ved er bilde av forstillinga)

Mvh Hans-Arne


* julebilder fra garasjen 2006013.jpg (103.22 KB, 500x375 - vist 303 ganger.)
Loggført

-04 Beetle cab
-56 Oval
-70 Early Bay Doubledoor
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7132
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #118 på: januar 01, 2011, 16:18:21 pm »

antakelig fordi det var det som ble penest Blunker

Men Martin eller Karl Fredrik vet nok mer om det enn meg
Loggført
bug tech
Juniormedlem
**
Innlegg: 65
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #119 på: januar 04, 2011, 12:26:00 pm »

Hei Endre, du er en kunstner til å få gamle alufelger til å se strøkne ut. Nå når grom felgene skal på plass T-111, er det en ting jeg lurer på. Den gamle forstillingen som sto på T-111 ble skrudd over på ovalen min når jeg kjøpte den av deg. Spørsmålet er, jeg har målt den og funnet ut at den er bare smalet 20mm totalt. Hva var grunnen for det......?? Kanskje noen som kjenner historien. (legger ved er bilde av forstillinga)

Mvh Hans-Arne
Grunnen til at den ble kun smalent 20 mm var at det var ikke mer klaring mot karosseriet, uten og gjøre noe med demper tårna+ at det holdt for og få klaring til hjula (trillebår looken var heller ikke så populær på slutten av 80 tallet).

Mvh Martin
Loggført

57 1200 T1 (Solgt)
69 2332 doka
Sider: 1 2 3 [4] 5 6 7
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!